Strona 1 z 1

Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 08:57
autor: itsthisguyagain
VP=victory points aka punkty zwycięstwa

Czy są takie gry (z wyjątkiem mi znanych)?

Gry gdzie rozwijamy silniczek i za każdą akcję trzaskamy VP: "tu 2 tam 5 to robię 5" są moim zdaniem bez sensu. Z wyjątkiem kilku wyjątków w ogóle mnie nie angażują.

Szukam gier gdzie, żeby zdobyć VP trzeba się napocić, najlepiej na zasadzie tylko jeden gracz ma szansę zapunktować.

Ostatecznie może być rodzaj gry "gramy 5 rund i na koniec liczmy VP" ale najlepiej gdyby był wyścig do ustalonej liczby VP.

Organicznie nie lubię set collection i ukrytych kart celów/punktowania - gra musi być naprawdę wybitna w innych obszarach, żebym jej wybaczył obecność ww.

bardzo dziękuję za jakiekolwiek rekomendacje

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 10:00
autor: Curiosity
Nie wiem czy idę dobrym tropem, ale Res Arcana może być taką grą. Tu nie ma silniczka, który co turę Ci robi PZ, jest to raczej ciułanie zasobów i decyzje, czy za te zasoby kupić (wystawić) kolejną kartę, czy kupić PZ. Jest wyścig po enklawy, które faktycznie jak już masz to te punkty już potem lecą, ale ogólnie to o punkty nie jest tak łatwo. Końcowe różnice punktowe zwykle są niewielkie.

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 10:17
autor: Barbarzyńca
Dałbyś przykład ze dwóch gier, które spełniają warunki w najlepszym stopniu i są ci znane?

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 10:20
autor: jurant91
Polecę jeszcze Diune: Imperium. Jednym z warunków zakończenia gry jest zdobycie 10pkt. Żeby je zdobyć musisz wygrywać bitwy z innymi graczami, mieć odpowiednią/największą liczbę wpływów we frakcjach, spełniać warunki z kart intryg lub technologii lub je kupować co też nie jest łatwe. Zazwyczaj jest tak że walczy się o każdy punkt z innymi graczami

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 10:37
autor: itsthisguyagain
Barbarzyńca pisze: 16 mar 2024, 10:17 Dałbyś przykład ze dwóch gier, które spełniają warunki w najlepszym stopniu i są ci znane?
Diuna: Imperium
Barrage (nie do końca spełnia warunki)
Kemet
jurant91 pisze: 16 mar 2024, 10:20 Polecę jeszcze Diune: Imperium.
Znam. Najbardziej ograna przeze mnie gra jaka istnieje.

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 10:56
autor: Pompex
Pax Pamir

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 11:28
autor: Cyel
Twilight Imperium, przynajmniej edycja w którą ja grywam, czyli trzecia+Shattered Empires. Kilka celów robi się z automatu ale są dostępne dla wszystkich więc wszyscy to robią i to nie te Vp kształtują wynik. Cele, które pozwolą zrobić faktyczną przewagę są najczęściej niełatwe, wymagają długiego set upu i czajenia się, zanim się po nie sięgnie.

I w grze jest dokładnie tak jak piszesz, pierwsze, łatwe Vps gracze zdobywają niejako mimochodem, a potem zaczynają się prawdziwe podchody o to, żeby zrealizować swój prywatny cel tak, żeby przeciwnicy nie zorientowali się do czego dążysz, albo wykonać któryś z późno wychodzących, ambitnych celów dających na raz po kilka Vps ale bardzo niełatwych w realizacji. A na planszy coraz gęściej ;)

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 15:13
autor: jurant91
To może Root? Masz wyścig do ustalonej liczby VP, brak ukrytych celów. Każdy gracz kontroluje jedną frakcje i w zasadzie gra w inną grę. Każda frakcja zdobywa VP w inny sposób, ale główne założenie jest takie żeby się rozwijać i nie dać rozwiać się innym. W grze jest dużo interakcji i konfrontacji

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 16 mar 2024, 15:41
autor: tomuch
W Loyangu każdy kolejny punkt zwycięstwa kosztuje coraz więcej. Za 1 PZ zapłacisz jedną monetą, za drugi 2, a za 15 - 15 monet. Na koniec trzeba się nieźle napocić, żeby jeszcze o ten jeden wyżej podejść...

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 21 mar 2024, 17:50
autor: salaba
Podbijam Pax Pamir, tutaj można skończyć z 0 punktami a nawet na minusie, średnio zwycięzca zdobywa 12-14 punktów a bywa i mniej

Re: Każdy kolejny VP coraz trudniej zdobyć

: 24 mar 2024, 11:25
autor: Deem
Hmmm a może coś od gmt? Twilight Struggle, 1960: Making of the President, Bayonets and Tomahawks, COINy. Nie jestem pewny, czy to dobry trop, bo tam punktów jest dużo, ale o każdy trzeba się ostro naszarpać.