Zebrałem tutaj najciekawsze moim zdaniem warianty gry jakie znalazłem na BGG, może kogoś zainteresują. Jeżeli ktoś zna inne ciekawe warianty lub zmiany reguł - podzielcie się
GoK Warianty i zasady dodatkowe
Źródło BGG
Zasada dotycząca Losu
Autor: eKytesc
Używając żetonu losu możemy dodać sobie jeden sukces lub odjąć jeden sukces wroga.
Konfrontacja z wyzwaniami typu Miejsca i Zadania
Autorzy: Gjerde i Ninjadorg
Jeżeli bohater osiągnął przynajmniej jeden sukces podczas mierzenia się z Zadaniem to to Zadanie staje się tymczasowo dostępne tylko temu bohaterowi i tylko on może się z nim dalej mierzyć
Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny bohater opuści daną lokację przed ukończeniem Zadania to to zadanie przestaje być przypisane do niego.
Tryb Eksploracji nieznanego ala TG
Autor: wtcannonjr
Rozpoczęcie:
* Wyciągamy z kart Lokacji i kart Nocy - karty Sprawl City.
* Odkładamy karty Lokacji na bok i zamiast nich rozkładamy karty Nocy.
* Odwracamy karty Nocy graniczące ze Sprawl City. Zastępujemy je na planszy odpowiednimi kartami Lokacji.
* Te kilka kart Nocy staje cię naszym początkowym stosem Nocy.
* Każdorazowo gdy wkraczamy na nowy teren zastępujemy kartę Nocy kartą Lokacji, a kartę Nocy dodajemy do stosu Nocy
* Po każdym dniu tasujemy stos kart Nocy przed pociągnięciem karty.
* Jeżeli stos kart Nocy jest pusty to aplikujemy kartę Nocy dla Sprawl City.
* Jeżeli jednak Karta Nocy dla Sprawl City nie jest już dostępna, bo została wykorzystana wcześniej - bohaterowie ponoszą klęskę.
Z powodu tego, że znalezienie odpowiednich kart jest teraz trudniejsze to ekwipunek początkowy ustalamy następująco:
* Gracze ciągną po dwie karty z trzech różnych stosów Nagród. Zachowują po jednej z każdego, lub trzy w sumie (dowolnie).
Tryb Pełzającego Mroku / Creeping Gloom
Autor: wtcannonjr / inspired by Boom04
Pierwszej nocy pociągnij i rozstrzygnij normalnie kartę Nocy. Następnie umieść Starożytnego na tej lokacji.
Każdej nocy bohaterowie w lokacji ze Starożytnym tracą 2 punkty życia.
Każda kolejna karta Nocy jest rozstrzygana normalnie ale pomijana jest informacja o lokacji, która zapada w ciemności. Zamiast tego zostaje przemieszczony Starożytny na nową sąsiadującą / najbliższą nie ogarniętą ciemnością lokację. Ta lokacja zapada w ciemności i wszelkie odniesienie do lokacji w opisie karty Nocy traktujemy jako odnoszące się do tej nowej Lokacji.
Wybór lokacji: wg najmniejszego kosztu ruchu Starożytnego
- zwykła lokacja to koszt ruchu +1
- wejście do Sprawl City to koszt +2
- jeżeli koszt jest równy dla kilku lokacji to lokacje podatne na karty Intryg (podane na kartach Zdolności Starożytnych) są preferowane i mają koszt 0.5 zamiast 1
- jeżeli w lokacji znajduje się bohater koszt dodatkowy wynosi + 0.1
- jeżeli nadal koszt ruchu jest równy dla kilku lokacji - rzut kością
Zasada ograniczających współczynników
Interesujący wariant dla limitów kart
Walka/Siła:
* Maksymalna liczba Przedmiotów
Mądrość:
* Maksymalna liczba Zaklęć
Skaradanie się/Przebiegłość:
* Maksymalna liczba Tytułów
Wpływ / Charyzma:
* Maksymalna liczba Sprzymierzeńców
Gloom of Kilforth
- Goldberg
- Posty: 1512
- Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 174 times
Re: Gloom of Kilforth
Super! Gra do mnie właśnie idzie więc wypróbuje. Dzięki za zebranie do kupy!
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
-
- Posty: 1340
- Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
- Lokalizacja: Gliwice/Katowice
- Has thanked: 414 times
- Been thanked: 568 times
- Kontakt:
Re: Gloom of Kilforth
Do trybu Eksploracji nieznanego - dodałbym coś jakby "Przepatrywanie/Zwiad" będące kopią odkrywania lokacji z Mistfall:
- kosztem jednej akcji odkrywasz zakrytą kartę Nocy z pobocznych miejsc i zastępujesz tę kartę nocy tak jak opisane w tym trybie.
- w związku z tym, że ilość naszych akcji jest mocno limitowana, to jeżeli po odkryciu Zwiadem nowego miejsca, postanowimy się tam przenieść - to już traktujemy koszt Zwiadu jako koszt Ruchu.
I dodatkowo, może warte zastosowania:
- jeżeli posiadamy Sprzymierzeńca możemy na niego zrzucić koszt akcji Zwiadu: robimy Veil/tap/zakrywamy kartę i tracimy na czas dnia bonusy płynące z jego współczynników / umiejętności.
- kosztem jednej akcji odkrywasz zakrytą kartę Nocy z pobocznych miejsc i zastępujesz tę kartę nocy tak jak opisane w tym trybie.
- w związku z tym, że ilość naszych akcji jest mocno limitowana, to jeżeli po odkryciu Zwiadem nowego miejsca, postanowimy się tam przenieść - to już traktujemy koszt Zwiadu jako koszt Ruchu.
I dodatkowo, może warte zastosowania:
- jeżeli posiadamy Sprzymierzeńca możemy na niego zrzucić koszt akcji Zwiadu: robimy Veil/tap/zakrywamy kartę i tracimy na czas dnia bonusy płynące z jego współczynników / umiejętności.