(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2459
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 565 times
Been thanked: 275 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Markus »

hancza123 pisze: 07 sie 2020, 14:06 Kupiłem właśnie Imperial Struggle na bazarze FB. Sorry ale nie mam chęci czekać trzeci miesiąc na zamówienie z Forty Gier.

Ktoś chce mój egzemplarz czy anulować to zamówienie?
Ja wezmę
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2459
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 565 times
Been thanked: 275 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Markus »

Janek: zapowiedziano nową edycję Blood Bowl. Czy sprzedajesz starą i kupujesz nową. Jak to tam działa w tym BB. To jakoś kompatybilne będzie?
hancza123
Posty: 3657
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: hancza123 »

Odi pisze: 07 sie 2020, 14:14 Tak, ja bym bardzo chciał zagrać jak najszybciej :)
Przewidziałem to. Szacun dla urzędu się należy :wink: Poza tym wiem że pomożesz mi z zasadami. To nie jest moja najmocniejsza strona jak wiadomo.

Markus gra z Fortów będzie Twoja. Obecnie jest zamówiona w opcji: 234zł + 20zł za kuriera płatność za pobraniem. Pewnie można to odchudzić o 5zł jeżeli opcja paczkomat i płatność z góry.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Jan_1980 »

Nowe zasady, napewno większość starych drużyn zostaje. Nic nie trzeba sprzedawać. Trzeba w końcu pomalować swoje wszystkie drużyny:)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Jan_1980 »

Dlaczego z Odim? To ja podchodzę do tej gry najbardziej emocjonalnie w 3miescie!;)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
hancza123
Posty: 3657
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: hancza123 »

Jan_1980 pisze: 07 sie 2020, 14:33 Dlaczego z Odim? To ja podchodzę do tej gry najbardziej emocjonalnie w 3miescie!;)
Liczy się staż, stanowisko, ilość lajków na forum oraz FREKWENCJA :wink: :lol:
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Jan_1980 »

To z Odim tera wygram:p
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
hancza123
Posty: 3657
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: hancza123 »

Do trzech razy sztuka. Scenariusz Mobile War rozegrany: 6,5h wraz z setupem i pizzą w przerwie. Gra szła bardzo sprawnie ale na początku 3-ej tury sytuacja zrobiła się tak skomplikowana i ciekawa że tempo siadło. Wygrała Francja ponieważ zdołała zamknąć w kotle stalingradzkim znaczne siły niemieckie. Próba przebicia się do odciętych od zaopatrzenia wojsk była ciekawa i dramatyczna ale ostatecznie nieudana. Klęska 6-tej armii von Paulusa pod Rhemis zadecydowała o wygranej Francji na punkty w ostatecznym punktowaniu.

Trochę przemyśleń:

Granie Niemcami jest trudniejsze i wymaga dużej zręczności. Niby mają znaczną przewagę i metodycznie rozbijają Francuzów i napotkanie forty ale mają wiele przeciwności.
- Pola punktowane są w głębi terytorium wroga i trzeba się wbić głęboko pilnując aby nie stracić line of supply, trzeba to robić znacznymi siłami zostawiając słabe punkty albo po drodze albo też w Vaterlandzie narażając się na wjazd Francuzów do Alzacji czy Luxemburga.
- Czas gra na niekorzyść bo Francuz zajmie swoje cele szybko i regularnie punktuje.
- Posiłki Niemieckie są duże ale przychodzą do Koblencji i długo zajmuje aby przerzucić je na front.
- Fog of War to raczej atut dla Francuza niż Niemca, Francuz może zamulać uderzenie Niemca zastawiając atrapy, bloczki o sile 1 albo pułapki w postaci silniejszych jednostek które grożą liniom zaopatrzenia. Zagrożenie odcięciem to ból głowy dla Niemca.

Niemcy to wielka siła ale nadmiernie rozciągnięta. Odnalezienie słabych punktów zwiadem lotniczym i oportunistyczne ataki w te miejsca to klucz do wygranej dla Francuza.

Zakładając że Francuz zajmie szybko w ramach planu XVII dwa heksy punktowane (na chwilę to może i 3) to zdobędzie 7pkt na przestrzeni gry, do tego bonus 1 pkt. Belgia daje jednorazowo Niemcowi 3pkt ale kolejne trzeba szukać zdobywając albo porty w Calais i Dunkierce mocno na zachodzie, albo uderzając bardziej na południe: Maubeuge i Rheims i kontestując pola nad Marną.

Kiedyś powiedziałem że nie gram już w gry dłuższe niż 3h i wycofuję to. Przez te 6h zabawa była niesamowita i nawet nie wiem kiedy ten czas minął. Ale takie gry to jednak do grania w domu, nie widzę tego w Krolmie. Następna gra to już Trench War (tury 4-6) albo z kimś z Was ponownie Mobile War.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Jan_1980 »

Jak się wrzuca zdjęcia na forum - jestem to rozrywce w moją nową ukochaną grę i chce się podzielić radością.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Wolf »

Nie wrzucasz bezpośrednio tylko osadzasz za pomocą tagu img (ikonka obrazka). Więc najpierw musisz je sobie zahostować gdzieś.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1635
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 101 times
Been thanked: 152 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Highlander »

Ja zwykle używam darmowego: https://naforum.zapodaj.net/
Wrzucasz fotki, ustawiasz że chcesz miniaturkę 500x500 pixeli, po załadowaniu dostajesz linki do wklejenia na forum.
Jedyny problem że dziś coś kiepsko działają (niemniej miniaturki na forum widać) - pierwszy raz taką awarię widzę.
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2459
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 565 times
Been thanked: 275 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Markus »

@Jan: Jak piszesz na forum z telefonu to na dole okienka do pisania posta jest opcja "add image to post" - klikasz, wybierasz zdjęcie jakie masz w telefonie i tyle


Obrazek
hancza123
Posty: 3657
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: hancza123 »

Obrazek

Niemiec ma wielką przewagę. Rozbił forty i kończy już oblężenie 2 miast (na fotce po prawej widać). Wydaje się że na pewno wygra bo przetrzebił mocno Francuzów. Jednak zaraz nastąpi Uranus! Odcięcie 2 wielkich armii w podwójnym kotle! Co za zaskoczenie. To początek końca dla Niemca.

Waleczni Niemcy, nie powtarzajcie takich błędów, uczcie się historii z tej fotki. Liebe Fritz. Bitte lernet Ihr aus diesem Foto und die Geshichte und nie wieder gleiche Fehlern wiederholt! Trzeba było zostawić bloczki jedynki do pilnowania lini zaopatrzenia! Die Einheiten Eins mussen bleiben und Logistik Linien schutzen. A nie tylko Vorvaerts! Vorvaerts! Errikaa!
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Wolf »

U nas kolejna partia Stalingrad 42. Jan bije rekordy ilości ataków na rundę oraz ilości wyników DRX w CRT ;) (po 4 rundzie są w grze 4 remnanty po niemieckich dywizjach pancernych). Sowieci cofają się, ponoszą straty, ale trzymają front i wymykają się z większych okrążeń (po raz pierwszy zastosowaliśmy zasadę disengagement - całkiem przydatna rzecz). Niemieckie postępy są rozłożone na całej linii frontu, ale brakuje silniejszego przełamania. Północ jest w stanie jeszcze spowolnić Niemców, a południe zostało wzmocnione, trwają walki o Woroszyłowgrad, ale natarcie na Rostów jeszcze przed nami.

Czy wystarczy czasu do osiągnięcia 8 punktów wymaganych w tym scenariuszu? Tego dowiemy się w bliżej nieokreślonym jeszcze terminie, bo odpadł nam piątek, a w sobotę zaczęliśmy później i nie siedzieliśmy za długo, więc rozgrywka do dokończenia pewnie pod koniec sierpnia / początek września, bo zbliża się wyjazd i pewnie ciężko będzie zgrać czasowo inny termin.

Dłuższych relacji już nie będę wrzucał na forum. Poczekają na publikację w miejscu docelowym.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Jan_1980 »

Mi wynika że przegram grę nie przez jakiś błąd strategiczny ale przez brak porządnego przebicia się pomimo ataków z dużą przewagą oraz przez częste (6-8 krotne wyrzucenie akurat takiego wyniku, który dał stratę moim czołgom.
Może w dłuższej perspektywie trzeba jednak inwestować czas bardziej w Indian Summer? :)
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Wolf »

Różnica w naszych podejściach do tego scenariusza jest wg mnie zauważalna. Jako, że robiłem zapiski ze wszystkich ataków to mam konkretne porównanie. U mnie widać większą koncentrację ataków, ale ich mniejszą ilość (lub inne rozłożenie np. 2 bardzo silne i 3 słabsze vs 5 średnich), ale za to więcej breakthrough combat. Jedno z drugim jest silnie powiązane. Więcej ataków na całej linii frontu nie doprowadzi do kluczowego przełamania, a szansa na słabsze wyniki rośnie. Podobny problem występuje jeżeli rozłożymy akcenty za bardzo po równo. Sama przewaga w ratio to nie wszystko, a różnica np. pomiędzy 5-1, a 6-1 czy 7-1 jest bardzo zauważalna (na 7-1 nie ma DRX ;)). Nie zawsze się da osiągnąć najwyższy wynik, ale czasem warto zrobić atak na gorzej bronioną pozycję licząc na breakthrough combat, bo można w ten sposób zrobić całościowo większy postęp. Niebezpieczeństwem tego podejścia jest wysunięcie jednostek pancernych i zmechanizowanych na potencjalnie niebezpieczne pozycje, co może skutkować kontratakiem, ale bez tego Niemcy utkną w zbyt wolnym przebijaniu się i niedostatecznych postępach. Oprócz tego wykorzystałem również zasadę rezerwy (nie było to może najbardziej kluczowe, ale umożliwiło mi w pierwszym etapie przemieszczenie części wojsk, które nie brały udziału w ataku, a przemieścić by się nie mogły z uwagi na linię frontu).

Stalingrad 42 premiuje bardzo agresywną grę Niemców, którzy są w stanie rozbijać Rosjan tak długo jak ich rozjeżdżają na nieprzygotowanych pozycjach, przełamują koncentracją wojsk pancernych, okrążają, ścigają i nie dają wytchnienia. Natomiast nie mogą sobie pozwolić na spowolnienie ofensywy i przejście do bardziej mozolnych starć czy też zbyt zachowawczych postępów. Dlatego zbalansowane podejście jest nieskuteczne i konieczne jest wymuszenie większej presji.
Awatar użytkownika
Jan_1980
Posty: 2515
Rejestracja: 18 maja 2016, 18:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 25 times
Been thanked: 75 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Jan_1980 »

Z mojej strony to wygląda tak, że agresywne przełamanie na pn i szybki zajęcie Woroneża rozbiło się o moje złe rzuty.
Czy gracze wojenni śnią o drewnianych owieczkach? TAK!
Moja kolekcja:
https://boardgamegeek.com/collection/user/Janek1980
Awatar użytkownika
Wolf
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Wolf »

W pierwszej rundzie robisz 4 ataki 5-1 z czego 3 z nich mają wynik D1, jeden ma wynik A1/D1 oraz jeden atak 2-1 z wynikiem A1/D1. Ja w swojej pierwszej rundzie postawiłem na 2 silne ataki (6-1 i 7-1) jako podstawę przełamania oraz 3 słabsze (4-1, 3-1, 3-1). Obaj mamy 2 breakthrough combat (ja 7-1 i 5-1, Ty: 5-1 i 4-1), podejmujesz ryzykowniejsze walki w przełamaniu, jedna z nich (4-1) kończy się DRX, u mnie 7-1 kończy się A1/D1.

W drugiej rundzie ponownie robimy tyle samo ataków. U mnie są wyższe ratio, może to wynikać z ułożenia obrony, sposobu koncentracji sił, czy też wspomnianego wcześniej wykorzystania rezerwy co ustawiło mi więcej sił w pozycji do ataku. W przeciwieństwie do Ciebie mam 2 breakthrough combat, z 7-1 ponownie mam najgorszy wynik A1/D1, z 6-1 mam D1 co w zupełności wystarcza na drugi atak na gorzej bronioną pozycję z ratio 7-1 i wynikiem DR4, zaliczam także jeden Auto DS (zapewne samotna dywizja piechoty) i robię drugi atak z niskim ratio 3-1 (zakładam, że piechotą, która była w zasięgu sąsiadującej jednostki) uzyskując A1/D1, oprócz tego mam 2 ataki 5-1 (D1 i DR2) oraz jeden 4-1 (A1/D1). W Twoim wypadku mamy 3 ataki 4-1 (w tym jeden DRX), jeden atak 5-1 (DRX) oraz 2 ataki 6-1 (DS i A1/D1), brakuje breakthrough combat.

Trzecia runda rozjeżdża nam się całkowicie. U Ciebie aż 9 ataków (2x 6-1, 3x 5-1, 2x 4-1, 1x 3-1) u mnie 6 ataków (2x ADS, 1x 7-1, 2x 6-1, 1x 4-1). Naturalna konsekwencja mniejszych postępów wynikających z niższej koncentracji sił na najważniejsze ataki oraz poprowadzenia kierunku natarcia zbyt słabo flankując siły rosyjskie, co umożliwiło łatwiejszą ucieczkę, a co za tym idzie przebijanie się przez trudniejszą obronę i to pomimo wysyłania przeze mnie dużych posiłków na południe. Zajęcie Woroneża to ogólnie zadanie trudne, duże miasto, duża rzeka, sztab, NKVD w mieście i posiłki nadchodzące z północy, co do zasady jego szybkie zajęcie to nie jest coś co można brać za pewnik.

Podsumowując nie zwalałbym w tym wypadku winy na kostki, które co prawda momentami dawały Ci w kość, ale podejmując inne decyzje już na początku mógłbyś ustawić się w lepszej pozycji, w której otrzymane na kostce wyniki przełożyłyby się na lepsze rezultaty w CRT. Początek jest bardzo ważny i wg mnie można go rozegrać lepiej (co jak sądzę udowodniłem również w praktyce), co zaprocentuje 1-2 rundy później tym, że nie będziesz na łasce kostek. Runda 4, w której stwierdziłeś, że nareszcie dobrze Ci poszło to Twój pierwszy atak 7-1, w którym nie jest nawet możliwe wyrzucenie DRX, co za tym idzie koncentracja ma ogromne znaczenie.
hancza123
Posty: 3657
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: hancza123 »

Kto jutro wpada? Ja będę na 51% ale na jedną partyjkę w coś krótkiego. Chętnie zagram w Lincolna (zasady ogarnięte i wytłumaczę z 1-2 błędami) lub Undaunted Afrika scenariusz 8-11 czyli jazda na maksa.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6482
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 608 times
Been thanked: 959 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Odi »

Ja niestety jutro nie przyjdę. Dzisiaj mam w pracy testy na COVID, wyniki powinny być jutro/w środę.
hancza123
Posty: 3657
Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 50 times
Been thanked: 150 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: hancza123 »

Jak chcesz mi pomóc to czytaj zasady do Imperial Struggle i zagramy w to za tydzień. Obaj przeczytamy to jest szansa na dobry debiut. :D
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6482
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 608 times
Been thanked: 959 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Odi »

Jasne :)
Awatar użytkownika
Muad
Posty: 702
Rejestracja: 07 sty 2016, 21:57
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 113 times
Been thanked: 66 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Muad »

Hmm LHY 3 będzie na Pacyfiku, w to bym chętniej zagrał. Szkoda że nie ma sampli jeszce
wytłumaczę i zagram: seria COIN, seria Next War, Labyrinth (War on Terror + Awakening), Churchill, Pericles, Diuna. Paxy: Emancipation + Pamir
=============
Moja kolekcja | Oczekujące | Na oku | Mam LotR TCG (Decipher) PL
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2459
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 565 times
Been thanked: 275 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Markus »

Odi pisze: 10 sie 2020, 08:36 Ja niestety jutro nie przyjdę. Dzisiaj mam w pracy testy na COVID, wyniki powinny być jutro/w środę.
Tylko dobrze odpowiadaj na pytania (przygotuj sobie dobrą ściągę)

A nie.....

Własciwie to życze ci oceny negatywnej
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6482
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 608 times
Been thanked: 959 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

Post autor: Odi »

Nie mam nic do odpowiadania. To nie sanepid, tylko prywatny test, zamówiony przez pracodawcę.
Przyjeżdzam, robią wymaz i CU.
ODPOWIEDZ