ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
ISS Vanguard (M. Oracz, K. Piskorski, P. Samborski, M. Świerkot)
Gra trafia już do pierwszych wspierających, więc myślę, że warto założyć oficjalny temat.
Tutaj wątek o zbiórce na GF: viewtopic.php?f=57&t=68457&hilit=ISS+Vanguard
OPIS:
ISS Vanguard to kooperacyjna gra planszowa dla 1-4 graczy. Wprowadzi graczy bezpośrednio w epicką przygodę Sci-Fi, ponieważ będą grać jako 4 sekcje (ochrona, zwiad, nauka, inżynieria) na pokładzie pierwszego ludzkiego międzygalaktycznego lotu.
Kampania przedstawi wyjątkową historię napisaną przez Krzysztofa Piskorskiego (Tainted Grail), pełną trudnych wyborów, zwrotów akcji i rozgałęzień.
Rozgrywka podzielona jest na 2 główne etapy: faza statku i lądowanie na planetach.
Podczas fazy pierwszej gracze będą zarządzać swoim statkiem (segregatorem), gdzie każda sekcja będzie musiała podejmować decyzje dotyczące rozgrywki.
Następnie przygotujesz swoją załogę do wylądowania na następnej planecie w poszukiwaniu odpowiedzi na największe pytania ludzkości. Wspólnie wybierzecie lądownik i dostosujecie go za pomocą modułów, a następnie każda sekcja wybierze członka załogi do misji (bardziej doświadczeni członkowie załogi będą mieli lepsze szanse), talię umiejętności, wyposażenie i wybierze kości dla swojej postaci.
W grze pojawi się ponad 100 różnych członków załogi, z których każdy będzie miał unikalne cechy.
We wszystkich fazach rozgrywki gracze będą zaglądać do logbooka, na który składają się spotkania fabularne, często pisane w formie pełnych akcji dialogów między postaciami.
https://boardgamegeek.com/boardgame/325494/iss-vanguard
Re: (Gamefound) ISS Vanguard
Grałem parę misji to się wypowiem:
- proste zasady, bezboleśnie podane (pójście z tutorialem i doczytywanie jak coś się pojawi)
- sporą częścią gry jest zarządzanie statkiem / załogą etc. i przełączanie się między tym, a trybem gry na planecie, więc gra zajmuje dużo czasu by w nią organicznie grać (jest dużo rzeczy które ludzie uznają za "setup", jak wybieranie kart, które mimo wszystko są częścią gry)
- nie robiłem jednak zapisywania, mam po prostu rozłożoną grę
- proste zasady, bezboleśnie podane (pójście z tutorialem i doczytywanie jak coś się pojawi)
- sporą częścią gry jest zarządzanie statkiem / załogą etc. i przełączanie się między tym, a trybem gry na planecie, więc gra zajmuje dużo czasu by w nią organicznie grać (jest dużo rzeczy które ludzie uznają za "setup", jak wybieranie kart, które mimo wszystko są częścią gry)
- nie robiłem jednak zapisywania, mam po prostu rozłożoną grę
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
- Shodan
- Posty: 1231
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 445 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Ktoś kupował wersję ENG i już ma? Jak pierwsze wrażenia? Late pledge otwarty dla wszystkich więc warto poznać opinie tych co mieli okazję zagrać.
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
W grze jest ponad 60 kości. To b.duzo. Znam różne opinie na ten temat, ale gra była jeszcze ogrywana i dopracowywana od momentu pojawienia się niektórych opinii. Nie chce non stop turlać kości bo nie kręci mnie to. Do gry solo ile mniej bedzie potrzebnych kości w grze? Czy ilość graczy wpływa na ilość używanych kości? Gra pięknie wydana. Ciężko o niej nie myśleć.
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Jak nie lubisz turlać kości proponuję nie kupować gry przygodowej tylko euroska jakiś fcm czy ttamich81 pisze: ↑23 wrz 2022, 11:05 W grze jest ponad 60 kości. To b.duzo. Znam różne opinie na ten temat, ale gra była jeszcze ogrywana i dopracowywana od momentu pojawienia się niektórych opinii. Nie chce non stop turlać kości bo nie kręci mnie to. Do gry solo ile mniej bedzie potrzebnych kości w grze? Czy ilość graczy wpływa na ilość używanych kości? Gra pięknie wydana. Ciężko o niej nie myśleć.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- PytonZCatanu
- Posty: 4545
- Rejestracja: 23 mar 2017, 13:53
- Has thanked: 1691 times
- Been thanked: 2128 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Ze wszystkich kości najbardziej lubię, jak leżą przede mną kości moich wrogów.
Garść statystyk z BGG | Moje TOP 100 - stan na 1.01.2024
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
A jak z insertem? Wejdą tam wszystkie zakoszulkowane karty bez konieczności kombinowania? Czekam też na kolejne opinie, póki co widzę, że ludzie chwalą. Mam nadzieję, że nie będzie trzeba czekać roku czasu na polską wersję
-
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 394 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Od razu mówię że zakoszulkowane wszystkie karty nie wejdą, nie ma szans.
Ale
nie widzę sensu koszulkować wszystkiego, karty miejsc (poi) nie ma sensu kompletnie, a ładniej wyglada na mapie świata. Tylko wg mnie karty, które się tasuje - sekcyjne i może wydarzenia. Większość jest wyciagana w konkretnych momentach, idzie koło planszy albo do sekcji naszego statku.
Kości dużo, ale nie korzysta się z wszystkich, jest 4 sekcje zdolności obsadzone postaciami, kazdy ma na start 5 kości, można dokupywać następne jeśli się dostanie wystarczająco dużo doświadczenia, natomiast jest ograniczone miejsce na kości ma planszy gracza. Tutaj ważne jest zarządzanie kośćmi, nie rzucamy wszystkimi na hurrra, No chyba ze akurat jest trudny test tylko się kalkuluje ile pasuje wziąć, ponieważ kości nie wracają do puli tylko idą na zużyte miejsce, można je stamtąd wyciągnąć, ale to wymaga najczęściej zużycia zasobów, a z tymi jest na styk, brak zasobów to brak odświeżenia kości, brak kości to brak szansy na akcje i planeta nas dobije złymi wydarzeniami i nasi bohaterowie zostaną uhonorowani pośmiertnie (tak, jest odpowiednia sekcja statku - memorial)
Tak na szybko to ISS o wieeele bardziej mi się podoba niż Etherfields - widzę sens naszych działań, rozwój jest bardziej odczuwalny a rozwijanie statku mocno wpływa na nasze możliwości na planetach i zwiększa szanse przeżycia. Wracam grać dalej.
Ale
nie widzę sensu koszulkować wszystkiego, karty miejsc (poi) nie ma sensu kompletnie, a ładniej wyglada na mapie świata. Tylko wg mnie karty, które się tasuje - sekcyjne i może wydarzenia. Większość jest wyciagana w konkretnych momentach, idzie koło planszy albo do sekcji naszego statku.
Kości dużo, ale nie korzysta się z wszystkich, jest 4 sekcje zdolności obsadzone postaciami, kazdy ma na start 5 kości, można dokupywać następne jeśli się dostanie wystarczająco dużo doświadczenia, natomiast jest ograniczone miejsce na kości ma planszy gracza. Tutaj ważne jest zarządzanie kośćmi, nie rzucamy wszystkimi na hurrra, No chyba ze akurat jest trudny test tylko się kalkuluje ile pasuje wziąć, ponieważ kości nie wracają do puli tylko idą na zużyte miejsce, można je stamtąd wyciągnąć, ale to wymaga najczęściej zużycia zasobów, a z tymi jest na styk, brak zasobów to brak odświeżenia kości, brak kości to brak szansy na akcje i planeta nas dobije złymi wydarzeniami i nasi bohaterowie zostaną uhonorowani pośmiertnie (tak, jest odpowiednia sekcja statku - memorial)
Tak na szybko to ISS o wieeele bardziej mi się podoba niż Etherfields - widzę sens naszych działań, rozwój jest bardziej odczuwalny a rozwijanie statku mocno wpływa na nasze możliwości na planetach i zwiększa szanse przeżycia. Wracam grać dalej.
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Śmiem się nie zgodzić, ale ja koszulkuje w koszulki 'nie premium'. I wszystko wchodzi, na styk, ale wchodzi.
-
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 394 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Ok, to cofam słowa i powiem raczej tak - jest bardzo ciasno wtedy przy koszulkach i jak dla mnie jest to zbytnie utrudnienie w ciągłym szukaniu odpowiednich kart.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 01 mar 2021, 19:04
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Poprawcie mnie jeśli się mylę, Section Boxes służą wyłącznie do przechowywania kart i kości danej klasy, nie wykładamy ich na stół w czasie gry ?
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Mocno jestem ciekaw tej gry. Jak się prezentuje gameplay? Fabuła sprawia, że wciąż chce się siadać do gry i odwiedzać kolejne planety? Trzyma poziom Tainted Grali? A może sięga nawet dalej i klimatem zjada wszystko, w co przyszło nam zagrać do tej pory? Koszt gry jest srogi ale jestem go w stanie ponieść o ile sama gra wynagrodzi, zwłaszcza fabularnie i poprzez wysoki poziom możliwości rozwoju możliwości naszej załogi.
-
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 394 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Nie trzeba wykładać na stół, tak jak piszesz, dla danej klasy przechowuje się karty, kości, koszulki z rangą i jak się ma dodatek to odblokowane personal files.brucewayne0 pisze: ↑23 wrz 2022, 17:42 Poprawcie mnie jeśli się mylę, Section Boxes służą wyłącznie do przechowywania kart i kości danej klasy, nie wykładamy ich na stół w czasie gry ?
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
O właśnie. Jak fabuła w samej grze? Toczy się fajnie i jest ciekawa? Bo na samym początku kampanii wszedłem za 1$ to teraz biję się z myśleniem nad wejściem i zakupem skoro PM jest znów otwarty.Moonday pisze: ↑23 wrz 2022, 19:07 Mocno jestem ciekaw tej gry. Jak się prezentuje gameplay? Fabuła sprawia, że wciąż chce się siadać do gry i odwiedzać kolejne planety? Trzyma poziom Tainted Grali? A może sięga nawet dalej i klimatem zjada wszystko, w co przyszło nam zagrać do tej pory? Koszt gry jest srogi ale jestem go w stanie ponieść o ile sama gra wynagrodzi, zwłaszcza fabularnie i poprzez wysoki poziom możliwości rozwoju możliwości naszej załogi.
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Nie rozegrałem jeszcze zbyt dużo, ale co do fabuły: mniej treści, więcej klimatu (dość specyficznego, kosmicznych odkrywców). Patrząc już na sam logbook, większość tekstów jakie przeczytamy to coś w stylu komunikatów pomiędzy grupą ekspedycyjną, a statkiem - "widzimy wielką górkę, coś dziwnego w tej górce, ooooo, wychodzi z niej złoty smok". Jest to bardzo klimatyczne, szczególnie w połączeniu z rozwijaniem statku - ale nie jest to na razie głęboka fabuła - to nie rpg, jakim był Tainted Grail.
EDIT: Dodam jeszcze, że jak ktoś się wczuje to fajne historie z tego wychodzą, np. jak nadmierna ciekawość i pewność siebie, zabiły jedną postać na planecie, a drugą już po powrocie - na statku, ja już w głowie mam te kadry filmowe. W połączeniu z tym, że każda postać ma krótką notkę biograficzną, i w osobnym dodatku dodatkową personalną historię, to zwiększa to imersję.
EDIT: Dodam jeszcze, że jak ktoś się wczuje to fajne historie z tego wychodzą, np. jak nadmierna ciekawość i pewność siebie, zabiły jedną postać na planecie, a drugą już po powrocie - na statku, ja już w głowie mam te kadry filmowe. W połączeniu z tym, że każda postać ma krótką notkę biograficzną, i w osobnym dodatku dodatkową personalną historię, to zwiększa to imersję.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2022, 15:14 przez kamron6, łącznie zmieniany 2 razy.
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Z tego co czytałem na różnych forach i w necie, fabuła bardziej kręci się wokół tego, iż jesteście załogą pionierów w międzygalaktycznych lotach i raczej skupia się na eksploracji tychże galaktyk. Może z czasem pojawią się jakieś plot twisty, ale bardziej pokazuje życie załogi na statku kosmicznym, która dokonuje pierwszych ludzkich odkryć w przestrzeni kosmicznej. Zamawiając grę na taki gameplay właśnie liczyłem
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2022, 14:10 przez jediwolf, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 704
- Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 467 times
- Been thanked: 394 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
To jest bardzo dobre podsumowanie fabuły! jak dodamy do tego dodatek personal files, to wchodzimy w zainteresowania załogi, ich obawy, hobby w poprzednim życiu na ziemi, bardziej się z nimi zżywamy, a nie tylko patrzymy na ikonę, która jest przy portrecie. Początkowo nie za bardzo chciało mi się jeszcze tego włączać do i tak obszernej gry, ale warto.jediwolf pisze: ↑24 wrz 2022, 09:49Z tego co czytałem na różnych forach i w necie, fabuła bardziej kręci się wokół tego, iż jesteście załoga pionierów w międzygalaktycznych lotach i raczej skupia się na eksploracji tychże galaktyk. Może z czasem pojawią się jakieś plot twisty, ale bardziej pokazuje życie załogi na statku kosmicznym, która dokonuje pierwszych ludzkich odkryć w przestrzeni kosmicznej. Zamawiając grę na taki gameplay właśnie liczyłem
Zagram jeszcze z 2 misje i opiszę wrażenia, ale jest bardzo, bardzo dobrze.
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Ten dodatek jest wysyłany w pierwszej fali? Wg. daty premiery będzie wysyłany w drugiej. Byłoby szkoda, bo chciałoby się wykorzystać taki wariant już w grze podstawowej.Dhel pisze: ↑24 wrz 2022, 12:07 To jest bardzo dobre podsumowanie fabuły! jak dodamy do tego dodatek personal files, to wchodzimy w zainteresowania załogi, ich obawy, hobby w poprzednim życiu na ziemi, bardziej się z nimi zżywamy, a nie tylko patrzymy na ikonę, która jest przy portrecie. Początkowo nie za bardzo chciało mi się jeszcze tego włączać do i tak obszernej gry, ale warto.
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Jest wysyłany w pierwszej fali. Odrobili lekcje i nie popełnili tego samego błędu co z echami przeszłości do Tainted Grail
-
- Posty: 593
- Rejestracja: 02 lut 2019, 08:41
- Has thanked: 136 times
- Been thanked: 507 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2023, 15:03 przez PanFantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- krecilapka
- Posty: 969
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 188 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Jak ktoś coś pograł w wersję eng. to śmiało dzielcie się wrażeniami, choćby wstępnymi, szczątkowymi
-
- Posty: 2521
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1021 times
- Been thanked: 494 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Oglądałem swego czasu prezentację prototypu na OnTable, gra wyglądała mi na festiwal turlania, co akcje rzucanie kośćmi. Jak to wygląda w praktyce i po zmianach przez 2 lata developmentu?
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
- brazylianwisnia
- Posty: 4099
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 934 times
Re: ISS Vanguard (Michał Oracz, Krzysztof Piskorski, Paweł Samborski, Marcin Świerkot)
Nadal jest to festiwal turlania ale to nie jest tak że turlasz i patrzysz czy się udało. Jest sporo mechanizmów manipulacji tymi kośćmi, zarządzanie samymi kośćmi jak i nie polega to tylko na kulaniu na sukcesy. Troyes czy Zamki Burgundii to też festiwal turlania więc samo to niewiele mówi o grze. Faktem jest że jak narazie jest to najlepiej oceniana gra AR.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430