Rycerze Pustkowi
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Myślę, że to dobry pomysł, ogólnie jak się zrobi baza graczy w Rycerzy na pewno będziemy chcieli zorganizować coś takiego z myślą o dodatkach.
Co do wybuchu - NIE. Wybuch kładziemy wyłącznie na Czerwony Grobowiec i wyłącznie po wykonaniu tego jednego konkretnego zlecenia. W tym wypadku sami mieszkańcy Grobowca dają rycerzowi dostęp do grubszego arsenału niż to, co można odpalić z jednego z zewnętrznych systemów bojowych.
Co do wybuchu - NIE. Wybuch kładziemy wyłącznie na Czerwony Grobowiec i wyłącznie po wykonaniu tego jednego konkretnego zlecenia. W tym wypadku sami mieszkańcy Grobowca dają rycerzowi dostęp do grubszego arsenału niż to, co można odpalić z jednego z zewnętrznych systemów bojowych.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rycerze Pustkowi
Zarówno z instrukcji jak i odpowiedzi w tym wątku wynika, że nie
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Rycerze Pustkowi
A ja zadam może głupie pytanie, ale chciałbym uściślić - czy eksplorować można każdy, dowolny heks? Nawet taki z pustkowiem? Chodzi mi o Kartę zadania "Przysługa" czy jakoś tak, ze trzeba eksplorować dowolny heks nie będący miastem, a później przyjść do Alice. Czy "Dowolny" znaczy "dowolny z tych z obrazkiem jako nazwane miejsce", czy dowolny w tym przypadku jest to każdy heks na planszy?
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rycerze Pustkowi
Eksplorować możesz dowolny. Możesz to znaleźć w słowniku: eksplorowanie hexa to jest coś innego niż akcja eksploracji.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Tak jest, jak napisał sbq - na potrzeby tych zleceń to może być nawet pusty heks pustyni lub bagna. Aczkolwiek bardziej się opłaca eksplorować heks specjalny, bo nie dość, że wykonasz zlecenie, to jeszcze sobie zrobisz jakąś fajną akcję specjalną (w najgorszym razie zielona karta sprzętu).
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
- orzeh
- Posty: 1282
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 194 times
- Kontakt:
Re: Rycerze Pustkowi
U mnie gra czeka na kolejne partie, pierwsze dwie niezbyt szczęśliwie się złożyły, z nosem w instrukcji.
Mogę prosić o wyjaśnienie potrzeby "zaznaczania" sprzętu, szczególnie w kontekście "Tekli" (str 31 ramka na dole po lewej):
i pytanie drugie - Mel ma domyślnie "Obrzyna" - po pierwszym użyciu zaznaczam i do następnej rundy nie mogę strzelać?
Acha - mam dwie sprawy które może nie są szczególnie jakoś straszne ale wymagałoby wyjaśnienia/doprecyzowania:
"naturalna 10" - siedzieliśmy w 4 osoby eurograczy i patrzyliśmy na te d10 .... a tam 0..9, dopiero film na yt wyjaśnił. Może to dla większości z Was oczywista sprawa, my nie graliśmy nigdy takimi kośćmi.
Druga sprawa to książka misji i "Droga do Zgorzel" - czy to jest zapis pierwszej tury? czy wyjątek z gry, jeżeli zapis pierwszej (co sugeruje podpis o pomijaniu fazy przygotowań) jest to chyba trochę niekonsekwentne z tym co jest napisane w instrukcji (str 6 na dole po prawej):
Mogę prosić o wyjaśnienie potrzeby "zaznaczania" sprzętu, szczególnie w kontekście "Tekli" (str 31 ramka na dole po lewej):
Zaznaczam ale mogę używać ?Uwaga: jeśli jakiś element gry nie wymaga zaznaczenia do użycia, ale z jakichś przyczyn zostanie zaznaczony (np. w wyniku działania karty pustkowi Tekla), działa na normalnych zasadach.
i pytanie drugie - Mel ma domyślnie "Obrzyna" - po pierwszym użyciu zaznaczam i do następnej rundy nie mogę strzelać?
Acha - mam dwie sprawy które może nie są szczególnie jakoś straszne ale wymagałoby wyjaśnienia/doprecyzowania:
"naturalna 10" - siedzieliśmy w 4 osoby eurograczy i patrzyliśmy na te d10 .... a tam 0..9, dopiero film na yt wyjaśnił. Może to dla większości z Was oczywista sprawa, my nie graliśmy nigdy takimi kośćmi.
Druga sprawa to książka misji i "Droga do Zgorzel" - czy to jest zapis pierwszej tury? czy wyjątek z gry, jeżeli zapis pierwszej (co sugeruje podpis o pomijaniu fazy przygotowań) jest to chyba trochę niekonsekwentne z tym co jest napisane w instrukcji (str 6 na dole po prawej):
Przyznam że "Droga.." nas dość mocno poróżniła, może za mało magnezu mieliśmy?Potem każdy gracz bierze znacznik swojego rycerza, wsuwa go w podstawkę i umieszcza na heksie Zgorzel [1].
Re: Rycerze Pustkowi
Wczoraj testowo rozłożyłem grę i przebrnąłem przez kilka rund. I mam pytania
1. Przechodząc o tylko jedno pole i np wchodząc na miasto - nadal Padliniarz dociąga i zagrywa kartę (niby oczywiste, że tak, ale to jednak miasto a nie pustkowia)?
2. Jest zlecenie prywatne, które w drugim kroku nakazuje eksplorować Cerbero Tower, po czym następuje reset. Czy najpierw "robi się" eksploracja heksu i wykonanie zlecenia, czy mogę najpierw wykonać akcję specjalną z danego heksu a następnie wykonać zlecenie (i zablokować heks resetem)?
3. Cerbero Towers daje bonus do ataków przeciwko maszynom na tym heksie i sąsiednich. Czy to jest automatyczne i jest zawsze, czy tylko jak ktoś tam jest? Pytam, ponieważ łatwo o tym zapomnieć łażąc po okolicy, może jakoś to oznaczać na mapie gdy ją tworzymy?
1. Przechodząc o tylko jedno pole i np wchodząc na miasto - nadal Padliniarz dociąga i zagrywa kartę (niby oczywiste, że tak, ale to jednak miasto a nie pustkowia)?
2. Jest zlecenie prywatne, które w drugim kroku nakazuje eksplorować Cerbero Tower, po czym następuje reset. Czy najpierw "robi się" eksploracja heksu i wykonanie zlecenia, czy mogę najpierw wykonać akcję specjalną z danego heksu a następnie wykonać zlecenie (i zablokować heks resetem)?
3. Cerbero Towers daje bonus do ataków przeciwko maszynom na tym heksie i sąsiednich. Czy to jest automatyczne i jest zawsze, czy tylko jak ktoś tam jest? Pytam, ponieważ łatwo o tym zapomnieć łażąc po okolicy, może jakoś to oznaczać na mapie gdy ją tworzymy?
Pozdrawiam
Dany
Dany
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rycerze Pustkowi
Postaram się odpowiedzieć, jeśli coś nie tego to niech mnie autorzy poprawiają
1. przy jakimkolwiek ruchu Padliniarz zawsze dociąga na start 1 kartę (a pozostałe w miarę występowania czaszek na kaflach po drodze). Więc zawsze ma minimalnie 1 kartę, którą może zagrać.
2. Podczas eksploracji kafla możesz zrobić w dowolnej kolejności te 3 rzeczy: pobranie misji (1 krok misji), zakończenie misji (2 krok misji), Akcja specjalna kafla
3. Raczej odwrotnie, to maszyny mają bonus do ataków przeciwko graczom działa to cały czas.
1. przy jakimkolwiek ruchu Padliniarz zawsze dociąga na start 1 kartę (a pozostałe w miarę występowania czaszek na kaflach po drodze). Więc zawsze ma minimalnie 1 kartę, którą może zagrać.
2. Podczas eksploracji kafla możesz zrobić w dowolnej kolejności te 3 rzeczy: pobranie misji (1 krok misji), zakończenie misji (2 krok misji), Akcja specjalna kafla
3. Raczej odwrotnie, to maszyny mają bonus do ataków przeciwko graczom działa to cały czas.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
To od góry.
Orzeh
1. Tekla - tzn. że jak masz zwykłą kartę sprzętu np. Kapelusz Dundee albo Pompkę, to ją zaznaczasz dla porządku (bo inaczej na Tekli by musiało być napisane wypracowanie jakie karty zaznaczać, a jakie nie), ale te przedmioty działają nawet zaznaczone. Natomiast jeśli masz Obrzyna, z którego jeszcze nie strzelałeś, albo Apteczkę, albo Małego rusznikarza, to niestety się zaznaczyły i w tej rundzie nie masz możliwości już ich użyć.
2. Obrzyn - tak, dokładnie. Jest jednostrzałowy de facto. Fajny, bo tani (zielona karta) i wali mocno (wbijasz 3 obrażenia 1 atakiem minimum), ale raz strzela. Jak na filmach Mad Max - albo miał niewypał, albo w ogóle nie chciało strzelać etc.
3. "0" na kości to "10". Dopiszemy to do FAQ skoro jest to niejasne. Ciężko dorwać kości z 10 zamiast 0 i nie było takich w firmie, z której zamawialiśmy kości. Poza tym dość szeroko są stosowane takie kości w różnych grach planszowych i RPG więc w sumie założyliśmy, że to będzie jasne.
4. "Droga do Zgorzel" - tak, to jest zapis 1 rundy, ale z przyczyn klimatycznych gracze zaczynają nie w Zgorzel bo by było nudno - idea jest trochę taka bardziej "jak oni dojechali do tego Zgorzel?". Poza miejscem startu było jeszcze coś niejasnego w przykładzie?
Danyboy
1. Tak, zawsze 1 karta. Miasto to nie pustkowia, ale każdy heks obrazuje kilkaset km2 Australii, a nie 1 punkt na mapie. Heks wskazuje, co jest najciekawszego na danym heksie i po co tam jedziesz np. jak jest pustynią to nie ma tam nic poza pustynią, a np. Pompy to jest potężny węzeł komunikacyjny (kiedyś był) - kilometry autostrad - stąd 0 PR Cię kosztuje wjazd, ale w tym węźle jest sobie jedna miejscówa czyli właśnie Pompy. Ale zanim tam dojedziesz możesz spotkać jakiś gang albo coś.
2. Jak napisał sbq - Ty decydujesz o kolejności, więc możesz łyknąć przedmiot i potem odpalić zlecenie blokując Tower.
3. Jak napisał sbq - to maszyny dostają premię "testy ataku [maszyna]..." - nie testy ataku przeciwko maszynom. I tak, zdolność działa stale (chyba, że zresetujesz Tower to chwilę nie działa) na wszystkie sąsiadujące heksy. A żetonu nie ma, ponieważ by stale leżał na heksie i mieszał się z żetonami, które pojawiają się tylko na chwilę w wyniku działania kart etc. Oczywiście jak jest ciężko to zapamiętać to możecie skorzystać ze znaczników uniwersalnych - po to one są, żeby jakieś różności zaznaczać. Albo jak niedużo heksów jest objętych to znaczniki premii do kości są spoko, bo się ich póki co rzadko używa.
Ponadto w jednym z wątków albo tu wcześniej albo w wątku ogólnym użytkownik Zawias wrzucił link - przygotował fanowskie żetony do oznaczenia działania Tower dla chętnych.
Orzeh
1. Tekla - tzn. że jak masz zwykłą kartę sprzętu np. Kapelusz Dundee albo Pompkę, to ją zaznaczasz dla porządku (bo inaczej na Tekli by musiało być napisane wypracowanie jakie karty zaznaczać, a jakie nie), ale te przedmioty działają nawet zaznaczone. Natomiast jeśli masz Obrzyna, z którego jeszcze nie strzelałeś, albo Apteczkę, albo Małego rusznikarza, to niestety się zaznaczyły i w tej rundzie nie masz możliwości już ich użyć.
2. Obrzyn - tak, dokładnie. Jest jednostrzałowy de facto. Fajny, bo tani (zielona karta) i wali mocno (wbijasz 3 obrażenia 1 atakiem minimum), ale raz strzela. Jak na filmach Mad Max - albo miał niewypał, albo w ogóle nie chciało strzelać etc.
3. "0" na kości to "10". Dopiszemy to do FAQ skoro jest to niejasne. Ciężko dorwać kości z 10 zamiast 0 i nie było takich w firmie, z której zamawialiśmy kości. Poza tym dość szeroko są stosowane takie kości w różnych grach planszowych i RPG więc w sumie założyliśmy, że to będzie jasne.
4. "Droga do Zgorzel" - tak, to jest zapis 1 rundy, ale z przyczyn klimatycznych gracze zaczynają nie w Zgorzel bo by było nudno - idea jest trochę taka bardziej "jak oni dojechali do tego Zgorzel?". Poza miejscem startu było jeszcze coś niejasnego w przykładzie?
Danyboy
1. Tak, zawsze 1 karta. Miasto to nie pustkowia, ale każdy heks obrazuje kilkaset km2 Australii, a nie 1 punkt na mapie. Heks wskazuje, co jest najciekawszego na danym heksie i po co tam jedziesz np. jak jest pustynią to nie ma tam nic poza pustynią, a np. Pompy to jest potężny węzeł komunikacyjny (kiedyś był) - kilometry autostrad - stąd 0 PR Cię kosztuje wjazd, ale w tym węźle jest sobie jedna miejscówa czyli właśnie Pompy. Ale zanim tam dojedziesz możesz spotkać jakiś gang albo coś.
2. Jak napisał sbq - Ty decydujesz o kolejności, więc możesz łyknąć przedmiot i potem odpalić zlecenie blokując Tower.
3. Jak napisał sbq - to maszyny dostają premię "testy ataku [maszyna]..." - nie testy ataku przeciwko maszynom. I tak, zdolność działa stale (chyba, że zresetujesz Tower to chwilę nie działa) na wszystkie sąsiadujące heksy. A żetonu nie ma, ponieważ by stale leżał na heksie i mieszał się z żetonami, które pojawiają się tylko na chwilę w wyniku działania kart etc. Oczywiście jak jest ciężko to zapamiętać to możecie skorzystać ze znaczników uniwersalnych - po to one są, żeby jakieś różności zaznaczać. Albo jak niedużo heksów jest objętych to znaczniki premii do kości są spoko, bo się ich póki co rzadko używa.
Ponadto w jednym z wątków albo tu wcześniej albo w wątku ogólnym użytkownik Zawias wrzucił link - przygotował fanowskie żetony do oznaczenia działania Tower dla chętnych.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
Re: Rycerze Pustkowi
Może już było, ale nie dam rady prześledzić obu wątków.
Oglądam film na youtube: Rycerze Pustkowi - Przykładowa walka 1: Władcy pustkowi:
https://youtu.be/GA6chnSIoh0
Około 3 minuty wróg strzelił do Klechy i rzucił 8,10,4. Czyli trafienie, krytyk i pudło.
W filmie jest wspomniane, że jest to krytyczne trafienie ale nadal odjęte są w sumie tylko 2 rany na karcie Klechy.
"10" traktowana jest jako rana plus dodatkowa rana - za krytyk, tak?
Oglądam film na youtube: Rycerze Pustkowi - Przykładowa walka 1: Władcy pustkowi:
https://youtu.be/GA6chnSIoh0
Około 3 minuty wróg strzelił do Klechy i rzucił 8,10,4. Czyli trafienie, krytyk i pudło.
W filmie jest wspomniane, że jest to krytyczne trafienie ale nadal odjęte są w sumie tylko 2 rany na karcie Klechy.
"10" traktowana jest jako rana plus dodatkowa rana - za krytyk, tak?
Pozdrawiam
Dany
Dany
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rycerze Pustkowi
Udany test = 1 obrażenie niezależnie od liczby sukcesów. Do tego dodajemy po 1 obrażeniu za każdą 10-kę. Czyli gdyby wypadły 3 dychy to byłoby 4 obrażenia.
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- sqb1978
- Posty: 2622
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
Re: Rycerze Pustkowi
Yup
Sprzedam: Mr Jack Pocket, Blokus, Strife, Forgotten Circles EN + naklejki
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Blog LotR LCG: Ranjufuls.pl, wątek na forum
Re: Rycerze Pustkowi
Ech, czyli kompletnie nie zrozumałem tej zasady. Myślałem, że każdy sukces to rana.
Czyli np rzuty: 8,8,8,8 spowoduja tylko 1 rane.
A wynik 8,8,10,10 to rana i dwie dodatkowe rany, razem 3.
Dzięki za wyjaśnienie
Czyli np rzuty: 8,8,8,8 spowoduja tylko 1 rane.
A wynik 8,8,10,10 to rana i dwie dodatkowe rany, razem 3.
Dzięki za wyjaśnienie
Pozdrawiam
Dany
Dany
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Dokładnie tak. 10 jest sukcesem bo tak (najwyższy poziom trudności testu to 9) i jednocześnie jako krytyk wbija ekstra ranę. Dlatego np. seria jest fajna, bo masz 2 przewagi i właściwie na pewno trafisz, ale wcale nie znaczy, że wbijesz masę ran.
Z drugiej strony najskuteczniejsze na wbijanie ran są akcje Przygotowanie + Atak bo podwajają szansę na krytyka na każdej kości (a ze Snajperą to jeszcze 1 kość więcej, więc nawet marny koleś wyciąga np. 6 kości w ataku, czyli statystycznie zadaje min. 3 obrażenia - za trafienie, krytyka i dodatkową ze Snajpery).
Z drugiej strony najskuteczniejsze na wbijanie ran są akcje Przygotowanie + Atak bo podwajają szansę na krytyka na każdej kości (a ze Snajperą to jeszcze 1 kość więcej, więc nawet marny koleś wyciąga np. 6 kości w ataku, czyli statystycznie zadaje min. 3 obrażenia - za trafienie, krytyka i dodatkową ze Snajpery).
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
Re: Rycerze Pustkowi
Można się pogrążyć w diabelskich marzeniach , niestety skorzystać z efektów przygotowania możesz wyłącznie zwykłym atakiem.
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Wyjątkiem od powyższego jest postać dodatkowa Łowcy Sylvester Steelone, który może użyć Serii po Przygotowaniu, co okupuje stratą 1 zdrowa przed rozpatrzeniem efektów Serii. A że startuje z Kałachem, to może sporo namieszać.
Natomiast od razu napiszę, że postaci Łowców nie były tak mocno wytestowane jak te z podstawki, są dodatkowe i może być na nich lekki brak balansu. Choć w sumie Najemnik też ma mocną zasadę do walki, ale nie wygrywa nią gry, a Sylvester zna się głównie na waleniu po głowie i trochę na naprawie.
Natomiast od razu napiszę, że postaci Łowców nie były tak mocno wytestowane jak te z podstawki, są dodatkowe i może być na nich lekki brak balansu. Choć w sumie Najemnik też ma mocną zasadę do walki, ale nie wygrywa nią gry, a Sylvester zna się głównie na waleniu po głowie i trochę na naprawie.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 01 lut 2015, 11:14
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 8 times
Re: Rycerze Pustkowi
Witam,
Mam pytanie odnośnie wymiany pojazdów. Instrukcja nie wyczerpała moich pytań i wątpliwości
Zacznę od faktów. Każdy Rycerz otrzymuje na początku ŻÓŁTY i NIEUSZKODZONY pojazd (jeden z trzech do wyboru). Jeżeli pojazd ten zostanie uszkodzony, to odwracamy go na drugą, gorszą ZIELONĄ stronę i zaznaczamy go żetonem uszkodzenia. Teraz powstaje kilka pytań odnośnie wymiany kart pojazdów:
1. Czy nieuszkodzony żółty pojazd mogę wymienić na inny nieuszkodzony żółty pojazd, lub na żółtą kartę sprzętu lub na 3 zielone karty sprzętu (nie pojazdy)? Wydaje mi się, że odpowiedź na powyższe to TAK.
2. Czy wobec tego mogę wymienić np. uszkodzonego Turystyka (jest wtedy zielony) na zielonego nieuszkodzonego Turystyka?
3. Co oznacza wymiana na tańszy pojazd nieuszkodzony? Czy to znaczy, że np. uszkodzonego Jeża (jest wtedy żółty ) mogę wymienić na nieuszkodzonego ZIELONEGO Turystyka?
4. Co oznacza wymiana na droższą wersję uszkodzoną? Czy jest to np. wymiana uszkodzonego zielonego Turystyka na żółtego uszkodzonego Jeża?
5. Która strona pojazdu określa jego wartość nominalną?
6. W jakim celu używa się znaczników uszkodzeń, skoro odwrócenie pojazdu na gorszą i tańszą stronę oznacza jego uszkodzenie?
Gdyby pojazdy miały zawsze jeden kolor, to wymiana na inne pojazdy zgodnie z instrukcją nie byłaby problematyczna. A w tym przypadku potrzebuję wyjaśnienia
Mam pytanie odnośnie wymiany pojazdów. Instrukcja nie wyczerpała moich pytań i wątpliwości
Zacznę od faktów. Każdy Rycerz otrzymuje na początku ŻÓŁTY i NIEUSZKODZONY pojazd (jeden z trzech do wyboru). Jeżeli pojazd ten zostanie uszkodzony, to odwracamy go na drugą, gorszą ZIELONĄ stronę i zaznaczamy go żetonem uszkodzenia. Teraz powstaje kilka pytań odnośnie wymiany kart pojazdów:
1. Czy nieuszkodzony żółty pojazd mogę wymienić na inny nieuszkodzony żółty pojazd, lub na żółtą kartę sprzętu lub na 3 zielone karty sprzętu (nie pojazdy)? Wydaje mi się, że odpowiedź na powyższe to TAK.
2. Czy wobec tego mogę wymienić np. uszkodzonego Turystyka (jest wtedy zielony) na zielonego nieuszkodzonego Turystyka?
3. Co oznacza wymiana na tańszy pojazd nieuszkodzony? Czy to znaczy, że np. uszkodzonego Jeża (jest wtedy żółty ) mogę wymienić na nieuszkodzonego ZIELONEGO Turystyka?
4. Co oznacza wymiana na droższą wersję uszkodzoną? Czy jest to np. wymiana uszkodzonego zielonego Turystyka na żółtego uszkodzonego Jeża?
5. Która strona pojazdu określa jego wartość nominalną?
6. W jakim celu używa się znaczników uszkodzeń, skoro odwrócenie pojazdu na gorszą i tańszą stronę oznacza jego uszkodzenie?
Gdyby pojazdy miały zawsze jeden kolor, to wymiana na inne pojazdy zgodnie z instrukcją nie byłaby problematyczna. A w tym przypadku potrzebuję wyjaśnienia
Moja kolekcja, wishlist, na sprzedaż:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Xawras
https://boardgamegeek.com/collection/user/Xawras
- middlekilla
- Posty: 343
- Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46
Re: Rycerze Pustkowi
Tak, żółty nieuszkodzony.
Tak, zostanie uszkodzony to go odwracamy i żeton kładziemy.
Ogólnie zasada wymiany pojazdu jest taka, jak innych kart sprzętu - masz żółty pojazd to jakbyś miał żółtą kartę sprzętu. Masz czerwony (Jeż) - to czerwona, masz zielony - to zielona. Tylko pamiętajmy o uszkodzeniach.
1. TAK
2. Zielony Turystyk = Uszkodzony Turystyk. Nie ma nieuszkodzonego zielonego Turystyka. Turystyk (a także Ciężarowiec i Gazik) na stronie zielonej jest uszkodzony, stąd jego niższa cena. Vide obrazek również - nie znajdziesz w talii zielonego Turystyka z obrazkiem i statystykami nieuszkodzonego Turystyka.
3. Oznacza, że mógłbyś wziąć uszkodzonego jeża (który w takim stanie jest żółty) i wymienić go na nieuszkodzonego (żółtego) Turystyka powiedzmy. Żółta karta za żółtą kartę, nie żółta na zieloną jak proponujesz. I znów zaznaczam - w grze nie ma zielonego nieuszkodzonego Turystyka.
4. Wymiana taka oznacza NIEUSZKODZONY (żółty) Turystyk / Gazik / Ciężarowiec na USZKODZONY (żółty) Jeż na przykład (chwilowo tylko Jeż bo inne pojazdy są tańsze).
5. Nominalna wartość to żółta - poznasz to po ilustracji i statystykach. Ponadto z kartą o takiej wartości rozpoczynasz grę.
6. Używa się ich bo:
a) jeszcze dobitniej zaznaczają, że pojazd jest uszkodzony, gdyby komuś umknęło że ilustracja to pokazuje
b) zrobiliśmy je też z myślą o dodatku o walce pojazdów, gdzie będzie można zadać więcej uszkodzeń niż 1
Gdyby miały 1 kolor, to by nie było różnicy w cenie między pojazdem uszkodzonym a w pełni sprawnym. Czyli trochę dziwnie. A tak jak stracisz pojazd to sobie w byle mieście kupisz nawet za 1 zieloną kartę zdezelowanego Gazika i działasz dalej.
Tak, zostanie uszkodzony to go odwracamy i żeton kładziemy.
Ogólnie zasada wymiany pojazdu jest taka, jak innych kart sprzętu - masz żółty pojazd to jakbyś miał żółtą kartę sprzętu. Masz czerwony (Jeż) - to czerwona, masz zielony - to zielona. Tylko pamiętajmy o uszkodzeniach.
1. TAK
2. Zielony Turystyk = Uszkodzony Turystyk. Nie ma nieuszkodzonego zielonego Turystyka. Turystyk (a także Ciężarowiec i Gazik) na stronie zielonej jest uszkodzony, stąd jego niższa cena. Vide obrazek również - nie znajdziesz w talii zielonego Turystyka z obrazkiem i statystykami nieuszkodzonego Turystyka.
3. Oznacza, że mógłbyś wziąć uszkodzonego jeża (który w takim stanie jest żółty) i wymienić go na nieuszkodzonego (żółtego) Turystyka powiedzmy. Żółta karta za żółtą kartę, nie żółta na zieloną jak proponujesz. I znów zaznaczam - w grze nie ma zielonego nieuszkodzonego Turystyka.
4. Wymiana taka oznacza NIEUSZKODZONY (żółty) Turystyk / Gazik / Ciężarowiec na USZKODZONY (żółty) Jeż na przykład (chwilowo tylko Jeż bo inne pojazdy są tańsze).
5. Nominalna wartość to żółta - poznasz to po ilustracji i statystykach. Ponadto z kartą o takiej wartości rozpoczynasz grę.
6. Używa się ich bo:
a) jeszcze dobitniej zaznaczają, że pojazd jest uszkodzony, gdyby komuś umknęło że ilustracja to pokazuje
b) zrobiliśmy je też z myślą o dodatku o walce pojazdów, gdzie będzie można zadać więcej uszkodzeń niż 1
Gdyby miały 1 kolor, to by nie było różnicy w cenie między pojazdem uszkodzonym a w pełni sprawnym. Czyli trochę dziwnie. A tak jak stracisz pojazd to sobie w byle mieście kupisz nawet za 1 zieloną kartę zdezelowanego Gazika i działasz dalej.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Marek Mydel
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Rycerze Pustkowi
Na początek dziękujemy za świetną grę. Pierwsza partia z nosem w instrukcji ale wszystkim się podobało. Graliśmy na trzech , bo czwarty się nie pojawił (i teraz żałuje ). W momencie ruchu najemnika miał on zlecenie prywatne (zabij robota) i było dostępne zlecenie ogólne (zabij zwierze) padliniarz znalazł w stosie cichego łowce i zarzucił go na najemnika (bo idealnie pasował do obu misji) - czy padliniarz mógł szukać dalej (miał jeszcze 3 czachy umożliwiające dociąg) ? Czy jeśli znalazłby innego robota nie będącego zwirzęciem lub inne zwierze niebędące robotem mógłby je napuścić na najenmika? Dingo padł po 1 serii i najemnik nieźle się obłowił za obie misje.
- arturpe
- Posty: 469
- Rejestracja: 12 lis 2014, 21:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Rycerze Pustkowi
Wg mnie mógł szukać na następnych heksach, ale w rezultacie musiał wyrzucić kartę umożliwiająca wypełnienie misji przynajmniej na ostatnim heksie.
-
- Posty: 1152
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 137 times
Re: Rycerze Pustkowi
Pytanie czy jednej misji czy dwóch ... Ja bym zagrał przeciwnika mecha albo zwierzaka ... Nie ma co ułatwiać życia przeciwnikowi
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)