Strona 1 z 1

Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 15:14
autor: bolek
Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/184 ... nd-edition

Flash Duel to prosta, szybka gra karciana, która symuluje sparingi między postaciami z Fantasy Strike. Walka odbywa się na liniowej trasie o 18 polach i polega na trafieniu przeciwnika z odpowiedniej odległości.

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 15:17
autor: warlock
Kupiłem ostatnio i zagrałem parę partyjek - bardzo fajny fillerek ;). Gra ma masę trybów rozgrywki, ale póki co poznałem tylko tryb 1v1 (przy czym nie graliśmy jeszcze z draftem zdolności, tylko na gotowych zestawach w ramach danej postaci).

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 15:27
autor: bolek
Nie znalazłem tematu, więc pozwoliłem sobie go założyć.
A wszystko przez "Dżentelmenów", którzy od niedawna gry Sirlina przybliżają:)
Gra oczywiście nie do zdobycia w wersji fizycznej, ale na tyle byłem tematem zaintrygowany, że wystrugałem sobie pnp i ....
Po 8 rozgrywkach z synem (już pierwszego dnia) muszę przyznać, że połknąłem haczyk. Mam BattleCON, mam Legendy Blue Moon i myślałem że gier pojedynkowych już nie potrzebuję.
Flash Duel co prawda nie jest jakimś wyjątkowym odkryciem, w moim odczuciu nie jest grą "lepszą" od wyżej wymienionych, ale przez swoją prostotę i lekką asymetrię sprawia że w kolekcji zdecydowanie zostaje.
Widzę tu ciekawy proces - z każdą rozgrywką odkrywa się malutką cechę, taki niuansik, który w głowie uporczywie woła: "wykorzystaj mnie następnym razem":) I z partii na partię, w miarę poznawania gry i oswajania się prościutką mechaniką, głód odkrycia czegoś jeszcze i sprawdzenia w praktyce rośnie!

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 15:45
autor: warlock
Ciekawe, że piszesz o Legendach Blue Moon, bo Flash Duela ogrywałem sobie akurat z Legendami podczas tego samego spotkania i osobiście uważam LBM za grę o co najmniej klasę lepszą i bardziej wciągającą, a przy tym również dynamiczną i asymetryczną. ;) Niemniej jednak Flash jest po prostu przyjemny, a granie pod mocne strony swojej postaci i słabe strony postaci przeciwnika mimo wszystko jest angażujące ;).

A co do dostępności - kupiłem miesiąc temu nówkę na naszym amazonie ;).

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 17:00
autor: bolek
"Lepszość" Legend Blue Moon to pewnie kwestia indywidualna, aczkolwiek również bardzo sobie je cenię (mam 50+ rozgrywek).
Pełna zgoda, że Flash Duel to waga piórkowa i mimo iż większość cech Legend również posiada (ale są one zdecydowanie płytsze), to w jakiś tajemniczy sposób sprawia, że - przynajmniej u mnie - chęć rozegrania kolejnej partii jest niespotykanie duża:)

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 17:03
autor: vinnichi
Te odkrywanie ukrytych stylów walki dla każdej postaci podoba mi się najbardziej mechanika zajumana od Knizii (en garde) ale te umiejętności naprawdę dają sporo możliwości różnego rodzaju tańców. A to szybki podbieg pchnięcie cios a to ściąganie przeciwnika do siebie. Niektóre postacie są trudne do prowadzenia. Fajne jest to że chodzi o jeden strzał i koniec rundy. To dodaje wagi decyzjom. Narazie mam z 10 partii ale wygląda że będzie to dobry tytuł na wiele rozgrywek

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 19:07
autor: warlock
Fajne jest to że chodzi o jeden strzał i koniec rundy.
Z drugiej strony ten reset jest nieco upierdliwy przy fizycznym graniu - trzeba znowu tasować, usuwać 5 kart, rozdawać i podchodzić na nowo z pola 0 ;).

Ale giera jest bardzo fajna. Tylko mega boli mnie, że w tej edycji nie ma słowa wzmianki o tym, że to jest na silniku En Garde.

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 19:29
autor: bolek
Heh, tak, podchodzenie ze startu na początku u nas było trochę frustrujące.
Teraz jednak widzimy, że jest to taka zakamuflowana faza budowania ręki. Bywało też, że już w drugiej turze, przy odpowiedniej postaci można przebiec 3/4 planszy i zrobić strzał:)
Właśnie takie małe odkrycia u nas są tym magnesem, który zatrzymuje nas przy grze.

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 20:15
autor: Qnnrad
Grałem setki partii i nigdy nie narzekałem na resetowanie. Wszystkie odrzuty są odkrytą stroną w jednym miejscu, karty rzadko się grupują (nieczęsto grasz pary/trójki itd.), wystarczy zebrać i przetasować niedbale, a umiejejki postaci to tylko 3 karty na każdą grającą osobę do obrócenia.
I tak, na początku wydaje się, że marnujemy pierwsze tury, ale jak poznamy więcej postaci to zobaczymy wartość w budowaniu ręki/ustawianiu się.

Porównywania FD i BML w zakresie ustalania, który tytuł jest lepszy i o ile "klas", nie skomentuję, bo bez sensu.

Dzięki @bolek za założenie tematu tej niepozornej, cudownej grze!
Lepiej późno niż wcale (sam się ze 3 razy wahałem nad założeniem, ale za mało miałem odpowiedzi w wątkach o innych grach Sirlina żeby promować i ten tytuł). Chwała DPSom za promocję Flash Duelka!

Re: Flash Duel (David Sirlin)

: 16 kwie 2024, 21:48
autor: bolek
@Qnnrad - to głównie dzięki Tobie o tej grze się dowiedziałem, więc podziękowania należą się Tobie:)
(Przy okazji Legendy odkryłem dzięki @warlock, za co również jestem wdzięczny;)

A porównanie według mnie są istotne i warto je robić. To że mechaniki są podobne, to że ciężar jest inny, to że immersja jest większa lub mniejsza, itp - to wszystko staje się dla mnie jakimś punktem odniesienia pozwalającym wartościować konkretne cechy i decydować na ile dana gra wskakuje na radar. I tak jak "lepszość ogólna" jest pojęciem zbyt abstrakcyjnym, tak informacja, że gra jest lżejsza od A, albo ma mechanikę taką jak w B, już może mi się przydać.
Chociaż z drugiej strony Flash Duel w dziwny sposób wyłamuje się z tej logiki i ciągle jest dla mnie jakimś fenomenem. Jak wspomniałem, nie jest do dla mnie gra przewyższającą którąś z wcześniej wspominanych gier w którejś z istotnych cech, a jednocześnie jako całokształt wywołała niesamowicie dużo emocji i zaskoczeń.

btw - "dżentelmeni" i spółka, mam nadzieję, że druk grupowy Codex nadal macie w planach;]