Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Czy jeżeli włączę zasilanie na torze czasu, zapomniałem jak to się teraz nazywa, to zasilanie jest na wszystkich poziomach, nawet na tych, na których żeton zasilania jest nieaktywny ??
Jeśli włączysz zasilanie na torze czasu to uruchamiasz zasilanie awaryjne (krok 3, instrukcja strona 29). Wykonujesz ten krok tylko wówczas kiedy żeton na torze czasu jest na czerwonej stronie. I nie robisz nic więcej. Dzięki temu przedłużasz zasilanie na torze czasu, które spadnie dopiero po minięciu niebieskiego progu.
Jeśli chcesz przywrócić zasilanie w poszczególnych sektorach bazy to musisz wykonać krok 1 lub 2. W kroku pierwszym nie mogą być aktywne 3 żetony zasilania. Wówczas żetony nr 1 i 2 ustawiasz na stronę niebieską a 3 i 4 na czerwoną.
Krok 2 umożliwia jedynie zamianę żetonów miejscami bez ich odwracania.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 21:07 przez bdm, łącznie zmieniany 1 raz.
nanautzin pisze: ↑31 paź 2022, 16:52
Czy żeton czasu na aktywnej stronie po przejściu progu zasilania zmienia się na nieaktywny czy już cały czas zostaje na aktywnej? Wydawało mi się, że czytałem, iż się zmienia, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Moim zdaniem zostaje na aktywnej, oczywiście chyba że wydarzenie czy coś innego go zmienić
Pozostaje aktywny do momentu przejścia przez niebieski próg zasilania. Wówczas zmienia się na nieaktywny - strona 23 instrukcji.
Mam pytanie odnośnie jednego z celów osobistych, kura znosząca złote jajka. Zakończ grę w kapsule SWC, posiadając żeton jaja. Jeśli zrealizuje ten cel, a w aktywnym planie awaryjnym jest, Zabij wszystkie postacie w kapsułach SWC. To wygrałem czy nie?
Nie wygrałeś. Żeby wygrać, trzeba przede wszystkim przeżyć. W innym wypadku zawsze wybierałbym cel "postać x nie może przeżyć", gdzie x byłby moim numerem
Str. 10: "Aby uznać gracza za zwycięzcę, muszą zostać spełnione 3 warunki:
1] Postać gracza przeżyła..."
Czy znacznik awarii kładzie się w ciągu ewakuacyjnym? Wydarzenie każe położyć awarię w każdym pomieszczeniu w którym znajduje się postać. Żołnierz znajduje się w ciągu ewakuacyjnym. Czy w tym wypadku ignoruję wydarzenie dla tego gracza czy nie?
Atak nocnych łowców Czyhanie w ciemności to "Jeśli masz 3 głębokie rany, umierasz." Czy wyleczone głębokie rany też są brane pod uwagę? Czy w przypadku kiedy mam 2 niewyleczone głębokie rany i 1 wyleczoną głęboką ranę to umieram czy nie?
Svensky95 pisze: ↑01 lip 2023, 20:12
Atak nocnych łowców Czyhanie w ciemności to "Jeśli masz 3 głębokie rany, umierasz." Czy wyleczone głębokie rany też są brane pod uwagę? Czy w przypadku kiedy mam 2 niewyleczone głębokie rany i 1 wyleczoną głęboką ranę to umieram czy nie?
Opatrzone są brane pod uwagę. Wyleczone nie są brane pod uwagę, bo się je odrzuca zaraz po wyleczeniu.
Svensky95 pisze: ↑01 lip 2023, 20:12
Witam. Po ostatniej rozgrywce mam dwa pytania.
Czy znacznik awarii kładzie się w ciągu ewakuacyjnym? Wydarzenie każe położyć awarię w każdym pomieszczeniu w którym znajduje się postać. Żołnierz znajduje się w ciągu ewakuacyjnym. Czy w tym wypadku ignoruję wydarzenie dla tego gracza czy nie
Ja bym ignorował z tego względu, że i tak nie możesz zrobić akcji w tym pomieszczeniu, więc jaki byłby sens umieszczania tam znacznika awarii? To samo dotyczy gniazda i pomieszczenia pokrytego śluzem.
All Rooms between Sections are Emergency Staircases. They are always considered to be in Darkness and should be treated as black Rooms with no Action. Moving between Sections without any source of light (like a Glowstick or a Flashlight) is a dangerous endeavor. More on Darkness – see Power, page 24 More on Glow Stick and Flashlight – see Item cards. They can contain a Malfunction marker, which has no other Effect than lowering the number of Malfunction markers in the pool.
A co do tych schodów i umieszczania w nich znaczników awarii to jest to dodatkowa trudność i tak trudnej już gry. Podobnie jest ze znacznikami pożaru, które trzeba dokładać nawet na nieodkryte pomieszczenia.
„Otrzymujesz 1 głęboką ranę i 1 kartę skażenia.” W sektorze nieoświetlonym - „Jeżeli masz co najmniej 2 głębokie rany, umierasz”
Żyję czy umieram? M.zd. żyję bo przed spotkaniem z królową miałem tylko 1 ranę a wszystkie efekty na karcie powinnismy rozpatrzeć jednocześnie (a nie sekwencyjnie: najpierw efekt sektora ośw a potem sektora nieośw).
Witam. W zasadach napisane jest że w rozgrywce kooperacyjnej należy zrobić wszystkie cele każdego gracza. Jeśli mam na karcie celu opcje ALBO to wybieram jedno z nich i tylko to jedno gracze muszą wykonać z tej karty, czy w takim przypadku trzeba wykonać obydwa cele?
Svensky95 pisze: ↑29 sie 2023, 23:31
Witam. W zasadach napisane jest że w rozgrywce kooperacyjnej należy zrobić wszystkie cele każdego gracza. Jeśli mam na karcie celu opcje ALBO to wybieram jedno z nich i tylko to jedno gracze muszą wykonać z tej karty, czy w takim przypadku trzeba wykonać obydwa cele?
Jeden wybrany cel z karty. Nie musisz wykonać dwóch celów z jednej karty wystarczy tylko jeden z nich.
Cześć
Mam pytanko odnośnie żetonów planów awaryjnych.
Czy jeśli gracz posiada kilka żetonów, to czy po podglądnięciu jednego z nich przez innego gracza, może je pomieszać tak, żeby utrudnić odkrycie innych żetonów?
Bez sensu była by akcja podglądania, gdyby żetony mogły być mieszane.
Pierwszą kością nie zadajesz obrażeń a drugą zadajesz tylko jedno. Najlepiej zostawić sobie karty akcji na te ewentualności żeby jednak zadać dodatkowe obrażenia.
Witam. Dwa pytania które trochę mnie zastanowiły.
1. Czy jeśli w strefie bez zasilania jestem w pomieszczeniu z pożarem to traktujemy je jako pomieszczenie jasne a nie ciemne na potrzeby walki I zaskoczenia? W końcu jest tam jasno
2. Jeśli chce załadować broń sprzątacza odrzucając pas na narzędzia to jest to:
A) darmowa akcja podstawowa.
B) akcja podstawowa o koszcie 1.
C) można załadować i nie jest to żadna akcja i cały czas mamy dwie akcje w turze.
Pytanie może nie stricte pod zasady, ale jestem przed pierwszą rozgrywką w Lockdown i chciałbym zapytać o wskazówki co do początku rozgrywki.
Już tłumaczę...
O ile w pierwszej części Nemesis na początku gry część załogi szła do silników weryfikując ich status, a druga część udawała się do kokpitu sprawdzić koordynaty o tyle w Lockdown jakoś nie potrafię przyjąć początkowych założeń tzn rozdzielamy się i każdy gra pod cel ?
Przeżyć i zrealizować cel. A to czy należy się rozdzielać czy nie zależy od taktyki. Na pewno samemu jest trudniej bo przy odkrywaniu pomieszczeń zawsze rzucasz na szmery. Im więcej szmerów tym większe prawdopodobieństwo spotkania z intruzem.
Pytanie może nie stricte pod zasady, ale jestem przed pierwszą rozgrywką w Lockdown i chciałbym zapytać o wskazówki co do początku rozgrywki.
Już tłumaczę...
O ile w pierwszej części Nemesis na początku gry część załogi szła do silników weryfikując ich status, a druga część udawała się do kokpitu sprawdzić koordynaty o tyle w Lockdown jakoś nie potrafię przyjąć początkowych założeń tzn rozdzielamy się i każdy gra pod cel ?
Moim zdaniem ważne jest, żeby włączyć zasilanie możliwie szybko - dobrze by było, żeby jedna postać zaczynała na dole mapy (chyba 2 tam zaczynają)