Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Przypuszczam, ze fani bitewniakow stanowia tu mniejszosc, ale tematu nie zaszkodzi zalozyc;)

Firestorm Armada to system bitewny dla 2 graczy opierający się na starciach kosmicznych flot.

Klimatycznie nie ma skali Star wars czy Star Trek, ale mechanicznie jest nieźle.

Wstęp do systemu
Spoiler:
darmowy podręcznik 2 edycji.

Firestorm Armada Quick Reference Sheet http://www.docdroid.net/u9hs/geek-ken-f ... s.pdf.html

Ogólnoświatowa wyszukiwarka graczy

https://mapsengine.google.com/map/viewe ... YcceYqrYI4

Rulebook 2.0 http://www.spartangames.co.uk/wp/wp/wp- ... wnload.pdf

Obrazek

Filmik How to play Firestorm Armada

https://www.youtube.com/watch?v=k0flyHm0dTM

Floty skladaja sie z okretow roznych klas (pancerniki niszczyciele, krazowniki, lotniskowce z mysliwcami fregaty) pelniacych rozne role na polu bitwy.

W grze wystepuje 6 glownych ras oraz kilkanscie ras pobocznych rozniacych sie okretami oraz taktyka walki. Pomijac kostki okreslajace trafienie liczy sie odpowiednie wykorzystanie swoich sil, korzystanie z oslon, ognia laczonego oraz specjalnych zdolnosci jednostek.

Recenzje w necie sa w wiekszosci nieaktualne, gdyz gra przeszla gruntowne zmiany w wersji 2.0 zasad.

Gra opiera sie na scenariuszach z celami do realizacji choc punkty Battlelog dostaje sie w duzej mierze rowniez za eliminacje przeciwnika.

Niedawno opracowano tez nieoficjalna kampanie wzorowaną na Battle Fleets Gothic.

Cena wejscia w system to okolo 350 zl za 2 osobowy starter set lub jakies 150-200 zl za wlasna flote + koszty manuala.

Partia trwa 2-4 h w zaleznosci od rozmiaru flot.

W Warszawie gramy 2 razy w miesiacu szczegoly w dziale Spotkania.

Online builder http://fsaabo2.nucreum.com/
Automatyczny arkusz excell http://www.speedyshare.com/YD4Rj/Fleet- ... v2.03.xlsm

program na komórki http://www.battlescribe.net/downloads.html

Kampania
http://theblackocean.com/resources/Fire ... ryv100.pdf
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 21:58 przez Rocy7, łącznie zmieniany 9 razy.
Awatar użytkownika
Rune
Posty: 1171
Rejestracja: 04 gru 2011, 21:20
Lokalizacja: Tortuga
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rune »

Jakie jest stopień złożności zasad. Czy można porównać do X-winga?
Przystanek Planszówka - przystań dla wszystkich planszówkowych rozbójników morskich.
Chcę zdobyć
Oddam za talary
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Rune pisze:Jakie jest stopień złożności zasad. Czy można porównać do X-winga?
większy stopień skomplikowania.

Zasady X-Wing to 28 stron, Firestorm to 121 stron zasad. Przy czym zasady Firestorma są nie tyle trudne, po prostu jest ich więcej.

Firestorm daje tez wiecej opcji taktycznych jak ogień łączony okrętów abordaże, miny, myśliwce czy ogień kierowany wyłączający poszczególne podsystemy okrętu (np. silniki, czy broń).

Bronie w X-wing maja jeden tryb działania 3 zasięgi rażenia w Firestorm są zasięgi 4, dodatkowo poszczególne typy broni mają różne range bands (część np. co 8 cali cześć co 10 itp). W X wing sa 2 typy broni w Firestorm 9 rodzajow broni, z tego cześć rodzajów ma unikalne efekty działania (wyłączają podsystemy, przesuwają okręty) lub strzału (niektóre bronie nie potrzebują czystej linii strzału). Oczywiście żadna rasa nie ma wszystkich 9 typów broni z reguły ma 3.

Występuje kilka rodzajów terenu wpływających na rozgrywkę, jest kilka sposobów wejścia na pole bitwy, które wpływają na taktykę.

Firestorm jest bardziej złożony, w X wing bardziej zarządzasz poszczególnymi okrętami, w Firestorm podstawą walki jest szwadron (choć poszczególne figurki w Firestormie są większe niz w X wing).

X wing ma 2 unikalne armie, Firestorm 6 + kilkanaście ras sojuszników. Przy czym jako unikalność w Firestorm rozumiem odmienne statystyki okrętów, inne typu uzbrojenia, inne zdolności specjalne i inną taktykę walki.

Z tego co widzę z zapowiedzi nawet Star Wars Armada, która będzie bardziej taktycznym X-wing nie będzie tak rozbudowana jak Firestorm, choć bardziej niż X wing.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2014, 00:11 przez Rocy7, łącznie zmieniany 2 razy.
gaseki
Posty: 412
Rejestracja: 25 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Doncaster

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: gaseki »

Rocy7 pisze:ogier kierowany
Niezłe sf ;)
[edit]
A tak bardziej na temat, to świetne figurki. Szkoda, że w Donku raczej nie znajdę chętnych - kumpel ma już Silent Death i nie widzi powodu, żeby to zmieniać.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2014, 08:18 przez gaseki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ghostartur
Posty: 411
Rejestracja: 09 lut 2014, 16:05
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: ghostartur »

Fajniutkie figurki(malowałbym :P ). Jest gdzieś jakiś krótki opis wszystkich ras z zaletami i wadami? Jeśli poszperam i mi się spodoba ten system to pewnikiem moja luba Cię zabije 8) .
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Taki spis jest, ale nieaktualny stworzono go na gruncie zasad 1.5 od tego czasu cześć ras się trochę zmieniła.

http://community.spartangames.co.uk/ind ... w-players/

Spis nie zawiera ras pomocniczych, bo nie tworzą one z reguły samodzielnych flot, są częściej wsparciem.

Rasy podstawowe
Spoiler:
Czesc ras sojusznikow (uwagi po polsku moje)
Spoiler:
Slowniczek AD - ilosc kosci ataku im wiecej tym lepiej, naped skokowy - umozliwia dodatkowy ruch na znaczna odleglosc, lecz odleglosc jest losowa, DR/CR pancerz im wyzszy tym trudniej trafic okret.
Awatar użytkownika
zia
Posty: 47
Rejestracja: 29 lis 2013, 15:15
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: zia »

Swietna gra, jednak po dlugich poszukiwaniach nie znalazlem chetnych do gry w mojej okolicy.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

12 grudnia Spartan Games upubliczni podrecznik do 2 edycji.
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: aryss »

Rocy7 pisze: Bronie w X-wing maja jeden tryb działania 2 zasięgi rażenia w Firestorm są zasięgi 4.
Zasięgi są 3 ( w przypadku Korwety 5 ) NIe rozumiem dokładnie tryb działania przez co definiujesz ale próbując Cie zrozumieć to w X masz 3 tryby:
- normalny
- strzelanie dookoła
- strzelanie przód/tył ( FireSpray )
Rocy7 pisze: W X wing sa 2 typy broni w Firestorm 9 rodzajow broni, z tego cześć rodzajów ma unikalne efekty działania (wyłączają podsystemy, przesuwają okręty) lub strzału (niektóre bronie nie potrzebują czystej linii strzału). Oczywiście żadna rasa nie ma wszystkich 9 typów broni z reguły ma 3.
W X masz dziesiąt rodzajów broni 2 rzędu w kilku grupach ( rakiety, działa, wieżyczki, bomby ) które również mają specyficzne zasady/efekty.


Zgadzam się że FA jest dużo bardziej rozbudowanym systemem ( X jest z gier Easy2LearnHard2Master) ale nie moglem sie nie powstrzymać od skomentowania kłamstw :P
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Dabi »

Może będzie okazja przetestowania systemu jak wydadzą z czystej ciekawości bo bliźniaczy Dystopian Wars jakoś mnie nie porwał. Mała dynamika (przede wszystkim) i prostota + naprawdę dziwne ujęcie zasad mnie odstraszało. Tu wyglada to wszystko dobrze ale na ile zasady poprawili to się dopiero człowiek przekona.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

aryss pisze:ale nie moglem sie nie powstrzymać od skomentowania kłamstw
zacznijmy od tego, że to nie są kłamstwa co najwyżej moja wiedza o X wingu jest niepełna, gdyż nie grałem że wszystkimi dostępnymi okrętami i kartami.

W kwestii zasięgu to rozumniem przez to nie ARC of fire (w Firestormie mamy Fore, Fore (Fixed), Starboard, Port, Aft i Any), ale rozłożenie kostek. W X-Wing miarka zasięgu faktycznie się dzieli na 3 części (mój błąd), ale rozkład zasięgu, w Firestormie mamy 4 podziały, ale różne dla poszczególnych rodzajów broni np. jedna broń ma zasięg co 10 cali inna co 12 cali itp.

W kwestii broni to nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy w działaniu broni w X wing, przynajmniej w przypadku tych okrętów, które widziałem w akcji.

W Firestormie mamy następujące efekty działania broni:

1) BEAM (10”): Target within 10” of all attacking models, may re-roll attack results of ‘1.’
2) NUCLEAR: If attack causes critical hit, all models within 4” of target (based on flight peg) is targeted with 1/2 AD used in attack.
3) KINETIC (12”): If causes critical, may add 1 to chart table roll after seeing result.
4) SCATTER: If target within 16” of all attacking models, can ignore any negative to-hit modifiers. Cannot be used for targeted strikes.
5) Gravitational - may be used as normal weapons which ignore any defensive systems as cloak or shields or as weapon that moving other ships on board.
6) Torpedoes - no line of sign is needed, can be defended by point defense.
7) Mines - weapon that is laying mine from aft of model which has 4" range of fire, strengh depends of model.
8) Standard - no special effect of use.
9) CYBERWARFARE- Cyberwarfare attacks do not cause Hull Damage or Critical Hits. Instead, if the attack equals or exceeds the target's Damage Rating, choose a Targeted Strike area and roli a D6 on the relevant table to determine the effect caused.

Dodatkowo mamy różne rodzaje specjalnych efektów broni kupowane jako ulepszenia:
1) Biohazard - zabija załogę
2) Corrosive - żeton co turę 50% szans na dodatkowe obrażenia / lub zniknięcie żetonu
3) Decimator - szansa na wywowanie efektu Disorder - uniemożliwia komunikacje w szwadronie.
4) Assault Robot Torpedoes - broń działająca jak torpedy, wywołują skutki ataku cybernetycznego oraz automatyczne straty w załodze.

X wing z tego co widziałem w necie
1) Wieżyczki - Podczas atakowania przy pomocy wieżyczki, statek może wybrać na cel dowolny wrogi statek znajdujący się zarówno w jak i poza jego polem rażenia nie widzę tu jakiegoś specjalnego efektu działania jedynie kwestia arc of fire, co w Firestormie nie jest kwalifikowane jako odrębny system broni, po prostu niektóre okręty to mają inne nie.
2) Broń jonowa - utrudnia manewrowanie.
3) Bomby broń obszarowa, która może działać w jednym z 3 trybów zadającym różne obrażenia.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: costi »

Naprawdę uważacie że ilość range bands czy rodzajów broni decyduje o poziomie komplikacji zasad?

LG G2
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

costi pisze:Naprawdę uważacie że ilość range bands czy rodzajów broni decyduje o poziomie komplikacji zasad?

LG G2
jasne, że nie, ale wpływa na dostępną ilość opcji taktycznych, zwłaszcza jeśli mam rasę która może wybrać jeden z 3 kompletnie różnych efektów działania broni dla każdego szwadronu z osobna.

Zgrywanie szwadronów np. stawiających miny z przesuwającymi jednostki wroga, lub szwadronów wyłączających PD z carierami też daje niezłe efekty na polu bitwy.

O poziomie komplikacji decydują inne rzeczy, o których pisałem wyżej. W X wing jednostki chociażby nie mają podsystemów, nie można ich wybiórczo wyłączać, nie ma abordaży, czy myśliwców jako broni która jest opisana w oddzielnym rozdziale zasad.

Zresztą nigdy nie twierdziłem, że X-Wing jest gorszy tylko, inny mniej złożony.
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: aryss »

costi pisze:Naprawdę uważacie że ilość range bands czy rodzajów broni decyduje o poziomie komplikacji zasad?
nie uwazamy tak, po prostu przegladajac temat gry rzucilo mi sie w oczy pare kwestii i chcialem je sprostowac jak juz Autor zaczał porównywać 2 gry:P
Zasady wiadomo że w Armadzie są bardziej skomplikowane bo co jasno pokazuje chociazby przyklad wielkosci instrukcji. X ma byc prosty do opanowania i dawac mnogosc opcji budowy eskadr oraz manewrow i wiecej nie potrzeba :p



@Rocy7
Czyli w skrocie jest podobnie jak w X ( http://xwing-miniatures.wikia.com/wiki/ ... ry_Weapons + bomby) gdzie bronei sa rowniez jedno/wielorazowe, umozliwiajace przerzuty, uniemozliwiajace przeciwnikowi wydawanie tokenów/przerzucanie. Bronie nadajace kontrole ruchów ( stresy/jony) tudziez bronie rozpryskowe. Nie wiem czy Twa lista 9 pozycji jest koncowa czy jest ich wiecej ( albo wariacje poszczegolnych) ale napewno zawezenie dla 3 pozycji przy X jest bledne :P

W sumie mógłbym dalej odbijać piłeczke bo bawiąc się http://fsaabo2.nucreum.com/ widze troszke ubogie tak naprawde róznicowanie eskadr ( nie licząc ilości frakcji + dodawania suchych stat) ale to nie jest mym celem.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Fsaabo nie pokazuje MAR - unikalnych cech okretow, ktorych jest w tej grze 54 nie powiedzialbym, ze jest to ubogo.
MAR w polaczeniu z harpoints potrafi calkowicie zmienic role szwadronu na polu bitwy. (okret torpedowy, abordazowy, lotniskowiec itp. )

Firestorm w kwestii modyfikowania szwadronu byc moze faktycznie oferuje mniej wyborow, lecz jest wiecej opcji w kwestii skladania floty jako calosci, zwlaszcza jesli wezmiemy pod uwage mozliwosc tworzenia flot z roznych frakcji.
Awatar użytkownika
conus
Posty: 293
Rejestracja: 17 kwie 2009, 17:08
Lokalizacja: opacz kolonia - prawie wawa
Has thanked: 1 time

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: conus »

Porównywanie z winga z FSA to jak porównywanie Space hulka z WH40K 2ed.
W obu grach możesz poruszać figurkami SM po stole.

Rozumiem też ze czytaliście chociaż zasady do FSA albo oglądaliście jak ktoś gra i stąd tak daleko posuniete wnioski.
to jest tylko moja subiektywna opinia a nie Obiektywna Prawda Objawiona
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Wintermute »

aryss pisze:

W sumie mógłbym dalej odbijać piłeczke bo bawiąc się http://fsaabo2.nucreum.com/ widze troszke ubogie tak naprawde róznicowanie eskadr ( nie licząc ilości frakcji + dodawania suchych stat) ale to nie jest mym celem.
A co jest Twym celem? Bo ja widze dyskusje o wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanoca?...
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Gralem w obie gry, choc w X wing to dwa razy z czego jeden byl na zasadach podstawowych oraz widzialem wieksze starcie na 400 punktow. W FA jakies 6 razy z tego polowa na Battle Fleet czyli wiekszy poziom zlozonosci floty.
aryss
Posty: 266
Rejestracja: 22 lis 2013, 15:22
Lokalizacja: Festung Krakau
Has thanked: 11 times
Been thanked: 19 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: aryss »

Wintermute pisze:
aryss pisze:

W sumie mógłbym dalej odbijać piłeczke bo bawiąc się http://fsaabo2.nucreum.com/ widze troszke ubogie tak naprawde róznicowanie eskadr ( nie licząc ilości frakcji + dodawania suchych stat) ale to nie jest mym celem.
A co jest Twym celem? Bo ja widze dyskusje o wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanoca?...
Przecież wyrażnie zaznaczyłem że kończe dyskusje porównawczą.
Widze że niektórzy nie potrafią zrozumieć skąd ten wątek się pojawił więc w skrocie:
- autor opisuje grę
- następnie porównuje elementy gry do X-winga ( niejako jest to pokłosie porównywania zasad o które był poproszony przez Rune)
- prostuje kwestie elementów które porównywał gdyż były one błędnie przedstawione w przypadku X
- koniec

Jakby wypowiedz skończyła się na porównaniu ilości armi/stron w zasadach to mojego postu by nie było, nastapiło wejście w szczegóły z niepełnym przedstawieniem strony w która gram więc natura czepialska się uruchomiła i zareagowałem :P
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Darmowy podręcznik do 2 edycji Firestorm Armada

darmowy podręcznik 2 edycji.

https://www.hightail.com/download/UlRRT ... eE5BSXNUQw
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Vilk »

A czy istnieje jakaś adaptacja zasad Firestorm Armady do uniwersum Gwiezdnych Wojen?
Awatar użytkownika
Wintermute
Posty: 945
Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:01
Lokalizacja: Warszawa

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Wintermute »

Vilk pisze:A czy istnieje jakaś adaptacja zasad Firestorm Armady do uniwersum Gwiezdnych Wojen?
No, nazywa sie Star Wars Armada :D
Alien Frontiers, Descent 2ed, D&D: Drizzt, Doom, Dreadfleet, Fortune & Glory+Exp, Ghost Stories, High Command, LOTR LCG, Middle-Earth Quest, Sid Meier's Civilization, Space Hulk, Warhammer Quest ACG, War of the Ring + Exp, Warzone, X-Wing
Awatar użytkownika
karawanken
Posty: 2362
Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 75 times
Been thanked: 96 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: karawanken »

Podrecznik wygląda fajnie. Ech szkoda, że mam taki ograniczony budżet i kompletny brak współgracza.
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Rocy7 »

Wintermute pisze:
Vilk pisze:A czy istnieje jakaś adaptacja zasad Firestorm Armady do uniwersum Gwiezdnych Wojen?
No, nazywa sie Star Wars Armada :D
nie do końca SW Armada będzie miała pewne uproszczenia, gdyż ma być z założenia bardziej przystępna dla szerokiego odbiorcy. Sam system ruchu i walki będzie prostszy niż w Firestormie, choć muszę przyznać, że tajne wydawanie i kolejkowanie rozkazów może być ciekawą mechaniką. W SW Armada będą dwie główne nacje, być może 3 i tutaj Firestorm oferuje większy wybór.
Awatar użytkownika
Vilk
Posty: 223
Rejestracja: 10 cze 2007, 16:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Firestorm Armada bitewniak kosmiczny

Post autor: Vilk »

Wnioskuję więc, że Firestorm Armada jest samodzielnym, zamkniętym systemem, w odróżnieniu od np. Full Thrusta, który jest raczej zbiorem uniwersalnych zasad i do którego istnieją warianty oparte o uniwersum Star Wars czy Honor Harrington.

Pytałem, bo sama mechanika, nawet świetna, to dla mnie za mało. Lubię kiedy jest ona osadzona w znajomym mi temacie i w jakimś stopniu potrafi odzwierciedlić realia danej, fikcyjnej rzeczywistości. Krótko mówiąc — klimat. Konglomerat ras w Firestorm Armada brzmi dla mnie zbyt abstrakcyjnie i jakoś nie zachęca do bliższego poznania.
ODPOWIEDZ