Inis - pytania o zasady
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Inis - pytania o zasady
Podczas przygotowania do gry wybieramy Brana.
Czy potem podczas fazy Zgromadzenia znowu ustalamy kto jest Branem i dobieramy karty Przewagi?
Chodzi mi tylko o ten moment kiedy przechodzimy z początkowego przygotowania gry do pierwszej rundy i fazy Zgromadzenia.
Jeśli tak to już podczas przygotowania do gry trzeba kombinować jak rozmieścić klany aby potem, jeśli się uda, zgarnąć jakąś kartę Przewagi czy być Branem.
Czy potem podczas fazy Zgromadzenia znowu ustalamy kto jest Branem i dobieramy karty Przewagi?
Chodzi mi tylko o ten moment kiedy przechodzimy z początkowego przygotowania gry do pierwszej rundy i fazy Zgromadzenia.
Jeśli tak to już podczas przygotowania do gry trzeba kombinować jak rozmieścić klany aby potem, jeśli się uda, zgarnąć jakąś kartę Przewagi czy być Branem.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Z tego co pamiętam, to tak - od razu trzeba kombinować, odpowiednio ustawiać klany, blokować przeciwników itd. Znacznik Brana podczas przygotowania decyduje po prostu kto będzie pierwszy wystawiał klan.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑17 kwie 2018, 18:41 Podczas przygotowania do gry wybieramy Brana.
Czy potem podczas fazy Zgromadzenia znowu ustalamy kto jest Branem i dobieramy karty Przewagi?
Chodzi mi tylko o ten moment kiedy przechodzimy z początkowego przygotowania gry do pierwszej rundy i fazy Zgromadzenia.
Jeśli tak to już podczas przygotowania do gry trzeba kombinować jak rozmieścić klany aby potem, jeśli się uda, zgarnąć jakąś kartę Przewagi czy być Branem.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Inis
W zasadzie znacznika pretendenta do wygranej nie da się stracić z instrukcji wynika, przeszkodzić w wygranej można dopiero poprzez dobranie żetonu pretendenta?
Cytat z instrukcji :
Wzięcie żetonu Pretendenta
Jeśli gracz spełnia co najmniej jeden warunek zwycięstwa i nie posiada jeszcze żetonu Pretendenta,
może wziąć taki żeton z ogólnej puli i położyć go przed sobą. Zatrzymuje ten żeton do czasu fazy
Zgromadzenia, nawet jeśli przed jej nadejściem przestanie spełniać warunki zwycięstwa.
Cytat z instrukcji :
Wzięcie żetonu Pretendenta
Jeśli gracz spełnia co najmniej jeden warunek zwycięstwa i nie posiada jeszcze żetonu Pretendenta,
może wziąć taki żeton z ogólnej puli i położyć go przed sobą. Zatrzymuje ten żeton do czasu fazy
Zgromadzenia, nawet jeśli przed jej nadejściem przestanie spełniać warunki zwycięstwa.
Re: Inis
Jeśli chodzi o żeton pretendenta. Wielokrotnie czytałem że jedną z wad gry jest jej przedłużanie przez ten żeton. Jeśli zrozumiałem instrukcje to wybieram go w fazie pór roku zamiast np.zagrania karty akcji. W kilku grach których do tej pory rozegrałem gracze starali się wybierać żeton jako ostatni lub przed ostatni przed zakończeniem fazy pór roku i nie było łatwo odebrać im tego zwycięstwa kiedy inni nie mieli żadnej karty akcji lub mieli ostatnią mało znacząco. Skąd więc opinia o wydłuźaniu gry? Może coś mi umknęło w instrukcji? Może mam za mało partii i jeszcze tego nie dostrzegłem?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Jest tak, jak piszesz. Może przy tym wydłużaniu chodziło raczej o to, że w rundzie, w której ktoś chce wziąć żeton będzie robił wszystko, by dobrać go w ostatnim/przedostatnim ruchu. Może się to wiązać z pasowaniem, póki jest to bezpieczne, jakimś zagrywaniem kart pozwalających na dobieranie kolejnych itd.Pitas pisze: ↑05 maja 2018, 18:18 Jeśli chodzi o żeton pretendenta. Wielokrotnie czytałem że jedną z wad gry jest jej przedłużanie przez ten żeton. Jeśli zrozumiałem instrukcje to wybieram go w fazie pór roku zamiast np.zagrania karty akcji. W kilku grach których do tej pory rozegrałem gracze starali się wybierać żeton jako ostatni lub przed ostatni przed zakończeniem fazy pór roku i nie było łatwo odebrać im tego zwycięstwa kiedy inni nie mieli żadnej karty akcji lub mieli ostatnią mało znacząco. Skąd więc opinia o wydłuźaniu gry? Może coś mi umknęło w instrukcji? Może mam za mało partii i jeszcze tego nie dostrzegłem?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Inis
Dzięki Yavi. Więc jak dla mnie nie można mówić o przedłużaniu gry. Wszak przejęcie władzy musi być dobrze zaplanowane a jak zagram czy dobiore jeszcze jedną kartę to żadna różnics czasowa. Swoją drogą czytałem twoją recenzje gry. Dobra robota.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Miło, dzięki .
Znaczniki pretendenta są 4, po jednym na gracza. Odrzuca się je na początku rundy, jeśli nie spełnia się warunków zwycięstwa. Ogólnie są po to, że trzeba wiedzieć, że można wygrać i oznajmić to innym. Prosta, ale sprytna mechanika. Ale tak, masz rację - żetonu nie da się odebrać/zmusić kogoś do odrzucenia go - można po prostu zadbać o to, by na początku następnej rundy nie spełniał już celu.Lopezzo pisze: ↑05 maja 2018, 02:14 W zasadzie znacznika pretendenta do wygranej nie da się stracić z instrukcji wynika, przeszkodzić w wygranej można dopiero poprzez dobranie żetonu pretendenta?
Cytat z instrukcji :
Wzięcie żetonu Pretendenta
Jeśli gracz spełnia co najmniej jeden warunek zwycięstwa i nie posiada jeszcze żetonu Pretendenta,
może wziąć taki żeton z ogólnej puli i położyć go przed sobą. Zatrzymuje ten żeton do czasu fazy
Zgromadzenia, nawet jeśli przed jej nadejściem przestanie spełniać warunki zwycięstwa.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Inis
No to jeszcze jedno pytanie. W trakcie konfliktu można zrobić jeden z trzech manewrów. Nie ma tam adnotacji o kartach akcji. Co w sytuacji kiedy zagrywam odpowiednią kartę akcji np. "W trakcie konfliktu itd". Niektóre karty akcji na to pozwalają. Czy traktuje to jako odpowiedź na akcje prowokatora czy mimo jej zagrania nadal muszę zrobić jeden z dostępnych manewrów tzn. Odrzucam, wycofuje lub zagrywam epos?
- mBird
- Posty: 130
- Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
- Lokalizacja: Wadowice
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 14 times
Re: Inis
Czy żetony wyczynu są jednorazowe, czy można ich używać wielokrotnie? Cały czas myślałem, że zbieramy je przed sobą i mając jeden żeton, mamy bonusa do warunków zwycięstwa już do końca gry. Niepokoi mnie jedno zdanie w instrukcji, które mówi, że każdy posiadamy żeton wyczynu może być użyty tylko raz i tylko w przypadku jednego warunku zwycięstwa. Jak to jest dokładnie?
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Po prostu zostało to wyjaśnione łopatologiczniebanialuk pisze: ↑06 maja 2018, 15:11 Czy żetony wyczynu są jednorazowe, czy można ich używać wielokrotnie? Cały czas myślałem, że zbieramy je przed sobą i mając jeden żeton, mamy bonusa do warunków zwycięstwa już do końca gry. Niepokoi mnie jedno zdanie w instrukcji, które mówi, że każdy posiadamy żeton wyczynu może być użyty tylko raz i tylko w przypadku jednego warunku zwycięstwa. Jak to jest dokładnie?
Czyli jak przypiszesz sobie ten żeton do jednego warunku zwycięstwa to nie możesz go użyć do innego itd. Jest to dobrze opisane na przykładzie w instrukcji w sekcji "warunki zwycięstwa".
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- mBird
- Posty: 130
- Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
- Lokalizacja: Wadowice
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 14 times
Re: Inis
Pełna zgoda. To akurat jest dla mnie zrozumiałe. Wyobraźmy sobie natomiast sytuację gdzie dwóch graczy spełnia po jednym warunku zwycięstwa i żaden z tych graczy nie jest Branem. Nie mamy więc zwycięzcy. Co dzieje się z wykorzystanymi do tych warunków żetonami wyczynu? Odkładamy je? Zakładam, że raz zdobyte żetony wyczynu zostają u mnie do końca gry (poza wyjątkiem, kiedy nie mamy ani jednego klanu na mapie i tracimy żetony). Wątpliwość zasiewa u mnie to niefortunne zdanie, że każdy żeton wyczynu może być użyty tylko raz. Gdyby tam znalazła się informacja "raz na turę", sprawa byłaby klarowna. Instrukcję przeczytałem dosyć wnikliwie. Wykluczyć jednak nie mogę, że znajduje się tam odpowiedź na moje pytanie.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑06 maja 2018, 19:55Po prostu zostało to wyjaśnione łopatologiczniebanialuk pisze: ↑06 maja 2018, 15:11 Czy żetony wyczynu są jednorazowe, czy można ich używać wielokrotnie? Cały czas myślałem, że zbieramy je przed sobą i mając jeden żeton, mamy bonusa do warunków zwycięstwa już do końca gry. Niepokoi mnie jedno zdanie w instrukcji, które mówi, że każdy posiadamy żeton wyczynu może być użyty tylko raz i tylko w przypadku jednego warunku zwycięstwa. Jak to jest dokładnie?
Czyli jak przypiszesz sobie ten żeton do jednego warunku zwycięstwa to nie możesz go użyć do innego itd. Jest to dobrze opisane na przykładzie w instrukcji w sekcji "warunki zwycięstwa".
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Jeśli chodzi o żeton pretendenta to pisze że należy go zwrócić do wspólnej puli.banialuk pisze: ↑06 maja 2018, 20:59Pełna zgoda. To akurat jest dla mnie zrozumiałe. Wyobraźmy sobie natomiast sytuację gdzie dwóch graczy spełnia po jednym warunku zwycięstwa i żaden z tych graczy nie jest Branem. Nie mamy więc zwycięzcy. Co dzieje się z wykorzystanymi do tych warunków żetonami wyczynu? Odkładamy je? Zakładam, że raz zdobyte żetony wyczynu zostają u mnie do końca gry (poza wyjątkiem, kiedy nie mamy ani jednego klanu na mapie i tracimy żetony). Wątpliwość zasiewa u mnie to niefortunne zdanie, że każdy żeton wyczynu może być użyty tylko raz. Gdyby tam znalazła się informacja "raz na turę", sprawa byłaby klarowna. Instrukcję przeczytałem dosyć wnikliwie. Wykluczyć jednak nie mogę, że znajduje się tam odpowiedź na moje pytanie.Dr. Nikczemniuk pisze: ↑06 maja 2018, 19:55Po prostu zostało to wyjaśnione łopatologiczniebanialuk pisze: ↑06 maja 2018, 15:11 Czy żetony wyczynu są jednorazowe, czy można ich używać wielokrotnie? Cały czas myślałem, że zbieramy je przed sobą i mając jeden żeton, mamy bonusa do warunków zwycięstwa już do końca gry. Niepokoi mnie jedno zdanie w instrukcji, które mówi, że każdy posiadamy żeton wyczynu może być użyty tylko raz i tylko w przypadku jednego warunku zwycięstwa. Jak to jest dokładnie?
Czyli jak przypiszesz sobie ten żeton do jednego warunku zwycięstwa to nie możesz go użyć do innego itd. Jest to dobrze opisane na przykładzie w instrukcji w sekcji "warunki zwycięstwa".
Natomiast jeśli chodzi o żetony wyczynu... no cóż takiego zdania tam nie ma i wszystko pozostaje w sferze domysłów...
Również przyłączam się do pytania, jak to jest z tymi żetonami wyczynu
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Myślę jednak że skoro nie pisze nic o ich zwracaniu to by znaczyło że żeton wyczynu należy użyć tylko raz do spełnienia tylko jednego warunku zwycięstwa a jeśli się to nie uda to żeton ten zostaje ci do kolejnej próby.
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Znaczniki zostają, można z nich korzystać w kolejnych rundach. Z tym używaniem do jednego celu chodzi o to, że mając jeden znacznik nie można dopalić nim jednocześnie dwóch celów.
Yes, deeds are not spent and you allocate them as you need. They never get "fixed" in one specific victory condition.
The only way to lose a deed is if you are reduced to zero clans on the island.
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Re: Inis
Ponawiam pytanie:
Pitas pisze: ↑06 maja 2018, 11:01 No to jeszcze jedno pytanie. W trakcie konfliktu można zrobić jeden z trzech manewrów. Nie ma tam adnotacji o kartach akcji. Co w sytuacji kiedy zagrywam odpowiednią kartę akcji np. "W trakcie konfliktu itd". Niektóre karty akcji na to pozwalają. Czy traktuje to jako odpowiedź na akcje prowokatora czy mimo jej zagrania nadal muszę zrobić jeden z dostępnych manewrów tzn. Odrzucam, wycofuje lub zagrywam epos?
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: Inis
Jeśli karta nie wskazuje, że zagrywa się ją jako manewr, to nie jest manewrem. Można więc zagrać ile się chce takich kart, o ile ich warunki zostaną spełnione. Czyli oprócz zagrania takiej karty nadal musisz wykonać manewr. I przy okazji standardowo zapraszam na grupę Gry planszowe - pytania o zasady na Fb .Pitas pisze: ↑07 maja 2018, 11:41 Ponawiam pytanie:Pitas pisze: ↑06 maja 2018, 11:01 No to jeszcze jedno pytanie. W trakcie konfliktu można zrobić jeden z trzech manewrów. Nie ma tam adnotacji o kartach akcji. Co w sytuacji kiedy zagrywam odpowiednią kartę akcji np. "W trakcie konfliktu itd". Niektóre karty akcji na to pozwalają. Czy traktuje to jako odpowiedź na akcje prowokatora czy mimo jej zagrania nadal muszę zrobić jeden z dostępnych manewrów tzn. Odrzucam, wycofuje lub zagrywam epos?
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Inis
1. Czy każdy gracz po kolei zagrywa zawsze tylko jedną kartę i czeka kolejkę dookoła, aż znowu przyjdzie jego kolej na zagranie kolejnej karty? To znaczy jeśli gracz zagra kartę Akcji i ma kartę przewagi np.: Zatoka, która zaczyna się od słów: "Po tym jak zagrałeś kartę Pory Roku:", to czy automatycznie ją też odpala czy czeka całą kolejkę aż znowu przyjdzie jego kolej? Niestety instrukcja w tym momencie jest niejednoznaczna
2. Czy tylko Bran po drafcie musi zacząć kartą z ikoną Pory Roku, czy kolejni gracze mogą zagrać swoją pierwszą kartę z Triskelionem? Czy może zle to interpretuję i najpierw trzeba zagrywać karty z ikoną Pory Roku aż się skończą w ręku?
3. Karta Akcji z Triskelionem. Czy trzeba czekać na swoją kolei czy "wtrącamy się" tuż po zagraniu dowolnego przeciwnika niezależnie od tego czy nasz kolej czy nie?
4. Czy ktoś może jak krowie na rowie wytłumaczyć działanie karty Geis. Czy zignorowanie należy rozumieć jako całkowite cofnięcie wszystkich efektów jakie wyniknęły z zagrania karty Akcji? Czy dotyczy to przeciwnika który zagrywał kartę chwilę przede mną, czy dowolnego przeciwnika w danej rundzie czyli ostatnich 3 zagranych kart (jeśli nikt nie spasował i nie wziął żetonu Pretendenta)?
2. Czy tylko Bran po drafcie musi zacząć kartą z ikoną Pory Roku, czy kolejni gracze mogą zagrać swoją pierwszą kartę z Triskelionem? Czy może zle to interpretuję i najpierw trzeba zagrywać karty z ikoną Pory Roku aż się skończą w ręku?
3. Karta Akcji z Triskelionem. Czy trzeba czekać na swoją kolei czy "wtrącamy się" tuż po zagraniu dowolnego przeciwnika niezależnie od tego czy nasz kolej czy nie?
4. Czy ktoś może jak krowie na rowie wytłumaczyć działanie karty Geis. Czy zignorowanie należy rozumieć jako całkowite cofnięcie wszystkich efektów jakie wyniknęły z zagrania karty Akcji? Czy dotyczy to przeciwnika który zagrywał kartę chwilę przede mną, czy dowolnego przeciwnika w danej rundzie czyli ostatnich 3 zagranych kart (jeśli nikt nie spasował i nie wziął żetonu Pretendenta)?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
Tak - jeśli karta pozwala na zagranie po zagraniu pory roku, to zagrywa ją jeszcze swoje turze.DarkSide pisze: ↑10 maja 2018, 15:01 1. Czy każdy gracz po kolei zagrywa zawsze tylko jedną kartę i czeka kolejkę dookoł,a aż znowu przyjdzie jego kolej na zagranie kolejnej karty? To znaczy jeśli gracz zagra kartę Akcji i ma kartę przewagi np.: Zatoka, która zaczyna się od słów: "Po tym jak zagrałeś kartę Pory Roku:", to czy automatycznie ją też odpala czy czeka całą kolejkę aż znowu przyjdzie jego kolej? Niestety instrukcja w tym momencie jest niejednoznaczna
Każdy musi zagrać w swojej turze kartę pory roku, zagarnąć żeton pretendenta lub spasować.
Masz to opisane na karcie pomocy.
Możesz się wtrącić jeśli karta na to pozwala (np. Geis)
Geis anuluje tylko zielone - traktujesz anulowaną kartę jako rozpatrzoną i ją odrzucasz. Anulujesz tylko ostatnią zagraną zieloną niezależnie czyja tura jest. Wszystkie efekty anulowanej karty są wycofywane (lub ich nie wprowadzasz w życie, jeśli ktoś zagrał anulowanie przed ich wprowadzeniem).DarkSide pisze: ↑10 maja 2018, 15:01 4. Czy ktoś może jak krowie na rowie wytłumaczyć działanie karty Geis. Czy zignorowanie należy rozumieć jako całkowite cofnięcie wszystkich efektów jakie wyniknęły z zagrania karty Akcji? Czy dotyczy to przeciwnika który zagrywał kartę chwilę przede mną, czy dowolnego przeciwnika w danej rundceczyli ostatnich 3 zagranych kart (jeśli nikt nie spasował i nie wziął żetonu Pretendenta)?
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 16 times
Re: Inis
1. Gracz zagrywa jedną kartę pory roku po czym ewentualne triskeliony. Nie musi czekać, aż wróci do niego kolejka(to byłoby dość bezsensowne )DarkSide pisze: ↑10 maja 2018, 15:01 1. Czy każdy gracz po kolei zagrywa zawsze tylko jedną kartę i czeka kolejkę dookoł,a aż znowu przyjdzie jego kolej na zagranie kolejnej karty? To znaczy jeśli gracz zagra kartę Akcji i ma kartę przewagi np.: Zatoka, która zaczyna się od słów: "Po tym jak zagrałeś kartę Pory Roku:", to czy automatycznie ją też odpala czy czeka całą kolejkę aż znowu przyjdzie jego kolej? Niestety instrukcja w tym momencie jest niejednoznaczna
2. Czy tylko Bran po drafcie musi zacząć kartą z ikoną Pory Roku, czy kolejni gracze mogą zagrać swoją pierwszą kartę z Triskelionem? Czy może zle to interpretuję i najpierw trzeba zagrywać karty z ikoną Pory Roku aż się skończą w ręku?
3. Karta Akcji z Triskelionem. Czy trzeba czekać na swoją kolei czy "wtrącamy się" tuż po zagraniu dowolnego przeciwnika niezależnie od tego czy nasz kolej czy nie?
4. Czy ktoś może jak krowie na rowie wytłumaczyć działanie karty Geis. Czy zignorowanie należy rozumieć jako całkowite cofnięcie wszystkich efektów jakie wyniknęły z zagrania karty Akcji? Czy dotyczy to przeciwnika który zagrywał kartę chwilę przede mną, czy dowolnego przeciwnika w danej rundceczyli ostatnich 3 zagranych kart (jeśli nikt nie spasował i nie wziął żetonu Pretendenta)?
2. Chodzi o to, że masz do wyboru 3 akcje w swojej turze: albo zagrać kartę pory roku, albo wziąć żeton pretendenta, albo spasować. Bran zaczynający fazę pór roku musi po prostu zagrać kartę - nie może spasować ani wziąć pretendenta. Natomiast kolejni gracze mogą już wykonać dowolną z tych 3 akcji. Pewnie zostało to sformułowane w ten sposób, żeby nie można było od razu pasować w swojej pierwszej kolejce.
3. Na każdej karcie tego typu jest napisane, kiedy można ją zagrać. Nie trzeba czekać na swoją kolejkę, można "wtrącić się" - oto właśnie chodzi, jest to reakcja na określoną akcję przeciwnika.
4. To jest karta z Triskelionem, czyli reakcja. Przeciwnik zagrywa kartę akcji(zieloną), deklaruje, co zamierza zrobić, po czym możesz zagrać Geisa, aby mu to uniemożliwić i odrzucić jego kartę bez jakiegokolwiek efektu. Absolutnie nie działa to na 3 ostatnie karty to karta, za pomocą której "wtrącasz się" podczas kolejki przeciwnika, aby uniemożliwić mu wykonanie akcji.
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Inis
Deathhammer, konrad.rymczak, stokrotne dzięki! Rozwialiście moje wątpliwości. Właśnie rozgryzam próbną rozgrywkę 4-osobową i utknąłem już na początku.
Tak z innej beczki czy naprawdę ktoś przy pisaniu instrukcji nie mógł dołożyć jednego zdania o możliwości (a czasem konieczności) wtrącania się w kolejkę innego gracza kartą z symbolem Triskelionu?
Tak z innej beczki czy naprawdę ktoś przy pisaniu instrukcji nie mógł dołożyć jednego zdania o możliwości (a czasem konieczności) wtrącania się w kolejkę innego gracza kartą z symbolem Triskelionu?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- DarkSide
- Posty: 3039
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 239 times
Re: Inis
Sytuacje szczególne:
1. Ktoś wcześniej zagrał kartę Święto. Zagrywam Druida by wziąć ze stosu odrzuconych kartę Święto. W następnej kolejce zagrywam kartę Święto. Czy znacznik jest przesuwany na nowy obszar? Czy gramy z dwoma świętującymi obszarami?
2. Zagrywam kartę, która mówi że jak odrzucę jakąś kartę Akcji, to mogę wziąć kartę Eposu. Przeciwnik zagrywa Geisa. Czy zatem tracę 2 karty, ale nie zyskuję eposu, czy tracę tylko kartę inicjującą akcję, a tej którą planowałem odrzucić nie tracę?
1. Ktoś wcześniej zagrał kartę Święto. Zagrywam Druida by wziąć ze stosu odrzuconych kartę Święto. W następnej kolejce zagrywam kartę Święto. Czy znacznik jest przesuwany na nowy obszar? Czy gramy z dwoma świętującymi obszarami?
2. Zagrywam kartę, która mówi że jak odrzucę jakąś kartę Akcji, to mogę wziąć kartę Eposu. Przeciwnik zagrywa Geisa. Czy zatem tracę 2 karty, ale nie zyskuję eposu, czy tracę tylko kartę inicjującą akcję, a tej którą planowałem odrzucić nie tracę?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- konrad.rymczak
- Posty: 998
- Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09
- Has thanked: 173 times
- Been thanked: 48 times
Re: Inis
Przesuwasz
Tracisz 1 kartę - Epos za kartę akcji = nie masz karty eposu, nie tracisz karty. Geis anuluje każde działanie karty.
Kupię: Eclipse 2nd - Galactic Counselor
- mBird
- Posty: 130
- Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
- Lokalizacja: Wadowice
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 14 times
Re: Inis
Zaintrygowała mnie wypowiedź dotycząca karty Pogórza z ogólnego wątku o Inis:
1. Troszkę kłopotliwa jest kwestia timingu. Sama karta określa moment zagrania "Po tym, jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu na Pogórzach:". Następnie w samym działaniu mamy "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego przeciwnika/gracza". Gdyby się sugerować tym pierwszym zdaniem to temat mamy załatwiony, bo prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt.
2. Ponadto w przypadku tej karty, nie mamy wskazanego prowokatora, więc zakładam, że jest to właśnie gracz wkraczający. To, że rozstrzyganie konfliktu zaczynamy od kogoś innego nie powinno mieć znaczenia we wskazaniu prowokatora.
Jeżeli cytowane zagranie jest zgodne z zasadami to karta wydaje się być dosyć mocna. Już nie wspomnę o połączeniu z żetonem święta. Jakie jest Wasze zdanie? Karta pozwala na wskazanie prowokatora czy nie?
Zastanawiam się, czy to zagranie jest zgodne z zasadami. Instrukcja mówi, że kiedy rozpoczyna się konflikt, prowokatorem staje się właściciel Klanów wkraczających lub określa to treść karty.Jest też drugie użycie tej karty - wskazać przeciwnika, którego chcemy całkowicie wykurzyć z regionu(z reguły po to, aby pozbawić go spełnienia warunku zwycięstwa) - wskazujesz go jako prowokatora, a ten nie może schować się do cytadeli
1. Troszkę kłopotliwa jest kwestia timingu. Sama karta określa moment zagrania "Po tym, jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu na Pogórzach:". Następnie w samym działaniu mamy "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego przeciwnika/gracza". Gdyby się sugerować tym pierwszym zdaniem to temat mamy załatwiony, bo prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt.
2. Ponadto w przypadku tej karty, nie mamy wskazanego prowokatora, więc zakładam, że jest to właśnie gracz wkraczający. To, że rozstrzyganie konfliktu zaczynamy od kogoś innego nie powinno mieć znaczenia we wskazaniu prowokatora.
Jeżeli cytowane zagranie jest zgodne z zasadami to karta wydaje się być dosyć mocna. Już nie wspomnę o połączeniu z żetonem święta. Jakie jest Wasze zdanie? Karta pozwala na wskazanie prowokatora czy nie?
- Dr. Nikczemniuk
- Posty: 2821
- Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
- Has thanked: 447 times
- Been thanked: 318 times
Re: Inis
Oczywiście że tak, to wynika z opisu karty co nie?banialuk pisze: ↑10 maja 2018, 18:33 Zaintrygowała mnie wypowiedź dotycząca karty Pogórza z ogólnego wątku o Inis:Zastanawiam się, czy to zagranie jest zgodne z zasadami. Instrukcja mówi, że kiedy rozpoczyna się konflikt, prowokatorem staje się właściciel Klanów wkraczających lub określa to treść karty.Jest też drugie użycie tej karty - wskazać przeciwnika, którego chcemy całkowicie wykurzyć z regionu(z reguły po to, aby pozbawić go spełnienia warunku zwycięstwa) - wskazujesz go jako prowokatora, a ten nie może schować się do cytadeli
1. Troszkę kłopotliwa jest kwestia timingu. Sama karta określa moment zagrania "Po tym, jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu na Pogórzach:". Następnie w samym działaniu mamy "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego przeciwnika/gracza". Gdyby się sugerować tym pierwszym zdaniem to temat mamy załatwiony, bo prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt.
2. Ponadto w przypadku tej karty, nie mamy wskazanego prowokatora, więc zakładam, że jest to właśnie gracz wkraczający. To, że rozstrzyganie konfliktu zaczynamy od kogoś innego nie powinno mieć znaczenia we wskazaniu prowokatora.
Jeżeli cytowane zagranie jest zgodne z zasadami to karta wydaje się być dosyć mocna. Już nie wspomnę o połączeniu z żetonem święta. Jakie jest Wasze zdanie? Karta pozwala na wskazanie prowokatora czy nie?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.