W odległej przyszłości, po wiekach ekspansji, ludzkość rozszerzyła swoje granice poza Ziemię, zakładając kolonie na surowych pustkowiach Marsa, wśród księżyców Jowisza i Saturna, a nawet na odległym Plutonie. Te nowe światy, kiedyś zależne od Ziemi, z czasem uzyskały niepodległość, rozwijając swoje kultury, rządy i, co najważniejsze, własne ambicje.
Zasoby Układu Słonecznego są jednak ograniczone, a każda frakcja pragnęła zapewnić sobie przetrwanie i dobrobyt. Początkowo rywalizacja między oponentami była pokojowa, skupiona na handlu i dyplomacji. Jednak równowaga wkrótce została zachwiana. Odkrycie nowych, potężnych technologii dało początek wyścigowi zbrojeń, a dawne sojusze zaczęły pękać pod ciężarem wzajemnych podejrzeń i chciwości.
Konflikt wybuchł, gdy kolonie zaczęły walczyć o kontrolę nad kluczowymi punktami strategicznymi i bogatymi w surowce obszarami. Rząd Ziemi, nie chcąc tracić wpływów, interweniował, rozpoczynając serię potyczek, które szybko przerodziły się w otwartą wojnę o dominację w Układzie Słonecznym.
W nieustającym od lat konflikcie, poszczególne frakcje muszą odpowiednio wykorzystać swoją wiedzę, strategiczne umiejętności i technologiczne innowacje, aby doprowadzić do zapewnienia sobie miejsca w historii jako dominującej siły!
Oficjalna strona projektu: www.solkrig.pl | Instrukcja: KLIK | Fanpage na Facebooku: KLIK | Strona na BGG: KLIK
Graczy: 2-5 | Wiek: 12-14+ | Czas gry: 120-150 min | Poziom trudności: 3,5/5
SOLKRIG – Wojna o Układ Słoneczny to gra planszowa dla od 2 do 5 graczy, której głównym motywem jest tocząca się w odległej przyszłości brutalna wojna o dominację, władzę i zasoby w Układzie Słonecznym. W grze gracze stają na czele jednej z pięciu frakcji (Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn oraz Pluton) walczących o zawładnięcie naszym rodzimym systemem gwiezdnym.
Zasadnicza część rozgrywki toczy się na planszy składającej się z 17 skalistych światów naszego Układu Słonecznego (planet, planet karłowatych i księżyców), które kontrolowane są przez 5 frakcji kierowanych przez graczy. Celem gry jest zdobycie dominacji w Układzie Słonecznym, która to dokonuje się poprzez tworzenie nowych baz kosmicznych, przejmowanie kolejnych terytoriów, budowanie jednostek wojskowych (w tym potężnych cytadel), wygrywanie bitew z innymi graczami, badanie nowych technologii itp. W każdej turze gracze dobierają karty na rękę, karty te mają specjalne zdolności, pozwalające na poruszanie się jednostek, atakowanie, bronienie się lub wspieranie jednostki własnych lub innych graczy. W każdej turze gracze wysyłają również swoich robotników (drony robotnicze) do wykonywania różnych zadań (np. wydobywania zasobów naturalnych, generowania energii, budowania jednostek wojskowych, prowadzenia badań itp.). Gra kończy się, gdy gracze osiągną 4-5 osiągnięć (w zależności od liczby graczy).
ELEMENTY GRY: Instrukcja, 1 plansza główna, 5 planszetek frakcji, 1 plansza akcji, 1 plansza osiągnięć, 75 kostek statków (po 15 na frakcję), 25 znaczników cytadel (po 5 na frakcję), 25 pionków robotników (po 5 na frakcję), 175 znaczników (po 35 na frakcję), 39 kart technologii, 40 kart wydarzeń, 75 kart graczy, 140 kostek rudy, 70 kostek energii, 35 kostek grawitytu.
MECHANIKI GRY: Worker Placement, Area Majority / Influence, Income, Point to Point Movement, Tech Trees / Tech Tracks, Events, Command Cards, Multi-Use Cards, Action Retrieval, Contracts, Negotiation, Sudden Death Ending.
KATEGORIE GRY: Science Fiction, Space Exploration, Territory Building, Wargame, Fighting, Negotiation, Political.
DO CZEGO TO PODOBNE?
Gra swoimi mechanikami przypomina przede wszystkim mieszankę Beyond The Sun, Gry o Tron oraz Wilków, posiada także elementy, które na myśl mogą przywieść nieco takie tytuły jak Root czy Everdell.
Gra jest obecnie intensywnie testowana. W związku z przeprowadzanymi rozgrywkami testowymi gra ciągle ewoluuje i staje się coraz to lepsza pod względem grywalności, mechanik, balansu itp. Zainteresowanych szczegółowym postępem prac zachęcam do przeczytania dotychczasowych patch notes'ów na stronie solkrig.pl/patch-notes. Osoby z Krakowa, chętne do przetestowania gry, będą mile widziane, ponieważ na pewno jeszcze w tym roku będę chciał wyjść z testami poza grono znajomych.
--------------------