Strona 1 z 3

Descent: Legends of the Dark - pytania, wątpliwości

: 13 wrz 2021, 13:42
autor: slawoj
Przeglądam sobie instrukcję i mam pytanie do strony 17 - jeżeli fanatyk przesuwa się na pole z oznaczone haczykiem to czy ciagle ma lOS. Wcześniej jest napisane, że LOS wyznacza się od środka pola, na którym stoi figurka do środka pola celu - czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 13 wrz 2021, 13:53
autor: Lopek43
slawoj pisze: 13 wrz 2021, 13:42 Przeglądam sobie instrukcję i mam pytanie do strony 17 - jeżeli fanatyk przesuwa się na pole z oznaczone haczykiem to czy ciagle ma lOS. Wcześniej jest napisane, że LOS wyznacza się od środka pola, na którym stoi figurka do środka pola celu - czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
To Ty wstawiłeś to pytanie na BGG? Tam chyba jest odpowiedź : https://boardgamegeek.com/thread/272396 ... e-17-wrong

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 13 wrz 2021, 13:57
autor: Moonday
slawoj pisze: 13 wrz 2021, 13:42 czy w przypadku opisanym na stronie 17 regał nie blokuje LOS?
Jak sobie to ułożysz na stole i położysz linijkę to wchodzi na styk. Moim zdaniem kwalifikuje się, bo linia nie przechodzi przez regał.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2021, 11:45
autor: Gab
Mam pytanie co do 2/3 misji (w tytule na pewno był książę). Misja polega na znalezieniu obozowiska banitów, wszystko idzie płynnie fajnie do momentu kiedy trafiam na miejsce gdzie gra po każdej turze nakazuje przyjąć 7 obrażeń każdej postaci, jest napisane że cyt " zwinność niweluje". Czy ja trafiłem na jakiś arcytrudny moment czy apka jest przepraszam za określenie "spieprzona"? - dodam, że na tych kaflach respi się 3 przeciwników i nie widzę możliwości nie spędzenia na tych kaflach przynajmniej 2/3 tur.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2021, 12:33
autor: sirafin
Skoro z niwelowaniem, to zmniejszasz te obrażenia o liczbę sukcesów uzyskanych na dwóch czarnych kościach (uwzględniając oczywiście modyfikator z karty postaci), więc na dobrą sprawę otrzymasz 0-3 obrażeń. Nie brzmi jakoś dramatycznie.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2021, 12:40
autor: Gab
sirafin pisze: 30 wrz 2021, 12:33 Skoro z niwelowaniem, to zmniejszasz te obrażenia o liczbę sukcesów uzyskanych na dwóch czarnych kościach (uwzględniając oczywiście modyfikator postaci), więc na dobrą sprawę otrzymasz 0-3 obrażeń. Nie brzmi jakoś dramatycznie.
Kuźwa tak myślałem, mogli natomiast to trochę precyzyjniej opisać, że chodzi w tym przypadku o test czy coś. Wg mnie tam i tak się robi turbo combo bo tak jak wspomniałem jest tam jeszcze 3 przeciwników.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2021, 12:42
autor: sirafin
Ale niwelowanie jest przecież opisane w instrukcji przy testach na str. 19 :)

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 30 wrz 2021, 13:10
autor: Gab
Ale jaja, okazuje się, że w mojej instrukcji brak 2 kartek/4 stron :) ściągnąłem sobie w pdf kompletną instrukcję.
Dzięki!

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 09:58
autor: Soul_oka
Ja mam dwa pytania.

1. Jak traktujecie "piorun" (zamiast tradycyjnego symbolu pioruna, to kolorowa grafika) na karcie bohatera?
Czy wydajecie/zużywacie go normalnie, gdy taki wypadnie na kości, tak jak to się robi dla broni, lub umiejętności. Czy traktujecie go, jako dodatkowy bonus, zdolność bohatera, tworząc combo z jednym z piorunów na broni, lub umiejętności, gdzie jest liczba wymaganych piorunów.
(Aktualnie traktujemy jako bonus postaci)

2. Jak podchodzicie do trudnego/niebezpiecznego terenu. Czy kary na nim, przyjmujecie wyłącznie jednorazowo, gdy na niego wpadniecie, czy za każda wykonaną akcję ruchu na tym terenie, albo jeszcze trzecia hardcorowa opcja, za każdy kwadracik poruszony 😁.
Pytanie to dotyczy osób, które już trochę pograły, ponieważ, instrukcja nie jest szczegółowa, a dopiero w czasie gry, znając scenariusze, mamy doświadczenie z sytuacjami, gdy gra nas wrzuca w taki teren, a nim uciekniemy z niego, musimy trochę po przebywać na takim terenie.
(Aktualnie traktujemy jako karę, za każdą akcje ruchu w takim terenie, po 1 scenariuszu Fuksa)

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 10:13
autor: morthi
Wg. mnie instrukcja wyjaśnia kiedy:
- korzystamy z pioruna - tylko przy rzucie kostką.
- efekt trudnego terenu - każdorazowo po wejściu na pole na danym podłożu.
Spoiler:

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 12:38
autor: Soul_oka
Nigdzie nie napisałem, iż używamy pioruna na karcie bohatera, bez wystąpienia go, po rzucie na kości. Tylko, czy mozemy za 1 piorun na kości, użyć jednocześnie z karty bohatera i z broni, czy musimy wybrać, z której korzystamy.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 12:58
autor: kurzyszpon
Nie wiem jak w tej grze, ale we wszystkich w jakie do tej pory grałem z tym systemem, 1 piorun na kości równa się możliwość skorzystania z jednej akcji/umiejętności/czegokolwiek o koszcie 1 piorunka.

Jak w sklepie, mając 1 plna, nie dostaniesz za niego dwóch rzeczy kosztujących złotówkę, trza coś wybrać;)

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 13:11
autor: sirafin
Aby użyć zdolności wzmocnienia musisz zużyć 1 symbol wzmocnienia. Po prostu na karcie bohatera zdolność wzmocnienia jest oznaczona wielkim symbolem i tyle.

W zasadach nie ma ani słowa o tym, że "wystarczy wyrzucić symbol". Jeśli jakiś efekt wymaga tylko wyrzucenia czegoś na kości, to jest to jasno napisane w treści takiego efektu.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 13:42
autor: Soul_oka
Niby ma to sens, ale z drugiej strony, przy broniach, lub umiejętnościach jest napisane 1 piorun, na karcie bahetara nie ma cyfry, dlatego pomyślałem, iż to może być stała, bez kosztu premia dla tej postaci, gdy wyrzucimy piorun.
Być może tylko doszukuje się jakiś epickich comb w tej grze 😁.
Obrazek

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 01 paź 2021, 13:59
autor: morthi
Kiedy rzucasz kostkami przy testach to może wypaść piorun i wtedy możesz wykorzystać daną zdolność ;)
Pioruny "wydajesz" jak krzyże/plusy - nie ma co bardziej komplikować zasad.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 paź 2021, 15:11
autor: choczkins
Może mi ktoś wyjaśnić jak działa Skrzydlaty Miecz Brynn?
"Gdy atakujesz albo się bronisz, ty i(lub) sąsiadujący bohater możecie się ruszyć w sumie maksymalnie o 2 pola "
To działa jak powiedzmy przerwanie, czy najpierw kończę atak, obronę i następnie mogę się poruszyć o 2 pola?
I jej umiejętność wezwanie do boju i okrzyk bitewny nie działa na nią samą?

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 10 paź 2021, 13:33
autor: sirafin
Najpierw kończysz atak/obronę i następnie możesz się poruszyć.
Okrzyki działają na Brynn (jest bohaterem w odległości 0 od wyznaczonego miejsca).

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 07 lis 2021, 23:32
autor: Kondzio167
Pytanie do pierwszej misji:
Spoiler:
Dziękuję za pomoc. Czuję że tutaj trochę oszukiwaliśmy w ostatnim starciu.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 lis 2021, 06:36
autor: morthi
Kondzio167 pisze: 07 lis 2021, 23:32 Czy mogę wybierać opcję z żetonem blizny mając juz bliznę na każdej karcie?
Nie możesz - na karcie może być tylko jeden żeton stanu danego rodzaju. Jeśli masz położyć kolejny to ignorujesz.

Oczywiście nie dotyczy to żetonów zmęczenia, które nakłada się do maksymalnej wartości dla danej karty.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 lis 2021, 08:16
autor: sirafin
morthi pisze: 08 lis 2021, 06:36
Kondzio167 pisze: 07 lis 2021, 23:32Czy mogę wybierać opcję z żetonem blizny mając juz bliznę na każdej karcie?
Nie możesz - na karcie może być tylko jeden żeton stanu danego rodzaju. Jeśli masz położyć kolejny to ignorujesz.
To uzasadnienie nie jest odpowiedzią na pytanie dotyczące konkretnej sytuacji opisanej przez Kondzio.

Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).

Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 lis 2021, 11:09
autor: morthi
sirafin pisze: 08 lis 2021, 08:16
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).

Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.
Spoiler:

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 lis 2021, 11:31
autor: Kondzio167
morthi pisze: 08 lis 2021, 11:09
sirafin pisze: 08 lis 2021, 08:16
Gdyby chodziło o efekt w stylu "połóż żeton blizny, aby zrobić coś tam", to aktywacja takiego efektu nie byłaby możliwa, bo nie jesteśmy w stanie spełnić warunku ("zapłacić" za aktywację efektu).

Jednak w przykładzie z pytania mamy sytuację "odejmij 1 sukces albo każdy bohater w zasięgu 3 pól kładzie po żetonie blizny". W takim przypadku wcale nie trzeba odejmować sukcesu, jeśli nikt nie może położyć blizny.
Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.
Spoiler:
To by oznaczało, że w przypadku jak jest 2 bohaterów w odległości do 3 i choć jeden z nich nie ma karty na której może położyć bliznę to musisz odjąc sukces?

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 lis 2021, 11:43
autor: sirafin
morthi pisze: 08 lis 2021, 11:09Zgodnie z zasadami logiki właśnie tak działa łącznik/warunek "albo". Płacisz kładąc żeton blizny albo odejmujesz 1 sukces. Skoro nie możesz zapłacić to tracisz jeden sukces.
Nie, nie działa, bo to, co znajduje się po "albo", to nie jest żaden warunek. W podanym przykładzie po "albo" są podane konsekwencje nieodjęcia sukcesu, a nie warunek. To, czy konsekwencje faktycznie coś zrobią, to już zupełnie inna sprawa.

Gdybyś chciał, aby przyjęcie blizny było warunkiem, musiałbyś to zapisać np. tak:
JEŚLI każdy bohater w zasięgu 3 pól nie położy po żetonie blizny na karcie, odejmij 1 sukces.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 08 lis 2021, 11:47
autor: Kondzio167
Znalazłem zbliżone pytanie na bgg.

https://boardgamegeek.com/thread/275163 ... ay-ability

Tutaj gracz pytał czy jak nie ma żadnego z bohaterów do 3 pól to czy jest zmuszony usunąć jeden sukces. Dostal odpowiedź od designera, że nie. Czyli można wybrać stronę z bliznami jeżeli nie ma się możliwości ich położyć na karcie.

Re: Descent: Legends of the Dark (Kara Centell-Dunk, Nathan I. Hajek)

: 16 lis 2021, 21:23
autor: Khonrad
Jak interpretujecie zasadę wstrzymania? Bohater podchodzi do wroga i normalnie powinien mieć jeszcze 3 punkty ruchu, ale został wstrzymany i jego ruch został obcięty do 1. W drugiej akcji zabija wroga i czy teraz kiedy nie jest już wstrzymany, może wykorzystać tę brakujące 3 punkty ruchu z pierwszej akcji?