Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ciekawostka - NS Hex na iOS niestety nie uwzględnia casusu trzech sieciarzy Na kilka przeprowadzonych prób, za każdym razem kończyło się to zasieciowaniem wystawianego sieciarza (prawdopodobnie program robi jeden przebieg, w którym dostawiany sieciarz A sieciuje sieciarza B, który przestaje sieciować sieciarza C, który sieciuje A - i na tym się kończy, dalszej pętli nie zaimplementowano).
Starałem się za to przeprowadzić eksperyment, w którym żaden sieciarz nie jest dostawiany do łańcuszka ani ruchem ani rozkazem Kończy się to uwolnieniem jednego, raczej losowego sieciarza: http://imageshack.us/photo/my-images/822/hexl.png/
Mam nadzieję, że poprawią tego buga, bo nie da się z nim grać!
Zrobiłem z nudów jeszcze powtórkę (tym razem z trzema Agitatorami, bo przejmowanie jednego z sieciarzy bezpośrednio przez HQ Vegas mogło wpłynąć na wynik eksperymentu ). Znów w efekcie jeden sieciarz (policyjny) pozostał wolny. Tym razem zdarzyło się też, że przy dokładaniu trzeciego sieciarza do łańcuszka to dokładany sieciarz pozostał wolny - tak więc to jednak zależy bardziej od losu, a nie algorytmu. Kwiatki wychodzą także w trakcie samego przejmowania sieciarzy "w kółeczku" przez Agitatorów (po przejęciu drugiego sieciarza przez Vegas, zasieciowany powinien pozostać ten trzeci - tymczasem właśnie on jako jedyny pozostał uwolniony - to już ewidentny błąd gry).
Dobrze, że przynajmniej w analogowej wersji mogę grać zgodnie z przewidywalnymi zasadami - oficjalnymi, czy nie
kwatermistrz[hegemonia]
1.czy podpiety do sztabu zamienia nam automatycznie cios na strzal czy to my decydujem podczas kazdej bitwy/inicjatywy ?
w instrukcji jest napisane
'jesli wojownik otrzymuje z roznych stron bonusy zarowno do strzalu jak i do ciosu, wtedy do sily strzalu liczy sie jedne i drugie'
2.to podlaczony kwatermistrz do uniwersalnego zolnierza jaki daje atak i o jakiej sile ?
3.w wersjie dwuoosobowej nie ma chyba mozliwosci dania bonusu do strzalu dla hegemonii czyz nie ?
'kwatermistrz moze w kazdej turze dzialac na inna sasiadujaca jednostke i inny kierunek ciosu'
4.chodzi o to ze dla kazdej inicjatywy mozna wybrac inna jednostke na ktora bedzie wskazywal ?
posterunek
5.czy biegacz moze ruszyc sie dwa razy (o dwa hexy) jak stoi obok transportu ?
moloch
6.czy sieciarz molocha sieciujacy sztab hegemonii zasieciowany przez sieciarza hegemonii(z tylu) nadal sieciuje sztab hegemonii czy jego sieciowanie juz nie dziala ?
2.to podlaczony kwatermistrz do uniwersalnego zolnierza jaki daje atak i o jakiej sile ?
A to o ja się pytałem. Wybierasz, czy dwa strzały, czy dwa uderzania czy nie zmieniasz ataku.
5.czy biegacz moze ruszyc sie dwa razy (o dwa hexy) jak stoi obok transportu ?
Tak.
6.czy sieciarz molocha sieciujacy sztab hegemonii zasieciowany przez sieciarza hegemonii(z tylu) nadal sieciuje sztab hegemonii czy jego sieciowanie juz nie dziala ?
Ojojoj, dosłownie parę postów temu była wielka dyskusja na temat sieciarzy. Zasieciowany sieciarz nie sieciuje
Odpowiem na brakujące pytania:
1. My decydujemy.
3. Zgadza się.
4. Tura to tura, inicjatywa to inicjatywa. Strzałkę ten moduł ma tylko jedną, więc w jednym położeniu tylko na jedną jednostkę może naraz działać. Chodzi o to, że w kolejnej turze możesz sobie go przemieścić/obrócić i działać będzie wtedy na inną jednostkę. Jeśli jednak chodzi o "inny kierunek ciosu", to Kwatermistrz i podłączona do niego jednostka może pozostać w tym samym położeniu na następną turę, jednak my możemy wybrać sobie, aby Kwatermistrz w strzał zamienił inny atak wręcz, niż wybraliśmy w poprzedniej Bitwie (bo należy pamiętać, że tylko jedna "ścianka" naraz się zmienia)
Teraz lekki offtopic z mojej strony, mam pytanie o Neuroshimę Hex Puzzle: za chulere nie mogłem przejść jednej zagadki, po czym okazało się, że żeby to zrobić należy przyłączyć Skoper do wrogiegu modułu, po czym Ruchem przesunąć wrogi moduł. To niezgodne z regułami gry, zgadza się?
@deni
Jeszcze dwie uwagi odnośnie Kwatermistrza podłączonego do sztabu:
- Kwatermistrz może, ale nie musi, zamienić na strzał atak tylko w jednym (dowolnie wybranym) kierunku.
- Strzałem wykonanym przez sztab przy pomocy Kwatermistrza nie można zranić wrogiego sztabu (za zasadą, że Sztaby się nie ranią).
mam pytanie o Neuroshimę Hex Puzzle: za chulere nie mogłem przejść jednej zagadki, po czym okazało się, że żeby to zrobić należy przyłączyć Skoper do wrogiegu modułu, po czym Ruchem przesunąć wrogi moduł. To niezgodne z regułami gry, zgadza się?
Zgadza się.
BGG Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
mam pytanie o Neuroshimę Hex Puzzle: za chulere nie mogłem przejść jednej zagadki, po czym okazało się, że żeby to zrobić należy przyłączyć Skoper do wrogiegu modułu, po czym Ruchem przesunąć wrogi moduł. To niezgodne z regułami gry, zgadza się?
Zgadza się.
No to w takim razie buga mamy. Czy NSHex Puzzle został porzucony trochę jako projekt? Bo widziałem, że nie ma udoskonaleń, które pojawiły się na iOSie i Androidzie w normalnym NSHexie. Czy są plany przenieść go na Andka również? Najlepiej jako in-app purchase wydaję mi się.
byłem świadkiem takiej sytuacji na grze on line. uniwersalny żołnierz hegemonii był podpięty pod oficera który dawał mu bonus do ciosu oraz do kwatermistrza. na linii strzału 2 heksy dalej miał wrogi sztab. Ale w fazie bitwy sztab dostał tylko 1 punkt. dlaczego? czy nie powinien dostać 3 obrażeń?
Czy sieciarz może unieruchomić jednostkę ze swojej armii? [np. Super-sieciarz z Hegemonii łapie wrogi sztab a na drugiej krawędzi ma np. swego Strażnika - obaj są z Hegemonii, czy Strażnik będzie zablokowany, czy też Sieciarz na niego nie działa?] W instrukcji jest to dość mgliście zapisane, mowa jest o "sąsiadującej jednostce", a później w czwartym dopiero zdaniu "Sieć unieruchamia wrogą jednostkę natychmiast po wystawieniu..."
???
1. Czy Sędziemu ze Stalowej policji który atakuje w fazach 0,1 po podłaczeniu Dywersanta, który obniża inicjatywę o 1 spadają inicjatywy i atakuje tylko raz w fazie 0?
2. Czy jeśli zasieciowany jest sztab Neodżungli wtedy macierz przestaje działać?
3. Czy moduły w macierzy działają na sztab Neo?
(W instrukcji przy opis armii:
Moduły (wyłącznie należące do Neodżungli) przyłączone do dowolnej jednostki (jednostki, a nie np. Korzeni) Macierzy działają na każdą jednostkę Macierzy, w tym Sztab,
oraz w sytuacje szczególne, kwestia macierzy:
Bonusy Macierzy nie działają na Sztab Neodżungli. Jedynie Moduły bezpośrednio przyłączone do Sztabu Neodżungli dodają mu bonusy)
4. Czy jednostka która znalazła się na minie ginie mimo tego iż miała punkt wytrzymałości a uratować może ja tylko medyk? To samo z granatem?
5. Czy medyk zawsze musi leczyć? np. w przypadku podłączenia do macierzy gdzie obrażenia dostają jednostki czy to żołnierze czy moduły czy sztab to musi przy pierwszej otrzymanej ranie kogoś wyleczyć?
1. Czy Sędziemu ze Stalowej policji który atakuje w fazach 0,1 po podłaczeniu Dywersanta, który obniża inicjatywę o 1 spadają inicjatywy i atakuje tylko raz w fazie 0?
Bo nie można mieć inicjatywy poniżej 0. Po prostu spada do 0, a nie miał on z sam siebie dwóch akcji w 0.
2. Czy jeśli zasieciowany jest sztab Neodżungli wtedy macierz przestaje działać?
Tak, ale moduły przyłączone do konkretnych jednostek działają (nie dają bonusy całej macierzyi).
3. Czy moduły w macierzy działają na sztab Neo?
Tak jak w instrukcji napisane: działają moduły na sztab i całą macierz, tylko kiedy są one podłączone do sztabu.
4. Czy jednostka która znalazła się na minie ginie mimo tego iż miała punkt wytrzymałości a uratować może ja tylko medyk? To samo z granatem?
Dokładnie tak.
5. Czy medyk zawsze musi leczyć? np. w przypadku podłączenia do macierzy gdzie obrażenia dostają jednostki czy to żołnierze czy moduły czy sztab to musi przy pierwszej otrzymanej ranie kogoś wyleczyć?
Z instrukcji do Babel 13: Wszystkie własne jednostki sąsiadujące Sztabem tworzą Macierz. Wszystkie jednostki bezpośrednio sąsiadujące z Macierzą również do niej należą. Moduły (wyłącznie należące do Neodżungli) przyłączone do dowolnej jednostki (jednostki, a nie np. Korzeni) Macierzy działają na każdą jednostkę Macierzy, w tym Sztab.
Żadna to wytyczna, ale androidowa wersja Hexa daje bonusy z modułów sztabowi tylko gdy są one podłączone do niego, a nie do innej jednostki macierzowej.
Zresztą jakoś właśnie zapadło mi w pamięć ta zasada i zawsze tak grałem. Pomęcz, Asiu, MOracza.
Sytuacja:
Agitator przejął wrogą jednostkę, ustawiając ją w wybranym przez siebie kierunku
W swojej następnej turze grający Vegas chciałby ten kierunek zmienić.
Czy może on zagrać na tego agitatora żeton obrotu (bądź użyć obrotu z energii, jeśli agitator stałby akurat na terminalu), i ponownie przejąc kontrolę nad tą samą jednostką, mimo, że jego kierunek się nie zmieni?