Strona 2 z 4

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 mar 2024, 11:43
autor: salut
myslicie że ta cena 94-96zł utrzyma się jeszcze do premiery?

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 14 mar 2024, 14:26
autor: IrasArgor
salut pisze: 14 mar 2024, 11:43 myslicie że ta cena 94-96zł utrzyma się jeszcze do premiery?
Będzie to zależało od sprzedaży jeśli nakład będzie sprzedawał się szybko to cena prawdopodobnie będzie rosła.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 15 mar 2024, 09:14
autor: ave.crux
Zagrałem w biały zamek w 4 osoby.
Dobry to tytuł, chociaż na filmikach w ogóle mi się nie podobał. Punktowo 2gi na 4 graczy z wynikami 58-48-47-34.
Biały Zamek mimo tego, że na początku pokazuje, że punkty ma praktycznie wszędzie to nie daje się ich tak łatwo zdobyć. Każda akcja najlepiej jakby wynikała z innej albo była zrobiona tak aby odpalała kolejne kombinacje, bo na rozgrywkę masz jedynie 9 akcji. Ważne jest zarządzanie zasobami co nie zawsze jest łatwe. Gra ma dość krótką kołderkę, zmyślne zarządzanie kośćmi, jest w sumie podatna na paraliż decyzyjny, daje mega satysfakcję z kombinacji oraz warto być wysoko na torze inicjatywy, bo jak jesteś ostatni to mogą ci zejść najlepsze kości albo zostać zablokowane pola akcji, na które chcesz umieścić kość. Jest trochę losowości w kartach, ale akcje nie są przesadnie od siebie różne. Oczywiście jest też losowość przy rozłożeniu, ale to raczej wpływa pozytywnie na regrywalność.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 26 mar 2024, 15:51
autor: BOLLO
Jeżeli ktoś ma ochotę to zapraszam na unboxing gry.


Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 27 mar 2024, 12:34
autor: salut
no i ceny w sklepach już w górę :( szkoda ze tyle czekalem

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 27 mar 2024, 14:32
autor: kuleczka91
salut pisze: 27 mar 2024, 12:34 no i ceny w sklepach już w górę :( szkoda ze tyle czekalem
Przecież nadal można dorwać poniżej stówki, te 5-7 zł więcej to jeszcze nie jest tragedia :p

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 27 mar 2024, 18:22
autor: maciejos91
Brać i grać bo to jest naprawdę dobre.
5 partii solo z rzędu i nadal mało.

:)

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 27 mar 2024, 18:31
autor: Pompex
Ma ktoś może przetłumaczony fanowski wariat solo z BGG?

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 16:49
autor: wajwa
Zagrałem we wszystkich możliwych składach i na każdą ilość graczy jest b.dobrze.
Niczego nie oczekiwałem, podszedłem z rezerwą, "just another euro" :wink: , no ale niestety... gierka jest b.przyjemna, level kombinowania jaki bardzo lubię, tak więc złamałem się i zamówiłem 8)
Pierwsze wrażenie nie było wcale dobre, przynajmniej wizualnie.
Plansza (w pierwszym odczuciu) za pstrokata, uważam zresztą że można by wyodrębnić czytelniej tak naprawdę trzy ważne pola akcji (ogród, zamek i koszary) i byłoby idealnie.
Ogólnie żaden problem, po pierwszej rozgrywce wszystko jest już czytelne, zarówno plansza, ikonografia, jak i zasady.
Za tę kasę taka giera w zgrabnym kompaktowym opakowaniu, nic tylko brać... i grać :wink:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 17:13
autor: XLR8
Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 17:31
autor: wajwa
XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Po ilu partiach opinia ?

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 21:40
autor: siepu
wajwa pisze: 06 kwie 2024, 17:31
XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Po ilu partiach opinia ?
Wystarczy po jednej. Zależy kto czego oczekuje, obie wasze opinie moim zdaniem są poprawne. Dobrze zaprojektowany, ciasny układ równań tworzący ciekawą i angażującą łamigłówkę. Zero nowatorstwa i minimalna interakcja między graczami powoduje kompletny brak ekscytacji no i w sumie po co gramy w to razem. Co kto lubi :)

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 22:07
autor: kratylos
XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
feeling jest zupełnie inny nic revive - chyba tylko tory surowców na planszetkach sa takie same nic więcej te gry nic nie łaczy

W zamku nie chcemy robić tej czy innej akcji tu chcemy robic ciagi akcji - łańcuchy wynikowych działań i tu cały elekatyzujacy feeling gry leży - to musimy sobie wymyśłać i potem z zasysfakcja patrzeć jak to działa..

tu jest bardzo klarowny i czysty, piekny projekt gry - bez milona mikrozasad dziesiątków mechanik kilograma figurek itp

ja przy tej grze odpoczywam i oddycham pełna piersią...
easy to learning hard to master...
przy okazji gra szynko sie kończy wiec nie czuje zmecznia rozgrywka i ciagle mam potrzeb jeszcze jedna partię...

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 22:17
autor: maciejos91
18 partii solo 3 wygrane :D Nie ma lekko. Gra świetna ! Nie ma mikro zasad i można przy niej się doskonale zrelaksować !
Czas wypróbować wariant z automą z BGG.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 06 kwie 2024, 22:30
autor: kratylos
dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku... :D :D

a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 06:55
autor: maciejos91
kratylos pisze: 06 kwie 2024, 22:30 dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku... :D :D

a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
Dobry insert rozwiązuje problem i setup trwa 1-2 minuty

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 08:05
autor: wajwa
siepu pisze: 06 kwie 2024, 21:40
wajwa pisze: 06 kwie 2024, 17:31
XLR8 pisze: 06 kwie 2024, 17:13 Zagraliśmy i gra jest po prostu ok.
Ot kolejne mielenie surowców i wystawianie figurek w jak najlepsze miejsca i jak najtaniej.
Feeling podobny do revive. Klasycznie chcemy jak najmniej razy wykorzystać akcje główną do zebrania surowców, a jak najczęściej robić akcje główne.
Decyzję fajne i kołderka krótka. Jednak zabrakło tu czegoś w rozgrywce co by ją wyróżniło.
Sama rozgrywka jest po prostu nudna i mdła.
Po ilu partiach opinia ?
Wystarczy po jednej. Zależy kto czego oczekuje, obie wasze opinie moim zdaniem są poprawne. Dobrze zaprojektowany, ciasny układ równań tworzący ciekawą i angażującą łamigłówkę. Zero nowatorskości i minimalna interakcja między graczami powoduje kompletny brak ekscytacji no i w sumie po co gramy w to razem. Co kto lubi :)
A co razem graliście :wink: ?

Może i tak, może wystarczy po jednej.
Ale spytałem dlatego, że Kolega opisał w podobny sposób po jednej partii Nucleum, po czym pisał peany pochwalne po dwóch kolejnych...
Tak więc, by Jego czytelnicy nie czuli się zagubieni, po prostu pytam 8)

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 11:06
autor: Elo
A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 12:44
autor: XLR8
Elo pisze: 07 kwie 2024, 11:06 A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?
Jest inna i ma swoją tożsamość ale jak mnie jest gorsza od każdej z wymienionych

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 16:08
autor: _Berenice_
XLR8 pisze: 07 kwie 2024, 12:44
Elo pisze: 07 kwie 2024, 11:06 A jak się ma ten tytuł do innych, wydaje mi się podobnych gier? Marco Polo, GAH, Lorenzo i chyba Wiedźma Skała (pod względem wykręcania kombosów)? Jest na tyle inna, że warto brać pod uwagę?
Jest inna i ma swoją tożsamość ale jak mnie jest gorsza od każdej z wymienionych
Za to najlepsza jeśli chodzi o tych autorów xD Zdecydowanie lepsza od Czerwonej Katedry, mniej losowa od Shinkansenu

W telegraficznym skrócie:
- fajna ciasnota
- po pewnym czasie może już kręcić te kombosy, a nawet iść dalej na torze czapli
- szybka, nie ma czekania na swoją turę, można pyknąć kilka razy z rzędu
- niektóre rzeczy działają lepiej, inne gorzej.

Pogaduszki na ten temat od 3:15 do 18:11

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 20:08
autor: BOLLO
maciejos91 pisze: 07 kwie 2024, 06:55
kratylos pisze: 06 kwie 2024, 22:30 dodam że to była chyba , najbardziej efektywnie wydana 100ka na pluszówki przeze mnie w tym roku... :D :D

a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
Dobry insert rozwiązuje problem i setup trwa 1-2 minuty
Mam od reDrewno....jeszcze nie poskładany ale widziałem jak wygląda bo w rękach miałem i powinien zdać egzamin. Pamiętaj że jest ogólnie ciasno w samym pudle

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 07 kwie 2024, 22:47
autor: kuleczka91
kratylos pisze: 06 kwie 2024, 22:30 a co do minusów to po zakosztowywaniu kart troche mi sie wieczko pudełka nie domyka :(
To chyba tetris nie jest Twoją najmnocniejszą stroną :P Ja mam wszystkie karty w koszulkach premium i wszystko normalnie się domyka w oryginalnym pudełku bez insertu :P
Spoiler:

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 08 kwie 2024, 07:56
autor: ave.crux
U mnie również wszystko się pięknie domyka.
Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 08 kwie 2024, 10:32
autor: kuleczka91
ave.crux pisze: 08 kwie 2024, 07:56 Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
Oprócz odstawania wieka (to już u mnie skreśliło ten insert) nie podoba mi się jeszcze to, że jest jeden wspólny pojemnik na komponenty graczy. Zdecydowanie wolę jak każdy ma swój pojemnik.

Re: Biały Zamek / White Castle (Isra C., Shei S.)

: 08 kwie 2024, 10:42
autor: BOLLO
ave.crux pisze: 08 kwie 2024, 07:56 U mnie również wszystko się pięknie domyka.
Insert od redrewno to dla mnie porazka, abstrahując od ceny to nie widzę sensu kupowania ustrojstwa, gdzie bez niego domyka mi się gra, a z ustrojstwem wieczko wystaje na 0,5cm. Porażka na poziomie projektowania.
powiedzcie mi co Wy macie z tym wystawaniem wieka w grach z insertami. W czym to komu przeszkadza że coś się nie domyka (jaki ma to wpływ)? Ważne ze się nie wysypuje i wszystko trzymane w ryzach.
kuleczka91 pisze: 08 kwie 2024, 10:32 Oprócz odstawania wieka (to już u mnie skreśliło ten insert) nie podoba mi się jeszcze to, że jest jeden wspólny pojemnik na komponenty graczy. Zdecydowanie wolę jak każdy ma swój pojemnik.
Potwierdzam ale rozmawiałem o tym z właścicielem reDrewno i nie dało rady zrobić osobnych. Każda ścianka dodała by te kilka mm i nie mieściło by się to wówczas w pudle. Coś za coś. Za to karty w koszulkach wchodzą i są ładnie posegregowane jak i reszta rzeczy. Jedynie te pionki wspólne które trzeba wysypać a nie wyciągać.