Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 957
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 335 times
Been thanked: 359 times

Re: Cubitos (John D. Clair)

Post autor: yrq »

Martin_Valdez pisze: 26 cze 2022, 22:30
Michito pisze: 24 cze 2022, 18:06 Gdybym miał się do czegoś przyczepić to może do pudełka na karty, które nie mieści kart :)
Wchodzą, wchodzą tylko po skosie ;)
W koszulkach już nie ;)

Po czterech grach:
- pudełka są średnio wygodne, poki co bez tragedii ale rozglądam się za organizerem na śrubki
- sama gra bardzo spoko, niewymagająca a satysfakcjonująca, czegoś takiego oczekiwałem od serii Dice Masters czy Quorriors
- Szarlatanów na razie nie sprzedaję, wystarczająco się różnią
- znalazłem tylko jeden mało istotny błąd na karcie, niepotrzebnie też chyba są dwa terminy: usuń i strać kostkę, generalnie redakcyjnie dobrze, fajne żarty

8/10 na chwilę obecną

Edit - po kolejnych 3 grach (wszystkie sugerowane z instrukcji żeby zobaczyć karty).
- wychodzi trochę mała decyzyjność w grze. Kupujemy kostki, wybieramy czym rzucać, mamy małe kombosy na 2-3 efektach. Takie jest oczywiście założenie gry, ale trochę brak mi większego wpływu na to, co robimy. Część efektów pozwala na większą manipulacją kośćmi, pewnie w tym kierunku będę dobierał karty na kolejne gry.
- tor fanów - przy większości zestawów nie miał większego znaczenia, docieraliśmy mniej więcej do połowy maksymalnie
- ponoszenie porażki - zdarzało się relatywnie rzadko. Kara jest spora i gdy zostawały 3 kości w puli rzutu już nie ryzykowaliśmy. Może opłaca się bardziej cisnąć.
- fioletowe kostki - bardzo drogie, sytuacyjne i z 1/6 szans na trafienie - tylko kilka razy je mieliśmy
- czerwone kostki - jest to element interakcji, na dwie osoby trochę mało zarysowany. Część efektów lepiej będzie działać na więcej osób. Czasem w ogóle w nie nie szliśmy, bo zysk był mizerny jak na koszt.
- wyścig z dwoma okrążeniami - trochę zmniejsza się wpływ losowości a zwiększa efektywność kombosów

Wciąż myślę, że to solidna gra z ograniczoną interakcją. Na razie mamy trochę przesyt i gra poleży chwilę na półce, ale pewnie będzie wracać na stół.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4641
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 1947 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: warlock »

Zagrałem póki co raz na podstawowym zestawie, ale zabawa była przednia. ;) To jest świetne połączenie Automobiles Davida Shorta i Szarlatanów z Pasikurowic. Absolutnie nie neguję wad wymienionych wyżej (i w innych postach tego wątku), ale Cubitos to po prostu fantastyczny "odchamiacz" :D.

Bardzo się cieszę, że mam uniwersalną trawiastą gumową matę, turlanie na takiej nieograniczonej powierzchni to czysta przyjemność :D. Ale pojemniczki wylecą na 100% i zastąpię je moimi ulubionymi GeekBoxami - setup będzie milion razy szybszy, bo wyciąganie kostek i żetonów z pudełek tylko po to, żeby umieścić je później na nich to trochę bezsensowna (i upierdliwie czasochłonna) czynność ;).

Obrazek
Fojtu
Posty: 3383
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 558 times
Been thanked: 1263 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Fojtu »

warlock pisze: 08 lip 2022, 09:14 Zagrałem póki co raz na podstawowym zestawie, ale zabawa była przednia. To jest świetne połączenie Automobiles Davida Shorta i Szarlatanów z Pasikurowic. Absolutnie nie neguję wad wymienionych wyżej (i w innych postach tego wątku), ale Cubitos to po prostu fantastyczny "odchamiacz" .
Ja Cubitos uwielbiam, szczególnie to jak dobrze działają mechanizmy nadganiania. Jak czegoś nie zepsujesz kompletnie to cały czas masz szanse pocisnąć w 1-2 tury do przodu i nadrobić. A zestaw początkowy jest o tyle średni, że u nas bardzo dominowała biała kostka - po prostu za łatwo można nią pocisnąć.
warlock pisze: 08 lip 2022, 09:14 Ale pojemniczki wylecą na 100% i zastąpię je moimi ulubionymi GeekBoxami - setup będzie milion razy szybszy, bo wyciąganie kostek i żetonów z pudełek tylko po to, żeby umieścić je później na nich to trochę bezsensowna (i upierdliwie czasochłonna) czynność .
Pojemniczki to tragedia, ja od razy wyjąłem swoje z pudełka, bo otwieranie ich jest najbardziej czasochłonnym elementem setupu.
MichalCh132
Posty: 215
Rejestracja: 27 lip 2019, 20:51
Has thanked: 133 times
Been thanked: 77 times

Re: Cubitos (John D. Clair)

Post autor: MichalCh132 »

yrq pisze: 26 cze 2022, 23:10
1 ponoszenie porażki - zdarzało się relatywnie rzadko. Kara jest spora i gdy zostawały 3 kości w puli rzutu już nie ryzykowaliśmy. Może opłaca się bardziej cisnąć.
2 fioletowe kostki - bardzo drogie, sytuacyjne i z 1/6 szans na trafienie - tylko kilka razy je mieliśmy
3 czerwone kostki - jest to element interakcji, na dwie osoby trochę mało zarysowany. Część efektów lepiej będzie działać na więcej osób. Czasem w ogóle w nie nie szliśmy, bo zysk był mizerny jak na koszt.
Ad.1 Ciekawe, że u Was przy 3 kostkach już nie ryzykowaliście. U nas na te 5 gier mam wrażenie ze koniec ryzykowania był zwykle koło 4-6 kostek a zdażało się i głębiej, ale to wiadomo zależy od graczy. Na 3 naprawdę rzadko ktoś rezygnował z rzucania.
Ad.2 Fioletowe faktycznie mają małe szanse, ale rzucamy zwykle kilka razy w rundzie więc wypadają stosunkowo często ( tutaj pewnie u Was trochę słabiej wypadały jeżeli szybko kończyliście ryzykować). Miałem grę w której szybki DiploDuplo dający ruch za każdy sukces na szarej/białej robił fajne akcje na planszy typu 8 ruchów (sumarycznie ze wszystkiego) w rundzie gdy inni mieli max 2-3 na runde więc nie polecam niedoceniać fioletowych :P
Ad.3 Tutaj faktycznie niektóre bardzo słabo skalują się na liczbę osób, graliśmy na 3/4 os. więc nie było tego tak czuć, ale kostki typu 1pieniązek za każdą wygraną z innymi na 2 os. są raczej niegrywalne i po prostu powinno się wymieniać takie na inne w trakcie setupu.
Wroobel
Posty: 370
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 34 times
Been thanked: 18 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Wroobel »

Właśnie kombinuję czym zastąpić te pudełka na kostki. Ktoś już coś wykmnił?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4641
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 1947 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: warlock »

Kupiłem różną kombinację GeekBoxów (korzystam od dawna w różnych grach, fantastyczne pojemniczki), te podwójne pójdą na monety i łapki, płaskie na 8 kolorów kości, a standardowe na szare i ciemnoszare kosteczki ;). Ewentualnie każdemu z graczy dam woreczek strunowy w zestawie z meeplami, kartą pomocy i kostkami startowymi ;). Dzisiaj mi przyjdą to przetestuję ułożenie w pudle.

https://www.planszomania.pl/index.php?s ... ton=szukaj
Awatar użytkownika
kurdzio
Posty: 802
Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 125 times
Been thanked: 378 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: kurdzio »

Ja wszystkie kolorowe kości wrzuciłem do jednego dużego worka strunowego, nie ma problemu przy wyciąganiu a i w pudełku ładnie się mieści ;) Jednak dla estetów średnie rozwiązanie.

Jesteśmy po 5 partiach, zacząłem dostrzegać bardziej sytuacyjne/słabsze karty, ale turlanie jest dalej tak samo przyjemne.
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
Wroobel
Posty: 370
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 34 times
Been thanked: 18 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Wroobel »

warlock pisze: 08 lip 2022, 10:35 Dzisiaj mi przyjdą to przetestuję ułożenie w pudle.
To daj znać jak wyszło. Mi do głowy przychodzą mini pudełeczka na żywność z Ikei. Taniej wyjdzie.
mementomoris
Posty: 145
Rejestracja: 21 wrz 2020, 12:09
Has thanked: 66 times
Been thanked: 41 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: mementomoris »

Wroobel pisze: 08 lip 2022, 10:31 Właśnie kombinuję czym zastąpić te pudełka na kostki. Ktoś już coś wykmnił?
Ja używam dwóch pojemników na śrubki/nakrętki (takich z przegródkami - w tym stylu). Bardzo dobrze sprawdzają się też w innych grach, np. Szarlatanach z Pasikurowic czy Istanbule kościanym.
Klasyczny
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2022, 07:56
Has thanked: 1 time

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Klasyczny »

mementomoris pisze: 08 lip 2022, 14:44
Wroobel pisze: 08 lip 2022, 10:31 Właśnie kombinuję czym zastąpić te pudełka na kostki. Ktoś już coś wykmnił?
Ja używam dwóch pojemników na śrubki/nakrętki (takich z przegródkami - w tym stylu). Bardzo dobrze sprawdzają się też w innych grach, np. Szarlatanach z Pasikurowic czy Istanbule kościanym.
Ja myślałem o wydrukowaniu https://www.thingiverse.com/thing:48204 ... OjtHO_dcbs
Wroobel
Posty: 370
Rejestracja: 07 lip 2015, 23:04
Has thanked: 34 times
Been thanked: 18 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Wroobel »

Łał no robi wrażenie:)
Mógłbym się przyłączyć do takiego druku tylko pytanie jaki to byłby mniej więcej koszt?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4641
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 1947 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: warlock »

Pojemniczki GeekBox to jest to - 2 podwójne, 10 slimów i rozkładanie tej gry będzie przyjemnością ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
scraber
Posty: 320
Rejestracja: 06 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 227 times
Been thanked: 98 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: scraber »

warlock pisze: 08 lip 2022, 17:49 Pojemniczki GeekBox to jest to - 2 podwójne, 10 slimów i rozkładanie tej gry będzie przyjemnością ;)
Dzięki za zdjęcie.
Też się zastanawiałem nad wrzuceniem tego w GeekBoxy i wygląda to naprawdę schludnie.
Dodatkowo bez problemu wejdzie dodatkowa plansza :)
Awatar użytkownika
kurdzio
Posty: 802
Rejestracja: 26 paź 2019, 13:18
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 125 times
Been thanked: 378 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: kurdzio »

Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Spoiler:
Gramy głównie w 2 osoby, służę radą :)
Dziami
Posty: 289
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola
Has thanked: 198 times
Been thanked: 73 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Dziami »

kurdzio pisze: 09 lip 2022, 00:15 Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Spoiler:
Również to zauważyłem.
Do tego część opisów kart jest nieprecyzyjna. Np. jakieśtamszpilkowe jabłko (pomijając, że na moje to ananas😉). W wersji Pl mówi o przerzucie wszystkich kości. I teraz... Wszystkie? (Eng... Up to all)... Wszystkie skąd? (In all zones). Także czasem trzeba się podomyślać i poszukać jak interpretować niektóre karty.

Ogólnie po dwóch partiach zgadzam się z Warlockiem. Genialny odchamiacz. Jeśli już miałbym z Pasikurowicami porównać to tylko na dwie osoby wolał bym mieszać mikstury.
W drugiej partii trafił się słabszy układ kart (pierwsza była na predefiniowanym, druga na losowym), ale to akurat w deck/pool builderach czasem się zdarza. Ogólnie duży plus dla gry, tylko szkoda trochę wyrzucać pudełka, a używać ich imho nie ma sensu. Rozłożenie kości nawet z jednego wora zajmuje minute.
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4641
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 1947 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: warlock »

Setup z pojemniczkami - działa to naprawdę dobrze ;).
Obrazek
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 458
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: wrojka »

Gdyby ktoś potrzebował podejrzeć karty w oryginalne po angielsku to są zdjęcia na dysk google:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4641
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1033 times
Been thanked: 1947 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: warlock »

wrojka pisze: 11 lip 2022, 13:00 Gdyby ktoś potrzebował podejrzeć karty w oryginalne po angielsku to są zdjęcia na dysk google:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Wielkie dzięki! Jak coś mi nie zagra w tłumaczeniu, to będzie pierwsze miejsce, gdzie zerknę. :)
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Martin_Valdez »

A mi się trafiła ukruszona czerwona kość :( Napisałem do wydawnictwa i czekam na odpowiedź.
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Martin_Valdez »

warlock pisze: 09 lip 2022, 14:14 Setup z pojemniczkami - działa to naprawdę dobrze ;).
Wielkie dzięki za wrzucenie pomysłu z Geekboxami. Zakupiłem i przepakowałem grę dzisiaj w pojemniczki. No teraz to mistrzostwo świata - przechowywanie + rozkładanie to teraz zupełnie inny świat :)
Ogiennnn
Posty: 46
Rejestracja: 19 sty 2020, 00:23
Has thanked: 28 times
Been thanked: 5 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Ogiennnn »

Do czego służy ta dodatkowa kość dodawana osobno do gry?
Kisun
Posty: 1130
Rejestracja: 12 lip 2015, 16:47
Lokalizacja: Gostyń (Wlkp)
Has thanked: 113 times
Been thanked: 132 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Kisun »

To jest ich własna kostka. Mają zamiar dodawać tego typu kość do każdej wydanej przez nich gry i ma walor jedynie kolekcjonerski. Na każdej ma być inna grafika z danej gry.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4697
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1226 times
Been thanked: 1452 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: Mr_Fisq »

Recenzja od Gradania (chyba jeszcze nikt tu nie wrzucał):
https://gradanie.znadplanszy.pl/2022/06 ... danie-385/
a i w topce się przewinęła:
https://gradanie.znadplanszy.pl/2022/08 ... 2021-roku/
Sprzedam: Majowe obniżki: Root, Cykle Arkham, Etherfields KS PL, Lanzerath Ridge i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 458
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: wrojka »

Kupiłem ostatnio tacki na kości i odkopałem Cubitos. Tacki sprawiły, że 'Roll Zone' jest ładnie odseparowany, 'puste' kości naturalnie zostają tam i czekają na kolejną turę.
Jako że na horyzoncie nie widać dodatku a często Cubitosa przekreślam ze względu na limit 4 graczy, to postanowiłem dokupić drugą kopię. Jeżeli ktoś o tym myślał, to polecam wprowadzić jeden z tych wariantów.

A) Nie turlamy kości 1-szego gracza (podajemy ją tylko dalej co turę, dla tie-break'a i gdyby ktoś chciał się wstrzymać z turlaniem i zobaczyć co zrobi reszta)

B) Zrobić z niej kość wspólną. Gdy wszyscy zakończą turlanie, to obecnie 1-szy gracz ma możliwość rzucenia kością, której wynik staje się wspólny dla wszystkich. Może też spasować rzucanie nią. Niezależnie co wybierze, to w kolejnej turze kość przechodzi na następnego gracza.

Już przy 4 graczach zauważyłem, że gracze 1-2-3 mają przewagę w pierwszych 3 rundach, a Cubitos z natury ma efekt kuli śnieżnej (im więcej masz teraz, tym więcej będziesz mieć w przyszłej turze). Dlatego czwarty gracz przez 3 pierwsze nieotrzymując bonusu jest na straconej pozycji.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 458
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 226 times
Been thanked: 208 times

Re: Cubitos / Cubitos: Ryzykowny Wyścig (John D. Clair)

Post autor: wrojka »

kurdzio pisze: 09 lip 2022, 00:15 Kot Pędziwiatr ma chyba mały chochlik, raz 2 kości a raz 3:
Wyjdzie double-post, ale wczoraj wpadłem na pomysł by trzymać karty ENG i PL w jednej koszulce (na odwrocie).
Poza Kotem Pędziwiatrem znalazłem trochę większego babola który wpływa na grę. Dinożarł ma zamienione brown&yellow na brązowej&zielonej
Spoiler:
ODPOWIEDZ