Strona 1 z 1

WH40K: Darktide (GW)

: 22 kwie 2024, 15:23
autor: Cyel
WH40K DARKTIDE

Obrazek

Pierwszą moją reakcją było "o, kolejna, denna planszówka od GW" ale w opisie zauważyłem:
...intense linked missions using rules based on Kill Team.

...your first taste of the intense skirmish combat of a game of Kill Team
A ponieważ uważam KT za grę dość nietypową dla GW, bo naprawdę solidnie przemyślaną i sprytnie, całkiem nowocześnie zaprojektowaną, to uznałem, że może tym razem niekoniecznie szykuje się kasztan.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 22 kwie 2024, 15:32
autor: Mr_Fisq
Plansza wygląda jak brzydsza siostra Gloomhavena, a ustawienie figurek prawie jak w jakimś abstrakcie, ale grałbym ;)

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 22 kwie 2024, 15:55
autor: Backero
Bitewniak na podstawie gry komputerowej na podstawie bitewniaka? Nieźle

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 22 kwie 2024, 15:56
autor: pingus
Te ich małe boxy zwykle mają najlepsze rulesety (np. Blitz Bowl). Oczywiście to dalej GW, więc super czystego designu nie będzie, ale to wygląda na coś czego chętnie bym spróbował.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 23 kwie 2024, 10:00
autor: thegammer
Na pierwszy rzut oka wygląda na mix Warhammer Underworlds z Warhammer Age of Sigmar: Bladeborn w uniwersum 40-tki.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 23 kwie 2024, 11:24
autor: kaimada
Jak będzie konfrontacyjna na zasadzie Underworlds to kupuję. Jak koop to nie sądzę .

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 23 kwie 2024, 11:43
autor: roballen
Wygląda atrakcyjnie. Spróbuję.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 23 kwie 2024, 14:24
autor: Padre
Wizualnie straszliwa bida, wygląda jak czyszczenie magazynu pod kierownictwem stażysty z "dedlajnem" na przedwczoraj. Jeśli w zasady włożyli proporcjonalną ilość wysiłku (a czemu miałoby być inaczej?), to będzie kino.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 04 maja 2024, 16:39
autor: kaimada
Czyli jednak coop, to ja podziękuję.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 05 maja 2024, 10:49
autor: Cyel
kaimada pisze: 04 maja 2024, 16:39 Czyli jednak coop, to ja podziękuję.
Bardzo ubolewam, że ten gatunek, w którym kiedyś rywalizacja pomiędzy drużyną a graczem-MG/Overlordem była standardem, obecnie w zasadzie wyłącznie ma przeciwników sterowanych przez automę.

Żadne karciano-kościane AI nie skopie tyłka tak srogo jak wredny, przebiegły, bezlitosny Overlord. A samodzielne skopanie tyłków całej drużynie graczy-przeciwników i patrzenie jak wszyscy namawiają się na Ciebie jak przysłowiowa banda Łysego a i tak nic z tego nie wychodzi, to też niezła frajda :D

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 06 maja 2024, 06:51
autor: Sloth
Cyel pisze: 05 maja 2024, 10:49
kaimada pisze: 04 maja 2024, 16:39 Czyli jednak coop, to ja podziękuję.
Bardzo ubolewam, że ten gatunek, w którym kiedyś rywalizacja pomiędzy drużyną a graczem-MG/Overlordem była standardem, obecnie w zasadzie wyłącznie ma przeciwników sterowanych przez automę.

Żadne karciano-kościane AI nie skopie tyłka tak srogo jak wredny, przebiegły, bezlitosny Overlord. A samodzielne skopanie tyłków całej drużynie graczy-przeciwników i patrzenie jak wszyscy namawiają się na Ciebie jak przysłowiowa banda Łysego a i tak nic z tego nie wychodzi, to też niezła frajda :D
Co dla jednych jest wadą dla innych może być zaletą.
Na rynku nie ma znowuż nadmiaru gier typu skirmish umożliwiających granie solo. W dodatku GW jest dosyć proste mechanicznie i szybkie, tak mi się zdaje. Nie przeczę iż na plus również fajne figurki :)
Ja czekam. Kwestia tylko $.

Re: WH40K: Darktide (GW)

: 06 maja 2024, 07:49
autor: Mr_Fisq
Pojawiają się już recenzje, i to niekoniecznie pochlebne:
https://www.thegamer.com/warhammer-4000 ... me-review/
Druga recenzja z lepiej rozpisaną zawartością pudełka:
https://www.goonhammer.com/goonhammer-r ... ures-game/

Z suchych faktów:
- 6 misji misji, każda podzielona na trzy części/rundy
- 65 GBP - cena wyjściowa.
- brak nowych figurek (wszystko już kiedyś gdzieś było)
- gra ma chodzić na zmodyfikowanych zasadach Kill Team.
- 2 rodzaje przeciwników.

Trochę więcej można zobaczyć tu:


Moje dwa grosze:
1. Tanio nie jest - cena to ponad połowa Blackstone Fortress, ale zobaczymy jak to będzie wyglądało w sklepach.
2. Bez dodatków będzie ubogo - 2 rodzaje przeciwników? Postaci do kierowania też przydałoby się więcej. Ciekawym rozwiązaniem byłoby wypuszczenie dodatku papierowego pozwalającego wykorzystać w grze figurki z Kill Team'ów.