CCG, TCG, LCG

Tutaj można dyskutować na tematy ogólnie związane z grami planszowymi, nie powiązane z konkretnym tytułem.
feniks_ciapek
Posty: 2298
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1605 times
Been thanked: 936 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: feniks_ciapek »

kimmir pisze: 02 lip 2023, 22:22 z tą różnicą, że "mrozisz" eter na czym cierpi Twoje tempo.
Ja próbuję zwrócić uwagę na NOWE rozwiązania a Ty puentujesz to "w zasadzie typowa". Uszło ze mnie powietrze.
Nie jest to wątek, aby dyskutować o szczegółach ale gra warta jest zgłębienia.
Ech, przepraszam. Nie chciałem Cię gasić, tylko może trochę ostudzić - bo w sumie sam byłem tą grą podjarany, jak ją zobaczyłem. W końcu wsparłem tego KSa, a przecież tani nie był :)

Tylko jak doszedł, to poczułem się rozczarowany. Owszem, pierwotny pomysł z dzieloną maną/eterem jest dobry - wprowadza dodatkowy poziom strategiczny a zarazem przyspiesza grę w porównaniu z MtG. Natomiast żaden z wymienionych przez Ciebie dodatkowych mechanizmów nie był dla mnie nowy. Różne strefy zagrywania kart można znaleźć chociażby w Netrunnerze, w Rage, VtES. Podobnie karty zasilone, czasowe, permanenty, karty wymagające upkeepu były już w MtG.

Mrożenie eteru na kartach jest pewnym urozmaiceniem, ale widzę to jako drobną wariację mechanizmu upkeepu, aczkolwiek ładnie zintegrowaną z podstawowym systemem zarządzania eterem.

Może nie powinienem narzekać - naprawdę ciężko wymyślić coś nowego w karciankach. Obecnie większość z nich ignoruję, bo nie mają w sobie absolutnie nic nowego. Mage Noir przykuła moje zainteresowanie na moment, ale nie poczułem się bardzo zainspirowany rozgrywką. Może powinniśmy się spotkać i pograć, to zmieniłbym zdanie :)
kimmir
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2022, 21:48
Been thanked: 1 time

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: kimmir »

feniks_ciapek pisze: 02 lip 2023, 23:40 naprawdę ciężko wymyślić coś nowego w karciankach.
Święte słowa :D
Awatar użytkownika
Dako
Posty: 898
Rejestracja: 13 paź 2021, 18:37
Has thanked: 277 times
Been thanked: 278 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: Dako »

kimmir pisze: 03 lip 2023, 09:18
feniks_ciapek pisze: 02 lip 2023, 23:40 naprawdę ciężko wymyślić coś nowego w karciankach.
Święte słowa :D
Oj bałbym się stawiać taką tezę. ;)
Historia pokazuje, że przykładowo nawet w ramach nauki podobne stwierdzenia okazały/okazują się wciąż błędne...
kimmir
Posty: 6
Rejestracja: 16 sty 2022, 21:48
Been thanked: 1 time

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: kimmir »

więc należałoby napisaać:
"naprawdę LEKKO wymyślić coś nowego w karciankach?"
szczudel
Posty: 1439
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 101 times
Been thanked: 142 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: szczudel »

Popatrzylem z dystansu na moje doświadczenia z karciankami i dochodzę do wniosku, że całym szacunkiem do LCG to "karty neutralne" sprawiają, że gra na dłuższą mętę bardziej ogranicza.

Gram teraz w pierwszego w życiu CCGa i mam chyba z 10 pełnoprawnych talii. W grze gdzie są karty neutralne, byloby to nie do pomyślenia.
Faktycznie w LCG miało się w danym momencie 1/2 talie i kolejne zmuszały do żonglowania kartami.

Także jakbym chciał wyciągnąć swoją kolekcję GoT to nie wiem czy dalbym rady złożyć więcej niż 2 talie.
feniks_ciapek
Posty: 2298
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1605 times
Been thanked: 936 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: feniks_ciapek »

Co rozumiesz jako „karty neutralne”?
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 286
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 304 times
Been thanked: 74 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: psborsuk »

feniks_ciapek pisze: 12 sie 2023, 09:35 Co rozumiesz jako „karty neutralne”?
Karty neutralne, to karty bezkolorowe/bezfrakcyjne, do wykorzystania "bezkarnie" w każdej talii.
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2331
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 921 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: Galatolol »

(co do zarzutu szczudla)

Trochę prawda. Z drugiej strony zazwyczaj pewnie chodzi o karty pozwalające rozruszać ekonomię/silnik, które są po prostu niezbędne i tak czy siak by były w grze, w najlepszym razie nieznacznie różniąc się między frakcjami.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2023, 14:48 przez Galatolol, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 286
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 304 times
Been thanked: 74 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: psborsuk »

Galatolol pisze: 12 sie 2023, 11:23 Trochę prawda. Z drugiej strony zazwyczaj pewnie chodzi o karty pozwalające rozruszać ekonomię/silnik, które są po prostu niezbędne i tak cyz siak by były w grze, w najlepszym razie nieznacznie różniąc się między frakcjami.
Pierwsze słyszę. Skąd taka definicja?
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
Galatolol
Posty: 2331
Rejestracja: 23 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 570 times
Been thanked: 921 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: Galatolol »

Odnosiłem się do zarzutu szczudla. Zedytowałem post, żeby nie było wątpliwości.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2023, 18:34 przez Galatolol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
psborsuk
Posty: 286
Rejestracja: 10 maja 2006, 01:04
Lokalizacja: Łódź, Koluszki
Has thanked: 304 times
Been thanked: 74 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: psborsuk »

Ok :wink:
Świt Rebelii... ]:->
Awatar użytkownika
kempy
Posty: 722
Rejestracja: 17 paź 2011, 16:59
Has thanked: 20 times
Been thanked: 85 times

Re: CCG, TCG, LCG

Post autor: kempy »

szczudel pisze: 11 sie 2023, 19:18 Popatrzylem z dystansu na moje doświadczenia z karciankami i dochodzę do wniosku, że całym szacunkiem do LCG to "karty neutralne" sprawiają, że gra na dłuższą mętę bardziej ogranicza.

Gram teraz w pierwszego w życiu CCGa i mam chyba z 10 pełnoprawnych talii. W grze gdzie są karty neutralne, byloby to nie do pomyślenia.
Faktycznie w LCG miało się w danym momencie 1/2 talie i kolejne zmuszały do żonglowania kartami.

Także jakbym chciał wyciągnąć swoją kolekcję GoT to nie wiem czy dalbym rady złożyć więcej niż 2 talie.
W Doomtown Reloaded - Weird West co prawda nie ma sztywnego, znanego z gier FFG, ograniczenia co do składania talli (kolory), ale niektóre karty "grały" w wielu taliach. AEG a później PBE rozwiązały to w ten sposób, że promki turniejowe z OP Kitów to bardzo często były bardzo popularne wzory w nowej odsłonie (alt art lub/i erraty). Pomagało to niesamowicie ograniczyć wymianki między taliami.

https://dtdb.co/en/set/alt/list/name

Nie zmienia to faktu, że reguły w LCG/ECG dodatkowy oryginalny playset kart z Core Set to koszt tych trzech nowych CS.
Legend of the Five Rings CCG
- [ Sun and Moon Discord ] -

Oracle of the Void Database ◄
ODPOWIEDZ