Tak jak w tytule, od czego powinno się zacząć?
Najpierw stworzyć jakąś prostą gre słowną, może gre dla dzieci?
W którym momencie zabrać się za tworzenie jakiegoś większego tytułu?
Czy dobrym "ćwiczeniem" będzie przerobienie powstałego już tytułu i zmodyfikowanie go tak żeby miał inne mechaniki ale był grywalny?
Czy jest gdzieś w internecie spis mechanik do gier planszowych? Tak, żeby można było wziąć jakąś, zmodyfikować i zaimplementować.
Od czego zacząć tworzenie gier?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 07 kwie 2024, 22:53
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Gosiek
- Posty: 445
- Rejestracja: 15 gru 2017, 13:28
- Lokalizacja: W-wa
- Has thanked: 429 times
- Been thanked: 90 times
- Kontakt:
Re: Od czego zacząć tworzenie gier?
Wg mnie od grania - w różne gry, różnych projektantów, także w te złe - żeby poznać mechaniki, zrozumieć jak je łączyć, sprawdzić w praktyce jak to robią inni i co Ci się podoba, bo raczej trudno zaprojektować grę o mechanice X, jeżeli takiej mechaniki nie lubisz.
Do tego warto dorzucić trochę teorii - po polsku wyszły w ostatnich latach:
Poradnik projektowania gier planszowych
Głowa pełna gier - Adam Kwapiński
NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH - Porady dla projektantów gier planszowych
Nie wiem czy Rebel jeszcze robi warsztaty, ale swego czasu prowadzili regularnie Laboratorium Gier - https://www.facebook.com/laboratoriumgier/
Rozejrzyj się też po forum, czy w twojej okolicy nie działa jakaś grupa testersko-designerska - możesz zapytać, czy nie przygarną Cię na spotkanie i podpytać na żywo ludzi, którzy siedzą w temacie dłużej.
Pewnie można też po prostu siąść i zacząć tworzyć, ale bez ogrania to raczej nie wyjdzie z tego nic porywającego.
Do tego warto dorzucić trochę teorii - po polsku wyszły w ostatnich latach:
Poradnik projektowania gier planszowych
Głowa pełna gier - Adam Kwapiński
NAJLEPSI Z NAJLEPSZYCH - Porady dla projektantów gier planszowych
Nie wiem czy Rebel jeszcze robi warsztaty, ale swego czasu prowadzili regularnie Laboratorium Gier - https://www.facebook.com/laboratoriumgier/
Rozejrzyj się też po forum, czy w twojej okolicy nie działa jakaś grupa testersko-designerska - możesz zapytać, czy nie przygarną Cię na spotkanie i podpytać na żywo ludzi, którzy siedzą w temacie dłużej.
Pewnie można też po prostu siąść i zacząć tworzyć, ale bez ogrania to raczej nie wyjdzie z tego nic porywającego.
- poooq
- Posty: 1241
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Od czego zacząć tworzenie gier?
Serwis BGG jest bogatym źródłem informacjiwrxxx@o2.pl pisze: ↑20 maja 2024, 20:32 Czy jest gdzieś w internecie spis mechanik do gier planszowych? Tak, żeby można było wziąć jakąś, zmodyfikować i zaimplementować.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- The Fifth Horseman
- Posty: 151
- Rejestracja: 09 sie 2021, 12:35
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 170 times
- Been thanked: 55 times
Re: Od czego zacząć tworzenie gier?
Od zaznajomienia z jak największym wachlarzem istniejących gier. Oraz własnej inspiracji, bo kopiowanie "żeby kopiować" to trochę be.
Nie zastanawiaj się czy to co tworzysz jest "duże" czy "małe". Twórz, testuj, co działa usprawniaj, co nie działa tnij. Nie zawieś się na założeniu, że produkt końcowy będzie 1:1 z twoją początkową wizją.Najpierw stworzyć jakąś prostą gre słowną, może gre dla dzieci?
W którym momencie zabrać się za tworzenie jakiegoś większego tytułu?
Nie modyfikowanie, bo za bardzo wiążesz się tym co już jest w tej grze. Zastanów się nad kluczowymi założeniami tytułu i tym jak byś je zrealizował od podstaw.Czy dobrym "ćwiczeniem" będzie przerobienie powstałego już tytułu i zmodyfikowanie go tak żeby miał inne mechaniki ale był grywalny?
Albo wylosuj sobie z czapy tematykę gry, gatunek i mechanikę po czym spróbuj je skleić w sensowną całość.
Albo zapytaj jednego z obecnie popularnych chatbotów o propozycje i od tego zacznij. Zapytałem jednego z nich jakie połączenia tematów, mechanik i gatunków byłyby wyjątkowo złe i dostałem coś takiego:
Spoiler:
Spoiler:
https://www.squidi.net/three/ głównie celuje w gry komputerowe, ale część mechanik nadaje się też do planszówek (bezpośrednio lub jako inspiracja)Czy jest gdzieś w internecie spis mechanik do gier planszowych? Tak, żeby można było wziąć jakąś, zmodyfikować i zaimplementować.
EDYT: Jeżeli angielski ci nie przeszkadza, kanały Adam in Wales oraz Cogito Design ma sporo nagrań omawiających mechaniki: https://www.youtube.com/@AdaminWales/videos https://www.youtube.com/@cogitodesign/videos