Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Miedzcu dzięki za posta.
Ale mimo wszystko lepiej grało mi się w mój home rule niż w wariant podstawowy. I generalnie w cale nie czułem że układam pasjansa. Pewnie zależy to od poziomu ogrania.
Fajnie by było gdyby ktoś doświadczony sprawdził w praktyce jak by mu podeszła taka opcja gry.
Ale mimo wszystko lepiej grało mi się w mój home rule niż w wariant podstawowy. I generalnie w cale nie czułem że układam pasjansa. Pewnie zależy to od poziomu ogrania.
Fajnie by było gdyby ktoś doświadczony sprawdził w praktyce jak by mu podeszła taka opcja gry.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 1131
- Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
- Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 133 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
By całkiem uniknąć losowości wystarczy wybierać konkretne karty Swoją drogą ciekawe ile maksymalnie można by ugrać punktów w ten sposób każdą z frakcji? Taki idealny dociąg
"Errare humanum est"
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Twoje rozwiązanie jest dużym ułatwieniem, ale jeśli Ci się podoba to tak graj.
Dla 51 Stanu po premierze urządzono taki konkurs. Ciekawa zabawa, może nawet lepsza niż zwykły wariant solo.Kisun pisze:Swoją drogą ciekawe ile maksymalnie można by ugrać punktów w ten sposób każdą z frakcji? Taki idealny dociąg
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Pamiętam, że kiedyś ktoś na tym wątku opisywał takie eksperymenty. Konkretne setki wychodziły.Kisun pisze:By całkiem uniknąć losowości wystarczy wybierać konkretne karty Swoją drogą ciekawe ile maksymalnie można by ugrać punktów w ten sposób każdą z frakcji? Taki idealny dociąg
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jako spam ciekawostkę wrzucę:
Taka karta dochodzi w dodatku do "tajemniczego domostwa" do tali snów Może ktoś wypatrzy nową frakcje na tej karcie? Czarodzieje?
Taka karta dochodzi w dodatku do "tajemniczego domostwa" do tali snów Może ktoś wypatrzy nową frakcje na tej karcie? Czarodzieje?
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Tak na prawdę to nie chodzi mi o idealny dociąg, czy uniknięcie losowości tylko w moim odczuciu o sensowny start.Kisun pisze:By całkiem uniknąć losowości wystarczy wybierać konkretne karty Swoją drogą ciekawe ile maksymalnie można by ugrać punktów w ten sposób każdą z frakcji? Taki idealny dociąg
Tak jak to wygląda w grze komputerowej typu RTS, tam masz zawsze start na zasadzie najpierw surowce a potm zobaczymy co dalej.
W Osadnikach ten start jest zaburzony przez losowy dociąg gdzie można 1-2 erę przebimbać.
Myślę że mimo wszytko gra premiuje graczy którzy będą mieli trafiony dociąg czyli: szczęśliwy dociąg+doświadczenie=sukces.
Jeżeli komuś nie podejdą dwie pierwsze ery to właściwie może pakować walizki, oczywiście zakładając że przeciwnikowi dopisze szczęście.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Pomysł na szybko: To może zrób tak by pierwsze 2 katy frakcyjne startowe wybierz z losowych jawnych 4 lub 5 lub 10 (lub innej wartości) i tak samo dwie zwykłe. Odrzucone karty wtasuj z powrotem i graj dalej na normalnych zasadach (bez podziału na talie kart produkcyjnych i cech/akcji). Start wtedy będziesz miał sensowniejszy (łatwiejszy) a dalszą cześć rozgrywki dalej odpowiednio wymagającą (nie wypruta jedynie do pasjansowatego nabijania jak największej ilości punktów zwycięstwa bez wyzwania taktycznego "hand management").
Dalej jednak proponuje rozgrywkę zgodnie z instrukcją.
Dalej jednak proponuje rozgrywkę zgodnie z instrukcją.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
+1Miedzcu pisze:Dalej jednak proponuje rozgrywkę zgodnie z instrukcją.
Gram w osadników tylko solo (kiedys kilka partii ze znajomymi) ale raczej nigdy się nie zdarzyło żeby taka nędza była z produkcja. Nawet jak tragedia podejdzie w kartach zawsze masz na starcie 3 frakcyjne i można je zagrać jako umowy i już produkujemy. Prawde mówiąc to kiepskie wyniki miałem tylko wtedy jak nie było szcześcia w dociągu kart które w jaki kolwiek sposób pozwalały dobierać następne (czy to przez produkcję/akcję czy plądorowanie).
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Również tak miałem. Też miałem taki przypadek gdzie ja w ciągu całej gry miałem dociąg kart produkcji a przeciwnik kart cech/akcji. Ja wytwarzałem i budowałem jak szalonu. On budował skromnie ale systematycznie ciułał punkty. W ostatnich rundach wszystko się odwróciło. On zaczął dociągać karty produkcyjne które nie zdążały z produkcją dóbr by zaspokoić te wszytki wcześniej zagrane katy akcji ja znowu dostawałem w końcu karty akcji ale jednak kart na ręce zbyt szybko ubywało a nie było możliwości dociągnięcia nowych (surowce na ich wybudowanie by się znalazły). I tak o to coś co na początku wydawało się super zaczęło dławić się a u przeciwnika zaczęło w końcu działać i być wykorzystywane a ostateczny wynik PZ był bardzo zbliżony. On pociupał punkty przez cała grę ja głównie pod koniec z powodu ilości posiadanych budynków. Pewnie wiecej w tym było błędów niżeli dobrej rozgrywki ale mimo wszytko gdzieś poczułem że gra jest dobrze policzona i zbalansowana bo prędzej czy później dojdą odpowiednie karty a całość rozbija się o odpowiednie ich zagrywanie.dizzit pisze: Prawde mówiąc to kiepskie wyniki miałem tylko wtedy jak nie było szcześcia w dociągu kart które w jaki kolwiek sposób pozwalały dobierać następne (czy to przez produkcję/akcję czy plądorowanie).
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W praktyce to przy którejś partii z kolei orientujesz się, że jestes w stanie wyciągnąć coś z niczego i mając właściwie jakiekolwiek karty na poczatku zrobić efektywny silniczek.Dr. Nikczemniuk pisze: Jeżeli komuś nie podejdą dwie pierwsze ery to właściwie może pakować walizki, oczywiście zakładając że przeciwnikowi dopisze szczęście.
Spróbuj zagrać Egiptem z KPP taką talią:
Aleja Sfinksów x3
Piramidy x3
Skarbiec x3
Sfinks x2
Karawana x2 - nie daj się nabrać - podpisz z nimi umowy
Królewski Basen x2
Egipski Kamieniołom x2
Cedry Libanu x2
Dary dla Faraona x2
Łowca Niewolników x1 (koniecznie!)
Pustynia x1
Ołtarz Bastet x1 - na umowę
Egipska Ambasada x1 - Na umowę
Rzeźbiarz z kości słoniowej x1
Kupcy znad nilu x1
Złoty bazar x1
Konstruktor rydwanów x1 - na umowę
Gwardia faraona x1 - na punkty
No i teraz jak Ci podejdą karty to masz na koniec 3/4 umowy na karty + Kupców znad nilu, którzy dają Ci jeszcze jedną, złoto bierzesz z Darów dla faraona i za każdym razem korzystasz z Łowcy Niewolników.
Ta talia spokojnie powinna Ci wystarczyć na jakieś 150PZ, da się i więcej wycisnąć.
Powodzenia:)
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dzięki za rozpiskę i liczę na poprawę moich wyników
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
-
- Posty: 555
- Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 27 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Zrobiłem tłumaczenie 2 kart promek i jednego kafelka promo których chyba nie ma w wersji PL nigdzie do kupienia.
https://www.dropbox.com/sh/3m04el7lb193 ... ueRca?dl=0
Kafelek jest w wersji jako karta i jako kafelek.
https://www.dropbox.com/sh/3m04el7lb193 ... ueRca?dl=0
Kafelek jest w wersji jako karta i jako kafelek.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Witam mam pytanie odnośnie karty Kaplica Thota - karta do egipcjan z dodatku Aztekowie
Kaplica Thota
Akcja : wydaj 1 złota, aby ogłosić kolor i wykonać modlitwę 5. Możesz umieścić 1 pasującą kartę pod tą kartą frakcyjną do końca gry.
- to rozumiem
natomiast druga część karty ma opis:
Cecha: Zawsze gry otrzymujesz punkty z karty frakcyjnej* (rysunek domku) pasujący do umieszczonej tu karty otrzymujesz 1 punkt więcej.
Tego nie mogę pojąć. Chodzi o kolor innej karty z której punktuje a której kolor pasuje do koloru karty która jest pod Kaplicą Thota ?
Kaplica Thota
Akcja : wydaj 1 złota, aby ogłosić kolor i wykonać modlitwę 5. Możesz umieścić 1 pasującą kartę pod tą kartą frakcyjną do końca gry.
- to rozumiem
natomiast druga część karty ma opis:
Cecha: Zawsze gry otrzymujesz punkty z karty frakcyjnej* (rysunek domku) pasujący do umieszczonej tu karty otrzymujesz 1 punkt więcej.
Tego nie mogę pojąć. Chodzi o kolor innej karty z której punktuje a której kolor pasuje do koloru karty która jest pod Kaplicą Thota ?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Sorry, że ponawiam swój własny post, ale już trochę czasu upłynęło i może od tego czasu ktoś ograł dodatek Azteków z Egipcjanami na tyle, żeby wyprowadzić mnie z błędu lub chociaż wyjaśnić wątpliwość... P.S. W wątku z zasadami też cisza.zbazyl86 pisze:Czy aby na pewno wszystkie karty z dodatku Aztekowie dla innych frakcji są w porządku? Wszyscy poza Egiptem mają szansę produkować lub w miarę racjonalnie pozyskać żetony łaski co rundę.
Co prawda tylko Egipt może budować 3-cześciowy posąg ale czy brak możliwości pozyskania przez nich żetonów łaski nie rodzi problemów z balansem grając Egiptem z innymi frakcjami?
Ktoś pomoże?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Hej
Myślę że mogli by mieć za łatwo Egipcjanie gdyby produkowały się im żetony łaski. Ale generalnie jest coś w tym co piszesz bo dlaczego więc barbarzyncy i rzymianie mają dostęp do produkcji.
Polecam również zaopatrzyć się w kilka dodatkowych kart zwykłych które są dostępne na stronie portalu.
http://portalgames.pl/sklep/pl/o-ni--az ... 375.p.html\
Pozdro
Myślę że mogli by mieć za łatwo Egipcjanie gdyby produkowały się im żetony łaski. Ale generalnie jest coś w tym co piszesz bo dlaczego więc barbarzyncy i rzymianie mają dostęp do produkcji.
Polecam również zaopatrzyć się w kilka dodatkowych kart zwykłych które są dostępne na stronie portalu.
http://portalgames.pl/sklep/pl/o-ni--az ... 375.p.html\
Pozdro
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jakiś czas temu Trzewik w którymś z filmików wyzwał graczy na pojedynek, celem udowodnienia, że Atlantydzi nie są przegięci. Czy ktoś to zrobił?
Obecnie skłaniam się ku zdaniu, że są przegięci. Początkowo nie byłem tego pewien, ale - po pierwsze - przez jakiś czas grałem źle (choć zgodnie z polskimi zasadami) i nie dublowałem produkcji, lecz ją podwajałem, respektując ograniczenia, a po drugie - żeby grać przeciwko Atlantydom, trzeba przede wszystkim skupiać się na grze przeciwko nim, co jest trudne samo w sobie, praktycznie niewykonalne w grze dwuosobowej i niemożliwe w wariancie pokojowym.
Po zapoznaniu się z wariantem solo do 51MS (który jest tylko napisany, ale grany to chyba za długo nie był, czego dowodzi zwłaszcza jego kuriozalna wersja rozszerzona - do ściągnięcia ze strony Portalu), po ograniczeniach w konstruowaniu talii do Osadników i 51MS myślę, że Portal ma zbyt ograniczone i stałe grono testerów, czego skutkiem są takie wybryki, jak Atlantydzi. Same statystyki z testów to za mało i fajnie, gdyby raz na zawsze ktoś przekonał o tym Prezesa i spółkę.
Obecnie skłaniam się ku zdaniu, że są przegięci. Początkowo nie byłem tego pewien, ale - po pierwsze - przez jakiś czas grałem źle (choć zgodnie z polskimi zasadami) i nie dublowałem produkcji, lecz ją podwajałem, respektując ograniczenia, a po drugie - żeby grać przeciwko Atlantydom, trzeba przede wszystkim skupiać się na grze przeciwko nim, co jest trudne samo w sobie, praktycznie niewykonalne w grze dwuosobowej i niemożliwe w wariancie pokojowym.
Po zapoznaniu się z wariantem solo do 51MS (który jest tylko napisany, ale grany to chyba za długo nie był, czego dowodzi zwłaszcza jego kuriozalna wersja rozszerzona - do ściągnięcia ze strony Portalu), po ograniczeniach w konstruowaniu talii do Osadników i 51MS myślę, że Portal ma zbyt ograniczone i stałe grono testerów, czego skutkiem są takie wybryki, jak Atlantydzi. Same statystyki z testów to za mało i fajnie, gdyby raz na zawsze ktoś przekonał o tym Prezesa i spółkę.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Źle zapamiętałem - to było wyzwanie dla człowieka, który zadał pytanie o "przegięcie" Atlantydów (https://youtu.be/YO1CXiDEFsA?t=278). Ale może ktoś inny wyzwie Prezesa?rattkin pisze:Jak miałby wyglądać dowód na to, że "nie są przegięci", bo nie rozumiem?
A czy taki pojedynek jest jakimś dowodem to inna sprawa...
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nic nowego z tym graniem w zaparte. Tam chyba było nawet moje pytanie wprost, czemu na etapie projektowania nie przemyślano kwestii dodatków, ale nie doczekało się ono sensownej odpowiedzi... Nic, ja tam dalej czerpię przyjemność z rozgrywki w podstawkę + KPP.
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 16:29
- Lokalizacja: Cracovia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 107 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dokładnie podstawka + KPP daje rade u mnie, a rozegrałem około 70 partii. Szkoda tylko że dodatki zamiast rozwijąć grę poprostu ją niepotrzebnie komplikują czy też wg wielu wręcz psuja .
- Bart Henry
- Posty: 975
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 683 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Gdzieś mi się obiło o uszy, a znaleźć tego nie potrafię, że wydano jakieś poprawione karty. Co uległo poprawie?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Poprawione karty do podstawkiBart Henry pisze:Gdzieś mi się obiło o uszy, a znaleźć tego nie potrafię, że wydano jakieś poprawione karty. Co uległo poprawie?
No chyba że chodzi ci o kartę do azteków którą źle wydrukowali, to chyba w sklepiku portalu.
-
- Posty: 586
- Rejestracja: 14 sty 2012, 14:28
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
To było wyzwanie mnie na pojedynek, trzy partie i jak go pokonam to uzna, że przegięci (czy jakoś tak). Olałem sprawę.tomb pisze:Źle zapamiętałem - to było wyzwanie dla człowieka, który zadał pytanie o "przegięcie" Atlantydów (https://youtu.be/YO1CXiDEFsA?t=278). Ale może ktoś inny wyzwie Prezesa?rattkin pisze:Jak miałby wyglądać dowód na to, że "nie są przegięci", bo nie rozumiem?
A czy taki pojedynek jest jakimś dowodem to inna sprawa...
Cała historia zaczęła, się od tego, że jakiś czas temu, wskutek wymiany, wpadli w moje ręce O:NI, która się spodobała i mi, i żonie (wcześniej grywałem w 51Stan więc wiedziałem, że będzie ok) do tego stopnia, że zacząłem myśleć o dodatkach. Ale zanim kupię coś kolejnego podłubałem na forum (w wątku do którego dawno nie zaglądałem) i w recenzjach. Spotkałem się z dwoma zarzutami do O:NI po pierwsze problem z tym jak składać talie (co chwile zmiany plus ostateczne oficjalne stanowisko Portalu, które każdy już zna), a po drugie przegięte frakcje. Na fb Portalu pojawiła się ich prośba o zadawanie pytań na temat O:NI, miał być film z wypowiedziami IT. Zadałem pytanie jak to jest z tym układaniem talii, bo ciągłe zmiany (na ten temat chyba nic nie odpowiedział) i jak to jest z tym przegięciem czy to prawda itp. Minął miesiąc, a może dwa (zapomniałem już o tym) po czym kiedyś na spotkaniu planszówkowym, które z żoną organizujemy wpada kumpel i mówi, że IT mnie wyzywa na pojedynek. Sprawdziłem. Olałem. Moim zdaniem głupia zaczepka zamiast merytorycznej odpowiedzi. I tyle.
-
- Posty: 296
- Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 21 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ale siejeciejanekb pisze:To było wyzwanie mnie na pojedynek, trzy partie i jak go pokonam to uzna, że przegięci (czy jakoś tak). Olałem sprawę.tomb pisze:Źle zapamiętałem - to było wyzwanie dla człowieka, który zadał pytanie o "przegięcie" Atlantydów (https://youtu.be/YO1CXiDEFsA?t=278). Ale może ktoś inny wyzwie Prezesa?rattkin pisze:Jak miałby wyglądać dowód na to, że "nie są przegięci", bo nie rozumiem?
A czy taki pojedynek jest jakimś dowodem to inna sprawa...
Cała historia zaczęła, się od tego, że jakiś czas temu, wskutek wymiany, wpadli w moje ręce O:NI, która się spodobała i mi, i żonie (wcześniej grywałem w 51Stan więc wiedziałem, że będzie ok) do tego stopnia, że zacząłem myśleć o dodatkach. Ale zanim kupię coś kolejnego podłubałem na forum (w wątku do którego dawno nie zaglądałem) i w recenzjach. Spotkałem się z dwoma zarzutami do O:NI po pierwsze problem z tym jak składać talie (co chwile zmiany plus ostateczne oficjalne stanowisko Portalu, które każdy już zna), a po drugie przegięte frakcje. Na fb Portalu pojawiła się ich prośba o zadawanie pytań na temat O:NI, miał być film z wypowiedziami IT. Zadałem pytanie jak to jest z tym układaniem talii, bo ciągłe zmiany (na ten temat chyba nic nie odpowiedział) i jak to jest z tym przegięciem czy to prawda itp. Minął miesiąc, a może dwa (zapomniałem już o tym) po czym kiedyś na spotkaniu planszówkowym, które z żoną organizujemy wpada kumpel i mówi, że IT mnie wyzywa na pojedynek. Sprawdziłem. Olałem. Moim zdaniem głupia zaczepka zamiast merytorycznej odpowiedzi. I tyle.
W filmiku z Trzewikiem jest dokładnie mowa o Atlantydach do tego dygresje do NHex-a. Trzewik twierdzi że oni rozegrali kilkaset partii - można zakładac że po 50 juz umieli grać Atlantydami i na Atlandytów i średnia wyników wychodziła jak dla innych frakcji. Do tego w samym filmiku mówi że "trzeba palić" i tyle w tym temacie. I to sie potwierdza bo bardzo cięzko rozwinąć atantydom skrzydła jak się im będzie palić budynki na których oparty jest silniczek. Karty frakcyjne nie dają punktów i to jest to.
Co do składania talii to też nie rozumiem. Od samego poczatku było jasne jak trzeba składać armie. A dlaczego na turnieju używa się tylko commonów z podstawki jest argumentowane na filmiku i moim zdaniem kupy sie to trzyma. I to dotyczy tylko zasad turniejowych. Ilu z Was jeździ na te turnieje ? Bez jaj gracie w domu składajcie sobie talie jak sie Wam żywnie podoba (ja mam wszystkie karty ze wszytskich dodatków i nie czuje żeby było coś nie tak). Przecież łatwiej by było Portalowi zrobić jak w NHex ze każdy dodatek wprowadza 30 kart dla nowej frakcji i koniec. Łatwo to bylo by balansować. Ale oni i tak sprawdzają i balansiją kombinacje kart z dwóch źródeł żeby te talie faktycznie można bylo po swojemu układać. Wyobrażacie sobie przetestować każdy wariant/ każdą kombinacje ?
A dodatkowo uważam że tak gra jest za prosta żeby wogóle sie tu zastanawiać nad takimi pierdołami
To miała byc uproszczona wersja 51 stanu - dla dzieci. A wy sie tam matematyki astralnej doszukujecie