Ja się z tym zgodzę. Tylko jak ktoś nie lubi potworów jako takich to proponowanie mu Wiwerny to dopiero nieporozumienieRUNner pisze: ↑29 cze 2023, 06:09 Zmienia się charakter rozgrywki co akurat uważam za duży plus. W końcu to jest dodatek, którego nie trzeba wprowadzać. Dla mnie bardzo udana opcja, bo wymusza na graczach zmianę nawyków. Wiwerna to praktycznie boss, którego pokonanie to gra w grze. Zabicie wiwerny w jej jaskini to 6 punktów i zajęcie terenu który daje w fazie zbiorów 2 punkty. Całkiem niezła nagroda dla odważnego gracza.
Northgard (Adrian Dinu)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Northgard (Adrian Dinu)
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Dramatyzujesz. Trzeba spróbować i tyle. Ja akurat polecam ten dodatekprofes79 pisze: ↑29 cze 2023, 06:58Ja się z tym zgodzę. Tylko jak ktoś nie lubi potworów jako takich to proponowanie mu Wiwerny to dopiero nieporozumienieRUNner pisze: ↑29 cze 2023, 06:09 Zmienia się charakter rozgrywki co akurat uważam za duży plus. W końcu to jest dodatek, którego nie trzeba wprowadzać. Dla mnie bardzo udana opcja, bo wymusza na graczach zmianę nawyków. Wiwerna to praktycznie boss, którego pokonanie to gra w grze. Zabicie wiwerny w jej jaskini to 6 punktów i zajęcie terenu który daje w fazie zbiorów 2 punkty. Całkiem niezła nagroda dla odważnego gracza.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Pytanie czy też macie problem z jakością planszetek (wodzów i graczy) z dodatku wodzowie bo wyglądają jakby były obdarte z farby na brzegach, chciałbym wiedzieć czy to globalny problem produkcyjny czy tylko mi się takie felery trafiły
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Słabo to wygląda. Jeszcze nie odpakowałem tego dodatku ale w takim razie chyba poczekam na opinie innych osób? Mam jeszcze czas żeby odesłać do Czachy bo kupowałem u nich bezpośrednio i jeśli to problem globalny, to bez sensu otwierać.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 12 wrz 2021, 20:36
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 27 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Na FB też kilka osób potwierdziło ten problem, a z tego co czytałem to nikt nie napisał, że jego są w porządku, więc wydaje mi się że może to być efekt całego druku.
Może tutaj się znajdzie ktoś kto napiszę "moje są w porządku"
Może tutaj się znajdzie ktoś kto napiszę "moje są w porządku"
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
U mnie jest to samo. Nawet jak krawędź jest normalna, to wystarczy trochę ją potrzeć i zaczyna się siepać. Podejrzewam, że na razie nam tego nie wymienią (bo nie mają na co), ale dopiero przy kolejnym druku i to ewentualnie. Nakłady dodatków to zazwyczaj niezbyt duże liczby, a i tak później garują w magazynach.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Pamiętajcie, że Ci co mają dobre egzemplarze to tym się nie chwalą, a teraz hejt jest w modzie
Jak widać, moje plansze są prawie idealne i gdyby nie wątek to bym nie zwrócił na to uwagi
Jak widać, moje plansze są prawie idealne i gdyby nie wątek to bym nie zwrócił na to uwagi
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Po jednym użyciu też będziesz miał poszarpane krawędzie
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Nie są po jednym użyciu, jeśli już musisz potwierdzać moją teorię o hejcie, ale rozumiem, że nie wszyscy delikatnie obchodzą się z planszówkami
Swoją drogą dla mnie są one dziwne, że nie są w całości śliskie jak na krawędzi. Balans jest ok. Czuć większą asymetrię. Wiwerna dodaje smaczku do gry. Potrafi całkowicie wywrócić ją, więc i większa grywalność jak dla mnie
Jak będzie kolejny dodatek, który doda brakujące klany z wersji PC, to na pewno będę go brał. Tylko ciekawi mnie jak rozwiążą kwestię wodzów. Czy nowe nacje byłyby odrazu z wodzami i ewentualnie jak ktoś nie miałby dodatku wodzowie to by musiał grać bez wodzów pewnie, czy wydadzą osobno nacje i znów osobno wodzów.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Krawędzie planszetek są kruche i nie sądzę żeby szło je uchronić przed dalszą dewastacją. Ja o gry dbam 100 razy bardziej niż o samochód, ale tutaj niewiele można zrobić. Hejt mi jest obcy i nawet tej wady nie będę zgłaszał do wydawcy.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 413
- Rejestracja: 01 gru 2019, 22:28
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 110 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Generalnie jest to wada projektowa. Ktoś wpadł na pyszny pomysł, że części kafla będą lakierowane i to właśnie z tą lakierowaną częścią są problemy. Polakierowana warstwa jest sztywna a nacisk "noża" przy wycinaniu po prostu musi połamać taką sztywną, wierzchnią warstwę na uginającej się pod naciskiem tekturze.
Zastanawiam się czy da się to jakoś zabezpieczyć przed dalszą degradacją, ale chyba ta część lakieru, która została połamana przy wycinaniu jest już nie do uratowania. Pamiętam, że czytałem na forum jakieś porady o ogólnym zabezpieczaniu brzegów kafli przed degradacją - będę musiał się tym zająć, bo takie poszarpane brzegi będą mnie zbytnio irytować.
[edit]: na pokazanym zdjęciu widać pogniecione krawędzie lakieru. on odpadnie
[edit 2]: pociągnąłem krawędzie klejem cyjanoakrylowym (zatytułowany - do połączeń elastycznych) i wydaje się, że przestało się dalej kruszyć a lakier nie odbarwił się. Jedynie krawędzie w miejscu pokrycia są ciemniejsze i zdarzają się nierówne nałożenia / lekkie zacieki - nie wygląda to zbyt dobrze, ale jak się nie przyglądać to można nie zauważyć. Niestety za bardzo się zapaliłem do pomysłu i pokryłem wszystkie płytki klejem przed uzupełnieniem kolorem wykruszonego lakieru. szczęśliwie nie mam zbyt dużych wykruszeń więc przeżyję
- Seraphic_Seal
- Posty: 841
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 193 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Czy ktoś już może testował pustkowia - lepiej dodać wszystkie kafle czy zastąpić część starych nowymi?
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Pełna dowolność. Ja podmieniłem bo chciałem zwiększyć szansę pojawienia się nowych kafli w grze.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- Seraphic_Seal
- Posty: 841
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 193 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
No właśnie grając na wszystkie kafle z podstawki nawet na 5 osób miałem wrażenie, że jest ich dość dużo. I przy mniejszej ilości graczy wmieszanie tych nowych to dopiero będzie dużo kafli.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Zdecydowanie, tych kafli jest dużo, ale to plus, bo gwarantuje większą regrywalność. Minusem jest dla mnie rozrastająca się powierzchnia mapy, ale to cecha gier z modularną planszą. Nie sposób nad tym zapanować, ale stół trzeba mieć spory. Ostatnio wprowadziłem sztuczne ograniczenie, że plansza nie może wyjść poza siatkę kafli 5 x 7. Kafel startowy musi być w idealnym środku takiej mapy. Utrudnia to zamykanie regionów, bo w dalszej części gry ciężej je wpasować, ale będziemy to testować dalej.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 06 gru 2017, 17:21
- Lokalizacja: Łęczna/Lublin
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
10,5 cm x 10,5 cm. Brzegi są "poszarpane"
Próbowałem ostatnio grać w podstawkę bez modułu stworów (tego podstawowego). Pierwsza gra była super, stwory by tylko przeszkadzały. Druga rozgrywka była tragiczna, gdyż 3 graczy się biło, a 4-ty daleko bez naturalnych przeciwników (zwierzaki) wybudował sobie 3 duże budynki i wygrał grę. To tak jakby ktoś się zastanawiał, czy warto grać bez podstawowych stworów
- Seraphic_Seal
- Posty: 841
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 288 times
- Been thanked: 193 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Dopowiem - poszarpane w sensie, że układ planszy 3x3 kafelki będzie miał mniej niż 31,5 x 31,5 cm. Schodzi się to kształtem jak jakaś kostka brukowa czy coś
No to też tych 3 graczy na to trochę pozwoliło. Ogólnie w tej grze trzeba chyba korzystać z okazji, że przeciwnicy są zajęci sobą i powoli ciułać punkty za terytorium/dążyć do warunku budynków.
Na forum wchodzę głównie 7-15:30 w dni robocze.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2024r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Tak, jak najbardziej był nasz błąd, z tym się zgodzę.Seraphic_Seal pisze: ↑05 lip 2023, 14:09 No to też tych 3 graczy na to trochę pozwoliło. Ogólnie w tej grze trzeba chyba korzystać z okazji, że przeciwnicy są zajęci sobą i powoli ciułać punkty za terytorium/dążyć do warunku budynków.
Jednak w mojej wypowiedzi chodziło bardziej o to, że zwierzaki stopują gracza, który chce się zająć ekspansją. Jednak jak ma się ekipę, która gdzieś ma eksploracje, a bicie się jest jedyną opcją, to zwierzaki można odpuścić. W innym przypadku konieczność
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
W grach area control przy 4 graczach łatwo nie zauważyć gracza, który po cichu sobie rzepkę skrobie, a później wygrywa. Bo inni się naparzają, często dla samego fanu, tracą zasoby dla małych profitów, ale wygrana przechodzi im obok nosa. Northgard nie jest tutaj wyjątkiem.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 424
- Rejestracja: 23 cze 2023, 22:11
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 148 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Ostatni nabyłem Eclipse i tam ilość kafli zewnętrznych sektorów (czyli rozrastających się na zewnątrz) jest ograniczona i zależna od ilości graczy, właśnie po to, aby gracze dążyli do centrum a nie na zewnątrz. Jak myślicie, czy zastosowanie podobnego rozwiązania w Northgardzie miałoby sens?
Np. zrealizować to tak:
a) zawsze dobieramy kafle z dużymi budynkami w ilości 2 + ilość graczy (w rozgrywce dwuosobowej = 4, w rozgrywce 5 osobowej = 7), aby móc zrealizować warunek zwycięstwa przez wybudowanie 3 dużych budynków,
b) dobieramy kafel (dwa kafle) startowy, w zależności od liczby graczy,
c) dobieramy kafle z małymi budynkami (i tutaj już nie patrzymy co na nich jest, wymaganiem jest przynajmniej jedno miejsce na mały budynek) w ilości przykładowo 2 x ilość graczy (dwuosobowa = 4, pięcioosobowa = 10),
d) dobieramy 1 x ilość graczy kafli pustych/potworów.
W takim momencie mamy:
Gra dwuosobowa = 4+1+4+2 = 11 kafli
Gra pięcioosobowa = 7+2+10+5 = 24 kafle
Widzę dwa problemy które byłoby trzeba sprawdzić:
- Czy w takim przygotowaniu kafli, będzie wystarczająco surowców na opłacenie armii?
- Jak rozwiązać kafle z menhirami, bo mogą się w ogóle nie wylosować.
Np. zrealizować to tak:
a) zawsze dobieramy kafle z dużymi budynkami w ilości 2 + ilość graczy (w rozgrywce dwuosobowej = 4, w rozgrywce 5 osobowej = 7), aby móc zrealizować warunek zwycięstwa przez wybudowanie 3 dużych budynków,
b) dobieramy kafel (dwa kafle) startowy, w zależności od liczby graczy,
c) dobieramy kafle z małymi budynkami (i tutaj już nie patrzymy co na nich jest, wymaganiem jest przynajmniej jedno miejsce na mały budynek) w ilości przykładowo 2 x ilość graczy (dwuosobowa = 4, pięcioosobowa = 10),
d) dobieramy 1 x ilość graczy kafli pustych/potworów.
W takim momencie mamy:
Gra dwuosobowa = 4+1+4+2 = 11 kafli
Gra pięcioosobowa = 7+2+10+5 = 24 kafle
Widzę dwa problemy które byłoby trzeba sprawdzić:
- Czy w takim przygotowaniu kafli, będzie wystarczająco surowców na opłacenie armii?
- Jak rozwiązać kafle z menhirami, bo mogą się w ogóle nie wylosować.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Zamówiłem sobie insert warboxa, bo nie lubię trzymać kilku pudeł jednej gry. Jak złożę to dam znać czy się sprawdza. Wygląda na solidnie zaprojektowany.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 23 paź 2014, 13:18
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 56 times
Re: Northgard (Adrian Dinu)
Ja swój złożyłem wczoraj i muszę przyznać że jest bardzo fajny. Wszystko mieści się w pudle od podstawki, nawet wieko nie odstaje. Karty w koszulkach premium również się mieszczą.
Jeśli musiałbym się do czegoś przyczepić to chyba tylko do tych pojemników na figurki wojowników w różnych kolorach. Pojemnik jest podzielony na 3 części, 2 większe na figurki i jedną małą na podstawki wodzów. No i żeby zmieścić te wszystkie modele to trochę trzeba pokombinować, gdyby nie było tej ścianki dzielącej i zamiast tego była jedna większą komora to by było praktyczniej moim zdaniem. Próbowałem podzielić też figurki według wyglądu do poszczególnych części, ale to również jest kłopotliwe bo te z tarczami są trochę większe od tych z włóczniami i ciężko jest tam zmieścić siedmiu. Ogólnie najlepiej mi się sprawdza ułożenie:
1 przegródka - 6 tarczowników i 1 z dzidą, tarczownicy położeni tarcza do spodu pojemnika (4 tak wchodzi), 2 kolejni bokiem na górę i jeden z dzidą na koniec
2 przegródka - 6 z włóczniami i 1 tarczownik postawieni pionowo na podstawkach
Jeśli musiałbym się do czegoś przyczepić to chyba tylko do tych pojemników na figurki wojowników w różnych kolorach. Pojemnik jest podzielony na 3 części, 2 większe na figurki i jedną małą na podstawki wodzów. No i żeby zmieścić te wszystkie modele to trochę trzeba pokombinować, gdyby nie było tej ścianki dzielącej i zamiast tego była jedna większą komora to by było praktyczniej moim zdaniem. Próbowałem podzielić też figurki według wyglądu do poszczególnych części, ale to również jest kłopotliwe bo te z tarczami są trochę większe od tych z włóczniami i ciężko jest tam zmieścić siedmiu. Ogólnie najlepiej mi się sprawdza ułożenie:
1 przegródka - 6 tarczowników i 1 z dzidą, tarczownicy położeni tarcza do spodu pojemnika (4 tak wchodzi), 2 kolejni bokiem na górę i jeden z dzidą na koniec
2 przegródka - 6 z włóczniami i 1 tarczownik postawieni pionowo na podstawkach