Dziś chciałbym wam przedstawić kolejny projekt jakim jest gra planszowa o tematyce piłki nożnej.
Jest to swoisty symulator w którym wcielicie się w unikatową drużynę piłkarską rywalizującą na murawie o zwycięstwo.
-Gra zawiera wciągającą i realistyczną mechanikę piłki nożnej
-Realistycznie odwzorowane zasady
-12 barwnych strojów narodowych do wyboru
-Możliwość organizowania turniejów
-Trwałość komponentów i druku dla długotrwałego użytkowania
-Doskonała rozrywka dla młodzików,juniorów ,seniorów i oldboy`ów
Gra Wielkie Mistrzostwa nie jest może jakąś wybitną grą o piłce nożnej i wymaga kilku poprawek z tego co udało mi się zauważyć, ale jest to jednocześnie pierwsza gra o tej tematyce jaką widziałem która miała tak ciekawe rozwiązane komponenty:
-Murawa została zrobiona z magnetycznej planszy
-Stroje piłkarzy można dowolnie zmieniać "ubierać" piłkarzy
-Piłka wykonana technologią 3D
-Kartka czerwona i żółta są zmywalne i można po nich pisać
-Elementy pudełka stanowią trybune i tło gry
Gra przeznaczona dla 2graczy
Wiek 7+
Czas rozgrywki 30-40min
INSTRUKCJA:
Spoiler:
WSTĘP
„Wielkie mistrzostwa” to gra planszowa dla dwóch osób w wieku powyżej 7 lat. Gra jest zabawą,
która dzięki prostym zasadom i możliwości prowadzenia dynamicznej rozgrywki potrafi oddać emocje
i atmosferę prawdziwego meczu piłkarskiego. W grze oprócz podstawowych akcji meczu futbolowego
takich jak strzał na bramkę czy podanie piłki zawartych jest wiele zdarzeń, które mają miejsce na
boisku między innymi: pojedynki piłkarskie, faule, rzuty karne, rzuty wolne. Zasady gry są dokładnie
opisane w instrukcji, ale gracze mogą je modyfikować i poprawiać zgodnie ze swoimi preferencjami.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby gra dawała dużo dobrej i ekscytującej zabawy.
ZASADY OGÓLNE
Mecz można rozgrywać w określonym przez graczy czasie np. 2x15min. lub do określonej ilości goli
np. do trzech.
Każdy Gracz ma do dyspozycji dziewięć pionków; jednego bramkarza i ośmiu rozgrywających w tym:
atakujących, pomocników i obrońców. Do każdej funkcji przypisana jest inna sylwetka zawodnika.
Dodatkowo, zawodnicy różnych formacji mają inne kolory podstawy. Każdy zawodnik (napastnik,
pomocnik, obrońca, bramkarz) posiada indywidualne cechy (punkty ofensywy i defensywy), które
charakteryzują styl gry poszczególnych zawodników i sposób ich poruszania się. Są one dodawane do
wyniku rzutu kostką w czasie ruchów poszczególnymi zawodnikami lub w czasie różnych akcji takich
jak strzał, podanie czy pojedynek.
• Napastnicy posiadają przypisane 4 punkty ofensywy i 1 punkt defensywy,
czerwony kolor podstawy.
• Pomocnicy posiadają przypisane 3 punkty ofensywy i 2 punkty defensywy,
niebieski kolor podstawy.
• Obrońcy posiadają przypisane 2 punkty ofensywy i 3 punkty defensywy,
żółty kolor podstawy.
• Bramkarze posiadają przypisany 1 punkty ofensywy i 4 punkty defensywy,
zielony kolor podstawy.
Gracze rozstawiają swoich zawodników na planszy zgodnie z zasadami prawdziwego meczu
futbolowego. Bramkarz powinien być ustawiony w środkowym polu bramki. Obrońcy stoją na polach
w pobliżu pola karnego. Pomocnicy powinni być ustawieni na szerokości środka własnej połowy
boiska. Jeden z napastników (kapitan) stoi na polu tuż przy punkcie środkowym boiska a drugi, na
polu za kołem środkowym boiska.
Przykładowe rozmieszczenie zawodników jednej drużyny
ROZPOCZĘCIE GRY
Gracze ustawiają pionki kapitanów swoich drużyn naprzeciwko siebie w kole środkowym boiska. Obaj
gracze rzucają kolejno kostką. Ten który wyrzuci największą liczbę oczek rozpoczyna grę.
Wszystkie ruchy zarówno zawodników jak i piłki odbywają się zawsze w linii prostej, po sąsiadujących
ze sobą polach.
Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. Gracz może poruszać się zawodnikiem posiadającym piłkę,
podać piłkę innemu zawodnikowi, oddać strzał na bramkę lub może wybrać innego swojego
zawodnika którego chce przemieścić.
Dozwolone kierunki poruszania się lub podawania piłki
1. PRZEMIESZCZANIE SIĘ ZAWODNIKÓW PO BOISKU
Gracz może przesunąć zawodnika o tyle pól lub mniej (w zależności od decyzji Gracza) ile wypadło
oczek , a następnie wykorzystując punkty ofensywy może wykonać dodatkową czynność:
- przesunąć zawodnika w dowolnym kierunku o liczbę pól zgodną z przypisanymi punktami ofensywy
lub mniejszą (w zależności od decyzji Gracza).
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma cztery punkty i wybiera ruch napastnikiem, przesuwa go o cztery
(lub mniej) pola w prawo a następnie o cztery pola (wykorzystując punkty ofensywy) do przodu.
- podać piłkę innemu zawodnikowi.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma trzy punkty i wybiera ruch pomocnikiem, przesuwa go o trzy (lub
mniej) pola w lewo a następnie(wykorzystując punkty ofensywy) podaje piłkę zawodnikowi
znajdującemu się maksymalnie o trzy pola dalej w dowolnym kierunku, w linii prostej.
- Oddać strzał na bramkę bezpośrednio lub przesunąć zawodnika o liczbę wyrzuconych oczek na
pozycję dogodną do oddania strzału a następnie korzystając z punktów ofensywy oddać strzał na
bramkę.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma pięć punktów i wybiera ruch napastnikiem. Napastnik stoi na
polu oddalonym w linii prostej o 6 pól od bramki. Sumując liczbę punktów z rzutu kostką i liczbę jego
punktów ofensywy (5+4) otrzymujemy wartość wystarczającą do oddania skutecznego strzału na
bramkę.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma pięć punktów i wybiera ruch napastnikiem. Przesuwa napastnika
w prawo na pole oddalone o trzy pola od bramki w linii prostej. Dzięki punktom ofensywy (4)
napastnik może teraz oddać skuteczny strzał na bramkę.
2. PODANIA
Gracz po rzucie kostką może wykorzystać sumę wyrzuconych punktów i punktów ofensywy na
podanie piłki innemu zawodnikowi ze swojej drużyny. Na drodze lotu piłki nie powinien znajdować
się zawodnik drużyny przeciwnej, gdyż w takiej sytuacji to on przejmie piłkę.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma sześć punktów. Zawodnikiem aktualnie posiadającym piłkę jest
obrońca. Suma punktów z rzutu kostką i punktów ofensywy wynosi (6+2) osiem. Może zatem podać
piłkę dowolnemu zawodnikowi znajdującemu się w odległości nie większej niż osiem pól w linii
prostej od niego.
Niedozwolone jest podawanie do zawodnika, który znajduje się na pozycji spalonej.
3. STRZAŁ NA BRAMKĘ
Każdy zawodnik może oddać bezpośredni strzał na bramkę pod warunkiem, że znajduje się na polu,
które jest w linii prostej od „światła” bramki i między nim a bramką nie znajduje się inny zawodnik.
Aby oddać strzał na bramkę musimy najpierw ocenić szansę skutecznego strzału. Jeżeli znajdujemy
się w odległości większej niż 6+ liczba punktów ofensywy strzelającego zawodnika, nie mamy szans
na strzelenie bramki. Strzał do bramki uważany jest za zaliczony jeżeli piłka przekroczy linię bramki.
Rys. 3 pokazuje kierunki z których można strzelać do bramki.
Dozwolone kierunki, z których można strzelać do bramki.
Przykład: Gracz decyduje się na oddanie strzału napastnikiem, który znajduje się w odległości 8 pól w
linii prostej od bramki. Rzut kostką dał pięć punktów. Po zsumowaniu liczby wyrzuconych punktów i
punktów ofensywy napastnika otrzymujemy (5+4) dziewięć czyli wartość wystarczającą do
skutecznego strzału na bramkę.
W przypadku gdy wynik sumowania punktów okaże się niewystarczający, by piłka doleciała do
bramki, piłkę przejmuje bramkarz.
W przypadku gdy na drodze piłki do bramki znajduje się bramkarz, dochodzi wtedy do pojedynku
między strzelającym a bramkarzem. W takiej sytuacji kostką rzucają obydwaj gracze. Pierwszy rzuca
kostką strzelający i do wyniku rzutu dodaje punkty ofensywy strzelającego. Następnie rzut kostką
wykonuje gracz broniący i do rzutu kostką dodaje punkty defensywy bramkarza. Wygrywa ten, kto
osiągnie wyższy wynik. Jeśli wygra strzelający, mamy zaliczony gol. Jeśli wygra bramkarz to on
przejmuje piłkę i zaczyna akcję podając lub przesuwając się z piłką po boisku wg. tych samych zasad
co inni piłkarze.
Te same zasady obowiązują przy oddawaniu rzutu karnego lub strzelaniu z rzutu wolnego.
4 . POJEDYNKI
W sytuacji gdy zawodnik aktualnie wykonujący ruch stoi na polu obok posiadającego piłkę zawodnika
przeciwnej drużyny, może zdecydować się na odebranie mu piłki. W tej sytuacji dochodzi do
„pojedynku”.
Gracz poruszający się zawodnikiem atakujący informuje przeciwnika o zamiarze odebrania mu piłki.
Wówczas obaj zawodnicy wykonują rzut kostką a następnie do wyniku dodają swoje punkty,
odpowiednio; zawodnik atakujący dodaje punkty ofensywy a zawodnik atakowany dodaje punkty
defensywy. Zawodnik który otrzyma wyższy wynik wygrywa pojedynek i ma prawo do następnego
ruchu. Jeżeli pojedynek wygra atakujący, to on przejmuje piłkę i wykonuje kolejny ruch.
W sytuacji gdy obaj Gracze uzyskają w czasie pojedynku tę samą liczbę punktów dochodzi do faulu.
Faulowanym jest zawsze zawodnik atakowany. Zawodnik atakujący musi za karę wykonać dodatkowy
rzut kostką. Jeżeli w tym rzucie wypadnie jeden zawodnik dostaje żółtą kartkę (zgodnie z zasadami w
prawdziwym meczu – dwie żółte kartki oznaczaj usunięcie zawodnika z boiska). Jeżeli w rzucie
wypadnie liczba oczek sześć – zawodnik dostaje kartkę czerwoną i schodzi z boiska.
Następnie zawodnik faulowany wykonuje rzut wolny - w przypadku gdy zdarzenie miało miejsce na
polu karnym – wykonuje rzut karny.
Rzut wolny wykonuje się zgodnie z zasadami podawania piłki, lub strzelania do bramki. W przypadku
gdy zawodnik wykonujący rzut wolny nie ma do kogo podać piłki, wówczas traci piłkę, którą
przejmuje najbliżej stojący zawodnik drużyny przeciwnej.
Jeżeli dojdzie do rzutu karnego gracze muszą przesunąć swoich zawodników, którzy znajdują się w
polu karnym poza jego obręb na dowolnie wybrane miejsca.
W polu karnym pozostaje jedynie zawodnik strzelający oraz bramkarz.
Pojedynek może mieć miejsce również wówczas, gdy na drodze zawodnika poruszającego się z piłką
znajduje się zawodnik drużyny przeciwnej. W tej sytuacji zasady pojedynku są takie same z tym ,że
atakującym jest zawodnik posiadający piłkę.
W sytuacji, kiedy poruszający się zawodnik staje obok miejsca
Pojedynek można rozegrać również wtedy gdy przeciwnik wykonujący ruch a zechce zaatakować
zawodnika posiadającego piłkę z pozycji oddalonej więcej niż o jedno pole. Zawodnik atakowany musi
znajdować się na drodze zawodnika atakującego, natomiast atakujący musi uzyskać sumę punktów
wynikających z rzutu kostką oraz punktów ofensywy większą bądź równą odległości od zawodnika,
którego chce zaatakować.
Zapraszamy na mecz!
„Wielkie mistrzostwa” to gra planszowa dla dwóch osób w wieku powyżej 7 lat. Gra jest zabawą,
która dzięki prostym zasadom i możliwości prowadzenia dynamicznej rozgrywki potrafi oddać emocje
i atmosferę prawdziwego meczu piłkarskiego. W grze oprócz podstawowych akcji meczu futbolowego
takich jak strzał na bramkę czy podanie piłki zawartych jest wiele zdarzeń, które mają miejsce na
boisku między innymi: pojedynki piłkarskie, faule, rzuty karne, rzuty wolne. Zasady gry są dokładnie
opisane w instrukcji, ale gracze mogą je modyfikować i poprawiać zgodnie ze swoimi preferencjami.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby gra dawała dużo dobrej i ekscytującej zabawy.
ZASADY OGÓLNE
Mecz można rozgrywać w określonym przez graczy czasie np. 2x15min. lub do określonej ilości goli
np. do trzech.
Każdy Gracz ma do dyspozycji dziewięć pionków; jednego bramkarza i ośmiu rozgrywających w tym:
atakujących, pomocników i obrońców. Do każdej funkcji przypisana jest inna sylwetka zawodnika.
Dodatkowo, zawodnicy różnych formacji mają inne kolory podstawy. Każdy zawodnik (napastnik,
pomocnik, obrońca, bramkarz) posiada indywidualne cechy (punkty ofensywy i defensywy), które
charakteryzują styl gry poszczególnych zawodników i sposób ich poruszania się. Są one dodawane do
wyniku rzutu kostką w czasie ruchów poszczególnymi zawodnikami lub w czasie różnych akcji takich
jak strzał, podanie czy pojedynek.
• Napastnicy posiadają przypisane 4 punkty ofensywy i 1 punkt defensywy,
czerwony kolor podstawy.
• Pomocnicy posiadają przypisane 3 punkty ofensywy i 2 punkty defensywy,
niebieski kolor podstawy.
• Obrońcy posiadają przypisane 2 punkty ofensywy i 3 punkty defensywy,
żółty kolor podstawy.
• Bramkarze posiadają przypisany 1 punkty ofensywy i 4 punkty defensywy,
zielony kolor podstawy.
Gracze rozstawiają swoich zawodników na planszy zgodnie z zasadami prawdziwego meczu
futbolowego. Bramkarz powinien być ustawiony w środkowym polu bramki. Obrońcy stoją na polach
w pobliżu pola karnego. Pomocnicy powinni być ustawieni na szerokości środka własnej połowy
boiska. Jeden z napastników (kapitan) stoi na polu tuż przy punkcie środkowym boiska a drugi, na
polu za kołem środkowym boiska.
Przykładowe rozmieszczenie zawodników jednej drużyny
ROZPOCZĘCIE GRY
Gracze ustawiają pionki kapitanów swoich drużyn naprzeciwko siebie w kole środkowym boiska. Obaj
gracze rzucają kolejno kostką. Ten który wyrzuci największą liczbę oczek rozpoczyna grę.
Wszystkie ruchy zarówno zawodników jak i piłki odbywają się zawsze w linii prostej, po sąsiadujących
ze sobą polach.
Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. Gracz może poruszać się zawodnikiem posiadającym piłkę,
podać piłkę innemu zawodnikowi, oddać strzał na bramkę lub może wybrać innego swojego
zawodnika którego chce przemieścić.
Dozwolone kierunki poruszania się lub podawania piłki
1. PRZEMIESZCZANIE SIĘ ZAWODNIKÓW PO BOISKU
Gracz może przesunąć zawodnika o tyle pól lub mniej (w zależności od decyzji Gracza) ile wypadło
oczek , a następnie wykorzystując punkty ofensywy może wykonać dodatkową czynność:
- przesunąć zawodnika w dowolnym kierunku o liczbę pól zgodną z przypisanymi punktami ofensywy
lub mniejszą (w zależności od decyzji Gracza).
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma cztery punkty i wybiera ruch napastnikiem, przesuwa go o cztery
(lub mniej) pola w prawo a następnie o cztery pola (wykorzystując punkty ofensywy) do przodu.
- podać piłkę innemu zawodnikowi.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma trzy punkty i wybiera ruch pomocnikiem, przesuwa go o trzy (lub
mniej) pola w lewo a następnie(wykorzystując punkty ofensywy) podaje piłkę zawodnikowi
znajdującemu się maksymalnie o trzy pola dalej w dowolnym kierunku, w linii prostej.
- Oddać strzał na bramkę bezpośrednio lub przesunąć zawodnika o liczbę wyrzuconych oczek na
pozycję dogodną do oddania strzału a następnie korzystając z punktów ofensywy oddać strzał na
bramkę.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma pięć punktów i wybiera ruch napastnikiem. Napastnik stoi na
polu oddalonym w linii prostej o 6 pól od bramki. Sumując liczbę punktów z rzutu kostką i liczbę jego
punktów ofensywy (5+4) otrzymujemy wartość wystarczającą do oddania skutecznego strzału na
bramkę.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma pięć punktów i wybiera ruch napastnikiem. Przesuwa napastnika
w prawo na pole oddalone o trzy pola od bramki w linii prostej. Dzięki punktom ofensywy (4)
napastnik może teraz oddać skuteczny strzał na bramkę.
2. PODANIA
Gracz po rzucie kostką może wykorzystać sumę wyrzuconych punktów i punktów ofensywy na
podanie piłki innemu zawodnikowi ze swojej drużyny. Na drodze lotu piłki nie powinien znajdować
się zawodnik drużyny przeciwnej, gdyż w takiej sytuacji to on przejmie piłkę.
Przykład: Gracz po rzucie kostką ma sześć punktów. Zawodnikiem aktualnie posiadającym piłkę jest
obrońca. Suma punktów z rzutu kostką i punktów ofensywy wynosi (6+2) osiem. Może zatem podać
piłkę dowolnemu zawodnikowi znajdującemu się w odległości nie większej niż osiem pól w linii
prostej od niego.
Niedozwolone jest podawanie do zawodnika, który znajduje się na pozycji spalonej.
3. STRZAŁ NA BRAMKĘ
Każdy zawodnik może oddać bezpośredni strzał na bramkę pod warunkiem, że znajduje się na polu,
które jest w linii prostej od „światła” bramki i między nim a bramką nie znajduje się inny zawodnik.
Aby oddać strzał na bramkę musimy najpierw ocenić szansę skutecznego strzału. Jeżeli znajdujemy
się w odległości większej niż 6+ liczba punktów ofensywy strzelającego zawodnika, nie mamy szans
na strzelenie bramki. Strzał do bramki uważany jest za zaliczony jeżeli piłka przekroczy linię bramki.
Rys. 3 pokazuje kierunki z których można strzelać do bramki.
Dozwolone kierunki, z których można strzelać do bramki.
Przykład: Gracz decyduje się na oddanie strzału napastnikiem, który znajduje się w odległości 8 pól w
linii prostej od bramki. Rzut kostką dał pięć punktów. Po zsumowaniu liczby wyrzuconych punktów i
punktów ofensywy napastnika otrzymujemy (5+4) dziewięć czyli wartość wystarczającą do
skutecznego strzału na bramkę.
W przypadku gdy wynik sumowania punktów okaże się niewystarczający, by piłka doleciała do
bramki, piłkę przejmuje bramkarz.
W przypadku gdy na drodze piłki do bramki znajduje się bramkarz, dochodzi wtedy do pojedynku
między strzelającym a bramkarzem. W takiej sytuacji kostką rzucają obydwaj gracze. Pierwszy rzuca
kostką strzelający i do wyniku rzutu dodaje punkty ofensywy strzelającego. Następnie rzut kostką
wykonuje gracz broniący i do rzutu kostką dodaje punkty defensywy bramkarza. Wygrywa ten, kto
osiągnie wyższy wynik. Jeśli wygra strzelający, mamy zaliczony gol. Jeśli wygra bramkarz to on
przejmuje piłkę i zaczyna akcję podając lub przesuwając się z piłką po boisku wg. tych samych zasad
co inni piłkarze.
Te same zasady obowiązują przy oddawaniu rzutu karnego lub strzelaniu z rzutu wolnego.
4 . POJEDYNKI
W sytuacji gdy zawodnik aktualnie wykonujący ruch stoi na polu obok posiadającego piłkę zawodnika
przeciwnej drużyny, może zdecydować się na odebranie mu piłki. W tej sytuacji dochodzi do
„pojedynku”.
Gracz poruszający się zawodnikiem atakujący informuje przeciwnika o zamiarze odebrania mu piłki.
Wówczas obaj zawodnicy wykonują rzut kostką a następnie do wyniku dodają swoje punkty,
odpowiednio; zawodnik atakujący dodaje punkty ofensywy a zawodnik atakowany dodaje punkty
defensywy. Zawodnik który otrzyma wyższy wynik wygrywa pojedynek i ma prawo do następnego
ruchu. Jeżeli pojedynek wygra atakujący, to on przejmuje piłkę i wykonuje kolejny ruch.
W sytuacji gdy obaj Gracze uzyskają w czasie pojedynku tę samą liczbę punktów dochodzi do faulu.
Faulowanym jest zawsze zawodnik atakowany. Zawodnik atakujący musi za karę wykonać dodatkowy
rzut kostką. Jeżeli w tym rzucie wypadnie jeden zawodnik dostaje żółtą kartkę (zgodnie z zasadami w
prawdziwym meczu – dwie żółte kartki oznaczaj usunięcie zawodnika z boiska). Jeżeli w rzucie
wypadnie liczba oczek sześć – zawodnik dostaje kartkę czerwoną i schodzi z boiska.
Następnie zawodnik faulowany wykonuje rzut wolny - w przypadku gdy zdarzenie miało miejsce na
polu karnym – wykonuje rzut karny.
Rzut wolny wykonuje się zgodnie z zasadami podawania piłki, lub strzelania do bramki. W przypadku
gdy zawodnik wykonujący rzut wolny nie ma do kogo podać piłki, wówczas traci piłkę, którą
przejmuje najbliżej stojący zawodnik drużyny przeciwnej.
Jeżeli dojdzie do rzutu karnego gracze muszą przesunąć swoich zawodników, którzy znajdują się w
polu karnym poza jego obręb na dowolnie wybrane miejsca.
W polu karnym pozostaje jedynie zawodnik strzelający oraz bramkarz.
Pojedynek może mieć miejsce również wówczas, gdy na drodze zawodnika poruszającego się z piłką
znajduje się zawodnik drużyny przeciwnej. W tej sytuacji zasady pojedynku są takie same z tym ,że
atakującym jest zawodnik posiadający piłkę.
W sytuacji, kiedy poruszający się zawodnik staje obok miejsca
Pojedynek można rozegrać również wtedy gdy przeciwnik wykonujący ruch a zechce zaatakować
zawodnika posiadającego piłkę z pozycji oddalonej więcej niż o jedno pole. Zawodnik atakowany musi
znajdować się na drodze zawodnika atakującego, natomiast atakujący musi uzyskać sumę punktów
wynikających z rzutu kostką oraz punktów ofensywy większą bądź równą odległości od zawodnika,
którego chce zaatakować.
Zapraszamy na mecz!
Spoiler:
Dziękuję za poświęcony czas i do następnego razu......znaczy się projektu