Troche czepiasz sie na sile, wiesz?
Board Games Dev pisze: ↑20 mar 2024, 23:34
1. Nie jest wytłumaczone fabularnie dlaczego ktoś kontroluje więcej postaci od reszty
Podaj mi przyklad gry, w ktorej fabularnie ejst uzasadnione, ze kontrolujesz wiecej niz jedna postac jako gracz...
Board Games Dev pisze: ↑20 mar 2024, 23:34
2. Granie większą ilością postaci od reszty psuje immersję
Tobie
3. Gracz który posiada więcej postaci od reszty ma bardziej wymagającą rozgrywkę / więcej do nauki od reszty
Przy pierwszej grze, moze i owszem - grajac nty raz w Zombicide po 2-3 postacie jest mi to absolutnie rybka, ba! latwiej mi wykorzystywac synergie miedzy postaciami i przy kolejnych rozgrywkach wybieralismy takie, ktore moga tworzyc tandem
4. Moja personalna opinia: jest to po prostu leniwe rozwiązanie w porównaniu do innych które widziałem na rynku takie jak
- C: DMD, mity odpowiadają za poziom trudności a ich ilość skaluję się z ilością graczy
- Machina Arcana, ilość potworów skaluję się z ilością graczy
- Spirit Island, wyspa zmienia rozmiar w zależności od ilości graczy
mógłbym tak długo
Ok, i zakladasz, ze tutaj nie bedzie tego rozwiazania? Przypomne, ze gra jest obecnie fundowana - nie ma skonczonego developmentu, wiec to o czym mowisz moze (nie musi) sie pojawic
Większość planszówek jednak oferuję taki sam poziom skomplikowania i ilości różnorodnych akcji między graczami uczestniczącymi w partii. Nie widzę w jaki sposób jest to "moje" podejście.
Troche ogolnikami rzucasz - jest tez wiele popularnych i bardzo dobyrch tytulow, ktore sie nie skaluja dobrze w dol i zwyczajnie wymagaja wiekszej liczby postaci
Ba, nawet Cthulhu Death May Die, pomimo skalowania ma odczuwalnie inny poziom trudnosci pomiedzy 2 graczami, a 3/4 graczami nie mowiac o 5. Pomine solo, ktore jest gra na dwie postaci.
Wsrod gier, ktore maja fixed player count sa wlasnie wspomniane przez ciebie Oathsworn, Aeon Trespass Odyssey, Kingdom Death Monster, Zombicide, Middara i tez bym mogl tak dlugo wymieniac - i to sa dobre gry, z dobrym deisgnem. Po prostu scaling down mija sie z celem w niektorych tytulach i altwiej zalozyc fixed player count niz rebalansowac wszystko na kazda jedna mozliwa ilsoc graczy
Dlaczego wydawcy nie mogliby podać informacji typu "player count: 1-4, recommended / best at: 4".
A kto am to stwierdzic? Bo gracze moga to okreslic po premierze, a gry TYLKO NA 4 GRACZY po prostu gorzej sie sprzedaja. A podpowiem, ze gry to produkt, ktory ktos chce sprzedac, wiec nie powie ci zaden wydawca "chlopie, ale ten Kingdom Death Monster to najlepszy jednak solo jest, bo coopa tam nie uswiadczysz, ale 4 postacie to ciutke trudno ogarnac