Diuna: Imperium / Dune: Imperium (Paul Dennen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Ja ostatnio zagrałem tak znowu (z kasowaniem jednej karty jak się kupuje 2) i gra robi się momentami strasznie dzika, bo talie zaczynają mieć sens i synergie. Problem oczywiście w tym, że zmienia to znacząco balans, np. łatwiej kupować robaki na punkty, ale pewnie czasem dalej tak będę grywał dla odświeżenia.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Fojtu pisze: 12 kwie 2022, 08:05 Ja ostatnio zagrałem tak znowu (z kasowaniem jednej karty jak się kupuje 2) i gra robi się momentami strasznie dzika, bo talie zaczynają mieć sens i synergie. Problem oczywiście w tym, że zmienia to znacząco balans, np. łatwiej kupować robaki na punkty, ale pewnie czasem dalej tak będę grywał dla odświeżenia.
Ostatnie dwie gry wygrałem nie używając tej zasady nawet raz tj nie kupując dwóch kart w czasie odkrycia. Więc źle nie ma. Na pewno gra jest dużo ciekawsza niż tylko usuwanie najstarszej karty, bo często bywało tak, że była to jedyna sensowna droga karta na rynku i nikt na nią nie zdążył nazbierać, bo zaraz spadała.

PS
Ustaliłem zasadę, że ten homerule nie triggeruje umiejek kart "gdy usunięte". Te można odpalić tylko efektem z gry wg zasad.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Pynio »

Jak kupicie te dwie karty z rynku, to skąd konkretnie usuwacie tą jedną? Z discarda, tak? Chcę się upewnić.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

Pynio pisze: 12 kwie 2022, 22:02 Jak kupicie te dwie karty z rynku, to skąd konkretnie usuwacie tą jedną? Z discarda, tak? Chcę się upewnić.
Lub z zagranych, nie ma różnicy w fazie odkrywania.
vader777
Posty: 114
Rejestracja: 13 lis 2015, 12:15
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: vader777 »

Witam,gram w gry planszowe i karciane od 12 lat,i sporo już tytułów za mną(zwłaszcza LCG,ale też były Kolubryny typu Twigliht Imperium[świetna gra dla emerytów z masą czasu i żyjącymi znajomymi :)],czy Gra o tron planszowa(taka sobie).
Trzy tygodnie temu znajomy pokazał nam Diune Imperium i się zaczęło.
Po 6 grach w 3-4os,wraz z żoną kupiliśmy własny egzemplarz i teraz go katujemy w 2 os.lub solo.
Gra jest świetna,nawet mimo tego że pierwsze 6 rozgrywek szukałem na samym końcu wyścigu o pkt.

Wykonanie na bardzo dobrym poziomie,grafiki ascetyczne (na tle tych z Lcg),plansza także,ale dzięki temu czytelna.Masa kart i drewienka.
Czytelna instrukcja.Wykonanie 8.

Najważniejsza jest jednak mechanika,a ta działa świetnie zawsze trzeba myśleć kilka ruchów do przodu plus ich modyfikacja bo ktoś nas ubiegł.Nie ma nudy nawet po 3godz.gry,co zawsze odpychało mnie od takich ,,grubasów".Postaci są dość dobrze zbalansowane,może poza Memnonem jest zdecydowanie najsłabszy.I najważniejsze żona lubi w nią grać ,a próbowałem już sporo tytułów(jedynie 7cudów duel się podobało)

Z minusów jak ktoś ma Kwisacha to rządzi(według mnie przekokszona karta),i czasem rzeczywiście nima co kupić(można to home rulsami załatwić-to i tak nie jest gra turniejowa).
Podsumowując daje grze(bez dodatku)-9/10
Podobnie jak film świetny tytuł.Pozdrawiam.
Xkier
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2020, 16:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Xkier »

Cześć, grał ktoś w tryby blitz i arraken scouts z aplikacji? Jeśli tak, to jak wam się podobało?
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Xkier pisze: 02 maja 2022, 12:36 Cześć, grał ktoś w tryby blitz i arraken scouts z aplikacji? Jeśli tak, to jak wam się podobało?
Ja grałem i opisywałem w tym temacie, pewnie już parę stron temu.
Xkier
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2020, 16:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Xkier »

Fojtu pisze: 12 gru 2021, 08:41 Dla osób szukających świeżości jeszcze przed wyjściem dodatku polecam spojrzeć na 2 oficjalne tryby: Arrakeen Scouts i Blitz. Udało mi się w oba zagrać i czuć troszkę inną grę.

Arrakeen Scouts dodaje:
1. Nagrodę za wejście do high council. Jest 5 nagród do wyboru, więc można znaleźć coś dobrego na każdą sytuację. Zdecydowanie na +
2. Event na każdą turę. Jest sporo opcji, czasem jest boost do jakiejś akcji, czasem jakaś licytacja. Miejscami jest trochę losowości, bo czasem albo wyjdzie event w którym trzeba zapłacić wodę, czasem wyjdzie taki dokładający zasoby od pola do którego akurat pierwsza osoba sobie pójdzie i go weźmie. Raczej na +

Arrakeen Scouts oceniam pozytywnie, to ta sama dobra diuna ale z mechanizmem zachęcającym do skręcania czasem w inne kierunki/pola. Polecam, my pewnie jeszcze wrócimy.

Blitz dodaje:
1. Draft za 7 wpływu z 7 kart. Całkiem spoko pomysł, ale w praktyce wychodzić będzie różnie. Fajnie że podmieniamy karty startowe, ale losowość tego jest trochę zniechęcająca.
2. Tajne podbicia - 2 i 1 na dwóch torach po trzeciej rundzie. Zdecydowanie na +
3. Tajne punkty za poprawne obstawienie kto wygra grę - dla nas to lekka farsa, więc nie używaliśmy
4. Trochę inne ułożenie talii walki 3xII + 1xI + 4xIII - dość ciekawe, zaczynamy intensywnie od II, potem chwila oddechu jak wchodzi I a potem szybko III - zdecydowanie na +

Faktycznie gra jest szybka, graliśmy jakąś godzinkę w 3 osoby. Tyle że mieliśmy bardzo wypaczoną grę, bo udało mi się kupić Kwisatz Haderach w pierwszej turze i grać go co turę do końca gry. No i trochę ten blitz tracił dla nas uroki diuny, to wszystko działo się za szybko i intensywnie. Raczej koniec końców na minus.
Tajne punkty za poprawne obstawienie kto wygra grę - dla nas to lekka farsa, więc nie używaliśmy>>wydaje mi się ze 1 to mechanizm z dawnej gry w uniwersum diune, po drugie to imo bardzo dobry neutralizator tego ze jedna osoba dostanie przekoks karty na start .Wszyscy na niego zagłosują, a wtedy on musi się bardziej wysilić.

Trochę inne ułożenie talii walki 3xII + 1xI + 4xIII - dość ciekawe, zaczynamy intensywnie od II, potem chwila oddechu jak wchodzi I a potem szybko III - zdecydowanie na + >>grasz 7 rund, 1 jest odwrócona rewersem, by pamiętać że po 3 rundzie sojusze rosną
MichalCh132
Posty: 216
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

Nie wiem czy to powszechnie znana wiedza, czy tylko my źle graliśmy, ale w grudniu tamtego roku pojawiły się zmiany w FAQ, które modyfikują zasady wrzucania jednostek do konfliktu. Cytując angielską instrukcję możemy wysyłać jednostki które są efektem zagrania karty lub wysłania agenta:

"When you send an Agent to a Combat space, you may deploy troops to the Conflict area—the area of the game board in the center of the garrisons. You may deploy any or all troops recruitedduring your current turn (from both the board space and the card you played), plus up to two more troops from your garrison.".

Natomiast w FAQ mamy już inną interpretację zasad, która mówi że możemy wysyłać wszystkie jednostki, które zdobędziemy w turze, w której wysłaliśmy agenta na pole z mieczykami co ma według mnie dość duży wpłw na rozgrykę. Teraz karty intryg dające jednostki w różny sposób np. podbijając na torze imperatora na 4 poziom czy zbierające fanty z nowej nakładki (CHOAM) czy użycie/kupno technologii pozwala wrzucać wszystko bezpośrednio do walkii tak długo, jak w tej turze poszliśmy agentem na pole z mieczykami:

https://www.direwolfdigital.com/dune-im ... urces/faq/
When you send an Agent to a Combat space, any troop you recruit that turn, from any source, can be deployed to the Conflict area. (This includes, but is not limited to, troops from an Intrigue card, Tech tile, or the Shipping track.)
dannte
Posty: 736
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 105 times
Been thanked: 427 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

MichalCh132 pisze: 09 maja 2022, 22:04 Nie wiem czy to powszechnie znana wiedza, czy tylko my źle graliśmy
Tak, zawsze tak grałem. Ta reguła była od początku, ale rzeczywiście ten oryginalny dopisek w nawiasie zdaje się być zbyt limitujący. Fakt, że ona jest oznaczona gwiazdką w nowym FAQ jest spowodowane tym, że do zestawu możliwości zostały dopisane Technologie/Tor Dostaw, wraz z wprowadzeniem dodatku + wyjaśnienie dot. Negocjatorów. Nic więcej w tej regule się raczej nie zmieniło.

Z ciekawości: rozumiem, że Bestią Rabbanem też nie dorzucaliście kostki z sygnetu do walki tylko zostawialiście "na później" bo kostka nie pochodziła bezpośrednio z karty?
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Xkier pisze: 02 maja 2022, 15:55 Trochę inne ułożenie talii walki 3xII + 1xI + 4xIII - dość ciekawe, zaczynamy intensywnie od II, potem chwila oddechu jak wchodzi I a potem szybko III - zdecydowanie na + >>grasz 7 rund, 1 jest odwrócona rewersem, by pamiętać że po 3 rundzie sojusze rosną
Tak szybko zagraliśmy blitza, że nam to uciekło :lol: Tak całkiem serio to przeklikując się przez apkę jakoś tego nie zauważyłem.
Trochę beka, że akurat to nam dość przypadło do gustu, że być taki oddech przed wejściem w te konflikty III
dannte pisze: 09 maja 2022, 22:51
MichalCh132 pisze: 09 maja 2022, 22:04 Nie wiem czy to powszechnie znana wiedza, czy tylko my źle graliśmy
Tak, zawsze tak grałem. Ta reguła była od początku, ale rzeczywiście ten oryginalny dopisek w nawiasie zdaje się być zbyt limitujący. Fakt, że ona jest oznaczona gwiazdką w nowym FAQ jest spowodowane tym, że do zestawu możliwości zostały dopisane Technologie/Tor Dostaw, wraz z wprowadzeniem dodatku + wyjaśnienie dot. Negocjatorów. Nic więcej w tej regule się raczej nie zmieniło.
U nas (gramy z Michałem razem) po prostu mocno zapadł w pamięć wprost fragment z tego nawiasu, wg. którego nie można by było takich ludzików wrzucać do walki. Więc faktycznie zawsze tak było, że tego typu rekrutacje poboczne z innych efektów też można wrzucić do walki, aczkolwiek jest to super rzadki przypadek. W dodatku akurat po prostu częściej się trafia na taką sytuację. W sumie to w podstawce poza podbiciem się na torze imperatora z jakiegoś ekstra efektu może być taka sytuacja?
dannte pisze: 09 maja 2022, 22:51 Z ciekawości: rozumiem, że Bestią Rabbanem też nie dorzucaliście kostki z sygnetu do walki tylko zostawialiście "na później" bo kostka nie pochodziła bezpośrednio z karty?
Graliśmy tak, że można było, przecież pochodzi bezpośrednio z karty, nie różni to się od. np. rekrutera.
Awatar użytkownika
Piaskoryb
Posty: 423
Rejestracja: 14 lis 2016, 18:56
Has thanked: 112 times
Been thanked: 153 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Piaskoryb »

Ogólnie to można na pole walki wrzucać wszystkie zrekrutowane w turze jednostki + 2 z garnizonu. Co oznacza że dużo zależy od kolejności działań :P

Ostatnie niedzielne granie doprowadziło do 2 potężnych bitew na w 3 ostatnich rundach gry :D Siły armii zbliżały się do 20 a moje wygrywające wybijały się na 26. Wygrałem 2 bitwy o kontrole terytorium i zdobyłem 4 pkt zwycięstwa i byłbym wygrał ale inny gracz przejął ode mnie płytke wpływi z frakcji za co spadłem o 1 pkt. W ostatniej bitwie w grze nie liczyłem się ale niespodziewanie na prowadzenie wyszedł gracz który z ostatniego miejsca wskoczył na przedostatnie i skończyły się karty konfliktu dając mi zwycięstwo :D

Gramy z oryginalnymi zasadami. Nie czuje potrzeby zmieniania czegokolwiek.
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Zagrałem na razie dwa razy z dodatkami (3 i 4 osoby), to podzielę się paroma wrażeniami.

Ogólnie dodatek przede wszystkim wprowadza ogromną dozę świeżości do gry. My w podstawce próbowaliśmy już powoli jakieś home rule (typu kup 2->trashuj jedną) głównie dlatego, że gra robiła się trochę zbyt jednakowa z rozgrywki na rozgrywkę. Cały czas w zasadzie grało się to samo, na 4 osoby może było trochę więcej opcji w co można pójść, ale jednak schematy były bardzo oklepane.

Dodatek zmienia to na kilka sposobów:
1. Zmiana kilku pól zmienia diametralnie jak operujemy przyprawą i jak zdobywamy pieniądze. Nie ma już prostej drogi 3 przyprawy -> 8 kasy -> trzeci agent. Teraz kasę kombinuje się z innych miejsc, czasem z imperatora, czasem z nowego toru, czasem z innych efektów. Zdecydowanie więcej trzeba się napocić na trzeciego agenta i raczej kupimy go później niż w podstawce, co chyba zmniejsza snowball osoby, która złapie go pierwsza.
2. Drednoty dają alternatywne miejsce na wydanie kasy jako długoterminowa inwestycja. Taki dredzio, wystawiony przez wiele walk może naprawdę sporo namieszać, a jak ktoś jeszcze gra dowódcą, która ma 4 siły z niego, to w ogóle. Można pójść po 2 takie zamiast agenta i cisnąć walkę potężnie co turę.
3. Technologie podeszły mi na razie średnio. Mam wrażenie, że wiele z nich jest po prostu średnich/drogich/zbyt sytuacyjnych. Może jak pogram więcej to zmienię zdanie, ale sporo jest takich, które trzeba złapać naprawdę wcześnie żeby się spłaciły.
4. Nowe karty oczywiście trochę odświeżają grę, szczególnie tutaj nowa mechanika odrzucania/usuwania kart z efektem. Można w swojej turze naprawdę zaskoczyć gdzieniegdzie przeciwników nagle usuwając kartę z ręki kiedy nikt się tego nie spodziewał i porobić parę rzeczy w jedną turę. Naprawdę fajna dodatkowa mechanika.
5. Świetne wymaganie 2 wpływu na torze gildii do jednego z pól - w moich grach w podstawkę do gildii chodziło się raczej rzadko na początku, więc teraz jest realnie jakaś motywacja, żeby się tam wybrać. Zdecydowanie na plus, bo poszerza możliwości

Mam obawy co do dodatku głównie do jednego elementu - balans kart. Mam wrażenie, że dodatek dodał sporo naprawdę mocnych kart, niektórych bym nawet zaryzykował stwierdzenie lekko przegiętych. Pani dająca podbicie na reveal czy też ta co daje wodę przy kupnie i revealu, szczególnie grając kolesiem dodatkowo kasującym karty kręci straszne komba. Życie zweryfikuje, nie będę wyrokował przedwcześnie :wink:

Bardzo bym chciał spróbować tryb epicki, ale na to pewnie jeszcze chwilę muszę poczekać.
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 963
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 336 times
Been thanked: 363 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: yrq »

Fojtu pisze: 10 maja 2022, 09:53 2. Drednoty dają alternatywne miejsce na wydanie kasy jako długoterminowa inwestycja. Taki dredzio, wystawiony przez wiele walk może naprawdę sporo namieszać, a jak ktoś jeszcze gra dowódcą, która ma 4 siły z niego, to w ogóle. Można pójść po 2 takie zamiast agenta i cisnąć walkę potężnie co turę.
Upewnię się tylko czy nie przeoczyliście zasady - jak wygrasz konflikt to Drednot leci na jedną turę kontrolować którąś lokację. Czyli nie da się co turę wygrywać jednym Drednotem konfliktów.
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

yrq pisze: 10 maja 2022, 10:58
Fojtu pisze: 10 maja 2022, 09:53 2. Drednoty dają alternatywne miejsce na wydanie kasy jako długoterminowa inwestycja. Taki dredzio, wystawiony przez wiele walk może naprawdę sporo namieszać, a jak ktoś jeszcze gra dowódcą, która ma 4 siły z niego, to w ogóle. Można pójść po 2 takie zamiast agenta i cisnąć walkę potężnie co turę.
Upewnię się tylko czy nie przeoczyliście zasady - jak wygrasz konflikt to Drednot leci na jedną turę kontrolować którąś lokację. Czyli nie da się co turę wygrywać jednym Drednotem konfliktów.
Tak, tak, dlatego też nie napisałem nigdzie o wygrywaniu. Wysyłanie co turę 1-2 drednotów po prostu po to, żeby sobie wziąć drugie miejsce też jest bardzo silne. Jak nie wygrasz to i tak po prostu robisz inflację walki i inni muszą więcej wydać, żeby zgarnąć dobrą nagrodę. A jak zbierzesz dwoma wygraną, to zawsze zostanie Ci drugi na następną turę. Samo bycie w walce z tym 3-4 siły za nic jest warte bardzo dużo.
dannte
Posty: 736
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 105 times
Been thanked: 427 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: dannte »

Fojtu pisze: 10 maja 2022, 03:49
dannte pisze: 09 maja 2022, 22:51 Z ciekawości: rozumiem, że Bestią Rabbanem też nie dorzucaliście kostki z sygnetu do walki tylko zostawialiście "na później" bo kostka nie pochodziła bezpośrednio z karty?
Graliśmy tak, że można było, przecież pochodzi bezpośrednio z karty, nie różni to się od. np. rekrutera.
Chyba się nie zrozumieliśmy (albo ja nie zrozumiałem opisu Michała): kostki pochodzące z karty intrygi wciągaliście do konfliktu też czy nie? Czy nie wciągaliście tylko takich, które pośrednio pochodziły z karty intrygi (bo ta karta dzięki podbiciu wpływu pozwalała z toru Imperatora dobrać kostki)? Bo reguły tak czy siak mówiły o "zagranej karcie" - nie sugerowały, że to chodzi o kartę zagraną do wysłania agenta? Stąd moje pytanie o Bestię Rabbana, bo jeśli czytać te reguły dosłownie to kostki od Glossu nie pochodziły z karty. Karta sygnetu aktywuje tekst na karcie postaci, a nie "przejmuje" ten tekst. Czyli te kostki według Waszego poprzedniego zarządzenia nie powinny trafić do konfliktu, bo nie pochodzą z karty, prawda? (tak samo jak kostki pochodzące z toru Imperatora w teorii nie pochodzą z zagranej karty). Tak by mi podpowiadała logika po prostu gdybym był w tamtej sytuacji.

Tak czy siak, pytałem tylko z ciekawości, dyskusja jest akademicka, chciałem tylko wyjaśnić co miałem na myśli w moim oryginalnym pytaniu :)
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

dannte pisze: 10 maja 2022, 12:56
Fojtu pisze: 10 maja 2022, 03:49
dannte pisze: 09 maja 2022, 22:51 Z ciekawości: rozumiem, że Bestią Rabbanem też nie dorzucaliście kostki z sygnetu do walki tylko zostawialiście "na później" bo kostka nie pochodziła bezpośrednio z karty?
Graliśmy tak, że można było, przecież pochodzi bezpośrednio z karty, nie różni to się od. np. rekrutera.
Chyba się nie zrozumieliśmy (albo ja nie zrozumiałem opisu Michała): kostki pochodzące z karty intrygi wciągaliście do konfliktu też czy nie? Czy nie wciągaliście tylko takich, które pośrednio pochodziły z karty intrygi (bo ta karta dzięki podbiciu wpływu pozwalała z toru Imperatora dobrać kostki)? Bo reguły tak czy siak mówiły o "zagranej karcie" - nie sugerowały, że to chodzi o kartę zagraną do wysłania agenta? Stąd moje pytanie o Bestię Rabbana, bo jeśli czytać te reguły dosłownie to kostki od Glossu nie pochodziły z karty. Karta sygnetu aktywuje tekst na karcie postaci, a nie "przejmuje" ten tekst. Czyli te kostki według Waszego poprzedniego zarządzenia nie powinny trafić do konfliktu, bo nie pochodzą z karty, prawda? (tak samo jak kostki pochodzące z toru Imperatora w teorii nie pochodzą z zagranej karty). Tak by mi podpowiadała logika po prostu gdybym był w tamtej sytuacji.

Tak czy siak, pytałem tylko z ciekawości, dyskusja jest akademicka, chciałem tylko wyjaśnić co miałem na myśli w moim oryginalnym pytaniu :)
Graliśmy tak, że z Rabbana można dać do walki bezpośrednio.
Dla nas to była interpretacja, że są to kostki pochodzące bezpośrednio w wyniku zagrania karty. Oczywiście to też nie jest teoretycznie prawidłowo pod względem "from both theboard space and the card you played".
Trochę bardziej pośrednim przykładem jest Shifting Alliegances dające podbicie na imperatorze i 2 kostki z toru. Wtedy to jest w wyniku karty, ale niebezpośrednio. Nie pamiętam czy w ogóle mieliśmy taką sytuację, pewnie przy stole byśmy powiedzieli, że nie można.
A skrajnym przypadkiem jest kiedy podbijesz się na torze imperatora kartą intrygi, co w ogóle nie jest związane z kartą akcji. Tutaj też nie pamiętam czy była taka sytuacja, ale to był już przykład, że nie można.

Oczywiście wszystko to wylatuje przez okno kiedy spojrzy się na to co jest przed nawiasem. Ogólnie ten nawias jest trochę słabo napisany, ale też w podstawce te inne efekty są prawie pomijalne.
Pompa85
Posty: 163
Rejestracja: 07 sie 2018, 23:14
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Pompa85 »

Cześć czy nie uważacie, że pole na planszy liniowiec (Gildia kosmiczna) jest przesadzone? Może to moje wrażenie bo jeszcze nie ograłem dobrze tej gry (albo coś przeoczyłem w zasadach), ale w kilku rozgrywkach od pewnego momentu pole to było nieustannie oblegane, co powodowało, że kto je miał to wygrywał bitwę.
Pynio
Posty: 860
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 122 times
Been thanked: 114 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Pynio »

Czyli co... według FAQ jak się wyśle Agenta na pole z mieczykiem, to od tej pory można wszystkie zrekrutowane jednostki wysyłać na pole walki? Jak się to ma do zasady +2 z garnizonu?

Jak się to ma np. do technologii (nie wiem czy taka jest, gdybam) - zrekrutuj jedn. do garnizonu. Jak rozumiem, jak jest taki opis, to nie można ich posłać do walki.
Fojtu
Posty: 3389
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Fojtu »

Pynio pisze: 11 maja 2022, 00:35 Czyli co... według FAQ jak się wyśle Agenta na pole z mieczykiem, to od tej pory można wszystkie zrekrutowane jednostki wysyłać na pole walki? Jak się to ma do zasady +2 z garnizonu?

Jak się to ma np. do technologii (nie wiem czy taka jest, gdybam) - zrekrutuj jedn. do garnizonu. Jak rozumiem, jak jest taki opis, to nie można ich posłać do walki.
Ja to rozumiem tak, że możesz nawet wstecz teoretycznie (aczkolwiek nie wiem jakie by to miało zastosowanie). Typu rekrutujesz z technologii, po czym wysyłasz agenta na mieczyki. Ten ziutek z technologii może być wysłany do walki nie licząc się jako z tych +2.

Bardziej w sumie miałbym pytanie co do słabego wordingu "When" Czy ziutów do combatu mogę wysłać tylko w momencie wysyłania agenta? Co jak wyślę agenta a żołnierzy dostanę później. Np.
Idę na pole z mieczykami.
Robię całą akcję (tym samym wysyłając np. 1 żołnierza).
Zagrywam kartę intrygi podbijającą na torze i w efekcie dostaję 2 żołnierzy.
Czy mogę ich wysłać?
Dla mnie można, bo ten efekt (możliwość wysyłania) działa całą turę, ale ten operator "when" sugeruje trochę, że to tylko jeden moment.

Nie wiem czy Admin nie powinien wyciąć dyskusji do wątku o zasadach.
MichalCh132
Posty: 216
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: MichalCh132 »

Pompa85 pisze: 11 maja 2022, 00:15 Cześć czy nie uważacie, że pole na planszy liniowiec (Gildia kosmiczna) jest przesadzone? Może to moje wrażenie bo jeszcze nie ograłem dobrze tej gry (albo coś przeoczyłem w zasadach), ale w kilku rozgrywkach od pewnego momentu pole to było nieustannie oblegane, co powodowało, że kto je miał to wygrywał bitwę.
W podstawowej wersji gry faktycznie jest to pole, które jest mocno oblegane pod koniec, ale nie jest to jakiś insta-win dla tego kto tam pójdzie. 6 przyprawy to bardzo duży koszt wejścia na to pole, a dostaniesz 5 jednostek w zamian. Np. pole z kosztem 4 solaris dające 4 jednostki do garnizonu jest dużo tańsze, a pozwala Ci się przygotować do następnej rundy - jeśli dobrze przygotujesz garnizon i jakąś intrygę z mieczykami to i liniowiec nie pomoże, bo osoba która go zagra musiała wcześniej poświęcić większość tury na zbieranie przyprawy, gdy Ty zbierałeś wojsko do garnizonu :wink:.

W grze z dodatkiem Rise of Ix ( który swoją drogą mocno polecam :D), to pole już nie jest tak oblegane, bo mamy nowe miejsca na spożytkowanie przyprawy. W podstawce faktycznie jest tak, że od pewnego momentu gdy mamy przyprawę jedyny sensowny ruch to imperator albo liniowiec, inna kwestia tego, że nie zawsze się tę przyprawe ma. Widziałem osoby wygrywające ciachaniem decku i robiące jakies turbo comba, szybkimi agentami i calkowitym olewaniem decku, nastawiające się na kupowanie tej karty za 9 punktow do oporu czy rushujace punkty z frakcji - gra oferuje naprawde wiele sposobów na wygraną i wygrana konfliktu liniowcem wcale nie gwarantuje Ci zwycięstwa ;)
kuki25
Posty: 74
Rejestracja: 24 lip 2017, 23:39
Has thanked: 18 times
Been thanked: 27 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: kuki25 »

Pompa85 pisze: 11 maja 2022, 00:15 Cześć czy nie uważacie, że pole na planszy liniowiec (Gildia kosmiczna) jest przesadzone? Może to moje wrażenie bo jeszcze nie ograłem dobrze tej gry (albo coś przeoczyłem w zasadach), ale w kilku rozgrywkach od pewnego momentu pole to było nieustannie oblegane, co powodowało, że kto je miał to wygrywał bitwę.
Również jestem po trzech grach z dodatkiem na dwie, trzy i cztery osoby. I liniowiec faktycznie teraz jest rzadziej wykorzystywany. Zwycięzcami zostały osoby które ani razu z niego nie skorzystały. A główne zwycięstwo dała im dobra synergia zbudowanej tali ze zdolnością swojego bohatera oraz intrygi i technologie. Wtedy tak naprawdę z kart, technologi i intryg budujesz armię, a nie tracisz kasy na drogie pola. Dodatkowo teraz atrakcyjniejszym polem od liniowca jest szybkie odblokowanie sobie pola "dostawy międzygwiezdne" i szybkie poruszanie się po polu dostaw. Z dodatkiem gra zyskała sporo na dynamice, walki są większe, surowców przy dobrym silniki pod koniec gry wręcz się przelewa u graczy, naprawdę czuć teraz rozwój, w polityce i sojuszach jest teraz więcej przewrotów co potrafi diametralnie zmienić układ sił w grze. Nie przypominam sobie żebym kiedyś trafił na tak dobry dodatek do gry która i tak już była świetna, a to nie są zmiany kosmetyczne. Teraz ta gra jest kompletna.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1686
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 281 times
Been thanked: 884 times

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: XLR8 »

My jedynie mamy pewne wątpliwości co do jednej technologii, a dokładniej tej,.która daje ,4 miecze.
Nie jest może ona całkowicie broken ale jest dość smutna dla reszty stołu. Nie wiemy czy jej po prostu nie usunąć.
Xkier
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2020, 16:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: Xkier »

XLR8 pisze: 12 maja 2022, 15:02 My jedynie mamy pewne wątpliwości co do jednej technologii, a dokładniej tej,.która daje ,4 miecze.
Nie jest może ona całkowicie broken ale jest dość smutna dla reszty stołu. Nie wiemy czy jej po prostu nie usunąć.
ta z wysoką radą jeszcze jest ok, ale artyleria za 1 spice jest tak bardzo op
serpento18@wp.pl
Posty: 1
Rejestracja: 23 maja 2022, 22:42

Re: Dune: Imperium / Diuna: Imperium (Paul Dennen)

Post autor: serpento18@wp.pl »

Gram w gry zwykle na dwóch graczy, więc zależy mi, żeby jednak to fajnie działało. Na Diunie trochę się zawiodłam. Zastanawiam się, czy ktoś próbował może grać bez rodu Hagalów? Działało to, czy może już była totalna klapa?
ODPOWIEDZ