Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1026
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 186 times
Been thanked: 433 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: karmazynowy »

Zgodzę się, aczkolwiek Kot to może zielonego zalać wojownikami. Nie zakładam też, że to Ty musisz mieć przewagę na wszystkich sąsiadujących polanach, wystarczy, że zielony jej nie ma, jest przecież Ptak, który też ma sporo wojaków i też się rozrasta po mapie. :) U nas w początkowych partiach Zielony dominował rozgrywki, nie mogliśmy go zatrzymać ale zupełnie nie przez wojowników a przez sympatyków, którymi spamował. 3 obcych wojowników na polanie i zielony już ma problem.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Po wybudowaniu bazy danego typu przez sojusz dostajesz informację, że polany z tym symbolem już nie będą ofiarami rewolty, co daje dodatkowe pole do kombinowania i rozwijania się właśnie na tych polanach w pierwszej kolejności
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 125 times
Been thanked: 86 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: nahar »

Mi się wydaje, że po prostu miałeś pecha - dwa razy pod rząd zera to nie jest częste, aczkolwiek jak bym atakował 3 razy kotami żeby mieć szansę zniszczenia obu żołnierzy. Sojusz jest mocny jak się go niepilnuje bo jest nieoczywisty na początku - kładą sobie jakieś tam żetony i tyle.

Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

nahar pisze: 09 sie 2021, 12:25 Mi się wydaje, że po prostu miałeś pecha - dwa razy pod rząd zera to nie jest częste, aczkolwiek jak bym atakował 3 razy kotami żeby mieć szansę zniszczenia obu żołnierzy. Sojusz jest mocny jak się go niepilnuje bo jest nieoczywisty na początku - kładą sobie jakieś tam żetony i tyle.

Nie grałem 2 os koty/sojusz, zawsze w 2 osoby grałem standard czyli koty/ptaki. Z ciekawości wypróbuję na Steamie.
w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszać
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 161 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kozz84 »

ave.crux pisze: 09 sie 2021, 12:51w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszać
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki
https://boardgamegeek.com/image/4961019/simwar

Według tej tabelki na 2 osoby można grać kotami, ptakami i kretami. Oczywiście jak ktoś chce mieć pod górkę to może grać wszystkim :)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

kozz84 pisze: 09 sie 2021, 13:07
ave.crux pisze: 09 sie 2021, 12:51w 2 os. moim zdaniem do woli można mieszać
sojusz,ptaki,koty,jaszczurki
https://boardgamegeek.com/image/4961019/simwar

Według tej tabelki na 2 osoby można grać kotami, ptakami i kretami. Oczywiście jak ktoś chce mieć pod górkę to może grać wszystkim :)
Tutaj są tabelki, które dostałem w instrukcji do gry. Zamiast mechanicznego markiza zagraliśmy po prostu kotami na jaszczurzy kult. Jest dużo kombinacji i nie określają one od razu, że dana frakcja zwycięży.
Obrazek
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4480
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1438 times
Been thanked: 1102 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: garg »

Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1615
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 733 times
Been thanked: 1101 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

garg pisze: 09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
Może i tak, może i nie. Tutaj jest np.: frakcja kompanii plemion rzecznych, która nie jest ujęta w grze na 2 czy nawet 3 osoby. Nie dziwota, bo to są swoiści handlarze i jeżeli nie wykupujesz ich usług to praktycznie nie mają sensu. Dopiero przy większej liczbie graczy są w stanie coś zrobić, gdzie łakome kąski w postaci kart czy możliwości poruszania się rzeką są na rękę innym graczom.

Tu raczej wychodzi bardzo mocna asymetryczność frakcji, a nie brak ich zbalansowania.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1026
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 186 times
Been thanked: 433 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: karmazynowy »

garg pisze: 09 sie 2021, 14:00 Takie tabelki tylko zwiększają mój szacunek do Michała Oracza za Neuroshimę Hex. W tamtej grze możesz wziąć dwie dowolne frakcje i po prostu zacząć grać.

A nowa szkoła projektowania (Scythe też niestety do niej należy) głosi - nie chciało nam się balansować, więc niektóre kombinacje frakcji zbanujemy/nie zawrzemy w instrukcji :evil: .
No ale gdzie HEX a gdzie Root. :lol: Przy Roocie to Hexowe frakcje są minimalnie asymetryczne, nie mówiąc już o prostocie samej gry.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
azazelmo
Posty: 911
Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
Has thanked: 152 times
Been thanked: 288 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: azazelmo »

No, no. Rootowi do Hexa jeszcze trochę brakuje. Zobaczymy czy za 10 lat ktoś o Leśnogrodzie będzie pamiętał. A takie frakcje jak Mephisto czy Dancer to rewolucje w zasadach. I to sprawnie działające.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: donmakaron »

Zdania uczonych są podzielone ;) Moim zdaniem Mephisto i Dancer to idealny przykład tego, że nie wszystkie frakcje ze wszystkimi grają dobrze. Porównywać można, ale warto pamiętać, że to są gry, które może i podobnymi narzędziami, ale starają się osiągnąć zupełnie inne efekty.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 473
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

Kolejny dodatek z Warlordem i Borsukami (Disclaimer: opinia bazowana na zaawansowanej fazie designu) prowadzi do totalnego absurdu w balansie pomiędzy frakcjami.
Warlord ZMIATA Woodland Alliance / Lizzard Cult/ Marquise de Cat. Motłoch [Mob] jest jak Corvid Conspiracy z ulepszoną bombą - niby nie zabija wojowników, ale niszczy budynki i tokeny. Tak jak w przypadku Corvidów można jeszcze próbować odgadnąć token, to w przypadku licznej armii Warlorda broniącej motłochu nie ma szans na przebicie się do jego tokena.

Nie wiem czy coś w tym designie zmienili, ale to jest ogólny problem ROOT'a. Pewne frakcje mają za mały wpływ na grę a inne za duży. Zakładanie, że 'gracze ogarną temat i sami zaprowadzą balans' jest kiepskim rozwiązaniem, gdy nawet zaawansowani gracze mają problem z wymyśleniem długofalowej strategii przeciwdziałania atakom. Jak gram Cultem przeciwko Eyrie to staram się robić gęste twierdze z 2-3 ogrodami i 6-7 wojownikami. Jak gram Cultem przeciwko Warlordowi to wszyscy mówią, żebym 'rozpraszał ogrody na wiele polan'. Jak grać Cultem gdy są Eyrie i Warlord? Nie, "nie grać Cultem' nie jest akceptowalną odpowiedzią :D
kozz84
Posty: 735
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06
Has thanked: 17 times
Been thanked: 161 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kozz84 »

Rozegraliśmy już parę partii w Root i jedna rzecz jest dla nas nieczytelna i ciekaw jestem czy tylko my mamy z tym problem: koszt wykuwania kart. Za każdym razem grając musimy sprawdzać parę razy, czy spełniamy warunek czy nie. Pomagamy sobie dodatkowymi żetonami, których używa się na zimowej mapie tzn. gdy kot buduje warsztat, bierze odpowiedni żeton, kładzie go na swoją planszę i wtedy od razu widać co może wykuć a co nie.
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 32
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

Fakt, chyba najbardziej to widać w Markizie gdzie tylko jeden typ budynku przekuwa karty. Posiadając drugą talię kart można na boku kłaść karty z odsłoniętymi tylko symbolami dla oznaczenia jakie ma się możliwości przekuwania.
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2760
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 328 times
Been thanked: 1257 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

Przedsprzedaż "Roota" w Portalu moooocno dobrze. Te największe zestawy praktycznie wyprzedane, zostało dosłownie 5 sztuk. Dostałem "na tygodniu" zestaw pełen do podmianki żetoników na tokeny z druku 3d z Mepla. Polecam każdemu, są jeszcze bardziej rewelacyjne, niż na zdjęciach.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 32
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

Masz na myśli te znaczniki polan?
Ja zamówiłem tylko nową talię, paczkę włóczęgów i Podziemia, resztę sam sobie wyprodukuję. Cieszę się że zamówiłem już wcześniej, teraz czekam z niecierpliwością :D
Czy wiadomo w której części września będzie oficjalna premiera?
Awatar użytkownika
Yuri
Posty: 2760
Rejestracja: 21 gru 2018, 09:58
Has thanked: 328 times
Been thanked: 1257 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yuri »

Yar-Chan pisze: 16 sie 2021, 10:47 Masz na myśli te znaczniki polan?
Nie,nie. O to mi chodziło:
Niestety nie wiem, kiedy dokładnie premiera we wrześniu.
Moja kolekcja: https://boardgamegeek.com/collection/user/Yuri1984
RABATY, gdyby ktoś potrzebował: Portal = 15%, Mepel.pl = 5%, Planszomania.pl = 2%
Chcesz się zrewanżować kawą ? Zapraszam >>> https://www.buymeacoffee.com/yuri4891
Sloth
Posty: 388
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 83 times
Been thanked: 76 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Sloth »

Mam takie pytanie.

Kupując podstawkę plus rozszerzenie "tryby leśnogrodu" jak jest z wyborem frakcji w trybie solo.

Zapis w instrukcji z dodatku.
"3.2 „5.1.1 Krok 1: Wybór Frakcji i Gracza Rozpoczynającego” W tym kroku standardowego przygotowania rozgrywki można wymienić dowolną liczbę Frakcji na odpowiadające im Frakcje botów."

Mogę grać każdą frakcją z podstawki przeciwko każdej frakcji botów ?
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 32
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Awatar użytkownika
anitroche
Posty: 772
Rejestracja: 23 kwie 2020, 10:09
Has thanked: 672 times
Been thanked: 782 times
Kontakt:

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: anitroche »

Yar-Chan pisze: 17 sie 2021, 13:28 Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Jest fanowski bot do jaszczurów z dodatku, który działa jak mechaniczny kot. Ogólnie jaszczury maja komponenty, ktore można używać jak u mechanicznego kota, tylko brakuje jakiegoś żetonu na twierdzę. Więc jak komuś zależy to może jakiś zastępczy zeton np. od kampanii plemion rzecznych wziąć i można tak zagrać ;)
"Cześć, mam na imię Ania i dzisiaj pokażę wam jak wygląda rozgrywka w wariancie solo w..."

Zapraszam na mój kanał z pełnymi rozgrywkami solo: Gram Solo na YouTube
Sloth
Posty: 388
Rejestracja: 03 mar 2020, 14:08
Has thanked: 83 times
Been thanked: 76 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Sloth »

Yar-Chan pisze: 17 sie 2021, 13:28 Wygląda na to że tak. Grasz w dowolnej konfiguracji graczy i botów. Oczywiście, komponenty są dla jednej frakcji, więc nie zagrasz Kotami z Mechanicznymi Kotami. Choć, taka opcja byłaby ciekawa...
Czyli mamy 12 różnych kombinacji.
Całkiem niemało a wręcz mnogo :)
Szkoda że dodatek z mechanicznymi dopiero pod koniec września.
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 32
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

Premiera dodatków 30 września, jak dowiedziałem się z maila marketingowego.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1635
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 152 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Highlander »

Dodatek z mechanicznymi można sobie w każdej chwili wydrukować (wersja autorska). My ich używamy od miesięcy, dorzucamy 1-2 mechany do 2-3 graczy. Są naprawdę niezłe. Chcemy kiedyś zagrać dla checy samymi botami.
kasztan4321k
Posty: 151
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 15 times
Been thanked: 69 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Nie zgodzę się, że root najlepszy jest na 4 graczy :D
Ostatnie partie grałem na 5-6 i najwięcej zabawy miałem przy 6 grając kotami (koty, jaszczurki, wydry, vagabond, vagabond, sojusz) - zdecydowanie więcej się dzieje i jest więcej kombinowania jak skontrować i kogo skontrować. Po rozgrywce doszedłem do wniosku, że tak jak w normalnej zaczyna się blokować graczy jak mają 20pkt (17 sojusz) tak w tym wypadku trzeba to zacząć robić przy 10pkt.
Albo podnieść próg punktów zwycięstwa do 60.

Zastanawiałem się ogólnie nad wprowadzeniem paru home rule do gry - niestety jeszcze nie testowałem ich ale pytanie do reszty graczy: czy macie swoje home rule specjalnie dla roota czy raczej gracie zgodnie z instrukcją.

U siebie chciałbym sprawdzić takie konfiguracje:
1. Jeśli gracz w jednej turze wejdzie na polane gdzie znajduje się żeton sympatów WA oraz zniszczy ten żeton dodaje on 1 kartę do stosu stronników.
2. Nie można zniszczyć twierdzy kotów zanim nie osiągną one 10 pkt
3. Atakując vagabonda i zadając mu obrażenia gracze na przemian, poczynając od vagabonda wybierają jaki przedmiot vg ma uszkodzić.
4. Jeśli w grze nie ma vagabonda - gracze przy rozstawianiu nie muszą uzupełniać polan ruinami.

Pytanie do rootowskiej braci co sądzicie o takich zmianach.
Awatar użytkownika
Otorek
Posty: 661
Rejestracja: 25 maja 2020, 18:00
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 243 times
Been thanked: 358 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Otorek »

Pewnie coś w stylu Twoja planszówka graj jak chcesz, ale wątpię aby proste rozwiązania nie były przez autorów testowane.
ODPOWIEDZ