Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- garg
- Posty: 4478
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1432 times
- Been thanked: 1102 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
A ja wole KS, bo nie muszę płacić w chwili klikania, tylko na koniec kampanii .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
-
- Posty: 1834
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 934 times
- Been thanked: 588 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Gamefound ze względu na menu pozwalające sprawnie poruszać po stronie kampanii, możliwość dodawania ankiet (zamiast liczyć głosy w formularzach) i pewnie parę innych wygodnych rzeczy
Na gamefound też nie musisz. Działa to tak samo jak na KS. Po polskich wspieraczkach jak zagramw.to czy wspieram.to trzeba wpłacać od razu.
- Irr3versible
- Posty: 988
- Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
- Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
- Has thanked: 625 times
- Been thanked: 541 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Oddaje głos na GF, choćby dla pledge managera w tym samym miejscu.
Sam system komentarzy czy kilka innych usprawnień też ma swoje zalety, wciąż jednak to Twoja decyzja więc wybierz optymalnie dla firmy
Za sam projekt trzymam kciuki - wstępny zarys walki brzmi obiecująco, krok w stronę zmniejszenia upkeepu / przyspieszenia wyliczenia rezultatu walki / zmniejszenie losowości przez liniowy rozwój statystyk na plus. Pamiętaj jednak by wciąż pozostawić nam decyzyjność, ja osobiście nie chciałbym widzieć aż takiego uproszczenia jak w Destinies (tam rozwój podobał mi się w pierwszych misjach, ogrywając już końcówkę czy dodatek emocji było jak na grzybach).
Jeśli można, zapytam o kilka spraw:
1. Czy planujesz skile jako element rozwoju bohatera? (np karty aka whirlwind = aoe, atak z wyskoku = mocny atak, zjada dwie aktywację, riposta = postawą defensywna, nie atakujemy ale atakowani mamy wzmocnioną obronę i wykonujemy kontrę... Podaje przykłady na szybko
2. Czy planujesz zachować mapę potyczek czy walka będzie na kartach mapy - tu jako przykład design etherfields, jedna lokacja = kilka stref
3. Czy w kreowanym świecie występuje magia a jeśli tak czy bohaterowie będą się mogli w niej rozwijać?
4. Czy odskok od przeciwnika i powiązana kara może być zależna od tego kto dominuje w strefie? Zasada zaangażowania w walkę wręcz wszystkich w strefie osobiście mnie drażni, mam dwóch bohaterów związanych walka z jednym przeciwnikiem itp. Czy w ogóle planujesz zmiany pod taktyczne rozwiązania w potyczkach aby uniknąć sytuacji gdzie walka staje się statyczna - eliminacja stref ataku i flanki może być źle odebrana (no chyba, że boost będzie do mkdudikatoru ataku).
5. Wspomniałeś o przechowywaniu, storage na all in niech będzie ciut bardziej Kallax friendly niż dla 2114
PS. Dzisiaj właśnie rozpocząłem przygodę z synem w ad 2114, na razie jego zaangażowanie wygląda obiecująco - wybrał snajpera, ja wziąłem zwiadowce
Sam system komentarzy czy kilka innych usprawnień też ma swoje zalety, wciąż jednak to Twoja decyzja więc wybierz optymalnie dla firmy
Za sam projekt trzymam kciuki - wstępny zarys walki brzmi obiecująco, krok w stronę zmniejszenia upkeepu / przyspieszenia wyliczenia rezultatu walki / zmniejszenie losowości przez liniowy rozwój statystyk na plus. Pamiętaj jednak by wciąż pozostawić nam decyzyjność, ja osobiście nie chciałbym widzieć aż takiego uproszczenia jak w Destinies (tam rozwój podobał mi się w pierwszych misjach, ogrywając już końcówkę czy dodatek emocji było jak na grzybach).
Jeśli można, zapytam o kilka spraw:
1. Czy planujesz skile jako element rozwoju bohatera? (np karty aka whirlwind = aoe, atak z wyskoku = mocny atak, zjada dwie aktywację, riposta = postawą defensywna, nie atakujemy ale atakowani mamy wzmocnioną obronę i wykonujemy kontrę... Podaje przykłady na szybko
2. Czy planujesz zachować mapę potyczek czy walka będzie na kartach mapy - tu jako przykład design etherfields, jedna lokacja = kilka stref
3. Czy w kreowanym świecie występuje magia a jeśli tak czy bohaterowie będą się mogli w niej rozwijać?
4. Czy odskok od przeciwnika i powiązana kara może być zależna od tego kto dominuje w strefie? Zasada zaangażowania w walkę wręcz wszystkich w strefie osobiście mnie drażni, mam dwóch bohaterów związanych walka z jednym przeciwnikiem itp. Czy w ogóle planujesz zmiany pod taktyczne rozwiązania w potyczkach aby uniknąć sytuacji gdzie walka staje się statyczna - eliminacja stref ataku i flanki może być źle odebrana (no chyba, że boost będzie do mkdudikatoru ataku).
5. Wspomniałeś o przechowywaniu, storage na all in niech będzie ciut bardziej Kallax friendly niż dla 2114
PS. Dzisiaj właśnie rozpocząłem przygodę z synem w ad 2114, na razie jego zaangażowanie wygląda obiecująco - wybrał snajpera, ja wziąłem zwiadowce
- Emil_1
- Posty: 1383
- Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 172 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Jeśli gamefound ma niższą marżę niż kickstarter to bym brał gamefound. Patrząc na ostatnie kampanie to na gamefound też są zbierane duże pieniądze.matio2007 pisze: ↑08 lut 2022, 22:41Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Miłego dnia! :)
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Hej, u mnie zdecydowanie GF. I zdecydowanie Sundrop.matio2007 pisze: ↑08 lut 2022, 22:41Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Co do figurek, to widać było po nich, że projekt jest fajny, ale coś z technologią nie tak, chociaż w ogóle się na tym nie znam (to się wypowiem ). W tym sensie, że wyglądało jakby grafik zrobił super robotę, ale odlane było w jakimś gównolicie Szczególnie widzę różnicę, jak np. dostałem etherfields ostatnio. Fajnie by było jakby te figurki też były większę ogólnie. Nie podoba mi się też w nowych grach ta dysproporcja, gdzie potwory są gigantyczne a bohaterowie 3 cm. Ale to już takie chciejstwo, możliwe, że finansowo się całkiem nie spina.
No i jeśli tylko jest gdzie wepchnąć maty to biorę z marszu. Jestem ich wielkim fanem Chociaż zdaję sobie sprawę, że np. w 2114 nie bardzo dało się je gdzieś zastosować, chyba, że zamiast kaflów terenów ale to byłoby tego całkiem sporo wtedy
Ogólnie chyba jestem też złą osobą do pytania o zdanie, bo bez względu na cenę, do tej gry wezmę wszystko co będzie i jak pytasz czy jeszcze coś, to na każde odpowiem "tak, wincyj"
- Hardkor
- Posty: 4498
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1358 times
- Been thanked: 861 times
- Kontakt:
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
GF wydaje się lepszym i ciekawszym narzędziem. Jedynym plusem za KS jest jego popularność, ale jak zrobisz odpowiedni marketing to i tak będzie okej. Co do sundropu to też jestem za! Również VAT wliczony w cenę gry byłby na plus niż płacenie go osobno w PM ALe to nie wiem czy ci się opłaca.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
+1 GF
+1 sundrop
+1 sundrop
Sprzedaję: Nemesis Lockdown KS PL + Fanowskie Dodatki; Etherfields - Dreamwalker Pledge Sundrop PL + Thorn + Funeral Witch + Sphinx + Creatures
- MarekPlus
- Posty: 177
- Rejestracja: 01 lis 2020, 11:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 101 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
+1 Gamefound
Sundrop ale jako opcja/alternatywa. Ja wolę zwykłe do malowania.
Mi wielkość kart w 2114 pasowała i nie chciałbym mniejszych tak samo ten duży storagebox.
Sundrop ale jako opcja/alternatywa. Ja wolę zwykłe do malowania.
Mi wielkość kart w 2114 pasowała i nie chciałbym mniejszych tak samo ten duży storagebox.
- ArnhemHorror
- Posty: 501
- Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
- Lokalizacja: NibyLandia
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 154 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Ja tam nie mam żadnych preferencji, więc za KS-em płakać nie będę
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
1. Rozwój będzie poszerzony w stosunku do 2114. Będzie możliwy rozwój wszystkich współczynników, max poziomu życia, max poziom morale, dodatkowe sloty na ekwipunek, oraz wykupywanie kart akcji (ale bez ograniczeń jak poprzednio, po prostu każda karta ma swój koszt punktowy). To wszystko różne zależnie od bohatera. Cały system ekwipunku zostaje podobny.Irr3versible pisze: ↑09 lut 2022, 02:32 1. Czy planujesz skile jako element rozwoju bohatera? (np karty aka whirlwind = aoe, atak z wyskoku = mocny atak, zjada dwie aktywację, riposta = postawą defensywna, nie atakujemy ale atakowani mamy wzmocnioną obronę i wykonujemy kontrę... Podaje przykłady na szybko
2. Czy planujesz zachować mapę potyczek czy walka będzie na kartach mapy - tu jako przykład design etherfields, jedna lokacja = kilka stref
3. Czy w kreowanym świecie występuje magia a jeśli tak czy bohaterowie będą się mogli w niej rozwijać?
4. Czy odskok od przeciwnika i powiązana kara może być zależna od tego kto dominuje w strefie? Zasada zaangażowania w walkę wręcz wszystkich w strefie osobiście mnie drażni, mam dwóch bohaterów związanych walka z jednym przeciwnikiem itp. Czy w ogóle planujesz zmiany pod taktyczne rozwiązania w potyczkach aby uniknąć sytuacji gdzie walka staje się statyczna - eliminacja stref ataku i flanki może być źle odebrana (no chyba, że boost będzie do mkdudikatoru ataku).
5. Wspomniałeś o przechowywaniu, storage na all in niech będzie ciut bardziej Kallax friendly niż dla 2114
2. Zostają misje jako osobna rzecz od mapy świata i eksplorowania.
3. Tak, występuje magia, bohaterowie którzy mają odpowiednie zdolności będą mogli się w niej rozwijać.
4. Zobaczymy, być może wprowadzimy tu pewne zmiany.
5. Wymiary jeszcze nie są ustalone, ale spodziewam się czegoś podobnego jak poprzednio niestety .
I ogólna uwaga do KS/GF - finansowo wygląda podobnie jeżeli chodzi o prowizję, KS ma większe zasięgi i więcej klientów, ale GF jest znacznie wygodniejszy w obsłudze dla wydawcy, no i PM jest w tym samym miejscu co tez ułatwia sprawę. Ta decyzja jeszcze przed nami.
- Reku_
- Posty: 328
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 85 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Dobre! będzie tabor cygański! Albo wóz Drzymały. Kto powiedział, że rycerz musi zawsze tyłek ugniatać na siodle, może jeździć RV
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Mateusz, bierz śmiało GF, zasiegi Ci zrobimy !matio2007 pisze: ↑09 lut 2022, 23:10Irr3versible pisze: ↑09 lut 2022, 02:32
I ogólna uwaga do KS/GF - finansowo wygląda podobnie jeżeli chodzi o prowizję, KS ma większe zasięgi i więcej klientów, ale GF jest znacznie wygodniejszy w obsłudze dla wydawcy, no i PM jest w tym samym miejscu co tez ułatwia sprawę. Ta decyzja jeszcze przed nami.
- JollyRoger90
- Posty: 482
- Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 855 times
- Been thanked: 204 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Również przebieram nogami na myśl o Łowcach w 1492
no i +1 na GF
no i +1 na GF
-
- Administrator
- Posty: 4710
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1234 times
- Been thanked: 1452 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Jakieś nowe wieści? Wojna na Ukrainie/inflacja/niedobory papieru bardzo krzyżują wam szyki?
Edit:
Namierzyłem informację na FB (https://www.facebook.com/officinamonstr ... 2521584171):
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Ja od źródła słyszałem, że planowany jest wrzesień.Mr_Fisq pisze: ↑29 cze 2022, 09:49Jakieś nowe wieści? Wojna na Ukrainie/inflacja/niedobory papieru bardzo krzyżują wam szyki?
Edit:
Namierzyłem informację na FB (https://www.facebook.com/officinamonstr ... 2521584171):
Zastanawiam się nad zorganizowaniem jakiejś mega zbiórki, bo jestem wielki fanem łowców 2114 i fajnie by było z jednej strony kupić nową grę trochę taniej, a z drugiej wesprzeć wydawcę większą liczbą chętnych
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Wiadomo coś o planowanej długości kampanii? W poprzednich łowcach była relatywnie krótka w porównaniu do konkurencji, i trochę szkoda mi było po przejściu, bo gra mechanicznie naprawdę solidna, i wykonanie też dobre. Jednak czułem spory niedosyt.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Niedosyt czego?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Reku_
- Posty: 328
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 85 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
z nowych kampanii to patrząc na cenę Bretwaldy to się już boją jaką cenę mogą mieć Łowcy, bo na pewno będą oferować więcej kontentu.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Pierwsi Łowcy tzn 2114 to najwięcej contentu w stosunku do ceny jakie było mi dane kupić
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Hej, aktualne wieści wrzucamy na FB, ale niestety cały czas jest obsuwa na każdym froncie, zaczynając od grafiki, przez ilustracje, kończąc na modelach figurek. Chciałbym zrobić zbiórkę w ostatnim kwartale tego roku, i tego się trzymamy na razie. Jak tyko pojawią się jakieś konkrety będę informował.shuji pisze: ↑29 cze 2022, 11:16Ja od źródła słyszałem, że planowany jest wrzesień.Mr_Fisq pisze: ↑29 cze 2022, 09:49Jakieś nowe wieści? Wojna na Ukrainie/inflacja/niedobory papieru bardzo krzyżują wam szyki?
Edit:
Namierzyłem informację na FB (https://www.facebook.com/officinamonstr ... 2521584171):
Zastanawiam się nad zorganizowaniem jakiejś mega zbiórki, bo jestem wielki fanem łowców 2114 i fajnie by było z jednej strony kupić nową grę trochę taniej, a z drugiej wesprzeć wydawcę większą liczbą chętnych
Widziałem pytanie o portal, na którym będziemy robić zbiórkę - na pewno nie będzie to zagramw.to, wszystko wskazuje na to, że zrobimy na Gamefoundzie. Też nie jestem na razie pewny czy będzie jedna zbiórka na edycje EN i PL, czy podzielimy je na dwie osobne. Więcej pytań niż odpowiedzi póki co
-
- Administrator
- Posty: 4710
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1234 times
- Been thanked: 1452 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
matio2007 może jeszcze za wcześnie na takie pytania, ale kampania powoli się zbliża a portfel nie jest z gumy
Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?
Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Niezależnie czy będziesz wpierał bierz w ciemno 2114Mr_Fisq pisze: ↑22 lip 2022, 08:43 matio2007 może jeszcze za wcześnie na takie pytania, ale kampania powoli się zbliża a portfel nie jest z gumy
Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Raczej ocenił bym jako ewolucję - najważniejsze mechanizmy pozostają podobne (plansze z taktycznymi rozgrywkami, mapa świata z lokacjami po których się poruszamy, rozwój bohaterów, zdobywanie surowców, system kart wydarzeń). Także można zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli wersja 2114 nie przypadnie Ci do gustu, to 1492 raczej też nie, i odwrotnie. Chyba że problemem byłby setting, no to jest rewolucja, ponieważ mamy 600 lat różnicyMr_Fisq pisze: ↑22 lip 2022, 08:43 matio2007 może jeszcze za wcześnie na takie pytania, ale kampania powoli się zbliża a portfel nie jest z gumy
Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?
- Reku_
- Posty: 328
- Rejestracja: 04 paź 2020, 12:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 85 times
Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)
Nie wiem czy to pomaga w promocji, ale może warto by zrobić stronę na bgg?