Strona 3 z 5

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 26 mar 2024, 11:22
autor: gogovsky
Ja to ukryje
Spoiler:
Drugie pytanie chcę się upewnić niebezpieczeństwo na naszym polu nie przeszkadza w robieniu akcji specjalnej z tego pola, mogę sobie normalnie kwiatki zbierać, a ewentualnie w fazie wydarzeń niebezpieczeństwo mi zrobi kuku?:D

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 26 mar 2024, 13:46
autor: choczkins
Tak o ile się nie mylę, możesz wrócić na daną planetę o ile jej karta lądowania jest dostępna, po to też zapisujesz sobie planetę np. jej odkryte ważne punkty aby później je z powrotem umieścić we wskazanych miejscach.
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu 😉

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 26 mar 2024, 14:18
autor: raj
vernit pisze: 25 mar 2024, 22:48
Void pisze: 25 mar 2024, 13:22 Nieprawda, kości z ikoną wypadku nie można wykorzystać dla celów kombinacji (krok 5 testu), natomiast dla wszystkich innych celów (efekty specjalne, zaznaczanie wyników) można spokojnie wykorzystać.
No to widzę że źle grałem (wersję hardcore) :)
Jest zapis: "Czerwona kość z ikoną Wypadku nadal liczy się jako czerwona kość." W instrukcji jest tylko jeden taki zapis, więc trzeba dobrze czytać.
Można wykorzystać, pod warunkiem, że wcześniej nie została zużyta na negatywny efekt.
Czyli jeżeli jako pierwszy w rozliczeniu jest wybuch (co np. przesuwa znacznik na liczniku niepowodzenia), to kostka z wybuchem jest odrzucana z puli i nie może być już wykorzystana do innych rozliczeń (jako kostka w danym kolorze).

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 26 mar 2024, 14:48
autor: gogovsky
choczkins pisze: 26 mar 2024, 13:46 Tak o ile się nie mylę, możesz wrócić na daną planetę o ile jej karta lądowania jest dostępna, po to też zapisujesz sobie planetę np. jej odkryte ważne punkty aby później je z powrotem umieścić we wskazanych miejscach.
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu 😉
A czemu miałaby być niedostępna?

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 26 mar 2024, 15:07
autor: choczkins
gogovsky pisze: 26 mar 2024, 14:48
choczkins pisze: 26 mar 2024, 13:46 Tak o ile się nie mylę, możesz wrócić na daną planetę o ile jej karta lądowania jest dostępna, po to też zapisujesz sobie planetę np. jej odkryte ważne punkty aby później je z powrotem umieścić we wskazanych miejscach.
Odp. nr dwa, tak możesz zbierać kwiatki na takim polu 😉

A czemu miałaby być niedostępna?
Spoiler:

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 26 mar 2024, 15:11
autor: Void
gogovsky pisze: 26 mar 2024, 14:48
A czemu miałaby być niedostępna?
Spoiler:

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 28 mar 2024, 21:42
autor: Muszczu
Pytanie o akcje podróży z tej kart
Obrazek

Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 28 mar 2024, 22:12
autor: tomekmani3k
Zawsze możesz spróbować rzucić jedną kością licząc na symbol, jak nie trafisz i brakuje drugiej kości to odpalasz dolny efekt.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 28 mar 2024, 23:02
autor: Void
Muszczu pisze: 28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Obrazek

Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 29 mar 2024, 08:37
autor: MowMiStefan
Void pisze: 28 mar 2024, 23:02 W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.
No właśnie też na to zwróciłem uwagę w samouczku. Po co w takim razie jest czerwone pole?

EDIT: Czekaj czekaj - tzn ze jak nie masz sukcesu i tak ZAWSZE rozpatrujesz czerwone pole? Jako efekt braku możliwości rozpatrzenia Zielonego?

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 29 mar 2024, 09:32
autor: gogovsky
MowMiStefan pisze: 29 mar 2024, 08:37 No właśnie też na to zwróciłem uwagę w samouczku. Po co w takim razie jest czerwone pole?

EDIT: Czekaj czekaj - tzn ze jak nie masz sukcesu i tak ZAWSZE rozpatrujesz czerwone pole? Jako efekt braku możliwości rozpatrzenia Zielonego?
Dokładnie tak działa czerwone pole brak sukcesu = czerwone, dodatkowo jak są obostrzeżenia typu >!< = czerwone, to zawsze robisz czerwone, nawet jak wyrzucisz to co trzeba na zielonym.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 29 mar 2024, 09:33
autor: MowMiStefan
gogovsky pisze: 29 mar 2024, 09:32 Dokładnie tak działa czerwone pole brak sukcesu = czerwone, dodatkowo jak są obostrzeżenia typu >!< = czerwone, to zawsze robisz czerwone, nawet jak wyrzucisz to co trzeba na zielonym.
No to z >!< = Czerwone to złapałem. Z jakiegos powodu uznałem tylko, że być może czerwone pola są po to, że efekty innych zdarzeń/kart mogą kazać je rozpatrzyć. NIe wiem jak to przegapiłem :) To sie muszę cofnąć :)

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 02 kwie 2024, 11:23
autor: Sixshot
Jesteśmy po rozegraniu pierwszej planety po samouczku i powstały pytania:
  1. Faza rozgrywana na mostku - czy można kumulować żetony dowodzenia i energii na kolejną fazę czy trzeba wykorzystywać na bieżąco ? , chodzi głownie o energię ? Np aby w kolejnej rundzie móc wydać np 4-5 jednostek energii ,a nie co rundę max 3
  2. Czy "niskie morale" od "średnie morale" różni się tylko tym ,że podczas fazy rekrutacji będzie 4 rekrotów zamiast 5? Z tego co czytaliśmy to dopiero " bardzo niskie morale" zaczyna być problematyczne i potem każdorazowe kolejne obniżanie.
  3. Jak można zwiększyć morale ? tylko poprzez losowe zdarzenia pokładowe ?
  4. Faza badań w laboratorium, Czy ja dobrze rozumiem ,że zawsze trzeba płacić wymaganymi odkryciami ? ,a załogę z odpowiednimi symbolami wykorzystujemy TYLKO po to, aby takich badań móc wykonać w jednej turze więcej i nie jest to alternatywna forma " opłaty"?

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 02 kwie 2024, 12:24
autor: miszczu666
Sixshot pisze: 02 kwie 2024, 11:23 Jesteśmy po rozegraniu pierwszej planety po samouczku i powstały pytania:
  1. Faza rozgrywana na mostku - czy można kumulować żetony dowodzenia i energii na kolejną fazę czy trzeba wykorzystywać na bieżąco ? , chodzi głownie o energię ? Np aby w kolejnej rundzie móc wydać np 4-5 jednostek energii ,a nie co rundę max 3
  2. Czy "niskie morale" od "średnie morale" różni się tylko tym ,że podczas fazy rekrutacji będzie 4 rekrotów zamiast 5? Z tego co czytaliśmy to dopiero " bardzo niskie morale" zaczyna być problematyczne i potem każdorazowe kolejne obniżanie.
  3. Jak można zwiększyć morale ? tylko poprzez losowe zdarzenia pokładowe ?
  4. Faza badań w laboratorium, Czy ja dobrze rozumiem ,że zawsze trzeba płacić wymaganymi odkryciami ? ,a załogę z odpowiednimi symbolami wykorzystujemy TYLKO po to, aby takich badań móc wykonać w jednej turze więcej i nie jest to alternatywna forma " opłaty"?
1. Żetony energii i dowodzenia nie przechodzą na kolejną rundę, w przeciwieństwie do żetonów sukcesu, które niewydane na zakup kości trafiają do woreczka z ikonami żetonów. Ale w trakcie rozgrywki mogą pojawić się jakieś sytuacje, które pozwolą ci dodać do tego woreczka żeton dowodzenia/energii, który będzie do wykorzystania w następnej fazie zarządzania statkiem.

2. Jak dobrze pamiętam tak to chyba wygląda. Niektóre wydarzenia pokładowe mogą też odnosić się do obecnego poziomu morale.

3. Zdarzenia pokładowe, ale również mogą się pojawić wydarzenia w trakcie eksploracji punktów podczas zwiedzania układów.

4. Jest dokładnie jak piszesz. Każde badanie posiadające koszt wymaga jego pokrycia.
Dodam jeszcze, że robiąc pierwsze badanie (te, które nie wymaga przydzielenia załogantów), możesz od razu zrobić wszystkie zawierające te samo słowo kluczowe (na prawo od napisu "projekty badawcze" - np. "BUDOWNICZOWIE") bez przydzielania załogantów, ale za każde trzeba zapłacić osobnymi odkryciami.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 03 kwie 2024, 09:48
autor: thcsiwy
Jak działa karta ekwipunku tyrolka?

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 03 kwie 2024, 11:13
autor: miszczu666
thcsiwy pisze: 03 kwie 2024, 09:48 Jak działa karta ekwipunku tyrolka?
Używasz kości aby położyć żeton tyrolki na POI z lądownikiem, następnie kazda postać może każdorazowo przemieszczać się z sektora z lądownikiem do sąsiadujących i w druga stronę ignorując ikony na połączeniach sektorów. Więc ani nie wydajesz kości na ruch, ani nie rzucasz kością niebezpieczeństwa.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 04 kwie 2024, 13:13
autor: Golfang
choczkins pisze: 22 mar 2024, 09:11 Czy ktoś mi wyjaśni jaki jest sens robienia testu podczas akcji przygotowania? Rozumiem jeszcze jeżeli z wyrzuconej ikony na jednej kości odświeżę sobie dwie inne natomiast 1 do 1 jakoś wydaje mi się to słabe, bo rozumiem że muszę później tą kość przenieść do zużytych. Może czegoś nie widzę w tej akcji?
Patrzę teraz na kartę PL:
"PRZYGOTOWANIE:
Dobierz 1 kartę Sekcji i/lub wykonaj Test, by aktywować efekt Kombinacji kości"

Przygotowanie jest bardzo sensownym i fajną akcją - kilka razy z niej korzystałem. Na 100% zyskujesz kartę sekcji (nie tracąc żadnej kostki) oraz dodatkowo możesz (ale nie musisz) wykonać test (stracić kostkę poprzez rzut na test)aby spróbować uzyskać dolny efekt karty sekcji którą zagrasz.

Natomiast ja mam pytanie o DRYFOWANIE? CO to jest i kiedy się dzieje?
Na stronie 5 Ksiegi Statku - mamy punkt 4, który mówi żeby przejść do strony 6 Księgi Statku -> więc co oznacza ten tekst poniżej o dryfowaniu?

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 04 kwie 2024, 13:35
autor: raj
Dryfowanie jest wtedy gdy nie masz karty lądowania w skanerze (masz za mało energii, żeby ją wsadzić).

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 04 kwie 2024, 19:08
autor: maciejo
Void pisze: 28 mar 2024, 23:02
Muszczu pisze: 28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Obrazek

Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.
To po co wykonywać wogóle akcje podróży jeśli w tym wypadku nie rzucasz dwoma kostkami, przecież to bez sensu.
Nie kumam wcale tego czerwonego efektu !?
Ale pewnie źle myślę i jest całkiem inaczej :lol:

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 04 kwie 2024, 20:03
autor: vernit
maciejo pisze: 04 kwie 2024, 19:08
Void pisze: 28 mar 2024, 23:02
Muszczu pisze: 28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Obrazek

Żeby się poruszyć do sektora muszę wyrzuć odpowiedni symbol albo rzucić dwoma dowolnymi kościami ale nie wiem kiedy rozpatruje się ten czerwony efekt ?
W momencie jak wypadnie wypadek ? Jeśli tak to rozumiem, że wtedy nie mogę się poruszyć
W momencie gdy w kroku 8 testu nie masz możliwości oznaczenia zielonego rezultatu tzn. w podanym przypadku nie masz w puli rzuconych kości ani dwóch kości ani symbolu zwiadu, nie poruszasz się wtedy i dodatkowo musisz zużyć jedną dostępną kość. Wypadek nie ma tutaj znaczenia bo nie ma żadnego efektu specjalnego związanego z wypadkiem.
To po co wykonywać wogóle akcje podróży jeśli w tym wypadku nie rzucasz dwoma kostkami, przecież to bez sensu.
Nie kumam wcale tego czerwonego efektu !?
Ale pewnie źle myślę i jest całkiem inaczej :lol:
Możesz nie spełnić jeżeli np rzucasz tylko jedną kością i myślisz że napewno będzie symbol zwiadu. I jeżeli nie udało Ci się go uzyskać to wtedy wywołuje się czerwony efekt.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 04 kwie 2024, 20:43
autor: Sixshot
Ja mam natomiast pytanie o karty planet i zapisywanie. Z tego co rozumiem to dopóki gra wyraźnie nie nakarze usunąć karty lądowania to planeta po skończonej misji zostaje zapisana. ..tyle ,że potem jak czytam dalej to podczas kolejnego zapisywania stanu gry gdy już mam jedną kartę planety i miała by powstać 2ga ..np z innej planety to trzeba usunąć tą pierwszą kartę ? Wydaje mi się to bez sensu w przypadku gdy mamy np otwarte kilka różnych planet. ..chyba że czegoś nie doczytałem / przeoczyłem. Usuwanie poprzednich kart ma tylko sens gdy jest to nadpisanie kolejnego stanu TEJ SAMEJ planety.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 04 kwie 2024, 23:36
autor: Void
maciejo pisze: 04 kwie 2024, 19:08
Void pisze: 28 mar 2024, 23:02
Muszczu pisze: 28 mar 2024, 21:42 Pytanie o akcje podróży z tej kart
Obrazek

To po co wykonywać wogóle akcje podróży jeśli w tym wypadku nie rzucasz dwoma kostkami, przecież to bez sensu.
Nie kumam wcale tego czerwonego efektu !?
Ale pewnie źle myślę i jest całkiem inaczej :lol:
Gdy masz ikonę podróży pomiędzy dwoma sektorami chcąc wykonać akcję podróży musisz rozpatrzyć efekt z karty warunków globalnych. Z podanego przykładu jest to test, z wynikiem zielonym - porusz się, wymagającym albo symbol zwiadu albo dwie kości, oraz wynikiem czerwonym wydaj kość (bez poruszania się).

Standardowo jak w testach, nieważne skąd masz ów symbol/ kości w puli. Możesz po prostu rzucić dowolnymi dwoma kośćmi i już. Możesz rzucić jedną kością licząc na symbol zwiadu lub Vanguard ( Jokera). Możesz też nie rzucać żadną kością jeśli masz np. ekwipunek który da ci do puli symbol zwiadu albo dwie wirtualne kości do wydania. Wynik czerwony standardowo, jak podchodzisz do testu i nie możesz oznaczyć zielonego musisz oznaczyć czerwony, nie poruszasz się i musisz wykorzystać kość.

Sixshot pisze: 04 kwie 2024, 20:43 Ja mam natomiast pytanie o karty planet i zapisywanie. Z tego co rozumiem to dopóki gra wyraźnie nie nakarze usunąć karty lądowania to planeta po skończonej misji zostaje zapisana. ..tyle ,że potem jak czytam dalej to podczas kolejnego zapisywania stanu gry gdy już mam jedną kartę planety i miała by powstać 2ga ..np z innej planety to trzeba usunąć tą pierwszą kartę ? Wydaje mi się to bez sensu w przypadku gdy mamy np otwarte kilka różnych planet. ..chyba że czegoś nie doczytałem / przeoczyłem. Usuwanie poprzednich kart ma tylko sens gdy jest to nadpisanie kolejnego stanu TEJ SAMEJ planety.
Chyba nie do końca zrozumiałeś, nie mam teraz przed sobą polskiej wersji (nie chce mi się wyciągać z pudła :lol: ) ale w angielskiej w dziale save point jest napisane że to jest w przypadku gdy dla aktualnej planety jest już kartka, wtedy "wyrzucamy" starą i piszemy nową z aktualnym stanem.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 09:39
autor: maciejo
Gram solo, w misji na planecie uczestniczyło dwoje członków załogi.
Udało mi się odwrócić - zaliczyć kartę Awansu.
Czy teraz aby awansować oboje członków załogi muszę odrzucić trzy Sukcesy czy za każdego po trzy ?

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 09:56
autor: raj
Nie odrzucasz sukcesów aby awansować załogę. To tylko próg powodzenia misji, który musisz osiągnąć.

Re: ISS Vanguard - pytania o zasady

: 05 kwie 2024, 14:01
autor: maciejo
raj pisze: 05 kwie 2024, 09:56 Nie odrzucasz sukcesów aby awansować załogę. To tylko próg powodzenia misji, który musisz osiągnąć.
Czyli jak rozumiem, jeśli spełniłem wymogi Awansu i odwróciłem Awans na drugą stronę to wystarczy, że posiadam trzy Sukcesy i dwie Osoby które uczestniczyły w misji awansują do Rangi 2 ?