Jeśli ktoś jeszcze nie widział, to ruszyła kampania na wersję Ultimate EN:
https://gamefound.com/projects/bd-games ... te-edition
Można też obserwować kiedy wystartuje edycja PL:
https://wspieram.to/DoomrockUltimate
Aż ostatnio zagrałem dwa razy 2p i raz 4p, żeby sobie przypomnieć trochę grę. No i mega się dobrze bawiłem, na pewno będę chciał ulepszyć moją kopię o nowe rzeczy. Przede wszystkim nowi przeciwnicy, a Blob w szczególności
W dwóch grach 2p przetestowałem sobie ciekawy wariant: każdy bohater ma dodatkową kość, czyli zawsze dysponuje jedną kością więcej niż liczba kart umiejętności. Redukuje to frustrację związaną z wyrzuceniem bezużytecznych wyników po wszystkich przerzutach
Polecam.
Przy dociąganiu umiejętności zastosowałem regułę z Ultimate, czyli wybrałem jedną kartę z pięciu, a nie trzech. Myślę, że to bardzo na plus.
Nadal niestety nie jestem fanem jednostronnych żetonów osłabienia: nie dałoby rady zrobić je dwustronnymi (a nawet 1x z jednej strony, 2x z drugiej), a efekt osłabienia losować z kości? Takie 4-5 customowych kości osłabienia byłoby świetnym dodatkiem do gry. Można nawet dodać jakieś alternatywne kości z mocniejszymi obrażeniami, którymi rzucałoby się po 2. czy 3. rundzie, albo np. za każde 3 żetony osłabienia na postaci możnaby jedną z kości podmienić na mocniejszą. Ciekaw jestem czy był rozważany aspekt zmodyfikowania podejścia do żetonów osłabienia? One są bardzo fajnym elementem gry, ale te obracanie zużytych żetonów i "mieszanie" ich jest siermiężne...
Chciałem jednak zwrócić uwagę na możliwe błędy w regułach.
1) Najnowsze reguły angielskiej wersji Ultimate mają inne zasady dot. znaczników osłabienia, niż najnowsza (1.9) instrukcja napadu na doomrock. Jeśli dobrze pamiętam, to te reguły z ultimate to starsza wersja zasad Napadu - czy to pomyłka i wkradł się chochlik, czy z jakiegoś powodu postanowiliście przywrócić stare reguły? Chodzi mianowicie o to, że obecnie, gdy skończą się żetony osłabienia to nowych nie dodajemy, a przy dobraniu eskalacji, wyrzucamy puste żetony i mieszamy wszystkie pozostałe z powrotem. W wersji Ultimate jest tak, że gdy żetony się wyczerpią to trzeba rozpatrzyć wszystkie żetony w grze, a sama eskalacja po prostu miesza wszystkie żetony (również puste).
2) Reguły mówią, że dowolne efekty można aktywować w dowolnym momencie (również przerywając aktywację przeciwnika), jeśli nie napisano inaczej. Ale problem w tym, że - poza Reakcjami - nigdy, nigdzie nie napisano inaczej (czy się mylę?). Są efekty, które wyraźnie mówią, że mogą przerwać aktywację - ale to brzmi jak redundantny tekst, prawda? Np. efekty ukrycia na planszy starcia: Żniwiarze i Bestie mówią wyraźnie, żeby przerwać aktywację (czyli: nie można aktywować tego efektu kiedy indziej), ale podobne efekty na planszy Barbarzyńców czy Widma tego nie mówią: czyli można ich użyć kiedykolwiek? Czy to jakieś niedopatrzenie?
3) Hycorax nie przegrywa póki Nieumarłe Sługi nie zostaną pokonane - czy jeśli Hycorax zostanie pokonany jako pierwszy, to dalej zagrywa aury? To nie ma sensu, ale brakuje reguły opisującej tę sytuację (albo jej nie znalazłem).
4) Mackowatej Poczwarze wydaje się brakować opisu "Cel: Gdy Poczwara zostanie pokonana, gracze natychmiast wygrywają" - to chyba nie jest celowe, żeby w nieskończoność walczyć z Mackami, które co chwilę wracają do gry, nawet gdy sama Poczwara jest już pokonana? Ja akurat Poczwarę pokonałem łatwo przy 2 graczach, bo zastosowałem fortel: zjechanie wszystkich Macek do ostatniego żetonu każda, wyeliminowanie asa z talii, po czym pokonanie każdej z Macek w tej samej rundzie - w ten sposób Poczwara zagrywała jedną kartę co turę, nie robiąc praktycznie nic, a póki nie zagrała asa, to nowe Macki się nie pojawiały. Ale gdyby było inaczej, czyli np. w przypadku 4 graczy mamy do czynienia z 6 Mackami i 5-8 aktywacjami, gdzie talia składa się tylko z 7 kart, to praktycznie co rundę wyjdzie as, który przywróci wszystkie Macki. Czy naprawdę zamierzeniem tego przeciwnika było zredukowanie wszystkich Macek do ostatniego żetonu, żeby potem wyeliminować wszystkie na raz? Inaczej nie da się wygrać?
(5-8 aktywacji wynika z faktu, że tyran zawsze aktywuje się jeden raz, natomiast w przypadku 1 Macki mamy 4 aktywacje, a w przypadku 6 Macek mamy 2+2+2+1 aktywacje, czyli w sumie as pojawi się prawie co rundę)
(to nie są pytania o zasady, tylko o grę i niefortunnie użyte sformułowania, które można poprawić w nadchodzącej edycji/dodatku)
Tak czy inaczej, gra jest wyborna i wcale nie czuję tych kilkunastu godzin w niej spędzonych jako stracone
a powyższe problemy to tylko niuanse, które można było spokojnie sobie uzasadnić po swojemu