Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
ravenone
Posty: 239
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:29
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: ravenone »

Pierwsza kampanie poszła gładko, ale druga dała mi zagwozdkę już w pierwszym scenariuszu.
Kampania nekropolia - bohaterowie wroga są umieszczani na kaflach I.
1. Jak się ruszają na zakrytych kaflach? Idą w stronę mojego miasta?
2. Zdolność wroga Wskrzeszenie - jakiej mocy używam? Podstawowej na brązową gwiazdkę?
3. Czy płaszcz nieumarłego króla ściągam z jednostki po walce?
Awatar użytkownika
goldsun
Posty: 563
Rejestracja: 11 cze 2021, 10:11
Lokalizacja: Bytom
Has thanked: 16 times
Been thanked: 196 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: goldsun »

Dołożę swoje pytania i wątpliwości.
1. Zadałem to pytanie na discordzie, ale nie otrzymałem oficjalnej odpowiedzi. Szukałem kilkukrotnie - nie widzę w instrukcji nigdzie informacji o ruchu jednostek na tej uproszczonej mapie do walki. Dokładnie - nigdzie nie widzę, żeby ruch po skosie był zabroniony.
Jest informacja, że jednostki nie sąsiadują po skosie, ale nie znalazłem nic o ruchu po skosie.
Wiem, że na logikę, ruch powinien być tylko góra/dól i prawo/lewo.
Wiem, że na pokazach o tym mówili.
Ale po prostu mi podpadło, że tego nie widzę w ostatecznej księdze zasad i mnie to zastanawia jednak.
2. Pamiętam, że w trakcie kampanii była mowa, że jednostki będą zadawały minimum 1 obrażenie. Ale w zasadach nigdzie tego nie widzę. Co ma znaczenie, bo właśnie mam sytuację: Kusznicy z atakiem 2 kontra gorgony z obroną 2. Realnie mogą zadać 1 obrażenie tylko, jeśli na kostce ataku wyrzucę +1. Co prowadzi do sytuacji w której będę w te gorgony walić, bez żadnego efektu. (punktów życia mają 4, więc minimum 4 razy muszę wyrzucić to +1, do tego czasu prawdopodobnie te gorgony mi tych kuszników zjedzą bez problemu, tym bardziej, że ich umiejka to może jeszcze przyspieszyć. Dodam, że kusznicy są "brązowi" a gorgony "srebrne", czyli jednostki z różnicą tylko 1 poziomu, a trafiając na siebie, w tym momencie, po prostu mamy lekką przepaść. Kusznicy już po upgrade - niestety to im akurat ataku nie zwiększa.).
Wiem, że mogę podnieść atak jakąś kartą "z ręki", ale najpierw trzeba taką kartę na tej ręce mieć. I to jest całkiem inny problem.
--
Dołączam różne wyrazy i pozdrawiam
Goldsun
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1118 times
Been thanked: 1282 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: seki »

goldsun pisze: 27 sty 2024, 12:30 Dołożę swoje pytania i wątpliwości.
1. Zadałem to pytanie na discordzie, ale nie otrzymałem oficjalnej odpowiedzi. Szukałem kilkukrotnie - nie widzę w instrukcji nigdzie informacji o ruchu jednostek na tej uproszczonej mapie do walki. Dokładnie - nigdzie nie widzę, żeby ruch po skosie był zabroniony.
Jest informacja, że jednostki nie sąsiadują po skosie, ale nie znalazłem nic o ruchu po skosie.
Wiem, że na logikę, ruch powinien być tylko góra/dól i prawo/lewo.
Wiem, że na pokazach o tym mówili.
Ale po prostu mi podpadło, że tego nie widzę w ostatecznej księdze zasad i mnie to zastanawia jednak.
2. Pamiętam, że w trakcie kampanii była mowa, że jednostki będą zadawały minimum 1 obrażenie. Ale w zasadach nigdzie tego nie widzę. Co ma znaczenie, bo właśnie mam sytuację: Kusznicy z atakiem 2 kontra gorgony z obroną 2. Realnie mogą zadać 1 obrażenie tylko, jeśli na kostce ataku wyrzucę +1. Co prowadzi do sytuacji w której będę w te gorgony walić, bez żadnego efektu. (punktów życia mają 4, więc minimum 4 razy muszę wyrzucić to +1, do tego czasu prawdopodobnie te gorgony mi tych kuszników zjedzą bez problemu, tym bardziej, że ich umiejka to może jeszcze przyspieszyć. Dodam, że kusznicy są "brązowi" a gorgony "srebrne", czyli jednostki z różnicą tylko 1 poziomu, a trafiając na siebie, w tym momencie, po prostu mamy lekką przepaść. Kusznicy już po upgrade - niestety to im akurat ataku nie zwiększa.).
Wiem, że mogę podnieść atak jakąś kartą "z ręki", ale najpierw trzeba taką kartę na tej ręce mieć. I to jest całkiem inny problem.
Wg mnie to zaszłości z prototypu. Ostatecznie nie ma czegoś takiego jak ruch po skosie i stale obrażenia 1. Jeśli masz taką walkę, że nie jesteś w stanie zadać żadnych obrażeń to zwyczajnie przegrywasz, błąd w przygotowaniu do niej.
Marcin199
Posty: 4
Rejestracja: 05 lut 2024, 12:20

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Marcin199 »

Z tymi kaflakami, to tak, wrogowie idą w stronę twojego miasta, na zakrytych kaflach. Masz ich jakieś strategie czy tak, bo ja się trochę gubię w tym.

Co do Wskrzeszenia, to kurczę, są różne zdolności, ale pewnie chodzi o to, żeby używać podstawowej mocy na brązową gwiazdkę. Pewnie coś w stylu "im więcej tym lepiej", w sensie gwiazdek.

A co do płaszcza nieumarłego króla, to raczej po walce go ściągasz z jednostki. Tak mi się przynajmniej wydaje, chociaż kurczę, różne gry różnie to potrafią ustawiać.
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: (KS) Heroes of Might and Magic 3

Post autor: daro69 »

Mam pytanie o zasady walki, czy można rzucić czar z ikoną błyskawicy w trakcie ataku jednostki przeciwnika ale przed rzutem koscmi a może nawet po rzucie kośćmi ataku? Np czar błyskawice i zabić taką jednostkę przed dotarciem do mnie ? Instrukcja w dwóch miejscach podaje różne informacje, takie działanie byłoby moim zdaniem mocno nie w duchu pierwowzoru. 2 pytanie, czy efekt czaru np. kamienna skóra trwa całą rundę ? Czy schodzi przy pierwszym ataku na jednostkę z tym efektem ?
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: daro69 »

czy w którymś dodatku wchodzi zasada dot. waitowania jednostek w bitwie ? tyczy się to PvP głównie ?
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: (KS) Heroes of Might and Magic 3

Post autor: Tomzaq »

daro69 pisze: 10 kwie 2024, 16:48 Mam pytanie o zasady walki, czy można rzucić czar z ikoną błyskawicy w trakcie ataku jednostki przeciwnika ale przed rzutem koscmi a może nawet po rzucie kośćmi ataku? Np czar błyskawice i zabić taką jednostkę przed dotarciem do mnie ? Instrukcja w dwóch miejscach podaje różne informacje, takie działanie byłoby moim zdaniem mocno nie w duchu pierwowzoru. 2 pytanie, czy efekt czaru np. kamienna skóra trwa całą rundę ? Czy schodzi przy pierwszym ataku na jednostkę z tym efektem ?
Z tego co czytałem w zasadach czar możesz rzucić podczas swojej tury
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: daro69 »

ja tego nie widze nigdzie w instrukcji ?- jest za to zapis ze wszystkie karty z błyskawicą rzucamy w w dowolnym momencie - nawet po rzucie kością ataku..
Awatar użytkownika
Tomzaq
Posty: 1725
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior
Has thanked: 112 times
Been thanked: 85 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Tomzaq »

No karty z piorunem można, ale czary nie są chyba karty z piorunem
Who is John Galt?
Posiadam
Awatar użytkownika
daro69
Posty: 118
Rejestracja: 02 gru 2015, 01:07
Has thanked: 93 times
Been thanked: 10 times

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: daro69 »

Oczywiście że są czary z piorunem , osłabienie , kamienna skóra, uleczenie itp
Talos
Posty: 1
Rejestracja: 26 lut 2021, 01:16

Re: Heroes of Might and Magic 3 - pytania o zasady

Post autor: Talos »

Hej, jestem po zakończeniu pierwszej partii. I nie wiem czy to przez pozna godzinę, czy po prostu mamy jakieś zaćmienie, ale nie możemy znaleźć info odnośnie "podwójnych" budynków na kaflach miast. Każde miasto ma jedno podwójne miejsce na budynki (np Zamek ma na jednym polu "kuźnię" i "wieże strażnicze"). I idąc dalej tym przykładem, wieże strażnicze nie mają swojego kafla budowy (ani opisu co dają), jest tylko kafel kuźni. Mają za to koszt. W pierwszym scenariuszu jaki gramy na start zbudowana jest już kuźnia, to jak to jest z tymi wieżami? (I wszystkimi innymi podwójnymi kaflami)? Z góry dzięki za pomoc :D
ODPOWIEDZ