Turbo / Heat - pytania o zasady
Turbo / Heat - pytania o zasady
1. Czy adrenalina zwiększa wartość prędkości podczas kroku sprawdzania zakrętów?
2. Ile razy można skorzystać z aerodynamiki? Tzn. czy po wykonaniu akcji "aerodynamika" jeżeli znowu znajdziemy się obok/za kolejnym bolidem możemy ponownie skorzystać z aerodynamiki czy jest to zdolność jednorazowa?
2. Ile razy można skorzystać z aerodynamiki? Tzn. czy po wykonaniu akcji "aerodynamika" jeżeli znowu znajdziemy się obok/za kolejnym bolidem możemy ponownie skorzystać z aerodynamiki czy jest to zdolność jednorazowa?
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
1. Tak
2. Z aerodynamiki można skorzystać tylko raz i jeśli się to robi, trzeba się przemieścić dokładnie o 2 pola.
2. Z aerodynamiki można skorzystać tylko raz i jeśli się to robi, trzeba się przemieścić dokładnie o 2 pola.
- Apos
- Posty: 1129
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 451 times
- Been thanked: 984 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Ad. 1 Adrenalina, czyli ten bonus za bycie na końcu, dodaje się do prędkości i sprawdzania zakrętów. Skorzystanie z tego jest opcjonalne.kaem87 pisze: ↑19 paź 2022, 10:05 1. Czy adrenalina zwiększa wartość prędkości podczas kroku sprawdzania zakrętów?
2. Ile razy można skorzystać z aerodynamiki? Tzn. czy po wykonaniu akcji "aerodynamika" jeżeli znowu znajdziemy się obok/za kolejnym bolidem możemy ponownie skorzystać z aerodynamiki czy jest to zdolność jednorazowa?
Ad. 2. Tylko raz.
Mam pytanie o klarowność kroku 5 - reakcja. W nim, możemy użyć przyspieszenia (boost). Płacimy za to kartą przegrzania i dobieramy kartę prędkości. Czy wykonujemy to po odkryciu kart i przesunięciu naszego bolidu? Wydaje się, że tak, ale chciałbym mieć pewność.
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 185 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
EDIT: usuwam aby nikogo nie mylić. Pomyliłem Adrenaline z Aerodynamiką. Chłopacy mają racje co do tej zasady.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2022, 14:53 przez gregoff, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
- PytonZCatanu
- Posty: 4676
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1780 times
- Been thanked: 2211 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
A mi się wydaje, że to areodynamika nie wlicza się do prędkości, natomiast adrenalina tak.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- PytonZCatanu
- Posty: 4676
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1780 times
- Been thanked: 2211 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Świetnie, ale nie napisałeś co dodajemy.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
- Apos
- Posty: 1129
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 451 times
- Been thanked: 984 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Możesz wskazać, gdzie jest to wyszczególnione w instrukcji? Bo nie ma o tym informacji. Dodatkowo, ikona jest taka sama, jak na karcie prędkości, którą się wlicza. Taka sama jest przy boost, który też się wlicza do limitu.
Natomiast, przy aerodynamice jest informacja, że ta nie wpływa do sumy prędkości oraz sprawdzenia zakrętu - ma to również sens tematyczny.
Znalazłem również odpowiedź projektanta, który potwierdza, że adrenalina się wlicza.
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
- Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
- Has thanked: 573 times
- Been thanked: 185 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Już poprawiłem posta. Pomerdała mi się Adrenalina z Aerodynamiką.
Jestem tak stary, że pamiętam internet do którego sie dzwoniło...
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Dzięki, czyli jeżeli mamy możliwość wykorzystania aerodynamiki ale w ramach tej akcji możemy się przesunąć tylko o jedno pole to nie możemy z niej skorzystać? Dodatkowa "prędkość" do aerodynamiki wynikająca np z kafla pogody jest opcjonalna więc możemy dodać daną wartość [w całości] do bazowej aerodynamiki lub nie? Zagrywając kartę ulepszeń z ikonką przegrzania płacimy za nią kartą przegrzania na etapie reakcji, a nie juz przy zagrywaniu?
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Czy kartę Turbo aby przyspieszyć możemy wyłącznie użyć w kroku 5 (reakcja) czy można by użyć wcześniej już w kroku 2 (zagranie kart)? Łatwiej byłoby od razu przeliczyć prędkość przy sprawdzaniu limitu prędkości na zakrętach. A z tego co pamiętam szybkość auta z karty prędkości użyta za pomocą karty turbo jest liczona do sprawdzania limitu prędkości na zakręcie.
Ma ktoś jakiś pomysł w tym zagadnieniu?
Ma ktoś jakiś pomysł w tym zagadnieniu?
- PytonZCatanu
- Posty: 4676
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1780 times
- Been thanked: 2211 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Używasz (lub nie) w kroku 5. Poprzednie kroki wykonujesz nie znając tego rezultatu.
Tak, wlicza to się do prędkości sprawdzanej na zakręcie.
Tak, wlicza to się do prędkości sprawdzanej na zakręcie.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 09:43
- Been thanked: 1 time
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
2. Jeżeli oba pola na które powinniśmy się przemieścić są zajęte, przemieszczamy się o 1 pole.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 09:43
- Been thanked: 1 time
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Jeżeli nie mamy możliwości przesunąć się o 2 pola, przesuwamy się tylko o 1 (ale nie możemy sami decydować, o ile pól się przesuniemy). Możemy dodać wartość z kafla pogody i od razu przesunąć się o 3 pola. Informacja, kiedy "zapłacić" kartą przegrzania za zagraną kartę ulepszenia jest w instrukcji - płacimy na etapie reakcji.kaem87 pisze: ↑26 paź 2022, 08:34Dzięki, czyli jeżeli mamy możliwość wykorzystania aerodynamiki ale w ramach tej akcji możemy się przesunąć tylko o jedno pole to nie możemy z niej skorzystać? Dodatkowa "prędkość" do aerodynamiki wynikająca np z kafla pogody jest opcjonalna więc możemy dodać daną wartość [w całości] do bazowej aerodynamiki lub nie? Zagrywając kartę ulepszeń z ikonką przegrzania płacimy za nią kartą przegrzania na etapie reakcji, a nie juz przy zagrywaniu?
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Mam pytanie dotyczace opcjonalnego kroku 8 - odrzucenie kart. Czy jesli zdecydujemy sie odrzucic karty z reki to musimy odrzucic wszystkie (poza obciazeniem i turbo)? Czy mozna na przyklad odrzucic jedna karte?
- PytonZCatanu
- Posty: 4676
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1780 times
- Been thanked: 2211 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Można zrzucić dowolną ilość kart (oczywiście tych które są dozwolone).
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Pytania do wariantu garaż:
1. Pedał gazu - zagrywam karte z ręki? To znaczy dodatkowo poza limitem?
2. Które karty zagrywamy podczas reakcji? Są w ogóle jakieś?
3. Skok - odkryte karty w turze, to są też karty prędkości? Czy tylko te dobrane w ciemno z wierzchu talii?
Dzięki za pomoc
1. Pedał gazu - zagrywam karte z ręki? To znaczy dodatkowo poza limitem?
2. Które karty zagrywamy podczas reakcji? Są w ogóle jakieś?
3. Skok - odkryte karty w turze, to są też karty prędkości? Czy tylko te dobrane w ciemno z wierzchu talii?
Dzięki za pomoc
-
- Posty: 753
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 450 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Tak, ten efekt aktywujesz w fazie Reakcji. Wartość szybkości na zagranej karcie normalnie wlicza się do ruchu, który wykonujesz w tej turze i tak samo musisz się z niego rozliczyć w fazie Sprawdzania Zakrętów.
Tak, karty z efektem powyżej, czyli "Bezpośrednie zagranie". Niektóre efekty pozwalają odrzucać i chłodzić karty, ale tylko "Bezpośrednie zagranie" pozwala zagrywać dodatkowe karty z ręki.
Tylko te karty prędkości dobrane w ciemno z wierzchu talii. Jedną z nich zawsze będzie karta dobrana przez sam efekt skoku.
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
witam
Aerodynamika-kolejnosć rozpatrywania... dwa bolidy obok siebie...rozpatrujemy pierwsze bolid bliżej wewntrznej krawedzi toru? Czyli drugi już nie skorzysta z areodynamiki??
Linia legendy---tor Wielka Brytania---sekewencja zakretów gdzie linia legendy wystepuje na zakrecie nr 2 i zaraz na nastepnym nr 3 i kolejny nr 4 , jaka regułe zastosowac do poruszenia samochodów legend w tym przypadku?? za linia legendy ale przed zakretem?
Aerodynamika-kolejnosć rozpatrywania... dwa bolidy obok siebie...rozpatrujemy pierwsze bolid bliżej wewntrznej krawedzi toru? Czyli drugi już nie skorzysta z areodynamiki??
Linia legendy---tor Wielka Brytania---sekewencja zakretów gdzie linia legendy wystepuje na zakrecie nr 2 i zaraz na nastepnym nr 3 i kolejny nr 4 , jaka regułe zastosowac do poruszenia samochodów legend w tym przypadku?? za linia legendy ale przed zakretem?
Ostatnio zmieniony 26 gru 2022, 21:11 przez Tdx22, łącznie zmieniany 1 raz.
Top U-Boat , Sword&Sorcery, Alone, Machina Arcana, Zona Czarnobyla , War Of Warcraft wersja Pl :)
- Apos
- Posty: 1129
- Rejestracja: 12 sie 2007, 14:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 451 times
- Been thanked: 984 times
- Kontakt:
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Zaczyna bolid, który jest przy krawędzi optymalnej trasy/racing line. Wykonuje swoją turę i kończy ruch. I kończy swój ruch przy krawędzi optymalnej trasy/racing line, chyba że znajduje się już tam inny bolid.
Jeżeli drugi bolid dojedzie na to samo pole albo na pole za nim, to może opcjonalnie skorzystać z aerodynamiki.
-
- Posty: 753
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 450 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Wygląda mi to na niepoprawne rozpatrywanie kolejności rundy. Najpierw wszyscy jednocześnie zagrywają karty (i ew. zmieniają biegi), a potem każdy gracz po kolei rozpatruje pozostałe fazy 3.-9. Czyli W twoim przypadku z aerodynamiki korzysta tylko gracz, którego aktualnie tura jest rozgrywana (a więc ten, który jest dalej od "wewnętrznej krawędzi"). Nigdy dwóch graczy nie rozpatruje aerodynamiki w tym samym momencie: najpierw pierwszy wykonuje cały ruch i ew. aktywuje aerodynamikę, potem kolejny - jeśli zatrzyma się przy poprzednim graczu to tylko on aktywuje aerodynamikę i w ten sposób wyprzedza tamtego gracza.
Te zakręty są na tyle krótkie, że Legendy nigdy nie rozpatrują tutaj zbliżania się do zakrętów - zawsze po pokonaniu jednego zakrętu, w następnej turze będą próbować pokonać następny zakręt (czyli będą pomiędzy linią legend, a następnym zakrętem). Pamiętaj tylko o regule, że Legenda nie może pokonać dwóch zakrętów w jednej turze - jeśli miałaby to zrobić to zatrzymuje się tuż przed drugim zakrętem.
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Apropo aerodynamiki, czy jak się pokona zakręt używając jej to czy sprawdza się prędkość na zakręcie? Wiem, że nie dodaje się tych +2 do prędkości
-
- Posty: 753
- Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
- Lokalizacja: Elbląg
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 450 times
Re: Turbo / Heat (A. H. Granerud, D. S. Pedersen) - pytania o zasady
Tak, jeśli do zakrętu podjedziesz szybkością = 5, a zakręt ma limit 2 i skończyłeś ruch obok innego bolidu, to:
1) korzystasz z aerodynamiki, przesuwasz się o 2 pola do przodu (przekraczając zakręt) i płacisz 3 karty Heat za karę
2) nie korzystasz z aerodynamiki i zostajesz przed zakrętem
Aerodynamika jest rozpatrywana w fazie 6., potem płacenie za zakręty w fazie 7. - albo nie korzystasz z aerodynamiki albo płacisz za zakręt.