Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK 2016
- Dwntn
- Posty: 1151
- Rejestracja: 15 cze 2013, 22:23
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 36 times
Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK 2016
Czasu na granie jak na lekarstwo, ale mimo to w październiku udało mi się zaliczyć mały wzrost względem września. Docelowo rozegrałem 19 partii w 15 tytułów.
Nowości: Dobble Kids, Talisman Magia i Miecz: Kataklizm, Tiny Epic Western, Pathfinder ACG: Mummy's Mask
Powroty: Impuls (choć tym razem w wersji ze wspieram.to, więc poniękąd i nowość)
Najwięcej partii: Zombicide: Black Plague z dodatkami
Zachwyt miesiąca: Pathfinder ACG: Mummy's Mask - Zaskoczenia raczej brak, biorąc pod uwagę małą ilość nowości poznanych w tym miesiącu. Trzeba jednak przyznać że obecna odsłona Pathfindera ma bardzo wiele do zaoferowania a biorąc pod uwagę fakt iż Paizo raczej słucha fanów, obecna edycja ma szanse zyskać miano najbardziej udanej ze wszystkich dotychczas wydanych zestawów.
Rozczarowanie miesiąca: Tiny Epic Western. Po serii Tiny Epic spodziewałem się wiele, zwłaszcza po rewelacyjnym Galaxies. Tutaj brakuje tego czegoś, co sprawiało że te małe pudełeczko rozkładało się na stole i grało całymi godzinami. Gra jest sprawna mechanicznie i jest na tyle rozbudowana, że formacie T.E. powoli robi się ciasno, niemniej jednak po dwóch rozgrywkach jakoś nie specjalnie ma się ochotę szybko wrócić do tego tytułu.
- K.
Nowości: Dobble Kids, Talisman Magia i Miecz: Kataklizm, Tiny Epic Western, Pathfinder ACG: Mummy's Mask
Powroty: Impuls (choć tym razem w wersji ze wspieram.to, więc poniękąd i nowość)
Najwięcej partii: Zombicide: Black Plague z dodatkami
Zachwyt miesiąca: Pathfinder ACG: Mummy's Mask - Zaskoczenia raczej brak, biorąc pod uwagę małą ilość nowości poznanych w tym miesiącu. Trzeba jednak przyznać że obecna odsłona Pathfindera ma bardzo wiele do zaoferowania a biorąc pod uwagę fakt iż Paizo raczej słucha fanów, obecna edycja ma szanse zyskać miano najbardziej udanej ze wszystkich dotychczas wydanych zestawów.
Rozczarowanie miesiąca: Tiny Epic Western. Po serii Tiny Epic spodziewałem się wiele, zwłaszcza po rewelacyjnym Galaxies. Tutaj brakuje tego czegoś, co sprawiało że te małe pudełeczko rozkładało się na stole i grało całymi godzinami. Gra jest sprawna mechanicznie i jest na tyle rozbudowana, że formacie T.E. powoli robi się ciasno, niemniej jednak po dwóch rozgrywkach jakoś nie specjalnie ma się ochotę szybko wrócić do tego tytułu.
- K.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2017, 19:34 przez Dwntn, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jan_1980
- Posty: 2515
- Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 75 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Grane było:
Combat Commander: Europe 5
D-Day at Peleliu 5
Combat Commander: Mediterranean 3
Field Commander: Napoleon 3
Flash Point: Fire Rescue 3
Quartermaster General 2
Tiny Epic Kingdoms 2
Dawn of the Zeds (Second edition) 1
HoldFast: North Africa 1941-1942 1
Nations 1
Scrabble 1
Terra Mystica: Fire & Ice 1
(nowości podkreślone)
Rozczarowanie: Holdfast: North Africa
Gra fajna, ale bez szału: Flash Point: Fire Rescue
Wstępny zachwyt: Tiny Epic Kingdoms
Combat Commander: Europe 5
D-Day at Peleliu 5
Combat Commander: Mediterranean 3
Field Commander: Napoleon 3
Flash Point: Fire Rescue 3
Quartermaster General 2
Tiny Epic Kingdoms 2
Dawn of the Zeds (Second edition) 1
HoldFast: North Africa 1941-1942 1
Nations 1
Scrabble 1
Terra Mystica: Fire & Ice 1
(nowości podkreślone)
Rozczarowanie: Holdfast: North Africa
Gra fajna, ale bez szału: Flash Point: Fire Rescue
Wstępny zachwyt: Tiny Epic Kingdoms
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
- Ardel12
- Posty: 3363
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1041 times
- Been thanked: 2026 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Nowości: Forbiden Stars, Legendary Marvel Secret Wars 2, Legendary Encounter Firefly
Powroty: Krwawa Oberża, Patchwork, Scythe, Five Tribes, O:NI
Gra miesiąca: Legendary Marvel Secret Wars 2 - jak zawsze ogromna ilość nowych postaci i przeciwników, walka z deadpool duchem
Rozczarowanie miesiąca: Legendary Encounter Firefly - nie znam serialu, więc zero klimatu, dodatkowo w 4 osobowym składzie graliśmy w losowy scenariusz i niestety był banalnie prosty. Dodatkowo otrzymaliśmy jedne z lepszych ulepszeń statku i w sumie bez żadnego stresu wygraliśmy.
Miesiąc raczej słaby, listopad z 2 konwentami i essenowymi premierami, które w końcu otrzymam, zapowiada się znacznie ciekawiej
Powroty: Krwawa Oberża, Patchwork, Scythe, Five Tribes, O:NI
Gra miesiąca: Legendary Marvel Secret Wars 2 - jak zawsze ogromna ilość nowych postaci i przeciwników, walka z deadpool duchem
Rozczarowanie miesiąca: Legendary Encounter Firefly - nie znam serialu, więc zero klimatu, dodatkowo w 4 osobowym składzie graliśmy w losowy scenariusz i niestety był banalnie prosty. Dodatkowo otrzymaliśmy jedne z lepszych ulepszeń statku i w sumie bez żadnego stresu wygraliśmy.
Miesiąc raczej słaby, listopad z 2 konwentami i essenowymi premierami, które w końcu otrzymam, zapowiada się znacznie ciekawiej
- warlock
- Posty: 4666
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1040 times
- Been thanked: 1975 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Rozegrane:
Dominion 24
Terraforming Mars 8
BANG! The Dice Game 3
Asante 2
Discworld: Ankh-Morpork 2
Lord of the Rings: The Confrontation 2
Race for the Galaxy 2
Biblios 1
Bora Bora 1
Five Tribes 1
Food Chain Magnate 1
Goa 1
In the Year of the Dragon 1
Jamaica 1
Modern Art 1
Neuroshima Hex! 1
Potion Explosion 1
Rialto 1
Skull 1
Troyes 1
The Voyages of Marco Polo 1
Why First? 1
YINSH 1
Gry miesiąca: Dominion i Terraformacja Marsa (cudowne gry, rewelacja, nie mogę się od nich oderwać).
Wyróżnienie: Food Chain Magnate (fantastyczna planszówka, po jednej partii od razu must-have na mojej liście)
W tym miesiącu nie było specjalnych rozczarowań - na stole wylądowało wprawdzie wiele nowości, ale już przed partią wiedziałem, że nie ocenię danej gry wysoko (byłem przygotowany na klapę/efekt "meh" )
Dominion 24
Terraforming Mars 8
BANG! The Dice Game 3
Asante 2
Discworld: Ankh-Morpork 2
Lord of the Rings: The Confrontation 2
Race for the Galaxy 2
Biblios 1
Bora Bora 1
Five Tribes 1
Food Chain Magnate 1
Goa 1
In the Year of the Dragon 1
Jamaica 1
Modern Art 1
Neuroshima Hex! 1
Potion Explosion 1
Rialto 1
Skull 1
Troyes 1
The Voyages of Marco Polo 1
Why First? 1
YINSH 1
Gry miesiąca: Dominion i Terraformacja Marsa (cudowne gry, rewelacja, nie mogę się od nich oderwać).
Wyróżnienie: Food Chain Magnate (fantastyczna planszówka, po jednej partii od razu must-have na mojej liście)
W tym miesiącu nie było specjalnych rozczarowań - na stole wylądowało wprawdzie wiele nowości, ale już przed partią wiedziałem, że nie ocenię danej gry wysoko (byłem przygotowany na klapę/efekt "meh" )
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
W październiku grane było 31 partii w 16 gier: https://boardgamegeek.com/plays/thumbs/ ... 2016-10-31
Nowości: TIME Stories, Exploding Kittens, Ghost Stories, Martians: A Story of Civilization, Terraforming Mars, Tytani (dodatek do Cyklad)
Powroty: Myrmes, Robinson: Przygoda na Przeklętej Wyspie
Gra miesiąca: TIME Stories (No genialne po prostu!)
Rozczarowanie miesiąca: Po Terraformowaniu Marsa się chyba czegoś więcej spodziewałam, ale raczej nie mogę tego nazwać rozczarowaniem
Zajawka na listopad: Clash of Cultures czeka grzecznie na pierwsza partię.
Nowości: TIME Stories, Exploding Kittens, Ghost Stories, Martians: A Story of Civilization, Terraforming Mars, Tytani (dodatek do Cyklad)
Powroty: Myrmes, Robinson: Przygoda na Przeklętej Wyspie
Gra miesiąca: TIME Stories (No genialne po prostu!)
Rozczarowanie miesiąca: Po Terraformowaniu Marsa się chyba czegoś więcej spodziewałam, ale raczej nie mogę tego nazwać rozczarowaniem
Zajawka na listopad: Clash of Cultures czeka grzecznie na pierwsza partię.
Ostatnio zmieniony 01 lis 2016, 15:13 przez Bea, łącznie zmieniany 2 razy.
- 7koliberek9
- Posty: 283
- Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 12 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
21 partii w 9 tytułów (Pola Arle, Gallerist, Lewis & Clark, TtR: Nordic Countries, Belfort, Poprzez Wieki, Dolina Kupców, Love Letter, Tzolk'in: Kalendarz Majów)
Najwięcej partii: Pola Arle (4), Gallerist (4)
Nowości: Pola Arle, Gallerist
Powrót: aż 3 wyśmienite pozycje Lewis & Clark, TtR: Nordic Countries, Belfort
Najlepsza nowość: Gallerist po ostrym boju z Polami Arle
Najlepszy powrót: Lewis & Clark
Gra miesiąca: Gallerist świetna, po prostu świetna
Najwięcej partii: Pola Arle (4), Gallerist (4)
Nowości: Pola Arle, Gallerist
Powrót: aż 3 wyśmienite pozycje Lewis & Clark, TtR: Nordic Countries, Belfort
Najlepsza nowość: Gallerist po ostrym boju z Polami Arle
Najlepszy powrót: Lewis & Clark
Gra miesiąca: Gallerist świetna, po prostu świetna
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
45 partii w 16 tytułów
Najwięcej partii: Red7(10), Dominion(9)
Gra miesiąca: Terraformacja Marsa(6)
Najwięcej partii: Red7(10), Dominion(9)
Gra miesiąca: Terraformacja Marsa(6)
- Gizmoo
- Posty: 4113
- Rejestracja: 17 sty 2016, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa/Sękocin Stary
- Has thanked: 2655 times
- Been thanked: 2564 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Ten październik był na pewno najbardziej planszówkowym miesiącem w roku, a chyba najbardziej planszówkowym miesiącem w moim życiu. Rozegrałem niezliczoną ilość patri, w niezliczoną ilość gier (nie prowadzę niestety ewidencji), a oczywiście głównym "winowajcą" było to Essen, jak i post-essenowe szaleństwo. Ten miesiąc był też miesiącem największej ilości zakupów. Na 100% nie trafił się miesiąc, w którym zakupiłbym tyle tytułów. Nie przedłużając:
Nowości na półce: Above and Below, City of Iron, Artifacts Inc., Filary Ziemi Gra Karciana, Crisis, King of the Hill, The Networks, Ulm, In the Name of Odin.
Najwięcej partii: Bez zmian Tajniacy (10). Najlepszy tytuł dla nieplanszówkowego towarzystwa. Na wyjeździe graliśmy do porzygu. The Networks (4)
Rozczarowanie Miesiąca: Scuba, Sol. Dwa moje największe pragnienia na Essen, okazały się totalnymi kasztanami. Cottage Garden - Miałem nadzieję na lepszy Patchwork dla 4 graczy, a dostałem niestrawny torf. Mniejsze rozczarowanie In the Name of Odin. Nie jest to zła gra, ale liczyłem na więcej.
Powrót miesiąca: Nie było czasu na powroty. Same nowe tytuły.
Rozgrywka miesiąca: Dodałem tą kategorię z jednego powodu. Ta jedna rozgrywka była najprzyjemniejszą i najzabawniejszą przygodą w tym miesiącu. Above and Below nie jest tytułem miesiąca, ale kumpel tak doskonale nam "mistrzował", że była to jedna z najlepszych moich przygód przy planszy. Na długo pozostanie mi w pamięci i nie pamiętam kiedy ostatnio tak dobrze bawiłem się przy stole. Godna wspomnienia jest też rozgrywka na Essen w Lobotomy.
Gra Miesiąca: Crisis - Kapitalne, trudne, ekonomiczne euro. Zabawa dla masochistów ze świetną mechaniką. Gra na pierwszy rzut oka totalnie nie w moim stylu, ale zachwyciła nie tylko mnie, ale i pozostałych graczy.
Miejsce drugie: The Networks.
Godne wspomnienia: Ulm, Above and Below i Mystic Vale.
Nowości na półce: Above and Below, City of Iron, Artifacts Inc., Filary Ziemi Gra Karciana, Crisis, King of the Hill, The Networks, Ulm, In the Name of Odin.
Najwięcej partii: Bez zmian Tajniacy (10). Najlepszy tytuł dla nieplanszówkowego towarzystwa. Na wyjeździe graliśmy do porzygu. The Networks (4)
Rozczarowanie Miesiąca: Scuba, Sol. Dwa moje największe pragnienia na Essen, okazały się totalnymi kasztanami. Cottage Garden - Miałem nadzieję na lepszy Patchwork dla 4 graczy, a dostałem niestrawny torf. Mniejsze rozczarowanie In the Name of Odin. Nie jest to zła gra, ale liczyłem na więcej.
Powrót miesiąca: Nie było czasu na powroty. Same nowe tytuły.
Rozgrywka miesiąca: Dodałem tą kategorię z jednego powodu. Ta jedna rozgrywka była najprzyjemniejszą i najzabawniejszą przygodą w tym miesiącu. Above and Below nie jest tytułem miesiąca, ale kumpel tak doskonale nam "mistrzował", że była to jedna z najlepszych moich przygód przy planszy. Na długo pozostanie mi w pamięci i nie pamiętam kiedy ostatnio tak dobrze bawiłem się przy stole. Godna wspomnienia jest też rozgrywka na Essen w Lobotomy.
Gra Miesiąca: Crisis - Kapitalne, trudne, ekonomiczne euro. Zabawa dla masochistów ze świetną mechaniką. Gra na pierwszy rzut oka totalnie nie w moim stylu, ale zachwyciła nie tylko mnie, ale i pozostałych graczy.
Miejsce drugie: The Networks.
Godne wspomnienia: Ulm, Above and Below i Mystic Vale.
-
- Posty: 1046
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 861 times
- Been thanked: 513 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Rozegrane:
Blood Rage -13 (4 os x10, 3 0s x2, 2 os x1)
Poker - 11 (5 o x3, 4 o x4, 3 o x4)
Terraformacja marsa - 5 (solo x4, 3 os x1)
Wsiąść do pociągu: Europa - 5 (5 o x2, 4 o x2, 3 o x1)
Pandemia - 7 (4 o x 5, 3 o x1, 2 o x1)
Szachy - 2
Gears of war - 1 (solo)
Pitchcar mini - 3 (4 o x2, 5 o x1)
Time Stories Asylum - 1 (3 o)
Mastermind - 2
Leaving Earth - 1 (solo)
Suma: 51 gier w 11 tytułów
Nowości: TIME Stories Asylum, Leaving Earth (świetne gry, chociaż zagrałem w nie dopiero jeden raz, w LE dużo rozkminiałem same misje bez rozkładania gry - brak czasu trochę)
Powroty: Blood Rage (srogi powrót, dwie nowe ekipy zaraziłem grą)
Cały czas na tapecie: Terraformacja Marsa (trochę mało gier, tak się złożyło, ale wielka przyjeność z zagranych, Poker (niezmiennie jedna z moich ulubionych rozrywek, Szachy (tylko dwie partie ale za to jakie!)
Gra miesiąca: Blood Rage (ogrywam dwie nowe ekipy, mnóstwo zabawy ale i ciekawych pomysłów strategicznych, "Świeżaki" nie mogą się oderwać od gry. Teraz mam trochę ciężko namówić ich na coś innego )
Rozczarowanie miesiąca: Nie stwierdzam. Grałem w lubiane przeze mnie gry, a nowości bardzo mi się spodobały
Zajawka na Listopad: Scythe, Cry Havoc, Chromosome (wszystkie 3 zakupione, czekaja na swoja kolej i na pewno sie doczekają) + będę ogrywał Terraformację Marsa, Time Stories, Leaving Earth i pewnie Blood Rage'a
Blood Rage -13 (4 os x10, 3 0s x2, 2 os x1)
Poker - 11 (5 o x3, 4 o x4, 3 o x4)
Terraformacja marsa - 5 (solo x4, 3 os x1)
Wsiąść do pociągu: Europa - 5 (5 o x2, 4 o x2, 3 o x1)
Pandemia - 7 (4 o x 5, 3 o x1, 2 o x1)
Szachy - 2
Gears of war - 1 (solo)
Pitchcar mini - 3 (4 o x2, 5 o x1)
Time Stories Asylum - 1 (3 o)
Mastermind - 2
Leaving Earth - 1 (solo)
Suma: 51 gier w 11 tytułów
Nowości: TIME Stories Asylum, Leaving Earth (świetne gry, chociaż zagrałem w nie dopiero jeden raz, w LE dużo rozkminiałem same misje bez rozkładania gry - brak czasu trochę)
Powroty: Blood Rage (srogi powrót, dwie nowe ekipy zaraziłem grą)
Cały czas na tapecie: Terraformacja Marsa (trochę mało gier, tak się złożyło, ale wielka przyjeność z zagranych, Poker (niezmiennie jedna z moich ulubionych rozrywek, Szachy (tylko dwie partie ale za to jakie!)
Gra miesiąca: Blood Rage (ogrywam dwie nowe ekipy, mnóstwo zabawy ale i ciekawych pomysłów strategicznych, "Świeżaki" nie mogą się oderwać od gry. Teraz mam trochę ciężko namówić ich na coś innego )
Rozczarowanie miesiąca: Nie stwierdzam. Grałem w lubiane przeze mnie gry, a nowości bardzo mi się spodobały
Zajawka na Listopad: Scythe, Cry Havoc, Chromosome (wszystkie 3 zakupione, czekaja na swoja kolej i na pewno sie doczekają) + będę ogrywał Terraformację Marsa, Time Stories, Leaving Earth i pewnie Blood Rage'a
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
83 partie w 24 gry
Nowości:
Catan: Polska - to taka "nowość", bo niewiele różni się od podstawowego Catanu, stały rozkład kafelków z wartościami nie służy regrywalności, bardziej ciekawostka do spróbowania.
Cry Havoc - zagrane tylko raz na 2 osoby (Maszyny kontra Pielgrzymi), było ok, chętnie spróbuję w wariancie 4-osobowym.
nIQczemni: Szaleni Naukowcy - ta gra to ogromne zaskoczenie, niby prosta, ale daje okazje do pokombinowania, a karty konwersji wywracają grę do góry nogami, po prostu bomba!
Senji - tutaj spodziewałem się area control, natomiast cała gra skupia się przede wszystkim na dyplomacji, coś zupełnie innego niż doświadczyłem w tego typu grach, ale rozgrywka przyjemna, szczególnie faza dyplomacji.
Szalone Wózki - zagrane od razu w wariancie tylko pojedynczego wyścigu (na 3 dodatkowe plansze), było śmiesznie, nie za długo, na plus.
Gra miesiąca: Trickerion: Legends of Illusion - na razie rozegrane tylko 1 raz bez dodatków, ciekawy worker placement, nie mogę doczekać się kolejnych partii.
Rozczarowanie miesiąca: 7 Cudów Świata: Pojedynek - bardzo lubię 7 Cudów Świata i spodziewałem się, że ta wersja też mi się spodoba, lecz niestety coś nie zagrało
Nowości:
Catan: Polska - to taka "nowość", bo niewiele różni się od podstawowego Catanu, stały rozkład kafelków z wartościami nie służy regrywalności, bardziej ciekawostka do spróbowania.
Cry Havoc - zagrane tylko raz na 2 osoby (Maszyny kontra Pielgrzymi), było ok, chętnie spróbuję w wariancie 4-osobowym.
nIQczemni: Szaleni Naukowcy - ta gra to ogromne zaskoczenie, niby prosta, ale daje okazje do pokombinowania, a karty konwersji wywracają grę do góry nogami, po prostu bomba!
Senji - tutaj spodziewałem się area control, natomiast cała gra skupia się przede wszystkim na dyplomacji, coś zupełnie innego niż doświadczyłem w tego typu grach, ale rozgrywka przyjemna, szczególnie faza dyplomacji.
Szalone Wózki - zagrane od razu w wariancie tylko pojedynczego wyścigu (na 3 dodatkowe plansze), było śmiesznie, nie za długo, na plus.
Gra miesiąca: Trickerion: Legends of Illusion - na razie rozegrane tylko 1 raz bez dodatków, ciekawy worker placement, nie mogę doczekać się kolejnych partii.
Rozczarowanie miesiąca: 7 Cudów Świata: Pojedynek - bardzo lubię 7 Cudów Świata i spodziewałem się, że ta wersja też mi się spodoba, lecz niestety coś nie zagrało
-
- Posty: 375
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 16:29
- Lokalizacja: Cracovia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 107 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Dużo partii, lecz tylko 6 tytułów (urlop, więc nie dało się zabrać wszystkich gier):
7 Wonders: Duel 22
Imperial Settlers 18
Tides of Time 6
Boss Monster: The Dungeon Building Card Game 2
Eldritch Horror 1
Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island 1
Wyróżnić można Robinsona, powrót po dość długim czasie.
Dobrze ograne Osadnicy Narodziny Imperium, do tej pory zawsze grałem Rzymianami, teraz spróbowałem grać Barbarzyńcami i Japończykami i było dużo łatwiej.
7 Wonders: Duel 22
Imperial Settlers 18
Tides of Time 6
Boss Monster: The Dungeon Building Card Game 2
Eldritch Horror 1
Robinson Crusoe: Adventures on the Cursed Island 1
Wyróżnić można Robinsona, powrót po dość długim czasie.
Dobrze ograne Osadnicy Narodziny Imperium, do tej pory zawsze grałem Rzymianami, teraz spróbowałem grać Barbarzyńcami i Japończykami i było dużo łatwiej.
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
D-Day at Peleliu
RAF 1940
7 cudów pojedynek
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RAF 1940
7 cudów pojedynek
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
moja lista
http://boardgamegeek.com/collection/use ... own=1&ff=1
- maciejo
- Posty: 3363
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 131 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Gra miesiąca:
Airborne Commander
Najlepsza gra jaką zakupiłem w Essen.Dla wszystkich fanów wojennych solówek pozycja obowiązkowa
Klimat,grafika,jakość wykonania,pomysł,tempo i czas rozgrywki - jest świetnie
Airborne Commander
Najlepsza gra jaką zakupiłem w Essen.Dla wszystkich fanów wojennych solówek pozycja obowiązkowa
Klimat,grafika,jakość wykonania,pomysł,tempo i czas rozgrywki - jest świetnie
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Skąd Wy macie na to wszystko czas?
20 partii, 16 tytułów.
Nowości zagrane:
-Agricola - nie kupiła mnie w ogóle, nie czaję fenomenu i nie mam w ogóle ochoty do niej wracać. Dodam tylko, że np. Pola Arle uwielbiam.
-Terra Mystica- tu moim zdaniem zasłużone miejsca w rankingach
-Steam works - bardzo przyjemna, acz za taką cenę można było spodziewać nieco lepszego wykonania.
- Wesola Farma- bardzo fajna gra dla ciut starszych dzieciaczków
W kolekcji Multiuniversum
Gra miesiąca: oczywiście znowu Rebelia, wspaniała gra. także Gra o Tron, która powróciła po roku nieobecności na stół i zagrany były aż dwie partie w tym miesiącu.
20 partii, 16 tytułów.
Nowości zagrane:
-Agricola - nie kupiła mnie w ogóle, nie czaję fenomenu i nie mam w ogóle ochoty do niej wracać. Dodam tylko, że np. Pola Arle uwielbiam.
-Terra Mystica- tu moim zdaniem zasłużone miejsca w rankingach
-Steam works - bardzo przyjemna, acz za taką cenę można było spodziewać nieco lepszego wykonania.
- Wesola Farma- bardzo fajna gra dla ciut starszych dzieciaczków
W kolekcji Multiuniversum
Gra miesiąca: oczywiście znowu Rebelia, wspaniała gra. także Gra o Tron, która powróciła po roku nieobecności na stół i zagrany były aż dwie partie w tym miesiącu.
- mat_eyo
- Posty: 5611
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 798 times
- Been thanked: 1244 times
- Kontakt:
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Całkiem niezły miesiąc jak na moje możliwości - 27 partii w 12 gier:
https://boardgamegeek.com/plays/bydate/ ... 2016-11-30
Nowości:
-Hostage Negotiator - (+) nigdy nie sądziłem, że gra solo będzie tak satysfakcjonująca. Krótka (15 minut na partię), ciekawa, regrywalna. Tak, jest losowa, ale nie jest to losowość górująca nad całą rozgrywką.
-BANG! Gra kościana - (+) w swojej kategorii bardzo dobry tytuł. Szybka, więc nawet odpadanie nie boli, dużo śmiechów i frajdy, a o to głównie chodzi w imprezówkach.
-Blood Bowl: Menadżer Drużyny - (+) świetna karcianka, jedna z lepszych w kategorii grania na przewagi jaką znam. Klimatyczna, zabawna, z solidną mechaniką i odpowiednią dozą losowości. Jestem zachwycony regrywalnością zapewnianą przez liczbę frakcji i kart w podstawce. Drobna rysa to gorszy tryb dwuosobowy.
-Cry Havoc - (+/-) Podoba mi się, ale szału nie ma. Fajna "ciasność" akcji, mi to odpowiada. Frakcje są asymetryczne i to jest super, choć gra Trogami wydaje mi się zbyt odmienna i mi osobiście nie odpowiada. Gra jest ok, choć nie dorosła do własnego hype'u. Jednak z dwóch "dużych gier" poznanych w tym miesiącu wybieram Cry Havoc ponad Scythe za każdym razem.
-Dominion: Intryga - (+/-) tak, dopiero teraz poznałem klasyka. I jak to z późno poznawanymi klasykami bywa - nie zachwycił. Tzn. fajne, szybkie, można pograć. Tylko, że to jest jedna mechanika. Odzwyczaiłem się już od gier, które w całości stawiały na jedną mechanikę.
-Metallum - (+/-) przyjemna, lecz trochę monotonna gra. No i sucha jak pieprz. Z pewnością będę chciał jeszcze zagrać, jednak na tę chwilę cały czas mam sporo lepszych dwuosobówek.
- Sythe - (+/-) przeciętna gra z jednym sprytnym mechanizmem. Jak dla mnie zbyt mało jak na hype i cenę.
-Nantucket - (-) filerek, niestety niezbyt przypadł mi do gustu. Zbyt mało ważkich decyzji, zbyt dużo losowości jak na mój gust.
-nIQczemni - (-) nuda, przekombinowanie, nuda, nuda. Wspominałem już o nudzie?
Stali bywalcy:
- Terraformacja Marsa, SW Rebelia, 7 Cudów Pojedynek.
Wyróżnienia:
Nowość miesiąca: - Blood Bowl: Menadżer Drużyny - czysty fun. Trafiłem na tę grę przypadkiem i jestem zachwycony. Nowością mógł być Hostage Negotiator, gdyby nie był grą solo. Nadal stawiam grę z ludźmi wyżej, niż solo.
Gra miesiąca: - Terraformacja Marsa, niezmiennie. Świetna gra, mam na koncie 14 partii i nadal mi się nie nudzi. Wskoczyła już na drugie miejsce na moim prywatnym top 10 i zaczynam się zastanawiać, jak długo TTA będzie odpierać ataki TM
https://boardgamegeek.com/plays/bydate/ ... 2016-11-30
Nowości:
-Hostage Negotiator - (+) nigdy nie sądziłem, że gra solo będzie tak satysfakcjonująca. Krótka (15 minut na partię), ciekawa, regrywalna. Tak, jest losowa, ale nie jest to losowość górująca nad całą rozgrywką.
-BANG! Gra kościana - (+) w swojej kategorii bardzo dobry tytuł. Szybka, więc nawet odpadanie nie boli, dużo śmiechów i frajdy, a o to głównie chodzi w imprezówkach.
-Blood Bowl: Menadżer Drużyny - (+) świetna karcianka, jedna z lepszych w kategorii grania na przewagi jaką znam. Klimatyczna, zabawna, z solidną mechaniką i odpowiednią dozą losowości. Jestem zachwycony regrywalnością zapewnianą przez liczbę frakcji i kart w podstawce. Drobna rysa to gorszy tryb dwuosobowy.
-Cry Havoc - (+/-) Podoba mi się, ale szału nie ma. Fajna "ciasność" akcji, mi to odpowiada. Frakcje są asymetryczne i to jest super, choć gra Trogami wydaje mi się zbyt odmienna i mi osobiście nie odpowiada. Gra jest ok, choć nie dorosła do własnego hype'u. Jednak z dwóch "dużych gier" poznanych w tym miesiącu wybieram Cry Havoc ponad Scythe za każdym razem.
-Dominion: Intryga - (+/-) tak, dopiero teraz poznałem klasyka. I jak to z późno poznawanymi klasykami bywa - nie zachwycił. Tzn. fajne, szybkie, można pograć. Tylko, że to jest jedna mechanika. Odzwyczaiłem się już od gier, które w całości stawiały na jedną mechanikę.
-Metallum - (+/-) przyjemna, lecz trochę monotonna gra. No i sucha jak pieprz. Z pewnością będę chciał jeszcze zagrać, jednak na tę chwilę cały czas mam sporo lepszych dwuosobówek.
- Sythe - (+/-) przeciętna gra z jednym sprytnym mechanizmem. Jak dla mnie zbyt mało jak na hype i cenę.
-Nantucket - (-) filerek, niestety niezbyt przypadł mi do gustu. Zbyt mało ważkich decyzji, zbyt dużo losowości jak na mój gust.
-nIQczemni - (-) nuda, przekombinowanie, nuda, nuda. Wspominałem już o nudzie?
Stali bywalcy:
- Terraformacja Marsa, SW Rebelia, 7 Cudów Pojedynek.
Wyróżnienia:
Nowość miesiąca: - Blood Bowl: Menadżer Drużyny - czysty fun. Trafiłem na tę grę przypadkiem i jestem zachwycony. Nowością mógł być Hostage Negotiator, gdyby nie był grą solo. Nadal stawiam grę z ludźmi wyżej, niż solo.
Gra miesiąca: - Terraformacja Marsa, niezmiennie. Świetna gra, mam na koncie 14 partii i nadal mi się nie nudzi. Wskoczyła już na drugie miejsce na moim prywatnym top 10 i zaczynam się zastanawiać, jak długo TTA będzie odpierać ataki TM
Ostatnio zmieniony 01 gru 2016, 11:13 przez mat_eyo, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
To i ja się w końcu włączę w ten wątek
29 gier, 12 tytułów:
Nowość miesiąca: Terraformacja Marsa (kupiona pod wpływem wszystkich pozytywnych opinii na forum), zdecydowanie duży pozytyw! oraz Długa noc (na razie 1 partia więc ciężko ocenić)
Powrócili: O:NI (ach CI Aztekowie:P) , 7 cudów i Świat Dysku
Poza tym intensywna zabawa w GoT LCG
29 gier, 12 tytułów:
Nowość miesiąca: Terraformacja Marsa (kupiona pod wpływem wszystkich pozytywnych opinii na forum), zdecydowanie duży pozytyw! oraz Długa noc (na razie 1 partia więc ciężko ocenić)
Powrócili: O:NI (ach CI Aztekowie:P) , 7 cudów i Świat Dysku
Poza tym intensywna zabawa w GoT LCG
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
26 rozgrywek w 9 tytułów.
Najwięcej rozgrywek: Leaving Earth (15).
Nowości: Leaving Earth, dodatek Babel do 7 cudów (1), Poprzez Wieki (2)
Powrót miesiąca: Cyklady. Dwie partie, jedna w pełnym składzie, druga w 3 osoby: obie świetne.
Ponadto grane: Marco Polo (2), AquaSphere (1), Pędzące Wielbłądy (1), Imperium w 8 Minut (1), Impuls (1)
Gra miesiąca: Leaving Earth (w cuglach), drugie miejsce: Marco Polo (świetna, naprawdę bardzo dobra gra, muszę wciągnąć więcej znajomych)
Najwięcej rozgrywek: Leaving Earth (15).
Nowości: Leaving Earth, dodatek Babel do 7 cudów (1), Poprzez Wieki (2)
Powrót miesiąca: Cyklady. Dwie partie, jedna w pełnym składzie, druga w 3 osoby: obie świetne.
Ponadto grane: Marco Polo (2), AquaSphere (1), Pędzące Wielbłądy (1), Imperium w 8 Minut (1), Impuls (1)
Gra miesiąca: Leaving Earth (w cuglach), drugie miejsce: Marco Polo (świetna, naprawdę bardzo dobra gra, muszę wciągnąć więcej znajomych)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Neoptolemos
- Posty: 1971
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 858 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Jesień nadeszła, to wracam do notowania, bo w wakacje nie było jak.
29 zarejestrowanych partii w 11 tytułów. Oprócz tego - rodzinne granie w brydża i blef oraz dziesiątki partii w Red7, głównie w wersji mobilnej
Nowości: Belfort, Chariot Race, Dr Eureka, Dreams, Myrmes, Sol
Stałe tytuły: Gra o Tron LCG, Tajniacy
Powroty: P.I., Świat Dysku: Sekary i Pandemia: Lekarstwo (tylko solo)
Najwięcej partii: 6 - Tajniacy
Żadna z powyższych gier nie powaliła konkurencji na kolana, ale i żadna nie okazała się wielkim rozczarowaniem, zatem
Pozytyw miesiąca:Targi w Essen!
Negatyw miesiąca:0 partii w Dice Masters
29 zarejestrowanych partii w 11 tytułów. Oprócz tego - rodzinne granie w brydża i blef oraz dziesiątki partii w Red7, głównie w wersji mobilnej
Nowości: Belfort, Chariot Race, Dr Eureka, Dreams, Myrmes, Sol
Stałe tytuły: Gra o Tron LCG, Tajniacy
Powroty: P.I., Świat Dysku: Sekary i Pandemia: Lekarstwo (tylko solo)
Najwięcej partii: 6 - Tajniacy
Żadna z powyższych gier nie powaliła konkurencji na kolana, ale i żadna nie okazała się wielkim rozczarowaniem, zatem
Pozytyw miesiąca:Targi w Essen!
Negatyw miesiąca:0 partii w Dice Masters
- mat_eyo
- Posty: 5611
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 798 times
- Been thanked: 1244 times
- Kontakt:
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Jeśli można, to ile z tych partii zagrałeś solo?Pan_K pisze:Nowości: Leaving Earth, dodatek Babel do 7 cudów (1), Poprzez Wieki (2)
-
- Posty: 287
- Rejestracja: 08 wrz 2005, 10:34
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 6 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
grane było:
Descent: Wędrówki Mroku, Black Fleet, Archaeology: the New Expedition, Bang! gra kościana, For Sale, Antike.
Gra miesiąca: Antike - rozgrywka w pełnym sześcioosobowym składzie, trochę technologii, trochę wojny, trochę polityki, bardzo emocjonująca rozgrywka przy bardzo prostych i jasnych zasadach, mimo sześcioosobowej rozgrywki gra nie zamula.
wyróżnienie miesiąca: Black Fleet - bardzo przyjemne połączenie piracenia z handlem, fantastyczne wykonanie, proste zasady z odpowiednią domieszką negatywnej interakcji winduje tą pozycję wysoko,
Descent: Wędrówki Mroku, Black Fleet, Archaeology: the New Expedition, Bang! gra kościana, For Sale, Antike.
Gra miesiąca: Antike - rozgrywka w pełnym sześcioosobowym składzie, trochę technologii, trochę wojny, trochę polityki, bardzo emocjonująca rozgrywka przy bardzo prostych i jasnych zasadach, mimo sześcioosobowej rozgrywki gra nie zamula.
wyróżnienie miesiąca: Black Fleet - bardzo przyjemne połączenie piracenia z handlem, fantastyczne wykonanie, proste zasady z odpowiednią domieszką negatywnej interakcji winduje tą pozycję wysoko,
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Można: znakomitą większość Jeśli się nie mylę, to 14. Wziąłem grę w delegację. Gra solo jest świetna. Na więcej osób musi jednak powodować spory downtime. Chciałbym kiedyś spróbować. Na dwie osoby było jeszcze spokojnie.mat_eyo pisze:Jeśli można, to ile z tych partii zagrałeś solo?Pan_K pisze:Nowości: Leaving Earth, dodatek Babel do 7 cudów (1), Poprzez Wieki (2)
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Dla mnie nadal Robinson najczęściej grany, ale najciekawszy debiut za to (mimo niezbyt przejrzystej instrukcji) to Dracula najnowsza edycja. Poza tym na stole stałą radość wywołuje Wojna Narodów z dodatkiem Inspiracje oraz wśród gry z najmłodszymi jeszcze Talisman ze Żniwiarzem. Zakupiony Wyścig do Renu jako prognozowana gra do ogrywania na listopad.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Nowości w październiku: BattleCon: Devastation of Indies, Robinson, Terraformacja Marsa, Cry Havoc, Dominion: Przystań, Aztekowie, Zaklinacze
Starzy znajomi: Epoka kamienia
Brak zawodów.
Ogólne wrażenia:
BattleCon: Mega gra, potrzebuję zdecydowanie więcej partii Sam pomysł na mechanikę i w ogóle grę wydaje mi się super, takie nowoczesne szachy w towarzystwie bardzo gorąco przyjęte.
Robinson: Grany solo, grany w grupie. Jest ciśnienie, jest ciężko. Czuję, że mam większy wpływa na rozgrywkę niż w taki Edritchu, który de facto został sprzedany dzięki Robinsonowi.
Cry Havoc: genialna gra, brakuje dodatku. Na 4 graczy definitywnie najlepsza - łatwe 10/10, na dwóch nie jestem pewien czy zasługuje na 8. W towarzystwie w końcu ciepło przyjęta gra typu dudes on map.Ciasno, jest presja i nieustanna walka. Gdyby nie terraformacja...
Dominion: Przystań -> bardzo dobrze się bawiłem, dobry powód aby odkurzyć dominiona. Fajna nowa mechanika. W przyszłym miesiacu sprawdzam złoty wiek.
Aztekowie: Sama frakcja, bardzoo mi się podoba, ciekawa mechanika, nie wygląda op jak atlantydzi, póki co jednak uważam, że w formacie turniejowym dodatek będzie mało grany bo w porównaniu do 3 przyjaciół z boiska, karty są po prostu średnie moim zdaniem.
Zaklinacze: Fajny fillerek
GRA MIESIĄCA: Terraformacja Marsa Gra kupiona pod wpływem forum i polskich recenzentów. Recenzje i opinie w 100% zasłużone. 10/10. Top2 moje personalne, gra bardzo przypomina mi gameplayowo osadników, którzy są moja ulubioną grą,
Będzie grane w listopadzie:
- Scythe
- Millennium Blades
- Dominion Złoty wiek
Starzy znajomi: Epoka kamienia
Brak zawodów.
Ogólne wrażenia:
BattleCon: Mega gra, potrzebuję zdecydowanie więcej partii Sam pomysł na mechanikę i w ogóle grę wydaje mi się super, takie nowoczesne szachy w towarzystwie bardzo gorąco przyjęte.
Robinson: Grany solo, grany w grupie. Jest ciśnienie, jest ciężko. Czuję, że mam większy wpływa na rozgrywkę niż w taki Edritchu, który de facto został sprzedany dzięki Robinsonowi.
Cry Havoc: genialna gra, brakuje dodatku. Na 4 graczy definitywnie najlepsza - łatwe 10/10, na dwóch nie jestem pewien czy zasługuje na 8. W towarzystwie w końcu ciepło przyjęta gra typu dudes on map.Ciasno, jest presja i nieustanna walka. Gdyby nie terraformacja...
Dominion: Przystań -> bardzo dobrze się bawiłem, dobry powód aby odkurzyć dominiona. Fajna nowa mechanika. W przyszłym miesiacu sprawdzam złoty wiek.
Aztekowie: Sama frakcja, bardzoo mi się podoba, ciekawa mechanika, nie wygląda op jak atlantydzi, póki co jednak uważam, że w formacie turniejowym dodatek będzie mało grany bo w porównaniu do 3 przyjaciół z boiska, karty są po prostu średnie moim zdaniem.
Zaklinacze: Fajny fillerek
GRA MIESIĄCA: Terraformacja Marsa Gra kupiona pod wpływem forum i polskich recenzentów. Recenzje i opinie w 100% zasłużone. 10/10. Top2 moje personalne, gra bardzo przypomina mi gameplayowo osadników, którzy są moja ulubioną grą,
Będzie grane w listopadzie:
- Scythe
- Millennium Blades
- Dominion Złoty wiek
- Ginet
- Administrator
- Posty: 222
- Rejestracja: 02 cze 2012, 00:20
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 7 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
47 partii w 24 gry
Grą miesiąca: El Gaucho (bardzo fajna zaawansowana gra rodzinna z kostkami)
Warto odnotować: wielki powrót na stół Kawerny i miłe zaskoczenie familijnym Mob Town
Grą miesiąca: El Gaucho (bardzo fajna zaawansowana gra rodzinna z kostkami)
Warto odnotować: wielki powrót na stół Kawerny i miłe zaskoczenie familijnym Mob Town
Polecam:
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
GAMESFANATIC - Największy serwis o grach planszowych i karcianych
NEWS GAMESFANATIC - Najnowsze wieści z planszówkowego świata
- Dellas
- Posty: 626
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 13:50
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 14 times
Re: Gra miesiąca - PAŹDZIERNIK
Miesiąc całkiem przyzwoity 36 rozgrywek w 22 tytuły.
Nowości:
- Terraformacja Marsa - tak gra jest miodna i jak na suchar czułem nieco klimatu w tej grze (być może przez tematyczne karty).
- Wybuchowa mieszanka - przypasiło całej rodzince.
- Seasons - przyzwoity tytuł.
Godne wspomnienia:
- Kemet, Pandemic Legacy, Terraformacja Marsa, Chaos w Starym Świecie, Mare Nostrum, Magia i Myszy, Twilight Imperium (na 8 osób - masakra ale w pozytywnym znaczeniu).
Nowości:
- Terraformacja Marsa - tak gra jest miodna i jak na suchar czułem nieco klimatu w tej grze (być może przez tematyczne karty).
- Wybuchowa mieszanka - przypasiło całej rodzince.
- Seasons - przyzwoity tytuł.
Godne wspomnienia:
- Kemet, Pandemic Legacy, Terraformacja Marsa, Chaos w Starym Świecie, Mare Nostrum, Magia i Myszy, Twilight Imperium (na 8 osób - masakra ale w pozytywnym znaczeniu).