Anachrony - pytania i wątpliwości
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Anachrony - pytania i wątpliwości
Cześć
Na wstępie wytłumaczę się, że przeczytałem dwukrotnie instrukcje oraz obejrzałem jedna wideo instrukcje, ale i tak mam wątpliwości
1. Ewakuacja
"Umieść jeden ze swoich Znaczników Ścieżki na
najwyższym numerowanym polu na Kaflu Ewakuacji
i zyskaj Punkty Zwycięstwa wskazane pod warunkami
Ewakuacji na swojej Planszy Ścieżki."
Wykonujemy to odrazu po wykonaniu warunków warunków ewakuacji?, w sensie znacznik skupienia odrazu ląduje na pierwszym miejscu, mimo, ze nie mamy gotowego egzoszkieletu do ewakuacji?
Na wstępie wytłumaczę się, że przeczytałem dwukrotnie instrukcje oraz obejrzałem jedna wideo instrukcje, ale i tak mam wątpliwości
1. Ewakuacja
"Umieść jeden ze swoich Znaczników Ścieżki na
najwyższym numerowanym polu na Kaflu Ewakuacji
i zyskaj Punkty Zwycięstwa wskazane pod warunkami
Ewakuacji na swojej Planszy Ścieżki."
Wykonujemy to odrazu po wykonaniu warunków warunków ewakuacji?, w sensie znacznik skupienia odrazu ląduje na pierwszym miejscu, mimo, ze nie mamy gotowego egzoszkieletu do ewakuacji?
Re: Anachrony
1. Aby odpalić "Ewakuację" musisz spełniać warunek ewakuacji
2. Aby odpalić "Ewakuację" musisz wysłać egzoszkielet na pole ewakuacji
3. Umieść swój Znacznik Ścieżki na _najwyższym wolnym_ numerowanym polu na Kaflu Ewakuacji
4. Podlicz i dodaj punkty za akcję ewakuacji
5. Grasz dalej, elementy za które dostawałeś punkty możesz spożytkować bez żadnych konsekwencji
2. Aby odpalić "Ewakuację" musisz wysłać egzoszkielet na pole ewakuacji
3. Umieść swój Znacznik Ścieżki na _najwyższym wolnym_ numerowanym polu na Kaflu Ewakuacji
4. Podlicz i dodaj punkty za akcję ewakuacji
5. Grasz dalej, elementy za które dostawałeś punkty możesz spożytkować bez żadnych konsekwencji
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony
To jeazcze jednoKajsik pisze: ↑19 kwie 2019, 22:36 1. Aby odpalić "Ewakuację" musisz spełniać warunek ewakuacji
2. Aby odpalić "Ewakuację" musisz wysłać egzoszkielet na pole ewakuacji
3. Umieść swój Znacznik Ścieżki na _najwyższym wolnym_ numerowanym polu na Kaflu Ewakuacji
4. Podlicz i dodaj punkty za akcję ewakuacji
5. Grasz dalej, elementy za które dostawałeś punkty możesz spożytkować bez żadnych konsekwencji
Czy egzoszkielet wraz z robotnikiem po wykonanej ewakuacji można odzyskać w kolejnej turze?
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony
Super, dzięki za odpowiedzi
Jeszcze jedno, używając elektrowni do cofania w czasie, cofam się o 3 i spłacam żeton warpu, żeton skupienia zostawiam przy kaflu na którym usunąłem żeton warpu, po czym w następnej turze (nie erze) od tej pozycji chciałbym cofnąć się do przyszłości czyli przesunąć o jeden kafel w prawo za pomocą elektrowni aby wykonać superprojekt. Można cofać się tylko w lewo? Czy prawo lewo według zasięgu elektrowni?
-
- Posty: 1005
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:19
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 208 times
Re: Anachrony
W trybie solo strona 23 instrukcji faza warpu:
"Warpowanie następuje w kolejności graczy. Gracz wybiera od 0 do 2 kafli warpu tak jak w normalnej rozgrywce. Gracz rzuca za chronobota kością paradoksu i umieszcza losowe kafle warpu w liczbie wyrzuconej na kości. Chronobot nie zystkuje zadnych dóbr ze swoich kafli warpu." tak niestety grałem choć wydawało mi się to bez sensu bo jak jest pierwszy chronobot to mam łatwiej.
a angielkskiej wersji instrukcji pisze.
"Warp PhaseThe player chooses 0-2 Warp tiles to place, then rolls the Paradox die. Place Warp tiles for the Chronobot (doesn’t matter which ones) equal to the rolled number of Paradoxes. The Chronobot does not gain anything for the placed Warp tokens."
W wersji angielskiej zawsze gracz jest pierwszy w wersji polskiej liczy się kolejność graczy. Rozumiem że wersja angielska jest prawidłowa?
"Warpowanie następuje w kolejności graczy. Gracz wybiera od 0 do 2 kafli warpu tak jak w normalnej rozgrywce. Gracz rzuca za chronobota kością paradoksu i umieszcza losowe kafle warpu w liczbie wyrzuconej na kości. Chronobot nie zystkuje zadnych dóbr ze swoich kafli warpu." tak niestety grałem choć wydawało mi się to bez sensu bo jak jest pierwszy chronobot to mam łatwiej.
a angielkskiej wersji instrukcji pisze.
"Warp PhaseThe player chooses 0-2 Warp tiles to place, then rolls the Paradox die. Place Warp tiles for the Chronobot (doesn’t matter which ones) equal to the rolled number of Paradoxes. The Chronobot does not gain anything for the placed Warp tokens."
W wersji angielskiej zawsze gracz jest pierwszy w wersji polskiej liczy się kolejność graczy. Rozumiem że wersja angielska jest prawidłowa?
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Tidal Blades Wieczna Zima+dodatki Era Innowacji-insert Redrewno Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Tidal Blades Wieczna Zima+dodatki Era Innowacji-insert Redrewno Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony
sprawdź, którą wersje angielskiej instrukcji czytasz, bo pierwsze wydanie, było strasznie dziurawe, dopiero druga instrukcja rozwiewa wątpliwości, z drugiej strony polska instrukcja powiela błędy z pierwszej edycji, więc różnica może wynikać w edycji pierwszej i drugiej lub błędów w polskiej instrukcji._leigam_ pisze: ↑21 kwie 2019, 00:28 W trybie solo strona 23 instrukcji faza warpu:
"Warpowanie następuje w kolejności graczy. Gracz wybiera od 0 do 2 kafli warpu tak jak w normalnej rozgrywce. Gracz rzuca za chronobota kością paradoksu i umieszcza losowe kafle warpu w liczbie wyrzuconej na kości. Chronobot nie zystkuje zadnych dóbr ze swoich kafli warpu." tak niestety grałem choć wydawało mi się to bez sensu bo jak jest pierwszy chronobot to mam łatwiej.
a angielkskiej wersji instrukcji pisze.
"Warp PhaseThe player chooses 0-2 Warp tiles to place, then rolls the Paradox die. Place Warp tiles for the Chronobot (doesn’t matter which ones) equal to the rolled number of Paradoxes. The Chronobot does not gain anything for the placed Warp tokens."
W wersji angielskiej zawsze gracz jest pierwszy w wersji polskiej liczy się kolejność graczy. Rozumiem że wersja angielska jest prawidłowa?
Re: Anachrony
Mam wątpliwości czy dobrze interpretuje zasady dotyczące przejęcia roli 'pierwszego gracza'
Z tego co rozumiem możliwe jest to w dwojaki sposób
1. Idę robotnikiem na górne lewe pole, płace dwie wody i zostaje pierwszym graczem ale nie mogę skopiować akcji.
2. W sytuacji gdy WSZYSTKIE akcje (9 akcji gdy grają 4 gracze, 6 gdy grają 2-3 gracze) są zajęte to idę robotnikiem na górne lewe pole, płace dwie wody i zostaje pierwszym graczem ORAZ mogę skopiować którąś z akcji.
Dobrze to rozumiem ?
Z tego co rozumiem możliwe jest to w dwojaki sposób
1. Idę robotnikiem na górne lewe pole, płace dwie wody i zostaje pierwszym graczem ale nie mogę skopiować akcji.
2. W sytuacji gdy WSZYSTKIE akcje (9 akcji gdy grają 4 gracze, 6 gdy grają 2-3 gracze) są zajęte to idę robotnikiem na górne lewe pole, płace dwie wody i zostaje pierwszym graczem ORAZ mogę skopiować którąś z akcji.
Dobrze to rozumiem ?
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 19 times
Re: Anachrony
1. Zgadza sięUshi pisze: ↑14 wrz 2019, 23:01 Mam wątpliwości czy dobrze interpretuje zasady dotyczące przejęcia roli 'pierwszego gracza'
Z tego co rozumiem możliwe jest to w dwojaki sposób
1. Idę robotnikiem na górne lewe pole, płace dwie wody i zostaje pierwszym graczem ale nie mogę skopiować akcji.
2. W sytuacji gdy WSZYSTKIE akcje (9 akcji gdy grają 4 gracze, 6 gdy grają 2-3 gracze) są zajęte to idę robotnikiem na górne lewe pole, płace dwie wody i zostaje pierwszym graczem ORAZ mogę skopiować którąś z akcji
2. Nie muszą wszystkie pola być zajęte, wystarczy, że zajęte będą wszystkie pola danego typu (badania, rekrutacja, konstruowanie) czyli kiedy zajęte będą 2 pola jednego typu w 2-3 osoby albo 3 pola w 4 os. I możesz wykonać akcję danego typu.
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Anachrony
Dziękuje za wyjaśnienia.
Inna wątpliwość:
Czy geniusz skierowany do prac konstrukcyjnych buduje taniej o 1 tytan (bo chyba możemy 'udać' że zastępuje inżyniera)
I analogiczny problem:
Czy geniusz handlujący z nomadami może wykonać dwie wymiany w trakcie tej akcji (bo chyba możemy 'udawać' że zastępuje administratora)
Inna wątpliwość:
Czy geniusz skierowany do prac konstrukcyjnych buduje taniej o 1 tytan (bo chyba możemy 'udać' że zastępuje inżyniera)
I analogiczny problem:
Czy geniusz handlujący z nomadami może wykonać dwie wymiany w trakcie tej akcji (bo chyba możemy 'udawać' że zastępuje administratora)
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 20 mar 2017, 09:52
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 47 times
Re: Anachrony
Tak i takUshi pisze: ↑17 wrz 2019, 11:26 Dziękuje za wyjaśnienia.
Inna wątpliwość:
Czy geniusz skierowany do prac konstrukcyjnych buduje taniej o 1 tytan (bo chyba możemy 'udać' że zastępuje inżyniera)
I analogiczny problem:
Czy geniusz handlujący z nomadami może wykonać dwie wymiany w trakcie tej akcji (bo chyba możemy 'udawać' że zastępuje administratora)
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony
podzielę się z Wami różnicą między pierwszą wersją instrukcji a drugą i zawartością FAQ - przynajmniej tymi najistotniejszymi.
Errata
Zasoby/Limit Robotników (strona. 2)
Jest: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, uznaj, że są one niedostępne do momentu, w którym ogólna pula zostanie uzupełniona. Jeśli niedostępny Robotnik lub Zasób miałby zostać umieszczony w Puli Rekrutacji lub Puli Wydobycia, zamiast tego pozostaw to miejsce puste"
Powinno być: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, użyj odpowiedniego zamiennika dla tego Zasobu / Robotnika”. Zasób / Robotnik są nieograniczeni.
Znaczniki Ścieżki i Darmowe Akcje (strona. 10)
Jest: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, nie może wykonywać więcej Darmowych Akcji w tej Erze"
Powinno być: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, użyj odpowiedniego zamiennika". Znaczniki Ścieżki są nieograniczonym zasobem.
Faza Porządkowania (strona. 11)
"Zabierz wszystkie puste Egzoszkielety z Planszy Głównej i umieść je w pulach graczy ( NIE na Heksach na Planszach Graczy – Egzoszkielety muszą zostać ponownie zasilone). Jeśli na Heksach na Planszach Graczy zostały jakieś Egzoszkielety, także zwróć je do puli graczy".
Zasada: Nieużywane kombinezony nie powinny być usuwane do kroku 6.D) "Kolejna Era", a po etapie 6.C) „Sprawdź Czy Nastąpił Koniec Rozgrywki". Pozwala to użyć puste Egzoszkielety do wypełnienia właściwych kafli warpu podczas etapu Rozplątanie Kontinuum
Handel z Nomadami (strona. 15)
Jest: "Wymień 2 Tytanu lub 2 Uranu lub 2 Złota na 3 Wody; lub vice versa".
Powinno być: "Wymień 2 dowolnie, Tytanu, Uranu lub Złota na 3 Wody; lub vice versa”.
Ewakuacja (strona. 15)
Zasada: Brakuje uściślenia, że w akcji ewakuacji można zdobyć co najwyżej 30 punktów, ewentualne nadmiarowe punkty przepadają.
Chronobot (strona. 25)
Jest: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 1 Zasób (w kolejności: Tytan > Złoto > Uran > Neutronium) oraz 1 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”
Powinno być: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 2 dowolne zasoby Tytanu > Uranu > Złota i 2 Wody lub 1 Neutronium oraz 2 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”.
Elektrownie (strona. 27)
Jest: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie na przeszły K.O.C. oddalony o maks. x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ".
Powinno być: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie (minimum 1) na przeszły K.O.C. oddalony o maks x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ. Możesz użyć laboratoriów 401 i / lub 402, aby Przesunąć Skupienie o x, ale nadal zyskujesz tylko x PZ."
Errata
Zasoby/Limit Robotników (strona. 2)
Jest: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, uznaj, że są one niedostępne do momentu, w którym ogólna pula zostanie uzupełniona. Jeśli niedostępny Robotnik lub Zasób miałby zostać umieszczony w Puli Rekrutacji lub Puli Wydobycia, zamiast tego pozostaw to miejsce puste"
Powinno być: "W rzadkiej sytuacji, gdy wyczerpie się ogólna pula Wody lub danego typu Zasobu/Robotnika, użyj odpowiedniego zamiennika dla tego Zasobu / Robotnika”. Zasób / Robotnik są nieograniczeni.
Znaczniki Ścieżki i Darmowe Akcje (strona. 10)
Jest: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, nie może wykonywać więcej Darmowych Akcji w tej Erze"
Powinno być: "Jeśli graczowi skończą się Znaczniki Ścieżki, użyj odpowiedniego zamiennika". Znaczniki Ścieżki są nieograniczonym zasobem.
Faza Porządkowania (strona. 11)
"Zabierz wszystkie puste Egzoszkielety z Planszy Głównej i umieść je w pulach graczy ( NIE na Heksach na Planszach Graczy – Egzoszkielety muszą zostać ponownie zasilone). Jeśli na Heksach na Planszach Graczy zostały jakieś Egzoszkielety, także zwróć je do puli graczy".
Zasada: Nieużywane kombinezony nie powinny być usuwane do kroku 6.D) "Kolejna Era", a po etapie 6.C) „Sprawdź Czy Nastąpił Koniec Rozgrywki". Pozwala to użyć puste Egzoszkielety do wypełnienia właściwych kafli warpu podczas etapu Rozplątanie Kontinuum
Handel z Nomadami (strona. 15)
Jest: "Wymień 2 Tytanu lub 2 Uranu lub 2 Złota na 3 Wody; lub vice versa".
Powinno być: "Wymień 2 dowolnie, Tytanu, Uranu lub Złota na 3 Wody; lub vice versa”.
Ewakuacja (strona. 15)
Zasada: Brakuje uściślenia, że w akcji ewakuacji można zdobyć co najwyżej 30 punktów, ewentualne nadmiarowe punkty przepadają.
Chronobot (strona. 25)
Jest: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 1 Zasób (w kolejności: Tytan > Złoto > Uran > Neutronium) oraz 1 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”
Powinno być: "Jeśli Chronobot wyrzuci Usunięcie Anomalii, nie umieszcza Egzoszkieletu i odrzuca 2 dowolne zasoby Tytanu > Uranu > Złota i 2 Wody lub 1 Neutronium oraz 2 Wody, następnie usuwa jedną Anomalię”.
Elektrownie (strona. 27)
Jest: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie na przeszły K.O.C. oddalony o maks. x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ".
Powinno być: "113: Dowolny Robotnik, wydaj x T/U/Z: Przesuń Skupienie (minimum 1) na przeszły K.O.C. oddalony o maks x Ery od aktualnej Ery. Zyskaj x PZ. Możesz użyć laboratoriów 401 i / lub 402, aby Przesunąć Skupienie o x, ale nadal zyskujesz tylko x PZ."
- krecilapka
- Posty: 984
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 208 times
Re: Anachrony
A gdzie to jest uściślone? Pobieżnie przejrzałem FAQ i nie znalazłem takiego info.Jareks1985 pisze: ↑17 wrz 2019, 12:08 Ewakuacja (strona. 15)
Zasada: Brakuje uściślenia, że w akcji ewakuacji można zdobyć co najwyżej 30 punktów, ewentualne nadmiarowe punkty przepadają.
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony
Znalazlem te informacje gdzies na forum bgg.
Natomiast potwierdzenie tego uściślenia znajdziesz w recenzji mateyo na samym końcu.
https://mateyo.znadplanszy.pl/2018/11/1 ... -z-czasem/
Natomiast potwierdzenie tego uściślenia znajdziesz w recenzji mateyo na samym końcu.
https://mateyo.znadplanszy.pl/2018/11/1 ... -z-czasem/
Re: Anachrony
Na forum bgg o tym wspominają i sam twórca gry David Turczi to potwierdza. Jeden z przykładowych linków:krecilapka pisze: ↑27 wrz 2019, 20:25A gdzie to jest uściślone? Pobieżnie przejrzałem FAQ i nie znalazłem takiego info.Jareks1985 pisze: ↑17 wrz 2019, 12:08 Ewakuacja (strona. 15)
Zasada: Brakuje uściślenia, że w akcji ewakuacji można zdobyć co najwyżej 30 punktów, ewentualne nadmiarowe punkty przepadają.
https://boardgamegeek.com/article/30966986#30966986
Re: Anachrony
Czy geniusze się też liczą ?(skoro mogą udawać administratorów)Warunki Ewakuacji->Ścieżka Harmonii->Odrodzenie Natury
(...)Twoja Akcja
Ewakuacji jest warta dodatkowo
po 3 PZ za każdy zestaw Budynek
+ Administrator (...)
- ZygfrydDeLowe
- Posty: 508
- Rejestracja: 17 sty 2017, 13:47
- Has thanked: 1055 times
- Been thanked: 227 times
Re: Anachrony
Nie liczą się.
Nie pamiętam już czy jest to ujęte w polskiej instrukcji, ale na pewno potwierdzone w FAQ:
FAQ1. Do geniuses count towards my evacuation condition if I require scientists, admins, or engineers?
A. No, geniuses may only be used as any kind of worker when place on action spaces.
- NestorZolo
- Posty: 334
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 515 times
- Been thanked: 124 times
Re: Anachrony
Witam i o zdrówko (i nie tylko) pytam. Jestem w trakcie ogarniania instrukcji, erraty ogarnięte i mimo to mam pewne wątpliwości :
Stabilizator kontinuum :natychmiast po skonstruowaniu zwróć do swojej puli maks. 3 ze swoich kafli warpu z maks. 3 K.O.C. Nie przesuwaj się na torze podróży w czasie.
Angielska instrukcja to potwierdza. Dla mnie logiczne jest, że 3 kafle warpu nie będą leżeć na czterech K.O.C, bo to niemożliwe. Moje pytanie brzmi : czy chodzi o to, że wybieram 3 Kafle Osi Czasu, a następnie na każdym z tych trzech kafli usuwam do trzech kafli warpu? Czy w sumie usuwam trzy kafle warpu? W grę jeszcze nie grałem, więc nie wiem czy usunięcie więcej niż trzech kafli warpu jest przegięciem, czy nie. W dodatku maksymalnie na jednym kaflu osi czasu, gracz może umieścić maksymalnie dwa kafle warpu. Jest to superprojekt, akcja jednorazowa i nie przesuwamy się na torze. W dodatku raczej niemożliwe, żeby aż 9 kafli warpu usunąć w ten sposób.
Z kolei po ikonografii sądząc, to usuwamy po prostu 3 kafle warpu. Ikonografia nie mówi nic na temat ilości kafli osi czasu.
Mam nadzieję, że w miarę sensownie nakreśliłem moje wątpliwości. Co o tym sądzicie?
Stabilizator kontinuum :natychmiast po skonstruowaniu zwróć do swojej puli maks. 3 ze swoich kafli warpu z maks. 3 K.O.C. Nie przesuwaj się na torze podróży w czasie.
Angielska instrukcja to potwierdza. Dla mnie logiczne jest, że 3 kafle warpu nie będą leżeć na czterech K.O.C, bo to niemożliwe. Moje pytanie brzmi : czy chodzi o to, że wybieram 3 Kafle Osi Czasu, a następnie na każdym z tych trzech kafli usuwam do trzech kafli warpu? Czy w sumie usuwam trzy kafle warpu? W grę jeszcze nie grałem, więc nie wiem czy usunięcie więcej niż trzech kafli warpu jest przegięciem, czy nie. W dodatku maksymalnie na jednym kaflu osi czasu, gracz może umieścić maksymalnie dwa kafle warpu. Jest to superprojekt, akcja jednorazowa i nie przesuwamy się na torze. W dodatku raczej niemożliwe, żeby aż 9 kafli warpu usunąć w ten sposób.
Z kolei po ikonografii sądząc, to usuwamy po prostu 3 kafle warpu. Ikonografia nie mówi nic na temat ilości kafli osi czasu.
Mam nadzieję, że w miarę sensownie nakreśliłem moje wątpliwości. Co o tym sądzicie?
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- Jareks1985
- Posty: 1115
- Rejestracja: 05 cze 2018, 09:01
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 95 times
- Been thanked: 145 times
Re: Anachrony
Tak usuwasz maks 3 Kafle Warpu z maks 3 Kafli Czasu, z tych kafli wrapów nie będziesz korzystać zbyt często (o ile nie będą częścia strategii), ponieważ wiąże sie to z rzutami kośćmi anomali i punktami ujemnymi na koniec gry, więc otrzymujesz spory profit z tego super projektu, szczególnie jak postanowiłeś bustować sie na początku gry i nie masz zbytnio możliwości cofnąć sie w czasie w późniejszym etapie.NestorZolo pisze: ↑26 cze 2020, 11:02 Witam i o zdrówko (i nie tylko) pytam. Jestem w trakcie ogarniania instrukcji, erraty ogarnięte i mimo to mam pewne wątpliwości :
Stabilizator kontinuum :natychmiast po skonstruowaniu zwróć do swojej puli maks. 3 ze swoich kafli warpu z maks. 3 K.O.C. Nie przesuwaj się na torze podróży w czasie.
Angielska instrukcja to potwierdza. Dla mnie logiczne jest, że 3 kafle warpu nie będą leżeć na czterech K.O.C, bo to niemożliwe. Moje pytanie brzmi : czy chodzi o to, że wybieram 3 Kafle Osi Czasu, a następnie na każdym z tych trzech kafli usuwam do trzech kafli warpu? Czy w sumie usuwam trzy kafle warpu? W grę jeszcze nie grałem, więc nie wiem czy usunięcie więcej niż trzech kafli warpu jest przegięciem, czy nie. W dodatku maksymalnie na jednym kaflu osi czasu, gracz może umieścić maksymalnie dwa kafle warpu. Jest to superprojekt, akcja jednorazowa i nie przesuwamy się na torze. W dodatku raczej niemożliwe, żeby aż 9 kafli warpu usunąć w ten sposób.
Z kolei po ikonografii sądząc, to usuwamy po prostu 3 kafle warpu. Ikonografia nie mówi nic na temat ilości kafli osi czasu.
Mam nadzieję, że w miarę sensownie nakreśliłem moje wątpliwości. Co o tym sądzicie?
- NestorZolo
- Posty: 334
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 515 times
- Been thanked: 124 times
Re: Anachrony
To znowu ja
"Egzołazik (Exocrawler): Darmowa Akcja: Możesz
umieścić jednego ze swoich Robotników w zasilonym
Egzoszkielecie na Heksie lub Heksie-Puli na Planszy
Głównej i wykonać przypisaną Akcję.
Ojciec Haulani: Inspirująca
Charyzma (Darmowa Akcja):
Możesz umieścić jednego ze
swoich Aktywnych Robotników na polu Robotnika na
swojej Planszy Gracza i wykonać przypisaną Akcję."
Czy ci robotnicy dublują dane pole? W sensie ... na koniec fazy akcji będę miał dwóch robotników w jednym egzo-szkielecie na planszy? Lub wykorzystując lidera, będę miał dwóch robotników, na którymś swoim budynku lub super-projekcie? Czy po prostu robiąc darmowe akcje, egzołazik zajmuje jakieś pole na planszy, a lider daje jakiś szybki bonus? Ja bym się skłaniał ku tej drugiej opcji, ale mój kumpel twierdzi, że to za słabe.
"Egzołazik (Exocrawler): Darmowa Akcja: Możesz
umieścić jednego ze swoich Robotników w zasilonym
Egzoszkielecie na Heksie lub Heksie-Puli na Planszy
Głównej i wykonać przypisaną Akcję.
Ojciec Haulani: Inspirująca
Charyzma (Darmowa Akcja):
Możesz umieścić jednego ze
swoich Aktywnych Robotników na polu Robotnika na
swojej Planszy Gracza i wykonać przypisaną Akcję."
Czy ci robotnicy dublują dane pole? W sensie ... na koniec fazy akcji będę miał dwóch robotników w jednym egzo-szkielecie na planszy? Lub wykorzystując lidera, będę miał dwóch robotników, na którymś swoim budynku lub super-projekcie? Czy po prostu robiąc darmowe akcje, egzołazik zajmuje jakieś pole na planszy, a lider daje jakiś szybki bonus? Ja bym się skłaniał ku tej drugiej opcji, ale mój kumpel twierdzi, że to za słabe.
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Anachrony
Nie wiem czy dobrze rozumiem pytanie, ale obie zdolności pozwalają Ci zrobić coś dodatkowo, poza swoją akcją główną. W efekcie tego możesz zrobić normalną akcję i od razu, dzięki darmowej akcji, praktycznie zrobić jeszcze jedną. Czyli masz jakby dwa ruchy w jednej turze. Nie sprawia to, że na jednym polu/w jednym egzoszkielecie może być dwóch robotników.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- NestorZolo
- Posty: 334
- Rejestracja: 29 lis 2019, 08:14
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 515 times
- Been thanked: 124 times
Re: Anachrony
Dziś pojawiły się w mojej głowie kolejne wątpliwości, słuchając VivoBrezo https://youtu.be/NKfqXj1Rz_Y. W filmiku promującym grę, który puścili w trakcie, zauważyłem, że superprojekt "ląduje", na dowolnych dwóch miejscach na budynki. Zweryfikowałem to z instrukcją i ewidentnie fioletowe strzałki prowadzą tylko do rzędów, w których nie ma budynków. Co o tym sądzicie?
1.GWT, 2.BrassB, 3.Madeira, 4.Wildcatters, 5.ProjektGaja, 6.Skymines, 7.KlanyKaledonii, 8.Yokohama, 9.Endeavor, 10.Tyrrants, 11.Hansa, 12.A&K
Re: Anachrony
Z Erraty:NestorZolo pisze: ↑09 paź 2020, 09:47 Dziś pojawiły się w mojej głowie kolejne wątpliwości, słuchając VivoBrezo https://youtu.be/NKfqXj1Rz_Y. W filmiku promującym grę, który puścili w trakcie, zauważyłem, że superprojekt "ląduje", na dowolnych dwóch miejscach na budynki. Zweryfikowałem to z instrukcją i ewidentnie fioletowe strzałki prowadzą tylko do rzędów, w których nie ma budynków. Co o tym sądzicie?
10. Can Superprojects be turned sideways and put on multiple rows?
A. No. They must be put on a single row in the leftmost spot on your player board. You may choose the row to place the Superproject if two rows are tied. Exception: Dominance B Side allows you to place a Superproject on any two empty slots in the same row.
Czyli jak to rozumiem w pierwszej kolejności kładziesz superprojekt tam gdzie nie ma budynków. Jeżeli wszędzie masz po minimum jednym budynku to kładziesz tam gdzie masz jeden budynek.
- Pan_K
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 196 times
- Been thanked: 171 times
Re: Anachrony
Moim zdaniem z zacytowanego fragmentu wynika jedynie tyle, że jak masz trzy puste sloty w rzędzie, to musisz "dosunąć" kładziony superprojekt do lewej, a Dominance B pozwala Ci odstąpić od konieczności "dosunięcia".mineralen pisze: ↑09 paź 2020, 10:16Z Erraty:NestorZolo pisze: ↑09 paź 2020, 09:47 Dziś pojawiły się w mojej głowie kolejne wątpliwości, słuchając VivoBrezo https://youtu.be/NKfqXj1Rz_Y. W filmiku promującym grę, który puścili w trakcie, zauważyłem, że superprojekt "ląduje", na dowolnych dwóch miejscach na budynki. Zweryfikowałem to z instrukcją i ewidentnie fioletowe strzałki prowadzą tylko do rzędów, w których nie ma budynków. Co o tym sądzicie?
10. Can Superprojects be turned sideways and put on multiple rows?
A. No. They must be put on a single row in the leftmost spot on your player board. You may choose the row to place the Superproject if two rows are tied. Exception: Dominance B Side allows you to place a Superproject on any two empty slots in the same row.
Czyli jak to rozumiem w pierwszej kolejności kładziesz superprojekt tam gdzie nie ma budynków. Jeżeli wszędzie masz po minimum jednym budynku to kładziesz tam gdzie masz jeden budynek.
Natomiast nie pamiętam żadnej zasady, która nakazywałaby umieszczanie superprojektu w pierwszej kolejności w tym rzędzie, w którym nie masz jeszcze budynków. Moim zdaniem można sobie spokojnie wybrać dowolny rząd, jeśli tylko są w nim dwa puste sloty obok siebie, tak by zmieścił się tam superprojekt. Jak sprawdzę instrukcję, to może zweryfikuję tę opinię.
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- Breżniew
- Posty: 825
- Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 122 times
Re: Anachrony
Zgodnie z załączonym wycinkiem instrukcji, w podanej sytuacji prawidłowymi miejscami na położenie superprojektu są dwa rzędy w których można superprojekt dosunąć maksymalnie do lewej strony.Pan_K pisze: ↑09 paź 2020, 10:50Moim zdaniem z zacytowanego fragmentu wynika jedynie tyle, że jak masz trzy puste sloty w rzędzie, to musisz "dosunąć" kładziony superprojekt do lewej, a Dominance B pozwala Ci odstąpić od konieczności "dosunięcia".mineralen pisze: ↑09 paź 2020, 10:16Z Erraty:NestorZolo pisze: ↑09 paź 2020, 09:47 Dziś pojawiły się w mojej głowie kolejne wątpliwości, słuchając VivoBrezo https://youtu.be/NKfqXj1Rz_Y. W filmiku promującym grę, który puścili w trakcie, zauważyłem, że superprojekt "ląduje", na dowolnych dwóch miejscach na budynki. Zweryfikowałem to z instrukcją i ewidentnie fioletowe strzałki prowadzą tylko do rzędów, w których nie ma budynków. Co o tym sądzicie?
10. Can Superprojects be turned sideways and put on multiple rows?
A. No. They must be put on a single row in the leftmost spot on your player board. You may choose the row to place the Superproject if two rows are tied. Exception: Dominance B Side allows you to place a Superproject on any two empty slots in the same row.
Czyli jak to rozumiem w pierwszej kolejności kładziesz superprojekt tam gdzie nie ma budynków. Jeżeli wszędzie masz po minimum jednym budynku to kładziesz tam gdzie masz jeden budynek.
Natomiast nie pamiętam żadnej zasady, która nakazywałaby umieszczanie superprojektu w pierwszej kolejności w tym rzędzie, w którym nie masz jeszcze budynków. Moim zdaniem można sobie spokojnie wybrać dowolny rząd, jeśli tylko są w nim dwa puste sloty obok siebie, tak by zmieścił się tam superprojekt. Jak sprawdzę instrukcję, to może zweryfikuję tę opinię.
Spoiler: