Rycerze Pustkowi (Marek Mydel)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sqb1978
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 41 times
Been thanked: 139 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: sqb1978 »

Zgadzam się, że takiej gry nie kupuje się stricte pod 2 osoby. Niemniej jest to najcześciej występujący u mnie setup i byłem ciekawy jakie są odczucia po takiej rozgrywce. Brzmi dobrze i mam nadzieję, że będzie bardziej emocjonująco i mniej monotonnie niż np. w Claustrophobii.
misioooo
Posty: 5114
Rejestracja: 19 sty 2012, 08:42
Been thanked: 3 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: misioooo »

sqb1978 pisze:Zgadzam się, że takiej gry nie kupuje się stricte pod 2 osoby. Niemniej jest to najcześciej występujący u mnie setup i byłem ciekawy jakie są odczucia po takiej rozgrywce. Brzmi dobrze i mam nadzieję, że będzie bardziej emocjonująco i mniej monotonnie niż np. w Claustrophobii.
Również popieram, że są pewne tytuły gdzie większa ilość graczy znacznie podnosi jakość rozgrywki, ale często nie przeszkadza to, aby i we dwoje się dobrze bawić :)
Claustrophobia monotonna? My jak graliśmy zawsze były duże emocje i napięcie, zwłaszcza po stronie ludzi, bo nie wiedzieli nigdy jakie i ile plugastwa wylezie ;)
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Rocy7 »

Te 4 scenariusze skladaja sie z pomniejszych misji, czy kazdy z nich tworzy calosc? Co daje regrywalnosc w kwestii fabuły? Czy jesli raz przejde wszystkie scenariusze przy nastepnej grze historia moze potoczyc sie inaczej? / Czy scenariusze maja rozne zakonczenia, rozny przebieg, czy zawsze sa takie same?
Szewcu_BN
Posty: 19
Rejestracja: 18 gru 2013, 22:25

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Szewcu_BN »

Tryb jednoosobowy - musimy się mocno pozmóżdżać nad zastąpieniem padliniarza jakimś mechanizmem wpływającym na dobór Kart Pustkowi i walki w imieniu wrogów, ale planujemy scenariusze kooperacyjne, więc będziemy próbować :)

Scenariusze - całą fabułę budujemy sami grając. Scenariusze de facto określają warunki zwycięstwa. Cała regrywalność opiera się na różnych drogach zbierania reputacji. Scenariusz to z reguły główne, znacznie trudniejsze wyzwanie, którego możemy się podjąć posiadając odpowiedni poziom reputacji. Można powiedzieć, że gra jest sanboxowa (dowolna eksploracja, mnogość możliwych dróg zdobywania reputacji, wykorzystywanie cech nie tylko do walki) i to jest jej główna siła. Planujemy powiększać bazę scenariuszy nie tylko w dodatkach, ale także publikować pdf'y online, w tym jak już wspominałem kooperacyjne.

Claustrophobia to jeden z moich ulubionych tytułów dwuosobowych, jednak bardzo daleko jej do Rycerzy Pustkowi.
Qzka
Posty: 66
Rejestracja: 24 wrz 2012, 07:51
Has thanked: 7 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Qzka »

Krótkie pytanie: czy poza "wspieram.to" gra będzie wydana w trybie normalnej sklepowej dystrybucji po zakończeniu akcji, czy "wspieram" to jedyny możliwy sposób na nabycie gry?
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Gra będzie w normalnej dystrybucji sklepowej, ale na wspieram to oferujemy atrakcyjną cenę i możliwość nabycia różnych unikatowych gadżetów, czy opcji, jak współpraca przy nowych scenariuszach, wejściówki na konwenty, sesja zdjęciowa postapo etc. Ponadto figurki nie mają długich serii, a wyprodukowanie nowych zajmuje trochę czasu, więc jeśli planujesz cieszyć się grą z figurkami, to zakup podczas wspieram to gwarantuje, że je od razu dostaniesz.

Wreszcie zakup podczas akcji zwiększa szanse, że pojawią się nowe figurki i różne dodatki do gry.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Zapodaję link do najnowszego wpisu na Board Times - uchylę rąbka tajemnicy, mamy zwiastun i nowego świetnego partnera medialnego!

http://boardtime.pl/2015/05/wiesci-z-be ... ralii.html
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Chaaber »

Jestem po kolejnej rozgrywce w prototyp i hajp nie słabnie.
Odnośnie rozgrywki mam kilka uwag, które mi się nasunęły.
1. Na heksach miast i specjalnych przydałyby się nazwy tychże lokacji. Rozumiem, że nie chcecie zakryć tych zajebistych grafik, ale problematyczne jest szukanie lokacji i co ona robi w karcie pomocy jedynie po grafice na heksie. Mała nazwa u góry i może kawałek mechaniki jaką kafel oferuje obok ikonek biohazardu, miasta, promieniowania i czaszki naprawdę by pomogło potem.
2. Layout kafli pustynnych mocno odstaje poziomem od reszty. Gadałem już z Kubą, że będzie to zmienione ale i tak chciałem pomarudzić :d
3. Wytłumaczenie ludziom, że każda kostka rzucana nie odpowiada za osobne trafienie też jest dość problematyczne na początku, ale to już kwestia dobrej instrukcji jak sądzę.
4. W trakcie grania padło ciekawe pytanie. Czy jak ktoś niesie ze sobą zadanie, które nakazuje mu rzucać potwory konkretnego typu, roboty, mutanty etc. To czy padliniarz ma prawo pobrać najpierw wszystkie możliwe karty pustkowi z trasy tego bohatera, i z nich ewentualnie wybrać sobie najmocniejszego robota, czy też musi zagrać pierwszego wyciągniętego z talii pustkowi robota.

Co do uwag ludzi, że karty pustkowi szybko się ograją. Otóż, NIE. Mimo, że talia nie jest jakaś ogromna, to my dzisiaj w 2,5-3h rozgrywce zmieliliśmy prawie całą, ale i tak wypadło w sumie może z 15 kart z czego 6 może właściwie weszło do gry, bo udało nam się skutecznie spiep.... uciekać przed resztą. Także talia ta będzie mega regrywalna na szczęście.

I tak na marginesie, Gladiator Russel Crown FTW!
Szewcu_BN
Posty: 19
Rejestracja: 18 gru 2013, 22:25

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Szewcu_BN »

Na szybko muszę, więc tylko ad. 4.

Padliniarz ma prawo dociągnąć wszystkie karty, które wypadną podczas trasy i jeśli wyszły np. 2 roboty to może wybrać mocniejszego.

Co do regrywalności Kart Pustkowi. Talia faktycznie wygląda ubogo posiadając tylko 44 karty, ale jak słusznie zauważyłeś dosyć nowatorski sposób rozgrywania przygód czekających nas na szlaku sprawia, że ta ilość jest wystarczająca. Zresztą jeśli wszystko pójdzie dobrze to Karty Pustkowi będą rozwijane w dodatkach. Planujemy także wprowadzić przygody morskie i możliwość poruszania się dzięki machino latającym. Czyli wraz z rozwojem gry dojdą kolejne talie kart działających na zasadach Kart Pustkowi.
warran
Posty: 253
Rejestracja: 25 sty 2015, 23:35
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: warran »

Chaaber pisze:1. Na heksach miast i specjalnych przydałyby się nazwy tychże lokacji. Rozumiem, że nie chcecie zakryć tych zajebistych grafik, ale problematyczne jest szukanie lokacji i co ona robi w karcie pomocy jedynie po grafice na heksie. Mała nazwa u góry i może kawałek mechaniki jaką kafel oferuje obok ikonek biohazardu, miasta, promieniowania i czaszki naprawdę by pomogło potem.
Wydaje mi się, że można pójść tu na kompromis i po prostu ponumerować kafle. Taki numerek dużo miejsca nie zajmie, a ułatwi szukanie w instrukcji. Choć jakieś tam ikonki pewnie by sprawiły, że w ogóle nie trzebaby do niej zaglądać.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Chaaber pisze:1. Na heksach miast i specjalnych przydałyby się nazwy tychże lokacji. Rozumiem, że nie chcecie zakryć tych zajebistych grafik, ale problematyczne jest szukanie lokacji i co ona robi w karcie pomocy jedynie po grafice na heksie. Mała nazwa u góry i może kawałek mechaniki jaką kafel oferuje obok ikonek biohazardu, miasta, promieniowania i czaszki naprawdę by pomogło potem.
2. Layout kafli pustynnych mocno odstaje poziomem od reszty. Gadałem już z Kubą, że będzie to zmienione ale i tak chciałem pomarudzić :d
3. Wytłumaczenie ludziom, że każda kostka rzucana nie odpowiada za osobne trafienie też jest dość problematyczne na początku, ale to już kwestia dobrej instrukcji jak sądzę.
4. W trakcie grania padło ciekawe pytanie. Czy jak ktoś niesie ze sobą zadanie, które nakazuje mu rzucać potwory konkretnego typu, roboty, mutanty etc. To czy padliniarz ma prawo pobrać najpierw wszystkie możliwe karty pustkowi z trasy tego bohatera, i z nich ewentualnie wybrać sobie najmocniejszego robota, czy też musi zagrać pierwszego wyciągniętego z talii pustkowi robota.
Ad. 1. Tak, będą na nich numery. Pojawią się one też na kartach zleceń, czyli np. mam jechać na redutę kościuszki [6] i patrzę na 6 na planszy i na 6 na arkusz lokacji.

Ad. 2. Heksty - wymieniamy właśnie wszystkie heksy zwykłe na nowe w innej stylistyce, żeby miasta i heksy specjalne się lepiej wyróżniały, a heksy zwykłe były bardziej klimatyczne. Już niedługo sneak peek na te nowe wersje.

Ad. 3. No może to być problem, ale postaramy się jasno wytłumaczyć.

Ad. 4. Jak pisał Szewcu, jeśli w grze jest zlecenie, które zmusza do zagrywania kart wrogów określonych. Padliniarz jest zobowiązany do dociągania kart pustkowi póki nie trafi na odpowiedniego wroga i jak zawsze może ciągnąć aż do docelowego heksa licząc na mocniejszą wersję danego wroga. Czego nie może zrobić, to dobrać 1 karty (a mógłby więcej) np. Oazy i ją z dupy rzucić uniemożliwiając realizację zlecenia i lagując grę. Ogólnie nie grajmy Padliniarzami jak fiuty, bo inni też tak na nas będą grać ;-)
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Jakby co to jesteśmy po 2 aktualizacji na Wspieram To. Z nowych rzeczy jest nasz mały teaser oraz opis elementów gry.

https://www.youtube.com/watch?v=6c5JgKK6DDM

Do poniedziałku powinna pojawić się kolejna aktualizacja wraz z kilkoma nowymi filmikami o przebiegu rundy.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

I nowy wpisik na Board Times wraz z kolejnym rycerzem, Guyem Piercingiem.

http://boardtime.pl/2015/05/pierwszy-sz ... orzel.html
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Rocy7 »

Mam pytanie odnosnie progu Mela Gearsona- jesli dobrze rozumniem próg ten jedynie odblokowuje możliwość dokupienia 4 figurki jako odrebny dodatek?
Awatar użytkownika
Christoforos
Posty: 437
Rejestracja: 22 lut 2009, 22:51
Lokalizacja: Lublin / Czerniejów
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Christoforos »

Rocy7 pisze:Mam pytanie odnosnie progu Mela Gearsona- jesli dobrze rozumniem próg ten jedynie odblokowuje możliwość dokupienia 4 figurki jako odrebny dodatek?
Tak, każdy próg z figurką to możliwość dokupienia kolejnej figurki.
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Dokładnie mówiąc pozwala nam przygotować kolejną postać w formie figurki. Niestety ten proces jest czaso- i finansochłonny. Potem figurka będzie dostępna do kupienia po cenach preferencyjnych dla osób wspierających projekt (chyba, że ktoś wziął droższy pakiet i w jego ramach dostaje wszystkie figurki, jakie uda się wyprodukować).
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Rafalm »

middlekilla pisze:(chyba, że ktoś wziął droższy pakiet i w jego ramach dostaje wszystkie figurki, jakie uda się wyprodukować).
A który to dokładnie pakiet? Bo w opisach na wspieram.to nie widzę.
tr3b0r
Posty: 28
Rejestracja: 13 sty 2015, 17:08
Lokalizacja: Legnica
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: tr3b0r »

Były 2 takie pakiety: "Zakała Pustkowi" za 1000 zł - 1 wspierający oraz "Kaznodzieja Pustkowi" za 4000 zł - 1 wspierający.
Rafalm
Posty: 745
Rejestracja: 02 mar 2015, 00:23
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Rafalm »

tr3b0r pisze:Były 2 takie pakiety: "Zakała Pustkowi" za 1000 zł - 1 wspierający oraz "Kaznodzieja Pustkowi" za 4000 zł - 1 wspierający.
OK, dzięki. Czyli teraz i tak zostały już tylko pakiety w których figurki się dokupuje.

Przy okazji - wygląda na to, że wsparcie będzie wystarczajace, aby wyprodukować też figurkę Hugh Jackala. Wprawdzie trochę jeszcze brakuje kasy, ale do końca akcji jeszcze zostało ponad dwa tygodnie. Czy w związku z tym ujawnicie następne cele?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: kwiatosz »

Mnie ten artbook najbardziej insteresuje, na co mnie figurenki :P
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Ogólnie tak, jak już zauważyliście mamy 2 cel, czyli figurkę Mela!

Weszła też aktualizacja, a w jej ramach 4 filmiki instruktażowe o przebiegu rundy. Więc jeśli ktoś kompletnie sobie nie wyobrażał, jak się gra i o co biega, to teraz powinien się nieco lepiej zorientować... i WESPRZEĆ ;-)

Jakby co tu macie linki:

Faza Przygotowań:

https://www.youtube.com/watch?v=4jyF_wg3l6I

Faza Pustkowi - Ruch:

https://www.youtube.com/watch?v=gNLdV4wbTJo

Faza Pustkowi - Eksploracja:

https://www.youtube.com/watch?v=mDKDmvtx5DI

Faza Pustkowi - Odpoczynek:

https://www.youtube.com/watch?v=KsF8fGqUQFU

Plus w temacie figurek - pojawią się nowe opcje na dokupienie figurek wraz z kolejnymi figurkami. Co do nowych celów, to też się pojawiły, trzeba tylko zescrollować trochę w dół. Nowe figsy a na 25000 nowa misja (scenariusz) "Krwawy sport" w wersji elekronicznej (chyba, że się zmieści do księgi misji ;-)
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Gusjon
Posty: 36
Rejestracja: 02 maja 2015, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Gusjon »

Czy po zakończeniu kampanii na wspieraj.to osoby które wsparły projekt będą również mogły kupić po okazjonalnych cenach figurki ???
Awatar użytkownika
middlekilla
Posty: 343
Rejestracja: 01 lut 2005, 00:46

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: middlekilla »

Tak, osoby wspierające projekt będą miały lepsze warunki podczas dokupywania nowych figurek niż osoby, które dokonają zakupu w sklepie, natomiast najlepiej w temacie pierwszych figurek wybrać sobie nagrodę, która obejmuje zestaw figurek lub dokupić je jako dodatek.
Pozdrawiam,
Marek Mydel
Awatar użytkownika
Chaaber
Posty: 1054
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 10 times

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: Chaaber »

A jak wygląda sprawa obrażeń śmiertelnych? Czy jeżeli zada się więcej niż 4 obrażenia w jednym ataku, powiedzmy 7, to czy zaatakowany może się uleczyć medszprycą spowrotem na 2 punkty życia, czy też leczy się z tych 7 obrażen i jest to niemożliwe?
crus221
Posty: 197
Rejestracja: 04 sie 2014, 13:53
Been thanked: 1 time

Re: Rycerze Pustkowi

Post autor: crus221 »

Czy są szanse, że pojawi się ktoś z was promować grę na nocy planszówek w Katowicach? :) https://www.facebook.com/events/1593396754265425/
ODPOWIEDZ