Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

shuji pisze: 31 paź 2022, 19:20
nanautzin pisze: 31 paź 2022, 16:52 Czy żeton czasu na aktywnej stronie po przejściu progu zasilania zmienia się na nieaktywny czy już cały czas zostaje na aktywnej? Wydawało mi się, że czytałem, iż się zmienia, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Moim zdaniem zostaje na aktywnej, oczywiście chyba że wydarzenie czy coś innego go zmienić
Pozostaje aktywny do momentu przejścia przez niebieski próg zasilania. Wówczas zmienia się na nieaktywny - strona 23 instrukcji.
Awatar użytkownika
Mulczas
Posty: 92
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:15
Has thanked: 7 times
Been thanked: 24 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Mulczas »

Mam pytanie odnośnie jednego z celów osobistych, kura znosząca złote jajka. Zakończ grę w kapsule SWC, posiadając żeton jaja. Jeśli zrealizuje ten cel, a w aktywnym planie awaryjnym jest, Zabij wszystkie postacie w kapsułach SWC. To wygrałem czy nie?
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Van »

Nie wygrałeś. Żeby wygrać, trzeba przede wszystkim przeżyć. W innym wypadku zawsze wybierałbym cel "postać x nie może przeżyć", gdzie x byłby moim numerem :D

Str. 10: "Aby uznać gracza za zwycięzcę, muszą zostać spełnione 3 warunki:
1] Postać gracza przeżyła..."
Van_Hoover
#Lista gier
Svensky95
Posty: 36
Rejestracja: 12 paź 2021, 01:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Svensky95 »

Witam. Po ostatniej rozgrywce mam dwa pytania.

Czy znacznik awarii kładzie się w ciągu ewakuacyjnym? Wydarzenie każe położyć awarię w każdym pomieszczeniu w którym znajduje się postać. Żołnierz znajduje się w ciągu ewakuacyjnym. Czy w tym wypadku ignoruję wydarzenie dla tego gracza czy nie?

Atak nocnych łowców Czyhanie w ciemności to "Jeśli masz 3 głębokie rany, umierasz." Czy wyleczone głębokie rany też są brane pod uwagę? Czy w przypadku kiedy mam 2 niewyleczone głębokie rany i 1 wyleczoną głęboką ranę to umieram czy nie?
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Van »

Svensky95 pisze: 01 lip 2023, 20:12
Atak nocnych łowców Czyhanie w ciemności to "Jeśli masz 3 głębokie rany, umierasz." Czy wyleczone głębokie rany też są brane pod uwagę? Czy w przypadku kiedy mam 2 niewyleczone głębokie rany i 1 wyleczoną głęboką ranę to umieram czy nie?
Opatrzone są brane pod uwagę. Wyleczone nie są brane pod uwagę, bo się je odrzuca zaraz po wyleczeniu.
Van_Hoover
#Lista gier
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Svensky95 pisze: 01 lip 2023, 20:12 Witam. Po ostatniej rozgrywce mam dwa pytania.

Czy znacznik awarii kładzie się w ciągu ewakuacyjnym? Wydarzenie każe położyć awarię w każdym pomieszczeniu w którym znajduje się postać. Żołnierz znajduje się w ciągu ewakuacyjnym. Czy w tym wypadku ignoruję wydarzenie dla tego gracza czy nie
Ja bym ignorował z tego względu, że i tak nie możesz zrobić akcji w tym pomieszczeniu, więc jaki byłby sens umieszczania tam znacznika awarii? To samo dotyczy gniazda i pomieszczenia pokrytego śluzem.

Za to na pewno kładziemy tam znacznik pożaru.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Van »

All Rooms between Sections are Emergency Staircases. They are always considered to be in Darkness and should be treated as black Rooms with no Action. Moving between Sections without any source of light (like a Glowstick or a Flashlight) is a dangerous endeavor. More on Darkness – see Power, page 24 More on Glow Stick and Flashlight – see Item cards. They can contain a Malfunction marker, which has no other Effect than lowering the number of Malfunction markers in the pool.
Van_Hoover
#Lista gier
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Fabularnie nie ma to wg mnie sensu ale ok.
Awatar użytkownika
Van
Posty: 1062
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:10
Lokalizacja: Rybnik
Been thanked: 16 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Van »

Fabularnie przede wszystkim nie ma sensu, że pracownicy bazy nie pamiętają gdzie znajdują się konkretne pomieszczenia :wink:
Van_Hoover
#Lista gier
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

To też prawda. :)

A co do tych schodów i umieszczania w nich znaczników awarii to jest to dodatkowa trudność i tak trudnej już gry. Podobnie jest ze znacznikami pożaru, które trzeba dokładać nawet na nieodkryte pomieszczenia.
Kaxtus
Posty: 15
Rejestracja: 28 mar 2021, 16:31
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 14 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Kaxtus »

Prośba o pomoc co do zasad.

Mam 1 głęboką ranę. Atakuje królowa. Sektor nieoświetlony. Wyciągam kartę Cios Królowej:

„Otrzymujesz 1 głęboką ranę i 1 kartę skażenia.” W sektorze nieoświetlonym - „Jeżeli masz co najmniej 2 głębokie rany, umierasz”

Żyję czy umieram? M.zd. żyję bo przed spotkaniem z królową miałem tylko 1 ranę a wszystkie efekty na karcie powinnismy rozpatrzeć jednocześnie (a nie sekwencyjnie: najpierw efekt sektora ośw a potem sektora nieośw).

Jak sądzicie bo mamy mały spór przy stole?
Obrazek
gogovsky
Posty: 2359
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 487 times
Been thanked: 542 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: gogovsky »

UMARŁEŚ
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Svensky95
Posty: 36
Rejestracja: 12 paź 2021, 01:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Svensky95 »

Witam. W zasadach napisane jest że w rozgrywce kooperacyjnej należy zrobić wszystkie cele każdego gracza. Jeśli mam na karcie celu opcje ALBO to wybieram jedno z nich i tylko to jedno gracze muszą wykonać z tej karty, czy w takim przypadku trzeba wykonać obydwa cele?

Obrazek

Obrazek
Dante
Posty: 56
Rejestracja: 09 sie 2015, 00:12
Has thanked: 12 times
Been thanked: 10 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Dante »

Svensky95 pisze: 29 sie 2023, 23:31 Witam. W zasadach napisane jest że w rozgrywce kooperacyjnej należy zrobić wszystkie cele każdego gracza. Jeśli mam na karcie celu opcje ALBO to wybieram jedno z nich i tylko to jedno gracze muszą wykonać z tej karty, czy w takim przypadku trzeba wykonać obydwa cele?

Obrazek

Obrazek
Jeden wybrany cel z karty. Nie musisz wykonać dwóch celów z jednej karty wystarczy tylko jeden z nich.
Svensky95
Posty: 36
Rejestracja: 12 paź 2021, 01:46
Has thanked: 10 times
Been thanked: 9 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Svensky95 »

Jeden wybrany cel z karty. Nie musisz wykonać dwóch celów z jednej karty wystarczy tylko jeden z nich.
Uff... to bardzo ułatwia rozgrywkę 😅 Dzięki za odpowiedź
wuher44
Posty: 349
Rejestracja: 18 wrz 2016, 20:47
Has thanked: 139 times
Been thanked: 61 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: wuher44 »

Cześć
Mam pytanko odnośnie żetonów planów awaryjnych.
Czy jeśli gracz posiada kilka żetonów, to czy po podglądnięciu jednego z nich przez innego gracza, może je pomieszać tak, żeby utrudnić odkrycie innych żetonów?
Bez sensu była by akcja podglądania, gdyby żetony mogły być mieszane.
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Żetony planów awaryjnych nie są ułożone w jakiejś ściśle określonej kolejności więc nie rozumiem pytania.
rafauPL
Posty: 28
Rejestracja: 02 sie 2023, 15:24
Has thanked: 54 times
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: rafauPL »

Potrzebuję pomocy w interpretacji "kość przewagi"


Obrazek

Co w sytuacji kiedy wyrzucę ww. symbole a nie mam żadnej karty do odrzucenia ?
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Pierwszą kością nie zadajesz obrażeń a drugą zadajesz tylko jedno. Najlepiej zostawić sobie karty akcji na te ewentualności żeby jednak zadać dodatkowe obrażenia.
Haisenberg83
Posty: 133
Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
Has thanked: 148 times
Been thanked: 27 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: Haisenberg83 »

Witam. Dwa pytania które trochę mnie zastanowiły.
1. Czy jeśli w strefie bez zasilania jestem w pomieszczeniu z pożarem to traktujemy je jako pomieszczenie jasne a nie ciemne na potrzeby walki I zaskoczenia? W końcu jest tam jasno 😀

2. Jeśli chce załadować broń sprzątacza odrzucając pas na narzędzia to jest to:
A) darmowa akcja podstawowa.
B) akcja podstawowa o koszcie 1.
C) można załadować i nie jest to żadna akcja i cały czas mamy dwie akcje w turze.

Z góry Dzięki za wyjaśnienie.
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

1. Oczywiście ciemne. Pożar nie wpływa w żaden sposób na brak zasilania.

2. Na karcie przedmiotu jest koszt akcji. Ładowanie jest raczej za 1 kartę.
pedroo85pl
Posty: 24
Rejestracja: 15 gru 2015, 21:02
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: pedroo85pl »

Witam serdecznie,

Pytanie może nie stricte pod zasady, ale jestem przed pierwszą rozgrywką w Lockdown i chciałbym zapytać o wskazówki co do początku rozgrywki.

Już tłumaczę...

O ile w pierwszej części Nemesis na początku gry część załogi szła do silników weryfikując ich status, a druga część udawała się do kokpitu sprawdzić koordynaty o tyle w Lockdown jakoś nie potrafię przyjąć początkowych założeń tzn rozdzielamy się i każdy gra pod cel ?
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Przeżyć i zrealizować cel. A to czy należy się rozdzielać czy nie zależy od taktyki. Na pewno samemu jest trudniej bo przy odkrywaniu pomieszczeń zawsze rzucasz na szmery. Im więcej szmerów tym większe prawdopodobieństwo spotkania z intruzem.
bdm
Posty: 701
Rejestracja: 18 mar 2019, 13:41
Has thanked: 479 times
Been thanked: 92 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: bdm »

Co do światła to czytałem opinie, że szkoda czasu na jego przywracanie ale każdy gra jak uważa za stosowne. :)
majami
Posty: 35
Rejestracja: 17 mar 2023, 17:01
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis Lockdown - pytania i wątpliwości

Post autor: majami »

bdm pisze: 16 kwie 2023, 21:06
shuji pisze: 31 paź 2022, 19:20
nanautzin pisze: 31 paź 2022, 16:52 Czy żeton czasu na aktywnej stronie po przejściu progu zasilania zmienia się na nieaktywny czy już cały czas zostaje na aktywnej? Wydawało mi się, że czytałem, iż się zmienia, ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Moim zdaniem zostaje na aktywnej, oczywiście chyba że wydarzenie czy coś innego go zmienić
Pozostaje aktywny do momentu przejścia przez niebieski próg zasilania. Wówczas zmienia się na nieaktywny - strona 23 instrukcji.
Szukam tego w instrukcji i nie mogę znaleźć. Jest jedynie wspomniane, że konkretne wydarzenia i karty ("Przepięcie" i "Omijanie zabezpieczeń") mogą spowodować odwrócenie żetonu czasu.
ODPOWIEDZ