Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- mat_eyo
- Posty: 5688
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 897 times
- Been thanked: 1415 times
- Kontakt:
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
CMON kupił licencję SFB? Parafrazując klasyka - może będzie drogo, ale za to bez balansu
- pan_satyros
- Posty: 6154
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 681 times
- Been thanked: 516 times
- Kontakt:
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
i nie zapomnij - w gorszej jakości. Nareszcie SFB z odpowiednio cuchnącą tekturą xD
Za to może doczekamy się "polskawej" wersji od Portalu
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- Wassago
- Posty: 919
- Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
I po dwóch latach CMON szykuje kolejną część:
https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... awl-reborn
https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... awl-reborn
- KurikDeVolay
- Posty: 1051
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1052 times
- Been thanked: 472 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Liczyłem na ten reboot, ale widzę że już dojonko leci. Mega podobała mi się opcja braku IP. Mam trochę dość wciskania wszędzie na siłę znanych postaci "bo i tak fani kupiom". Wolę totalnego generyka niż taki bajzel. Już żółwiami ninja rzygnęli...
- Bart Henry
- Posty: 1054
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 843 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
O ile cieszę się, że w końcu CMON dało jasny sygnał, że SFB nie jest zapomniany, tak nieco mnie odrzuca to, o czym piszesz. Rozumiem przesłanki, jakimi są kwestie ekonomiczne i zwiększenie zasięgu projektu, a tym samym szansę na jego sukces, co oznacza kontynuację serii w przyszłości. Sam jednak podchodzę sceptycznie do mieszania różnych IP i zdecydowanie wolałbym generyczny, ale spójny setting. W tej zapowiedzi kampanii pojawiło się gdzieś słowo bodajże "kombatants", które niektórzy odbierają jako ukrytą zapowiedź postaci z Mortal Kombat.KurikDeVolay pisze: ↑06 paź 2024, 08:12 Liczyłem na ten reboot, ale widzę że już dojonko leci. Mega podobała mi się opcja braku IP. Mam trochę dość wciskania wszędzie na siłę znanych postaci "bo i tak fani kupiom". Wolę totalnego generyka niż taki bajzel. Już żółwiami ninja rzygnęli...
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Trochę tego nie rozumiem. Żółwie, MK i może inne IP to jedyny powód dla którego interesuje mnie ta kampania.
Generycznych postaci jest od groma już a jak ktoś nie chce pudła z jakimś IP to może go nie kupić.
Generycznych postaci jest od groma już a jak ktoś nie chce pudła z jakimś IP to może go nie kupić.
- KurikDeVolay
- Posty: 1051
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1052 times
- Been thanked: 472 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
No a ja tego nie rozumiem. IP jest cała masa, każde ma swoich fanów i przeciwników, a kreując zaplecze od początku mamy możliwość dopasowania wszystkiego pod siebie i dany tytuł. Martwię się, że powstanie kolejny multiunuwersowy tytuł dla dewiantów całym mieszkaniem w gablotkach z TNMT i poduchą z April pod kołdrą. (Lub dowolnym innym IP)
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 101 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Uwielbiam SFB, więc biorę - im więcej postaci tym dla mnie lepiej. Obawiam się tylko, że gra finalnie będzie zbyt inna od klasyka, a klasyk dla mnie jest idealny i po prostu chciałbym więcej postaci
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Mortal Kombat oficjalnie potwierdzony
https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... /updates/1
https://gamefound.com/en/projects/cmon/ ... /updates/1
- pan_satyros
- Posty: 6154
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 681 times
- Been thanked: 516 times
- Kontakt:
- Bart Henry
- Posty: 1054
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 843 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Nienajgorsza cena za zestaw dotychczasowych 24 postaci. Co prawda taki box nie jest grywalny bez komponentów z pierwszej lub najnowszej edycji, więc trzeba zamówić też podstawkę, ale koszty wysyłki przy następnych pudełkach rosną nieznacznie, więc cena dostawy się niejako rozsmarowuje.
Nawet mnie cieszy, że cena za dodatki bazowane na TMNT i Mortal Kombat jest wysoka, bo przez to kusi mnie jeszcze mniej, niemal w ogóle. Może finansowo się nie zepnie i nie będzie już takich współprac, co według mnie wyjdzie gdzie na lepsze. Tak, nie pasuje mi mieszanie różnych uniwersów, wolę inwencję twórczą autorów i ich wizję świata.
Nie czytałem jeszcze instrukcji, ale niektóre zmiany już widziałem. SFB wyszedł Mythikom nadzwyczaj dobrze, jak na widziane i słyszane przeze mnie narzekania na inne wydawane przez nich gry, ale wciąż było jeszcze spora pola do manewru. Wydaje mi się, że CMON wie co robi. Dobrze, że jest upgrade pack dla starszych bohaterów. Mam nadzieję, że wyrównali trochę bohaterów, aby niektórzy z nich mniej odstawali od reszty. Championi, którzy byli bardziej sytuacyjni mogliby teraz skorzystać na zmianie core'ów ich kart na wprowadzony multicore.
Zapraszam serdecznie do zakupu jeżeli lubicie gry pojedynkowe, w których trzeba trochę pomyśleć. To nie jest nowy produkt, ta gra już ma kilka lat i utrzymuje dobrą średnią na BGG. Trochę ostatnio było postów narzekających na prostotę systemu Unmatched. Tutaj macie trzech bohaterów w teamie, a samo dobranie ich i szukanie fajnych kombinacji to już gra w grze. Jeżeli nie jesteście pewni, to możecie sobie SFB sprawdzić na BGA. Tam pewnie nadal stare zasady, ale tych zmian nie ma aż tyle, żeby odczucia na początek były drastycznie inne.
Jak macie jakieś pytania, to śmiało.
Nawet mnie cieszy, że cena za dodatki bazowane na TMNT i Mortal Kombat jest wysoka, bo przez to kusi mnie jeszcze mniej, niemal w ogóle. Może finansowo się nie zepnie i nie będzie już takich współprac, co według mnie wyjdzie gdzie na lepsze. Tak, nie pasuje mi mieszanie różnych uniwersów, wolę inwencję twórczą autorów i ich wizję świata.
Nie czytałem jeszcze instrukcji, ale niektóre zmiany już widziałem. SFB wyszedł Mythikom nadzwyczaj dobrze, jak na widziane i słyszane przeze mnie narzekania na inne wydawane przez nich gry, ale wciąż było jeszcze spora pola do manewru. Wydaje mi się, że CMON wie co robi. Dobrze, że jest upgrade pack dla starszych bohaterów. Mam nadzieję, że wyrównali trochę bohaterów, aby niektórzy z nich mniej odstawali od reszty. Championi, którzy byli bardziej sytuacyjni mogliby teraz skorzystać na zmianie core'ów ich kart na wprowadzony multicore.
Zapraszam serdecznie do zakupu jeżeli lubicie gry pojedynkowe, w których trzeba trochę pomyśleć. To nie jest nowy produkt, ta gra już ma kilka lat i utrzymuje dobrą średnią na BGG. Trochę ostatnio było postów narzekających na prostotę systemu Unmatched. Tutaj macie trzech bohaterów w teamie, a samo dobranie ich i szukanie fajnych kombinacji to już gra w grze. Jeżeli nie jesteście pewni, to możecie sobie SFB sprawdzić na BGA. Tam pewnie nadal stare zasady, ale tych zmian nie ma aż tyle, żeby odczucia na początek były drastycznie inne.
Jak macie jakieś pytania, to śmiało.
- mat_eyo
- Posty: 5688
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 897 times
- Been thanked: 1415 times
- Kontakt:
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Miałem niezły zgryz z tą kampanią. Z jednej strony SFB, który bardzo lubię, z drugiej CMON, którego modelem wydawniczym szczerze gardzę, a samo wydawnictwo trafiło ostatnio do mojej nieświętej trójcy najgorszych wydawców Z trzeciej natomiast fakt, że samą grę owszem uwielbiam, ale mam do niej wszystko, co do tej pory wyszło, łącznie z jakimiś dodatkowymi kartami do draftu. Mam też Wielkie Białe Pudło i insert za miliony monet, dzięki któremu wszystko się w tym pudle mieści. Nie ma więc szans, żebym chciał kupować nową zawartość, ale z czystej ciekawości postanowiłem rzucić okiem na kampanię. Wrażenia?
Zero zaskoczenia, typowy CMON Nie ma słowa o zmianach w mechanice, przejrzałem instrukcję i nigdzie nie wysilili się, żeby zawrzeć jakąś ramkę ze zmianami czy coś podobnego, co w zasadzie jest na rynku standardem przy reedycjach. Za to dowalili masę drogiej, dodatkowej zawartości na licencjach, do której nawet nie przygotowali grafik wincyj licencji! Dojechałem do końca i moim oczom ukazało się w końcu coś dla mnie, czyli upgrade pack. I tu znowu CMONowa bylejakość. Po pierwsze, same karty, instrukcję nową sobie żuczku drukuj. Po drugie, opis zmian jest enigmatyczny, co w zasadzie jest upgradeowane? Layout? Podziękuję. Niby napisali, że jakieś zmiany balansu, ale jakie, ile, dla których bohaterów? Cisza. Czy są to zmiany wynikające ze zmian w mechanice gry? Tajemnica, idź pan lepiej się pogap na figurki z Mortal Kombat. Kasztanem na torcie jest fakt, że upgrade pack jest addonem, więc samego go nie kupię. Wielki, środkowy palec pokazany dotychczasowym fanom gry. Ale cóż, niczego więcej się po CMONie nie spodziewałem.
Samą grę za to gorąco polecam, świetna jest, jeden z moich ulubionych, jeśli nie ulubiony skirmish. Miks taktyki wynikającej z losowości kart i konieczności odrzucenia ręki na koniec rundy ze strategicznym podejściem do pozycjonowania figurek na planszy i wypełniania celów. Gorąco polecam sprawdzić na bga idać zarobić CMONowi poszukać używek w sieci
Zero zaskoczenia, typowy CMON Nie ma słowa o zmianach w mechanice, przejrzałem instrukcję i nigdzie nie wysilili się, żeby zawrzeć jakąś ramkę ze zmianami czy coś podobnego, co w zasadzie jest na rynku standardem przy reedycjach. Za to dowalili masę drogiej, dodatkowej zawartości na licencjach, do której nawet nie przygotowali grafik wincyj licencji! Dojechałem do końca i moim oczom ukazało się w końcu coś dla mnie, czyli upgrade pack. I tu znowu CMONowa bylejakość. Po pierwsze, same karty, instrukcję nową sobie żuczku drukuj. Po drugie, opis zmian jest enigmatyczny, co w zasadzie jest upgradeowane? Layout? Podziękuję. Niby napisali, że jakieś zmiany balansu, ale jakie, ile, dla których bohaterów? Cisza. Czy są to zmiany wynikające ze zmian w mechanice gry? Tajemnica, idź pan lepiej się pogap na figurki z Mortal Kombat. Kasztanem na torcie jest fakt, że upgrade pack jest addonem, więc samego go nie kupię. Wielki, środkowy palec pokazany dotychczasowym fanom gry. Ale cóż, niczego więcej się po CMONie nie spodziewałem.
Samą grę za to gorąco polecam, świetna jest, jeden z moich ulubionych, jeśli nie ulubiony skirmish. Miks taktyki wynikającej z losowości kart i konieczności odrzucenia ręki na koniec rundy ze strategicznym podejściem do pozycjonowania figurek na planszy i wypełniania celów. Gorąco polecam sprawdzić na bga i
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 101 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Poświęci się ktoś i napisze kilka słów odnośnie zmian lub czym ta nowa wersja jest? Po wstępnym przejrzeniu widzę bardziej remaster? Nie zauważyłem konkretnych zmian. SFB uwielbiam i mam wszystko co wyszło, więc kusi jak najbardziej
- mat_eyo
- Posty: 5688
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 897 times
- Been thanked: 1415 times
- Kontakt:
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Na szczęście ktoś już to za nas zrobiłCrossSleet pisze: ↑30 paź 2024, 13:41 Poświęci się ktoś i napisze kilka słów odnośnie zmian lub czym ta nowa wersja jest? Po wstępnym przejrzeniu widzę bardziej remaster? Nie zauważyłem konkretnych zmian. SFB uwielbiam i mam wszystko co wyszło, więc kusi jak najbardziej
https://boardgamegeek.com/thread/339630 ... rom-reborn
Widząc listę tych zmian, to upgrade pack bez kart challenge jest jeszcze bardziej bez sensu, niż wcześniej mi się wydawało. CMON zbiera owacje na stojąco
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Ja odbieram, że to jest upgrade pack do starych postaci, żeby móc nimi grać w nową podstawkę. A nie żeby grać nowymi kartami w starą podstawkę.
Ja bym ogólnie olał tę nową wersję i został przy starej, gdyby nie MK
- mat_eyo
- Posty: 5688
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 897 times
- Been thanked: 1415 times
- Kontakt:
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Tak to wygląda, co jak już pisałem, jest policzkiem dla fanów pierwszej edycji.
Zmiany wyglądają fajnie, zwłaszcza te dotyczące kart wyzwań, ale nie przekonują mnie do wydania takiej kasy na grę, którą już mam. Upgrade pack z kartami czempionów, wyzwań i instrukcją bym kupił.
Na szczęście mnie misz-masz z żółwiami nijna i mortal kombat zdecydowanie odrzuca, więc przynajmniej tutaj nie mam pokusy. Jednak żeby nie było, że krytykuję ludzi, którzy na te licencje się łapią - gdyby wrzucili wojowników z Dragon Balla, to bym się rzucił jak dzik w żołędzie
Zmiany wyglądają fajnie, zwłaszcza te dotyczące kart wyzwań, ale nie przekonują mnie do wydania takiej kasy na grę, którą już mam. Upgrade pack z kartami czempionów, wyzwań i instrukcją bym kupił.
Na szczęście mnie misz-masz z żółwiami nijna i mortal kombat zdecydowanie odrzuca, więc przynajmniej tutaj nie mam pokusy. Jednak żeby nie było, że krytykuję ludzi, którzy na te licencje się łapią - gdyby wrzucili wojowników z Dragon Balla, to bym się rzucił jak dzik w żołędzie
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 101 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Rzeczywiście, zaczynam się zastanawiać. Chyba wolałbym po prostu nowych bohaterów do starej edycji. MK i Żółwie są ok dla mnie, ale też nie jestem aż takim fanem, żebym musiał to mieć - wolę osobiście bohaterów bez IPmat_eyo pisze: ↑30 paź 2024, 15:57Na szczęście ktoś już to za nas zrobiłCrossSleet pisze: ↑30 paź 2024, 13:41 Poświęci się ktoś i napisze kilka słów odnośnie zmian lub czym ta nowa wersja jest? Po wstępnym przejrzeniu widzę bardziej remaster? Nie zauważyłem konkretnych zmian. SFB uwielbiam i mam wszystko co wyszło, więc kusi jak najbardziej
https://boardgamegeek.com/thread/339630 ... rom-reborn
Widząc listę tych zmian, to upgrade pack bez kart challenge jest jeszcze bardziej bez sensu, niż wcześniej mi się wydawało. CMON zbiera owacje na stojąco
- pan_satyros
- Posty: 6154
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 681 times
- Been thanked: 516 times
- Kontakt:
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Obstawiam rozmiar zbliżony do WHU, ale trochę wyższy.Tak z 4x mniejsze od Mythica.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 sie 2013, 10:49
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 14 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Zastanawiam się nad zakupem. Myślicie, że będzie ta gra wydawana po polsku czy nie ma co czekać? (Nie mam problemu z angielskim, ale jak jest opcja PL to wolę mieć w PL)
- Bart Henry
- Posty: 1054
- Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 140 times
- Been thanked: 843 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Nie nastawiałbym się na polską wersję. Gdy jeszcze Mythic stał na nogach, to SFB miała u siebie na testach Czacha. Ostatecznie się nie zdecydowali. Teraz z racji CMON można byłoby podejrzewać Portal o wydanie polskiej wersji, ale ja byłbym sceptyczny, bo mają już w portfolio grę pojedynkową (Neuroshima Hex), na której dalszy żywot przestawali mieć pomysł i prawie ją ubili, więc mogą być już zrażeni. Co prawda jest znaczna różnica w tworzeniu gry in-house a wydawaniu czegoś na licencji. Zakładam też, że nacisku na wzięcie do lokalizacji ze strony CMON nie będzie.Crowmaster pisze: ↑20 lis 2024, 14:58 Zastanawiam się nad zakupem. Myślicie, że będzie ta gra wydawana po polsku czy nie ma co czekać? (Nie mam problemu z angielskim, ale jak jest opcja PL to wolę mieć w PL)
Według mnie język polski nie ma tutaj sensu z czterech przyczyn.
Po pierwsze, będziesz trafiał na sytuacje sporne co do rozpatrzenia jakiejś karty względem innej, najczęściej pewnie w kontekście kart reakcji. Dużo szybciej znajdziesz odpowiedzi na pytania w języku angielskim. Spolszczone nazwy kart w takich grach, to zło.
Po drugie, nawet jak wyjdzie polska wersja, to niekoniecznie wyjdzie wszystko. Jestem wręcz pewny, że nie ma co liczyć na zestawy konwertujące, czy postaci z poprzednich sezonów (które chyba są EX-em na kampanii).
Po trzecie, jak ewentualna polska wersja nie siądzie na rynku, co jest możliwe, to nie będzie dalszego wsparcia. Pewnie będziesz i tak zmieniał na angielską wersję celem kompatybilności z następnymi dodatkami, bo będą Cię irytowały słowa kluczowe w różnych językach.
Po czwarte, łatwiejsza ewentualna przesiadka na implementację na BGG, gdybyś chciał pograć z kimś online.
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
A na BGA to już całkiemBart Henry pisze: ↑20 lis 2024, 22:27 Po czwarte, łatwiejsza ewentualna przesiadka na implementację na BGG, gdybyś chciał pograć z kimś online.
Ja też lubię mieć PL jeśli akurat jest chociażby po to, żeby wspierać polskiego wydawcę, ale tutaj idę w ENG. Mam pierwszy sezon, gra mi się bardzo podoba, tekstu niewiele i prosty, i tak opiera się na słowach kluczowych i tak, więc w razie czego polską instrukcję będzie można sobie sprawdzić (ale prędzej i tak angielskie FAQ się przyda).
Również nie podejrzewam, żeby wyszła wersja PL, a już na pewno w satysfakcjonującej mnie formie.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 sie 2013, 10:49
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 14 times
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 17 gru 2013, 15:02
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 101 times
Re: Super Fantasy Brawl (Jochen Eisenhuth)
Ja po przemyśleniu odpuszczam - aż sam jestem zdziwiony, bo SFB to serio moje top. Jednak tutaj zmiany są na siłę. Wziąłbym jakby bohaterowie działali wstecz. Nowa plansza mi się nie podoba i w ogóle po zatanowieniu to taki dziwny twór. Tyle ode mnie, może nauczyłem się walczyć z FOMO w końcu