Tezeusz - problemy z zasadami.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: jax »

mactator pisze:Moje pytanie dotyczy kontroli.
W zasadach jest że jak jest kilka kart kontroli (np. powielone kartą duplikat) to można poruszyć jedną jednostką przeciwnika jedynie raz. Czy ta zasada ma zastosowanie gdy mamy kontrolę w hali produkcyjnej i staniemy na niej 2 różnymi swoimi jednostkami?
Jeśli staniesz tam dwoma swoimi jednostkami podczas swojego ruchu (np. dzięki lokacji dającej dodatkowy ruch), wówczas każda z twoich jednostek może dowolna jednostkę przeciwnika max. 1 raz. Ale każda z twoich jednsotek może poruszyć tę samą jednostkę przeciwnika, zatem de facto będzie mogła byc przesunięta 2 razy.
Ograniczenie zduplikowanej kontroli (i innych tego typu przypadków) dotyczy tylko danej AKCJI gracza a nie całej jego TURY.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1028 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: RUNner »

jax pisze:Ale każda z twoich jednsotek może poruszyć tę samą jednostkę przeciwnika, zatem de facto będzie mogła byc przesunięta 2 razy.
Wydaje mi się że jednak każdą jednostką można poruszyć tylko 1 raz w swojej turze. Tyczy się to również jednostek przeciwnika.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: jax »

RUNner pisze:
jax pisze:Ale każda z twoich jednsotek może poruszyć tę samą jednostkę przeciwnika, zatem de facto będzie mogła byc przesunięta 2 razy.
Wydaje mi się że jednak każdą jednostką można poruszyć tylko 1 raz w swojej turze. Tyczy się to również jednostek przeciwnika.
W opisie kontrola+duplikat nie ma mowy że jednostkę przeciwnika poruszamy tylko raz w trakcie tury. Przesuwamy ją tylko max. 1 raz w trakcie skorzystania ze zduplikowanej kontroli.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: rattkin »

Ten problem poruszyłem we wczesniejszych pytaniach o reguły w tym wątku, na które Portal jeszcze nie odpowiedział - a, jak widac, problem rozciąga się na wiele rzeczy. Niemniej jednak moja interpretacja tego co wynika z instrukcji jest taka, że obcą jednostkę można "aktywować" tylko raz na turę, nie raz na ruch (a więc wielokrotnie w turze). Jest to ograniczenie, które osłabia istotnie kilka kart i jest dość niejasne (i trudne do śledzenia), więc przydałoby się jednak trochę uspójnień.
Awatar użytkownika
xel4
Posty: 392
Rejestracja: 13 sie 2012, 17:39
Lokalizacja: Gliwice
Been thanked: 1 time

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: xel4 »

Nie mam teraz przy sobie instrukcji, ale czy czasami na kontroli nie jest napisane aktywuj i rusz jednostkę? Jeżeli tak to każdą jednostkę można aktywować raz w turze
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Portal Games »

Kończymy właśnie pracę nad oficjalym FAQ, w którym zebraliśmy wyjaśnienia wszystkich pojawiających się dotąd niejasności.

Dlatego odpowiedzi poniżej na ostatnie pytania są już lekko przeredagowane pod kątem użycia ich potem w FAQ i pytania nie brzmią dosłownie tak, jak padły tutaj w ostatnich dniach:

Transfer w deathmatchach
Czy Transfer w grze na 3 graczy działa inaczej (np. jak Medlab), czy nadal tak jak podaje reguła karty?
Nadal działa tak samo, czyli pozwala zamieniać Punkty Życia na Punkty Danych i odwrotnie. Oczywiście, w grze na 3 graczy zyskowna jest jedynie zamiana w jedną stronę, czyli PŻ na PD. Aby w grze na 3 graczy Szaraki zdobyły Punkty Życia, muszą skorzystać z Min i Skrzynek.

Karty Skrótów a początek Ruchu
Czy kart Skrótu (np. Pętla czasu, Wylot wentylacyjny, Teleportacja) można użyć przy starcie z sektora?
Nie. Przy starcie z sektora nie rozpatruje żadnych kart tego sektora.

Karty Skrótów a koniec Ruchu
Czy kart skrótu można użyć, gdy Ruch kończy się w danym sektorze, a nie wykracza poza niego?
Tak. Kartę Skrótu rozpatruje się 1) podczas Ruchu przez sektor, w którym jest zainstalowana lub 2) do sektora, w którym jest zainstalowana.

Ukryty a Pomniejszy Szturm
Czy Ukryty działa również podczas Pomniejszego Szturmu?
Tak. Pomniejszy Szturm to również normalny Szturm, a różni się TYLKO jednym: ogranicza się tylko do jednego zapełnionego sektora.

Karty ulepszone i zduplikowane a kilkakrotne uruchamianie karty w Hali Technicznej
W instrukcji na stronach 14 i 15 podano pewne ograniczenie niektórych kart akcji w przypadku ich ulepszenia lub zduplikowania:
- nie można dwukrotnie w turze aktywować ataku tej samej jednostki przez Atak z ciemności.
- nie można dwukrotnie w turze aktywować tej samej karty za pomocą Zdalnego sterowania.
- nie można dwukrotnie poruszyć tej samej jednostki w turze (Porwanie, Kontrola, Nagonka).
A co w przypadku kilkukrotnego aktywowania takiej karty w Hali Technicznej?


Rozgrywając dodatkową turę dzięki Hali Technicznej:
- MOŻEMY ponownie aktywować Atak z ciemności tej samej naszej jednostki.
- MOŻEMY ponownie aktywować tę samą kartę za pomocą Zdalnego sterowania.
- NIE MOŻEMY ponownie poruszyć tej samej jednostki przeciwnika za pomocą Porwania, Kontroli, Nagonki (w trakcie kolejki jednego gracza nie można poruszyć dwukrotnie tej samej jednostki, np. dzięki Hali Technicznej - ani własnej, ani przeciwnika).
Ostatnio zmieniony 28 lis 2013, 13:33 przez Portal Games, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Portal Games »

Pomniejszy szturm
Czy pomniejszy szturm polega na tym, że atakują zawsze wszystkie jednostki w danym sektorze wywołującego szturm czy tylko ta, która wchodzi jako czwarta?
Podobnie po wywołaniu pomniejszego szturmu poprzez "obcą" jednostkę (np. przesuniętą przez nas) czy atakują w tamtym sektorze wszystkie moje jednostki?

Pomniejszy Szturm to dokładnie to samo co normalny Szturm, a różni się TYLKO jednym: ogranicza się tylko do jednego zapełnionego sektora.
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Portal Games »

Uwaga, powyższy zapis FAQ dotyczący ograniczeń powtórnego używania tej samej karty / jednostki w dodatkowych turach wynikających z akcji Hali Technicznej został zmieniony i uproszczony.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1562
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 63 times
Been thanked: 106 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Muad'Dib »

Mam problem z kartą "Szturm". Jestem po pierwszej partii i z kumplem graliśmy, że najpierw szła do oczekujących, potem się ją instalowało w sektorze. Podobnie jest w przykładzie rozgrywki (tylko, że z pominięciem fazy oczekiwania - > tura 9, instalowanie "Szturmu" z pomocą karty Bonusu). Natomiast w opisie kart "Szturm" widnieje jako karta natychmiastowa, której się wcale nie instaluje tylko zagrywa zagrywa ewentualnie zatrzymuje na później. To jak jest w końcu?:) Czy czegoś nie doczytałem?
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Furia
Posty: 730
Rejestracja: 27 lut 2012, 23:13

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Furia »

Muad'Dib pisze:Mam problem z kartą "Szturm". Jestem po pierwszej partii i z kumplem graliśmy, że najpierw szła do oczekujących, potem się ją instalowało w sektorze. Podobnie jest w przykładzie rozgrywki (tylko, że z pominięciem fazy oczekiwania - > tura 9, instalowanie "Szturmu" z pomocą karty Bonusu). Natomiast w opisie kart "Szturm" widnieje jako karta natychmiastowa, której się wcale nie instaluje tylko zagrywa zagrywa ewentualnie zatrzymuje na później. To jak jest w końcu?:) Czy czegoś nie doczytałem?
Karta Szturm jest kartą Akcji.

Edit. Ok są też jednorazówki. Przejrzyj talię. Są dwa Szturmy akcje i dwa natychmiastowe.
Awatar użytkownika
Muad'Dib
Posty: 1562
Rejestracja: 01 paź 2013, 20:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 63 times
Been thanked: 106 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Muad'Dib »

Dzięki :) jakoś mi umknęło, że są dwa rodzaje tych kart.
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: hadrian »

Dobrze rozumiem, że jak przenosimy jednostkę przeciwnika Porwaniem to odpalają się pułapki?

Zgodnie z instrukcją kartę Natychmiastową można użyć od razu w momencie jej "pobrania do instalacji" w fazie kart oczekujących, ale czy można również wtedy użyć innej karty Natychmiastowej z wcześniejszej rundy? Myli mnie trochę zapis że od razu po fazie kart oczekujących rozpoczyna się tura przeciwnika i nie wiem czy jeszcze jest okno na zagrywanie kart Natychmiastowych w tej fazie. Żeby uściślić, czy mógłbym po zainstalowaniu karty na karcie bonusu "karta ze stosu" i uzupełnieniu karty oczekującej użyć od razu "karty ze stosu" do zainstalowania kolejnej widocznej karty czy z chwilą uzupełnienia karty oczekującej faza się skończyła i gra przeciwnik?
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: rattkin »

hadrian pisze:Dobrze rozumiem, że jak przenosimy jednostkę przeciwnika Porwaniem to odpalają się pułapki?
Niejasne. W instrukcji ani na karcie tego nie ma. Podobną kartą jest Kontrola i tam jest zapisek o wpadaniu w pułapki. Przy tej karcie nie ma, nie wiadomo czy celowo, czy nie. Technicznie, poruszanie jednostką to Ruch, a więc chyba rozpatruje się wtedy wszystkie jego podfazy (pułpaki, pomniejszy szturm). Ale pewności nie ma(m).
hadrian pisze: Zgodnie z instrukcją kartę Natychmiastową można użyć od razu w momencie jej "pobrania do instalacji" w fazie kart oczekujących, ale czy można również wtedy użyć innej karty Natychmiastowej z wcześniejszej rundy?
Tak. W instrukcji jest napisane, że karty Natychmiastowe można zatrzymać i użyć w *dowolnym* momencie swojej rundy potem. Problemem tutaj atomowość czynności, która moim zdaniem jest trochę niekonsekwentnie prowadzona w zasadach w niektórych miejscach (szczególnie przy instalacji karty na bonusie pozwalającym instalować kolejną). Autor musiałby tu wyjaśnić, w którym dokładnie momencie można użyć innych kart.
hadrian pisze: Myli mnie trochę zapis że od razu po fazie kart oczekujących rozpoczyna się tura przeciwnika i nie wiem czy jeszcze jest okno na zagrywanie kart Natychmiastowych w tej fazie.
Znów wracamy do atomowości. Technicznie, po pobraniu "zainstalowanej" karty natychmiastowej, musisz jeszcze dołożyć nową ze stosu - co wciąż jest czynnością z Twojej tury. Jeśli można to rozłączyć, to wtedy na pewno możesz zagrać jeszcze w Twojej turze, jeśli nie - to myślę, że i tak możesz to zagrać na koniec. Ponieważ karty natychmiastowe można zagrać w każdym momencie (wg reguł), to wg zasad karciankowych, na graczu prowadzącym swój obecny ruch jest inicjatywa i obowiązek formalnego "zakończenia" swojej rundy, a nie na regułach "automatycznych".
hadrian pisze: Żeby uściślić, czy mógłbym po zainstalowaniu karty na karcie bonusu "karta ze stosu" i uzupełnieniu karty oczekującej użyć od razu "karty ze stosu" do zainstalowania kolejnej widocznej karty czy z chwilą uzupełnienia karty oczekującej faza się skończyła i gra przeciwnik?
Możesz tak zrobić, ale znów wracamy do atomowości :) i pytania, którą kartę de facto instalujesz gdzie - tzn. czy w momencie zainstalowania karty na bonusie, jesteś zobligowany do pociągnięcia karty ze stosu i uzupełniania pola oczekującego, czy możesz "przełamać" tę czynność i "wciąć" się z kartą natychmiastową, instalująć bezpośrednio kartę z góry stosu, a dopiero kolejną kładąc na polu oczekującym. Mam niejasne wrażenie, że gdzieś czytałem, że ta druga opcja jest dozwolona, ale to ktoś musiałby potwierdzieć.

Przy instalacji z "karty ze stosu", pamiętaj, że nie można nią "tutorować" kolejnych kart ze stosu, tzn. karty zainstalowanej w ten sposób nie można położyć na bonusie (który mógłby być znów kartą ze stosu, itd, itp.).
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Portal Games »

Na stronie www Portal Games opublikowaliśmy FAQ w wersji 1.0.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: GrzeL »

Uwaga: Część odpowiedzi zawartych w FAQ jest sprzeczna z zamieszczonymi do tej pory, w tym wątku, wypowiedziami przedstawiciela Portalu.

Przykład:
Spoiler:
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1028 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: RUNner »

Forum służy do poruszania pewnych spraw, ale ostatecznie zawsze obowiązuje FAQ. Każdy gracz powinien mieć tego świadomość, że odpowiedzi na swoje pytania powinien szukać w pierwszej kolejności w instrukcji (dokładnym przeczytaniu!), a następnie w FAQ. Jeśli oba źródła zostaną wyczerpane, to pytanie zadajemy na forum. I społeczność graczy próbuje pomóc, a gdy do dyskusji dołączy wydawca/twórca gry to już w ogóle jest super.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1363
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 27 times
Been thanked: 303 times
Kontakt:

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Portal Games »

Dokładnie. Wyjaśnienie dotyczące poruszania jednostki złapanej w Chwytak zmieniło się (dodamy za moment odpowiednią adnotację do wcześniejszego postu).

Pierwsza odpowiedź była konsekwentną interpretacją w duchu wszystkich zapisanych w instrukcji zasad, tak, by nie wprowadzać żadnej nowej reguły do karty. Można było tak zrobić, bo choć podczas wszystkich testów Chwytak unieruchamiał całkowicie, wypchnięcie w kosmos ofiary Chwytaka zdarzałoby się BARDZO rzadko.

Jednak na etapie zbierania wszystkich wątpliwości i tworzenia oficjalnego FAQ każdy z punktów przedyskutowaliśmy ostatecznie jeszcze raz i przy tym jednym punkcie zdecydowaliśmy, że zmienimy tu odpowiedź na 1) prostszą, 2) zgodną z zamysłem autora.

Wprowadzenie nowej reguły czy znaczącego rozszerzenia istniejącej reguły to trudna decyzja i jak tylko można, lepiej tego unikać. W tym wypadku lepiej jednak dodać ją w FAQ, bo dzięki temu grać się będzie łatwiej.
Awatar użytkownika
zaba
Posty: 235
Rejestracja: 21 sie 2008, 09:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: zaba »

Mam pytanie dotyczące karty "Nagonka" czy jeśli przesunę wrogą jednostkę odpalając zasadę nagonki i ta wroga jednostka zapełnia pomieszczenie to uruchamia się automatycznie szturm i teraz pytanie czy ten szturm rozstrzygam na swoją korzyść ?
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 576 times
Been thanked: 1028 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: RUNner »

zaba pisze:Mam pytanie dotyczące karty "Nagonka" czy jeśli przesunę wrogą jednostkę odpalając zasadę nagonki i ta wroga jednostka zapełnia pomieszczenie to uruchamia się automatycznie szturm i teraz pytanie czy ten szturm rozstrzygam na swoją korzyść ?
Tak, rozpatrujesz pomniejszy szturm na swoją korzyść, czyli Twoje jednostki atakują w tym pomieszczeniu.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
ShinMe
Posty: 72
Rejestracja: 24 gru 2013, 21:23

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: ShinMe »

Kilka oczywistych pytań, ale jak to bywa bez potwierdzenia zawsze gdzieś się wylęga obawa, że gra się źle:

- czy w korytarzach po tym jak zrobi się mały szturm w fazie ruchu to korytarze robią jeszcze raz szturm? Grałem, że tak.

- czy można pominąć swoją fazę kart oczekujących (tzn. czy można nic nie dokładać nawet jak jest wolne miejsce, nie usuwać, nie instalować) - grałem, że można to pomijać.

- czy zainstalowany szturm żołnierzy jest aktywowany przez przeciwnika? Pojawiła się w pierwszej partii teoria, że przeciwnik aktywuje tę kartę i wywołuje szturm, ale nie własny tylko żołnierzy - chwilę powertowałem i nic nie znalazłem więc odpowiedziałem że przeciwnik może aktywować tylko karty ze znakiem pułapki a tylko żołnierze swoją kartę szturmu.

- cytat z FAQ: Kartę Skrótu rozpatruje się 1) podczas Ruchu przez sektor, w którym jest zainstalowana
lub 2) podczas Ruchu do sektora, w którym jest zainstalowana.

Ja grałem że trzeba dojść do sektora w którym jest karta skrótu a potem można ruszyć się o jeden dalej, ale w punkcie 1) jest napisane że ze skrótu można skorzystać nawet jak się przechodzi przez sektor nie zatrzymując się w nim? Czyli w standardowej rozgrywce na 2 gdyby w korytarzach były dwie jednostki i miałbym zakończyć ruch na swoim sektorze (ruch o dwa) ale w centrum kontroli mam skrót to przechodząc przez centrum mogę skorzystać ze skrótu i ruszyć się o jeden dalej lub w przypadku szaraków teleportować gdzie chcę? Tak nie grałem, grałem że trzeba się zatrzymać i jeszcze w fazie ruchu skorzystać ze skrótu (przed szturmem małym i przed pułapkami - była jeszcze jedna teoria podczas gry że dopiero w fazie Akcji Kart ale tę odrzuciliśmy).

EDYCJA:

- aha, czy skróty inne niż teleportacja mogą być jakimś sposobem na ominięcie pożaru?
Stałem się fanem Portal Games... bo Robinson, bo Tezeusz, bo Hex 3.0
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

ShinMe pisze: - czy w korytarzach po tym jak zrobi się mały szturm w fazie ruchu to korytarze robią jeszcze raz szturm?
Tak.
czy można pominąć swoją fazę kart oczekujących (tzn. czy można nic nie dokładać nawet jak jest wolne miejsce, nie usuwać, nie instalować)
Tak, pamiętaj, że nie można jej wykonać w połowie (zabrać kartę i nie dołożyć) lub jak nie ma kart oczekujących i stosu to tej fazy nie ma.
- czy zainstalowany szturm żołnierzy jest aktywowany przez przeciwnika?
Nie, tylko Marines aktywują swój zainstalowany Szturm, dobrze grasz w tych 3 punktach.
Ja grałem że trzeba dojść do sektora w którym jest karta skrótu a potem można ruszyć się o jeden dalej, ale w punkcie 1) jest napisane że ze skrótu można skorzystać nawet jak się przechodzi przez sektor nie zatrzymując się w nim?
Wystarczy przechodzić, opisane sytuacja jest prawidłowa. Jeśli Teleport to Skrót (napisane z tyłu, nie mam teraz karty przed sobą) to też stosuje się do tej zasady.

EDYCJA:
- aha, czy skróty inne niż teleportacja mogą być jakimś sposobem na ominięcie pożaru?
Tak, Tajne Przejście, Skrót Wentylacyjny...
ShinMe
Posty: 72
Rejestracja: 24 gru 2013, 21:23

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: ShinMe »

Teleport to chyba nie skrót, też karty nie mam. To w takim razie jak dobrze rozumiem, żeby pożar nie miał na nas wpływu skrót musi być zainstalowany w sektorze z pożarem... ale jak to ma się do tego że obrażenia otrzymujemy za każdym razem gdy przechodzimy przez sektor z pożarem, a skrótu też możemy użyć tylko gdy przechodzimy przez sektor ze skrótem?

Czy karty wspólnej jednorazowej też można użyć do ominięcia pożaru?

EDYCJA:

Już łapię, poszedłem po karty.

Teleport to skrót, ale z tyłu jest wyraźnie napisane, że trzeba się w nim zatrzymać.

Za to reszta skrótów nie działa tak, że to dodatkowy ruch jeżeli się tam zatrzymam tylko tak, że sektory w których je zainstalowałem dla mnie nie istnieją jeżeli chcę i to nawet w trakcie przechodzenia przez te sektory a nie tylko kiedy się w takim zatrzymam - co w efekcie jest dodatkowym ruchem, ale sposób działania inny.

EDYCJA 2:

Jeszcze jedna karta, chyba "zabezpieczenie" żołnierzy, muszę położyć znacznik awarii na niej, a kiedy leży na niej i chcę przenieść znacznik awarii, bo np. ponownie wszedłem do centrum kontroli... to go ściągam i też muszę położyć go ponownie na niej?
Stałem się fanem Portal Games... bo Robinson, bo Tezeusz, bo Hex 3.0
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

ShinMe pisze:\ale jak to ma się do tego że obrażenia otrzymujemy za każdym razem gdy przechodzimy przez sektor z pożarem, a skrótu też możemy użyć tylko gdy przechodzimy przez sektor ze skrótem?

Czy karty wspólnej jednorazowej też można użyć do ominięcia pożaru?
Po prostu ignorujesz karty tego sektora przez który przechodzisz. Karta Bonusu "Przejście" chyba nie pozwala ominąć sektora, tylko ruszyć się 1 dalej.
EDYCJA 2:

Jeszcze jedna karta, chyba "zabezpieczenie" żołnierzy, muszę położyć znacznik awarii na niej, a kiedy leży na niej i chcę przenieść znacznik awarii, bo np. ponownie wszedłem do centrum kontroli... to go ściągam i też muszę położyć go ponownie na niej?
Tak, zgadza się.
Maceqq
Posty: 68
Rejestracja: 08 paź 2013, 19:43

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Maceqq »

Witam,

czy można duplikować duplikat, tak żeby karta leżąca obok duplikowanego duplikatu działała razy trzy?

Czy jeśli karta, która umożliwia zużycie jednego ruchu więcej podczas przejścia jest powiedzmy ulepszona i duplikowana to mam wybór : albo nie używam jej wcale, albo zużywam cztery punkty ruchu? Czy może mogę wybrać i użyć 1, 2, 3 lub 4 punkty ruchu więcej?
Peter128
Posty: 636
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Tezeusz - problemy z zasadami.

Post autor: Peter128 »

Instrukcja:
Sąsiadujące ze sobą karty Duplikatu nie kopiują się nawzajem.
I dalej, na str. 14 masz wykaz:
Karty normalnie kopiowane przez Duplikat:
Marines: Arsenał, Mina, Stanowisko Bojowe, Szturm, Wykrywacz Pułapek
Naukowcy: Archiwa, MedLab, MiniLab, System Obronny, Detonacja
Obcy: Macki, Gniazdo, Ukryty, Habitat, Szturm, Inkubator
Szaraki: Komora, Mina, Test, Wzmacniacz, Pętla Czasu, Degradacja, Transfer, Skrzynka.

Niekopiowane przez Duplikat:
Marines: Barykada, Zasadzka, Zabezpieczenia
Naukowcy: Awaria, Kryjówka, Tajne Przejście
Obcy: Wylot wentylacyjny, Skrót wentylacyjny, Pnącza
Szaraki: Teleport.
Na stronie 15 masz opisaną resztę kart + duplikat, jak to działa (np. Kamery).
ODPOWIEDZ