Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Mamy zapowiedź wydania polskiej edycji Branch&Claw oraz sukcesywnie wszystkich dodatków. Świetne info, choć pewnie niektórzy się tego spodziewali
Screenshot poniżej
Screenshot poniżej
- brazylianwisnia
- Posty: 4120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Co to ma do rzeczy? Kurierzy, pracownicy fabryk, transportu nawet dnia wolnego nie zobaczą z powodu wirusa. Beda nawet trzaskac nadgodziny bo pracownicy innych branz siedzac w domu beda sie nudzic i kupowac. Ludzkie zycie dla polityków nie jest tyle warte by wstrzymywac krytyczne ogniwa.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jeśli to nie będzie drukowane u nas, to w Chinach jest taki tłok w portach, że do kwietnia pewnie nic nie zobaczymy.brazylianwisnia pisze: ↑03 lis 2020, 17:46 Co to ma do rzeczy? Kurierzy, pracownicy fabryk, transportu nawet dnia wolnego nie zobaczą z powodu wirusa. Beda nawet trzaskac nadgodziny bo pracownicy innych branz siedzac w domu beda sie nudzic i kupowac. Ludzkie zycie dla polityków nie jest tyle warte by wstrzymywac krytyczne ogniwa.
- brazylianwisnia
- Posty: 4120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z tym tlokiem chyba nie jest tak zle. Akurat kilka kampanii KS ladowalo/laduje na statki i nie ma żadnych problemow. Chiny przeciez nie maja problemow z wirusem, wszystko idzie tam pelna para.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
- velo333
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 wrz 2013, 20:37
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 16 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Oby się wyrobili do końca roku z polską wersją Byłby wspaniały prezent na święta
Staram się być bardziej graczem niż kolekcjonerem :P https://boardgamegeek.com/user/velo333
-5% grybezpradu.eu, -11% planszostrefa.pl
-5% grybezpradu.eu, -11% planszostrefa.pl
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ostatni update kampanii Millenium Blades:
https://www.kickstarter.com/projects/le ... ts/3007548
- brazylianwisnia
- Posty: 4120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z drugiej strony Etherfileds, Tainted grail wyplynely niedawno bez problemow. Anachrony wlasnie gdzies wyplywa i tworcy nie zgłaszają takiego problemu. Tak samo Kanban i za chwile Merchants Cove. Możliwe wiec ze w przytoczonym przykladzie to jest sciema. Okaze sie niedlugo. Do tego jesli Spirit Island ma przeniesiona premiere na 10 grudnia to znaczy ze sa juz na statku.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Chodziło mi o dodatek, nie o podstawkę. Jeśli nie jest jeszcze wydrukowany, to raczej nie należy oczekiwać, że się w tym roku pojawi. Podstawka pewnie już płynie. Do Polski w sumie kursują też pociągi, więc może i tak nie będzie to miało wpływu.brazylianwisnia pisze: ↑03 lis 2020, 23:13 Z drugiej strony Etherfileds, Tainted grail wyplynely niedawno bez problemow. Anachrony wlasnie gdzies wyplywa i tworcy nie zgłaszają takiego problemu. Tak samo Kanban i za chwile Merchants Cove. Możliwe wiec ze w przytoczonym przykladzie to jest sciema. Okaze sie niedlugo. Do tego jesli Spirit Island ma przeniesiona premiere na 10 grudnia to znaczy ze sa juz na statku.
- brazylianwisnia
- Posty: 4120
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 941 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Przeciez dodatek jest zapowiedziany na rok 2021 bez podania konkretow wiec czegos chyba nie rozumiem?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Jak mnie pamięć nie myli to w pierwszy dzień przedsprzedaży pojawiła się informacja o możliwej wysyłce w grudniu. Czas mijał i pojawiła się informacja o listopadzie - mnie to ucieszyło.
Teraz jest powrót do grudnia. Jakby nie patrzeć data premiery nie jest określona, grudzień to raczej długi okres i dużo rzeczy może się zdarzyć po drodze.
Liczę, że data premiery będzie ogłoszony w przeciągu tego miesiąca.
Teraz jest powrót do grudnia. Jakby nie patrzeć data premiery nie jest określona, grudzień to raczej długi okres i dużo rzeczy może się zdarzyć po drodze.
Liczę, że data premiery będzie ogłoszony w przeciągu tego miesiąca.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
-
- Administrator
- Posty: 4737
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 1461 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Tymczasem SI drugi rok z rzędu wygrywa w rankingu gier Solo:
https://boardgamegeek.com/geeklist/2778 ... tem7954915
https://boardgamegeek.com/geeklist/2778 ... tem7954915
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
W końcu dotarł do mnie dodatek Jagged Earth. Insert na szczęście dało się złożyć bez problemu i faktycznie da się podzielić na dwa pudełka. Szkoda, bo miałem nadzieję na jedno, ale faktycznie widzę, że nie było innej opcji. Zgodzę się z Rattkinem w kwestii nieelegancji instrukcji - przydałoby się jakieś kompendium, bo chaos się tam wkrada.
Natomiast rozgrywka nowymi duchami jest świetna. Pierwszą partię sromotnie przegrałem Tricksterem (Grinning Trickster Stirs Up Trouble) i odwrotnością Oceanu (Lure of the Deep Wilderness), bo Brandenburczycy się szybko rozpanoszyli na wybrzeżu i trzy razy z rzędu atakowali zamieszkane tam regiony, a ja grałem duchami nastawionymi raczej na szczęście i dłuższą grę, więc nie starczyło ani amunicji, ani zbroi. Dopiero post factum zorientowałem się, że to był poziom 9
Druga rozgrywka na poziomie 6 przeciwko Habsburgom zapowiadała się podobnie, bo tyle miast na planszy nigdy jeszcze nie miałem, ale na szczęście zestaw duch manipulujący żywiołami (Shifting Memory of Ages) oraz duch rozpływający się po planszy i przeszkadzający w leczeniu (Shroud of Silent Mists) ogarnęły temat i finalnie zostały tylko zrujnowane budowle opuszczone przez przerażonych kolonistów.
Jest dużo zasad do ogarniania - niekoniecznie z samej rozgrywki, ale pamiętanie o zdolnościach specjalnych kolonistów i duchów momentami jest trudne. Natomiast cały czas pozostaję pod ogromnym wrażeniem, jak autorowi świetnie udaje się mechanicznie oddać ducha duchów Każdy jest unikalny, jedne słabsze, inne mocniejsze, ale w zasadzie wszystkie ciekawe. A w Jagged Earth nawet te podstawowe dostały możliwość skomplikowania ich na tyle, że przestają być oczywiste.
Ogólnie dynamika rozgrywki pozostaje jednak ta sama, więc jak się komuś nie podoba to, że w niektórych grach wyraźnie będzie czuć moment, w którym duchy odzyskują kontrolę na planszy (przeważnie w momencie użycia pierwszej albo drugiej Major Power), to żaden dodatek tutaj tego nie zmieni. Branch & Claws dodaje element nieprzewidywalności w postaci Eventów, które mogą mocno namieszać, i bez którego w ogóle już do tej gry nie siadam, natomiast Jagged Earth głównie eksploruje możliwości, jakie stwarza sama piaskownica i daje więcej okazji do eksperymentowania.
Natomiast rozgrywka nowymi duchami jest świetna. Pierwszą partię sromotnie przegrałem Tricksterem (Grinning Trickster Stirs Up Trouble) i odwrotnością Oceanu (Lure of the Deep Wilderness), bo Brandenburczycy się szybko rozpanoszyli na wybrzeżu i trzy razy z rzędu atakowali zamieszkane tam regiony, a ja grałem duchami nastawionymi raczej na szczęście i dłuższą grę, więc nie starczyło ani amunicji, ani zbroi. Dopiero post factum zorientowałem się, że to był poziom 9
Druga rozgrywka na poziomie 6 przeciwko Habsburgom zapowiadała się podobnie, bo tyle miast na planszy nigdy jeszcze nie miałem, ale na szczęście zestaw duch manipulujący żywiołami (Shifting Memory of Ages) oraz duch rozpływający się po planszy i przeszkadzający w leczeniu (Shroud of Silent Mists) ogarnęły temat i finalnie zostały tylko zrujnowane budowle opuszczone przez przerażonych kolonistów.
Jest dużo zasad do ogarniania - niekoniecznie z samej rozgrywki, ale pamiętanie o zdolnościach specjalnych kolonistów i duchów momentami jest trudne. Natomiast cały czas pozostaję pod ogromnym wrażeniem, jak autorowi świetnie udaje się mechanicznie oddać ducha duchów Każdy jest unikalny, jedne słabsze, inne mocniejsze, ale w zasadzie wszystkie ciekawe. A w Jagged Earth nawet te podstawowe dostały możliwość skomplikowania ich na tyle, że przestają być oczywiste.
Ogólnie dynamika rozgrywki pozostaje jednak ta sama, więc jak się komuś nie podoba to, że w niektórych grach wyraźnie będzie czuć moment, w którym duchy odzyskują kontrolę na planszy (przeważnie w momencie użycia pierwszej albo drugiej Major Power), to żaden dodatek tutaj tego nie zmieni. Branch & Claws dodaje element nieprzewidywalności w postaci Eventów, które mogą mocno namieszać, i bez którego w ogóle już do tej gry nie siadam, natomiast Jagged Earth głównie eksploruje możliwości, jakie stwarza sama piaskownica i daje więcej okazji do eksperymentowania.
-
- Administrator
- Posty: 4737
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 1461 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Polska wersja SI będzie różnić się od angielskiej w dość nieoczekiwany sposób:
https://www.facebook.com/LacertaPL/phot ... =3&theater
moim zdaniem to bardzo pozytywny gest ze strony wydawnictwa. Lacerto: dzięki
https://www.facebook.com/LacertaPL/phot ... =3&theater
moim zdaniem to bardzo pozytywny gest ze strony wydawnictwa. Lacerto: dzięki
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ej naprawdę świetny gest! Miłym smaczkiem jest to, że autorzy nie mieli nic przeciwkoMr_Fisq pisze: ↑11 lis 2020, 11:58 Polska wersja SI będzie różnić się od angielskiej w dość nieoczekiwany sposób:
https://www.facebook.com/LacertaPL/phot ... =3&theater
moim zdaniem to bardzo pozytywny gest ze strony wydawnictwa. Lacerto: dzięki
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Nie nieoczekiwany i (zapewne) nie stricte "pozytywny gest", tylko decyzja marketingowa (to co było pod spodem mogłoby się negatywnie kojarzyć i przyczyniać do niechęci do kupna).Mr_Fisq pisze: ↑11 lis 2020, 11:58 Polska wersja SI będzie różnić się od angielskiej w dość nieoczekiwany sposób:
https://www.facebook.com/LacertaPL/phot ... =3&theater
moim zdaniem to bardzo pozytywny gest ze strony wydawnictwa. Lacerto: dzięki :)
-
- Administrator
- Posty: 4737
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 1461 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
To ja byłem niewtajemniczony - nie wiem też czy wiedza o tej modyfikacji była powszechna wśród planujących zakup gry w polskiej wersji językowej.
Dla mnie brak Polski na mapie w alternatywnej linii historycznej nie byłby problemem, a nawet (w wypadku Spirit Island) mógłby na swój sposób być plusem. Bronimy wyspy przed krajami które wcześniej dokonały rozbioru Polski. Ogólnie trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś mógłby nieć problem z taką alternatywną linią historyczną - ale ludzie pewnie są różni. Stąd odbieram to bardziej jako gest, niż jako marketing. Co nie zmienia faktu, że w dzisiejszych czasach pewnie większość gestów to marketing
Dla mnie brak Polski na mapie w alternatywnej linii historycznej nie byłby problemem, a nawet (w wypadku Spirit Island) mógłby na swój sposób być plusem. Bronimy wyspy przed krajami które wcześniej dokonały rozbioru Polski. Ogólnie trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś mógłby nieć problem z taką alternatywną linią historyczną - ale ludzie pewnie są różni. Stąd odbieram to bardziej jako gest, niż jako marketing. Co nie zmienia faktu, że w dzisiejszych czasach pewnie większość gestów to marketing
-
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 84 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Fajna decyzja, nie sądzę też, żeby miała wiele wspólnego z delikatnością rynku i tym, że Polacy "znowu nadreagowywuja" (jak to ktoś wziął z powietrza na bgg), choć może to być dodatkowa, poboczna korzyść, a bardziej jest po prostu lokalnym smaczkiem pod marketing.
-
- Posty: 328
- Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 112 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z wątku na BGGrattkin pisze: ↑11 lis 2020, 12:15 Nie nieoczekiwany i (zapewne) nie stricte "pozytywny gest", tylko decyzja marketingowa (to co było pod spodem mogłoby się negatywnie kojarzyć i przyczyniać do niechęci do kupna).
Czy gość który za sprawą alternatywnej-alternatywnej-wersji mapki w gierce miałby zostać "oddzielony od społeczności" stwierdził o kimś, że ten przesadzaLooks like a case of over-reacting. Poles act insecure and thin-skinned again. I'm happy I got the English version instead and didn't separate myself from the rest of the community.
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
No reakcja tamtego kolegi była cokolwiek przesadzona, ale rozumiem co chciał powiedzieć. Wersje językowe tworzą problemy komunikacyjne na wspólnym polu (np. keywordy), a co dopiero odmienna wersja gry, gdzie wszyscy na świecie grają np. Level 4 Branderburg-Prussia, a Ty piszesz ze grasz Level 4 Polska, po czym musisz zawsze tłumaczyć o co cho. Takie podziały komunikacyjne, nawet jeśli marginalne, na forum globalnym potrafią być upierdliwe.
Idąc jednak za ciosem, jeśli to alternatywna mapka alternatywnej historii, to po jaki czort tam Polska?
Idąc jednak za ciosem, jeśli to alternatywna mapka alternatywnej historii, to po jaki czort tam Polska?