Root - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 116
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 20 times
Been thanked: 46 times

Re: Root

Post autor: sinbad78 »

bzikus17 pisze: 07 paź 2020, 21:01 Ogólnie, od tygodnia czytam poradniki, księgę zasad. Ktoś tu pisał o prostych zasadach. Moim zdaniem znowu portal zj... napisanie instrukcji. Nie wiem czy tak problem jest sporządzenie kompendium nawet na stronie, strasznie mnie drażni szukanie każdej mikrozasady i niejasności.
Zobacz sobie tę playlistę
https://www.youtube.com/watch?v=jWqhkm2 ... TomTeaches
Wszystko kawa na ławę
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6469
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 598 times
Been thanked: 948 times

Re: Root

Post autor: Odi »

bzikus17 pisze: 07 paź 2020, 21:01 Ogólnie, od tygodnia czytam poradniki, księgę zasad. Ktoś tu pisał o prostych zasadach. Moim zdaniem znowu portal [...] napisanie instrukcji. Nie wiem czy tak problem jest sporządzenie kompendium nawet na stronie, strasznie mnie drażni szukanie każdej mikrozasady i niejasności. Nie ma żadnego polskiego gameplaya po polsku, który wytłumaczyłby chociaż podstawkę o dodatku nie wspominam.
Pohamuj proszę z wulgaryzmami. Nawet wykropkowanymi.
Awatar użytkownika
SetkiofRaptors
Posty: 460
Rejestracja: 15 maja 2020, 02:04
Has thanked: 243 times
Been thanked: 377 times

Re: Root

Post autor: SetkiofRaptors »

Cześć!
Czy Portal zająknął się chociaż na temat polskiego wydania mini-dodatków tj Vagabond Pack i alternatywnej talii kart? Są już dostępne w fajnych cenach po angielsku, ale zacząłem kolekcjonowanie polskiej wersji językowej ;)...
bzikus17 pisze: 07 paź 2020, 21:01 Ogólnie, od tygodnia czytam poradniki, księgę zasad. Ktoś tu pisał o prostych zasadach. Moim zdaniem znowu portal [...] napisanie instrukcji. Nie wiem czy tak problem jest sporządzenie kompendium nawet na stronie, strasznie mnie drażni szukanie każdej mikrozasady i niejasności. Nie ma żadnego polskiego gameplaya po polsku, który wytłumaczyłby chociaż podstawkę o dodatku nie wspominam.
Gra ma świetną księge prawa, która zawsze gdy po nią sięgam ma jasną jednoznaczną odpowiedź. Gra jest dość trudna, ale nie z uwagi na wielość zasad - zasady bazowe są proste - ale z uwagi na wielość frakcji. Przykładowo, twoje wcześniejsze pytanie jest wytłumaczone w punkcie 8.3. gdzie opisano całe przygotowanie tej frakcji. Szczerze mówiąc nie wiem jak można sobie z tym nie poradzić. Może to zwyczajnie, nie gra dla ciebie? Bo myślisz, że to wina wszystkiego tylko nie ciebie :D
Wrocław. Kupiłem sobie już Inis i jest super.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Root

Post autor: Bartoszeg02 »

Cześć! Garść pytań przed pierwszą grą na które mam problem ze znalezieniem odpowiedzi:
1. Czy twierdza Markizy jest liczona do kontroli pola? Niby budynki się liczą ale ten jest okrągły...
2. Czy eko-terroryści mogą wejść na pole z twierdzą, następnie zmienić wojownika w sojusznika i w następnym etapie doprowadzić do buntu?
3. Jak rozumiem ta karta spisku wymagająca 3 punktów przekuwania w tej samej krainie pozwala na wysadzenie twierdzy?
4. Czy za niszczenie przedmiotów włóczęgi dostajemy jakieś VP?
5. Jak rozumiem jeżeli ktoś zdecyduje się zaatakować włóczęgę to jeżeli włóczęga nie zada żadnych ran to nie przestawiamy znacznika w stan wojny?
6. Jeżeli się komuś nie podoba sojusz z włóczęgą to można go zaatakować aby przejść w stan wojny?
7. Czy znaczniki sympatyków sojuszu liczą sie do kontroli pola? Chyba nie ale wolę zapytać bo to ważne :)

i to już wszystko :)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 561 times
Been thanked: 284 times

Re: Root

Post autor: Atamán »

Bartoszeg02 pisze: 13 lis 2020, 10:50 Cześć! Garść pytań przed pierwszą grą na które mam problem ze znalezieniem odpowiedzi:
1. Czy twierdza Markizy jest liczona do kontroli pola? Niby budynki się liczą ale ten jest okrągły...
2. Czy eko-terroryści mogą wejść na pole z twierdzą, następnie zmienić wojownika w sojusznika i w następnym etapie doprowadzić do buntu?
3. Jak rozumiem ta karta spisku wymagająca 3 punktów przekuwania w tej samej krainie pozwala na wysadzenie twierdzy?
4. Czy za niszczenie przedmiotów włóczęgi dostajemy jakieś VP?
5. Jak rozumiem jeżeli ktoś zdecyduje się zaatakować włóczęgę to jeżeli włóczęga nie zada żadnych ran to nie przestawiamy znacznika w stan wojny?
6. Jeżeli się komuś nie podoba sojusz z włóczęgą to można go zaatakować aby przejść w stan wojny?
7. Czy znaczniki sympatyków sojuszu liczą sie do kontroli pola? Chyba nie ale wolę zapytać bo to ważne :)

i to już wszystko :)
1. Nie liczy się. Na potrzeby gry nie jest budynkiem, tylko żetonem (bo jest okrągła i nie zajmuje miejsca na budynek).
2. Wejść mogą, ale przegrupowania nie zrobisz, bo na polanie z twierdzą nie można umieszczać żadnych komponentów.
3. Tak.
4. Nie.
5. Zgadza się.
6. Tak (o ile poniesie się jakieś straty przy tym ataku).
7. Nie liczą się, bo nie są budynkiem, ale żetonem.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 471
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root

Post autor: wrojka »

Bartoszeg02 pisze: 13 lis 2020, 10:50 1. Czy twierdza Markizy jest liczona do kontroli pola? Niby budynki się liczą ale ten jest okrągły...
5. Jak rozumiem jeżeli ktoś zdecyduje się zaatakować włóczęgę to jeżeli włóczęga nie zada żadnych ran to nie przestawiamy znacznika w stan wojny?
6. Jeżeli się komuś nie podoba sojusz z włóczęgą to można go zaatakować aby przejść w stan wojny?
7. Czy znaczniki sympatyków sojuszu liczą sie do kontroli pola? Chyba nie ale wolę zapytać bo to ważne :)
1 i 7:
Okrągłe (Tokeny) nie liczą się do kontroli, nie zajmują miejsca na budynek. Ich usunięcie daje jednak +1 VP (drewno, twierdza, sympatie[WA], Trade Posty[Riverfolk], Ploty[Corvid], Tunele[Moles])
W dodatkowej talii istnieje karta, która po przekuciu daje +2 do kontroli za każdy token (z 0 na 2)
Spoiler:
5. Wystarczy, że włóczęga usunie w jakikolwiek sposób wojownika innego gracza i staje się hostile (wrogi). Może to być podczas walki (nie ważne kto kogo atakuje), może to być spowodowane ambushem, może to być strzał z kuszy (nie jest to walka), może to być karta przysługi (mass damage). Jeżeli VB atakuje sam budynek i nie zabije żadnego wojownika, a zniszczy budynek, to NIE staje się wrogi. Należy pamiętać, że dodatkowe punkty za usuwanie wrogich wojowników/budynków/tokenów liczą się TYLKO podczas WALKI w turze VB (on musi być atakującym). Wojownik którego zabiliśmy by stać się wrogim nie daje nam punktu
(eg. Neutralny VB w swojej turze atakuje Markizę. Jest 3 wojowników i 1 budynek. Wypada 3:0 i VB używa Brutal Tactics [+1 extra hit]. Zabija 3 wojowników i budynek. Staje się wrogi. Dostaje +4 pkt [+2 za 2 już wrogich wojowników, +2 za budynek]).

6. Mamy Sojusz (ostatnie pole relacji) i Koalicję (zagranie karty dominacji przez VB).
Jeżeli VB ci pomagał i wbił status sojusznika, to jak najbardziej możesz go zaatakować. Jeżeli zabije choć 1 twojego wojownika, to automatycznie wchodzi w status wroga. (Jeżeli sojuszniczy VB będzie używać twojej armii w walce i przydzieli jej więcej hitów niż sobie, to też staje się wrogi). Jedynym sposobem na wyjście z statusu wrogiego jest zagranie przez VB karty dominacji i uformowanie koalicji z graczem o najniższej ilości VP (w przypadku remisu, może wybrać), który sam nie zagrał karty dominacji. Jeżeli VB był wrogo nastawiony, to przesuwa znacznik na pole neutralne, ale nadal jeżeli z jakichś powodów zabije choćby 1 wojownika tego gracza, to wróci na pole wrogie.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Root

Post autor: Bartoszeg02 »

Cześć mam 4 dodatkowe pytania:
1. Oglądam sobie gameplay wersji komputerowej roota i tam w trakcie rewolty wagabunda otrzymał 3 obrażenia. Nic takie nie mogę znaleźć w zasadach.
2. Koty - ewidentnie w apce koci gracz odrzucał kartę na początku tury żeby przywrócić sobie jednostki na pole z zamkiem. Tego też nie mogę znaleźć w zasadach. Myślałem że kartę wydajemy tylko momencie kiedy koty giną.
3. Jeżeli zniszczę budynek bobrów to jak rozumiem tracą one tylko pionki znajdujące się na polu fundusze? Te użyte do przekuwania broni, czy z pola inwestycje są bezpieczne? To o tyle ciekawe że dośc szybko bobry będą mogły etap w etap wykonywać gigantyczną ilość akcji. Czy to nie sprawia że gracze średnio chcą z nimi handlować?
4. Przekuwając kartę bobrami mogę wybrać że zamiast przedmiotu chcę wystawić wojownika. Czy otrzymuję wtedy punkty zwycięstwa?
I to już wszystko :)
tapczanik420
Posty: 328
Rejestracja: 26 kwie 2020, 12:15
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 22 times
Been thanked: 112 times

Re: Root

Post autor: tapczanik420 »

Bartoszeg02 pisze: 26 lis 2020, 19:41 Cześć mam 4 dodatkowe pytania:
1. Oglądam sobie gameplay wersji komputerowej roota i tam w trakcie rewolty wagabunda otrzymał 3 obrażenia. Nic takie nie mogę znaleźć w zasadach.
2. Koty - ewidentnie w apce koci gracz odrzucał kartę na początku tury żeby przywrócić sobie jednostki na pole z zamkiem. Tego też nie mogę znaleźć w zasadach. Myślałem że kartę wydajemy tylko momencie kiedy koty giną.
3. Jeżeli zniszczę budynek bobrów to jak rozumiem tracą one tylko pionki znajdujące się na polu fundusze? Te użyte do przekuwania broni, czy z pola inwestycje są bezpieczne? To o tyle ciekawe że dośc szybko bobry będą mogły etap w etap wykonywać gigantyczną ilość akcji. Czy to nie sprawia że gracze średnio chcą z nimi handlować?
4. Przekuwając kartę bobrami mogę wybrać że zamiast przedmiotu chcę wystawić wojownika. Czy otrzymuję wtedy punkty zwycięstwa?
I to już wszystko :)
Ad. 1 Była zmiana względem pierwotnych zasad, że w wyniku zdarzeń które affectują wszystkich graczy, RozjeVagabunda uszkadza 3 itemki
Ad. 2 W wersji cyfrowej zmienili timing tej opcji na początek tury Markizy, żeby lepiej wpisywał się w asynchroniczny tryb gry
Ostatnio zmieniony 26 lis 2020, 20:14 przez tapczanik420, łącznie zmieniany 1 raz.
Na sprzedaż, a poza tym to szukam kafla promo do Dice Settlers ze Sierra West. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 561 times
Been thanked: 284 times

Re: Root

Post autor: Atamán »

Bartoszeg02 pisze: 26 lis 2020, 19:41 Cześć mam 4 dodatkowe pytania:
1. Oglądam sobie gameplay wersji komputerowej roota i tam w trakcie rewolty wagabunda otrzymał 3 obrażenia. Nic takie nie mogę znaleźć w zasadach.
2. Koty - ewidentnie w apce koci gracz odrzucał kartę na początku tury żeby przywrócić sobie jednostki na pole z zamkiem. Tego też nie mogę znaleźć w zasadach. Myślałem że kartę wydajemy tylko momencie kiedy koty giną.
3. Jeżeli zniszczę budynek bobrów to jak rozumiem tracą one tylko pionki znajdujące się na polu fundusze? Te użyte do przekuwania broni, czy z pola inwestycje są bezpieczne? To o tyle ciekawe że dośc szybko bobry będą mogły etap w etap wykonywać gigantyczną ilość akcji. Czy to nie sprawia że gracze średnio chcą z nimi handlować?
4. Przekuwając kartę bobrami mogę wybrać że zamiast przedmiotu chcę wystawić wojownika. Czy otrzymuję wtedy punkty zwycięstwa?
I to już wszystko
Krótkie odpowiedzi:
1. Tak to działa wg najnowszych zasad.
2. Tak to działa w wersji cyfrowej.
3. Tak, tylko z polu fundusze. Tak, pozostałe są bezpieczne. Tak, trzeba uważać, by za bardzo ich nie wspierać.
4. Nie, nie dostajesz punktu.

Długie odpowiedzi:
1. Root to akurat taka gra, do której twórcy (Leder Games) wypuszcza aktualizacje zasad, czasami robiąc małe poprawki, ale czasami zmieniając balans gry. Polska wersja instrukcji bazuje (w większości) na 3 wersji instrukcji, a w międzyczasie wyszła wersja 4., w której pojawiły się wpisy o frakcjach i mapach z drugiego dodatku, ale pojawiły się też 2 zmiany w balansie. I jedną z tych zmian jest właśnie to, że jeśli jest jakiś efekt, który niszczy wszystkie komponenty na danej polanie i tam stoi Vagabond, to on musi sobie uszkodzić 3 przedmioty.*
2. To jest zmiana tylko w wersji cyfrowej - musieli chyba zrobić uproszczenie, by płynniej się grało.
3. To nie budynek, ale żeton (tak dla ścisłości terminologii), ale tak zgadza się - tracą tylko z pola funduszy. Co do strategii to w teorii tak, trzeba uważać, by nie wspierać ich za mocno. Ale łatwo powiedzieć - ja jak gram kotami, to kartę ptaków kupuję nawet za 4 (a na końcu gry słucham od innych graczy jak to JA pozwoliłem bobrom wygrać). Trzeba też pamiętać, że niektóre akcje mają podpisane 'wydaj fundusz' a nie 'zainwestuj' - te wydawane są oddawane do rezerwy.
4. To wstawienie wojownika jest nie tyle zamiast przedmiotu, co w ogóle zamiast całego efektu karty. I możesz tak zrobić z każdą kartą, która ma koszt przekucia. Czyli możesz wykuć np. "Brutalną taktykę" i zamiast wykładać taką kartę przed siebie to ją odrzucasz i wstawiasz wojownika na pole płatności. Punktu z tego nie ma.

* A druga zmiana w 4. edycji zasad jest taka, że teraz koty mogą odrzucać kartę ptaka w dowolnym momencie swojego dnia, celem zwiększenia liczby akcji o 1. Wcześniej mogli to zrobić dopiero po wykorzystaniu 3 standardowych akcji.
Cvvenu
Posty: 117
Rejestracja: 30 maja 2020, 14:47
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times

Re: Root

Post autor: Cvvenu »

Cenne informacje o śledzeniu nowych wersji instrukcji na stronie wydawcy.
ale tego jednego wpisu nie mogę pojąć:
* A druga zmiana w 4. edycji zasad jest taka, że teraz koty mogą odrzucać kartę ptaka w dowolnym momencie swojego dnia, celem zwiększenia liczby akcji o 1. Wcześniej mogli to zrobić dopiero po wykorzystaniu 3 standardowych akcji.
Nie bardzo rozumiem co to poprawia? Czy wyrzucę kartę na start swojej tury czy po 3 ruchach, gdzie po 3 ruchach jest może nawet i lepiej bo wtedy jestem już pewny, że ten czwarty ruch w tej turze mi się przyda.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 471
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root

Post autor: wrojka »

Cvvenu pisze: 27 lis 2020, 09:16
* A druga zmiana w 4. edycji zasad jest taka, że teraz koty mogą odrzucać kartę ptaka w dowolnym momencie swojego dnia, celem zwiększenia liczby akcji o 1. Wcześniej mogli to zrobić dopiero po wykorzystaniu 3 standardowych akcji.
Nie bardzo rozumiem co to poprawia?
Było:
you may take up to three actions in any order and combination. After taking three actions, you may take extra actions by spending one bird card per extra action
JEST:
you may take up to three actions in
any order and number, and you may take extra actions
by spending one bird card per extra action.
Co to poprawia:
Załóżmy, że masz 2 ptasie karty na ręce i 2 czerwone.
Zamierzasz zrobić 2x Overwork (ekstra drewno za czerwoną kartę), Move i następnie wykorzystać 2 niebieskie karty by 2x Build. Niestety, polany przez które idziesz mają Sympatie WA. Oznacza to, że będziesz musiał oddać te 2 ptasie karty, więc według starych zasad, możesz je wydać dopiero po 3 akcjach, czyli robisz Overwork, Overwork, Move i cyk, nie masz ptasich kart, tura się kończy.

W świetle nowych zasad możesz te 2 ptasie karty wydać na początku tury by zrobić 2x Overwork (czyli odrzucasz ptasią i robisz Overwork odrzucając czerwoną). Już w tym momencie masz pustą rękę i nadal 3 akcje do wykonania. Więc robisz Move i 2x Build.
Awatar użytkownika
Bartoszeg02
Posty: 565
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 172 times
Been thanked: 43 times

Re: Root

Post autor: Bartoszeg02 »

Hej!
Jeszcze mała garść dodatkowych pytań :)
1. Jaszczury - rytuał punktacji - jak rozumiem nie jesteśmy ograniczeni do punktowania tylko jednego rodzaju polan na etap? Mogę wydać wszystkie 3 karty żeby otrzymać punkty za wszystkie ogrody?
2. Bobry - jeżeli bobry nie posiadają swoich pionków w rezerwie to czy włóczęga może dokonać u nich zakupu?
3. Jeżeli wykupię bobry jako najemników to czy mogę rozpocząć walke na polu gdzie są same bobry i 0 moich jednostek? Co więcej czy jeżeli w takiej walce zostanie zniszczony budynek to czy otrzymam za niego VP?
4. Jeżeli wykupie bobry jako najemników to czy mimo wszystko mogę je w danej turze zaatakować?
5. Dwie włóczęgi - czy 2 włóczęgi mogą się wzajemnie atakować za pomocą miecza albo kuszy?
6. Kuszą - Czy jeżeli na polanie nie ma wrogich jednostek a są budynki to czy włóczęga może wybrać który chce usunąć? Treść w instrukcji trochę na to wskazuje.
7. Utworzenie koalicji - rozumiem to tak: włóczęga od tej pory nie punktuje. Co więcej sama karta dominacji której użył jest bez znaczenia (innymi słowy sojusznik nie musi wykonać tego celu dominacji). Przeciwnik nie może się nie zgodzić na koalicję z włóczęgą. Aczkolwiek gracz w koalicji z włóczęgą może zagrać kartę dominacji i wtedy obaj gracze wygrywają jeżeli ów gracz wypełni cel zagranej dominacji?
8. Czy włóczęga może utworzyć koalicję z innym włóczęga :) ?
9. Czy włóczęga zaczynając turę w lesie może się o świcie przemieścić do sąsiedniego lasu? Czy może tylko z niego wyjść na polanę?

To zdaje się że już wszystko. Z góry ogromne dzięki za odpowiedzi! :)
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1347
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 561 times
Been thanked: 284 times

Re: Root

Post autor: Atamán »

1. Jest ograniczenie, że każdy typ polan można raz na rundę. Czyli można w jednej rundzie zagrać 3 różne karty, by zapunktować za każdy typ ogrodów.
2. Uhh, trudne pytanie. Tutaj nie mam pewności, ale wydaje mi się, że zakup jest możliwy - tj. kosztem jest zużycie przedmiotów, a dokładnie wojowników to jakby dodatkowy efekt - tak rozumiem ten zapis w zasadach.
3. Możesz tak zrobić. VP dostaje aktywny gracz (czyli ten, który wykupił najemników).
4. Tak możesz - przy czym na potrzeby tego ataku nie traktujesz ich jako swoich wojowników (w sensie nie dodajesz ich przy obliczaniu maksymalnej liczby obrażeń z kostki oraz nie usuwasz ich jako obrażenia, które tobie zostały zadane).
5. Mieczem mogą zaatakować się nawzajem, ale kuszą już nie, bo kuszą można usuwać tylko wojowników, budynki oraz żetony.
6. Tak - w przypadku kuszy (i braku wojowników) to Włóczęga wybiera co usuwa.
7. Tak, wszystko dobrze rozumiesz.
8. Tak, może.
9. Tak, może.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 471
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root

Post autor: wrojka »

Atamán pisze: 28 lis 2020, 14:59 2. Uhh, trudne pytanie. Tutaj nie mam pewności, ale wydaje mi się, że zakup jest możliwy - tj. kosztem jest zużycie przedmiotów, a dokładnie wojowników to jakby dodatkowy efekt - tak rozumiem ten zapis w zasadach.
Potwierdzam. VB może kupować od Riverfolk gdy ci mają 0 wojowników w puli.
romekrz
Posty: 1
Rejestracja: 15 gru 2020, 18:53
Been thanked: 2 times

Re: Root

Post autor: romekrz »

Wie ktoś kiedy można się spodziewać polskiej edycji Underworld bądź innych dodatków?
niezlezgrane
Posty: 1
Rejestracja: 19 gru 2020, 17:59
Has thanked: 1 time

Re: Root

Post autor: niezlezgrane »

Hej . Mam pytanie czy można toczyć walkę na polanie gdzie nie ma wojowników ale są budynki po to by je zniszczyć, czy budynki są bezpieczne jeśli nie ma na nich wojowników? Z góry dzięki za odpowiedź.
feniks_ciapek
Posty: 2296
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1603 times
Been thanked: 936 times

Re: Root

Post autor: feniks_ciapek »

niezlezgrane pisze: 19 gru 2020, 18:48 Hej . Mam pytanie czy można toczyć walkę na polanie gdzie nie ma wojowników ale są budynki po to by je zniszczyć, czy budynki są bezpieczne jeśli nie ma na nich wojowników? Z góry dzięki za odpowiedź.
Jak nie ma wojowników, to w bitwie automatycznie zadawane jest 1 obrażenie więcej. Więc można. A nawet trzeba :)
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 471
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root

Post autor: wrojka »

niezlezgrane pisze: 19 gru 2020, 18:48 Hej . Mam pytanie czy można toczyć walkę na polanie gdzie nie ma wojowników ale są budynki po to by je zniszczyć, czy budynki są bezpieczne jeśli nie ma na nich wojowników? Z góry dzięki za odpowiedź.
1. Można atakować gołe budynki. W takim przypadku niezależnie od tego co wyleci na kościach, masz +1 ataku *defenseless
2. Obrońca budynków ma prawo zagrać Zasadzką (nawet jeśli ma 0 wojoników). Jeśli w ten sposób zabije Twoich jedynych 2 wojowników, walka dobiega końca (jeszcze przed rzutem koścmi). W takim wypadku bonus defenseless nie liczy się.
3. Warto też dodać, że Vagabond niszcząc same budynki nie staje się hostile (czyli jak widzisz budynki bez obrony, to bij ile wlezie)
Majkel89
Posty: 108
Rejestracja: 30 cze 2016, 18:59
Been thanked: 3 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Majkel89 »

Cześć
Mam kilka pytań odnośnie włóczęgi:
1. Ile misji można wykonać w jednej turze?
2. Atak przy pomocy wojowników sojusznika, jeżeli atakuje włóczęga plus 2 wojowników sojusznika to w przypadku rozdzielenia obrażeń to przypisuje je w pierwszej kolejności do wojowników sojusznika a nadmiarowe uszkadzają miecze włóczęgi?
3. Do lasu mogę wejść tylko poprzez zakradnięcie się?
Sciurus77
Posty: 34
Rejestracja: 26 lip 2019, 19:45
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Sciurus77 »

Ad 1. Tyle, na ile wystarczy Ci przedmiotów, bo wykonanie danej misji wyczerpuje odpowiednie przedmioty.
Ad 3. Tak.
JKM
Posty: 16
Rejestracja: 28 sty 2021, 09:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: JKM »

Ad. 2 Wybierasz, gdzie przydzielasz rany. Jak dasz sojusznikowi więcej niż sobie, to staje się twoim wrogiem.
+ nie musisz uszkadzać mieczy. Możesz dowolne przedmioty.
mb777
Posty: 13
Rejestracja: 12 lut 2016, 20:17
Has thanked: 9 times
Been thanked: 4 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: mb777 »

1. Czy dynastia orlich gniazd dostaje PZ w momencie zbudowania gniazda ( tak jak koty za budynki/ stworzenia leśne za stronników)?
2. Czy wykladacie żetony ruin, gdy włóczęga nie bierze udziału w grze? Jeśli tak to czy te ruiny można atakować ( np po to by koty miały miejsce na kolejny budynek)?
Awatar użytkownika
michalp
Posty: 62
Rejestracja: 12 mar 2017, 22:45
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: michalp »

mb777 pisze: 22 lut 2021, 10:02 1. Czy dynastia orlich gniazd dostaje PZ w momencie zbudowania gniazda ( tak jak koty za budynki/ stworzenia leśne za stronników)?
2. Czy wykladacie żetony ruin, gdy włóczęga nie bierze udziału w grze? Jeśli tak to czy te ruiny można atakować ( np po to by koty miały miejsce na kolejny budynek)?
1. Dynastia otrzymuje pw w fazie wieczoru w liczbie widocznej na pierwszym od prawej odkrytym polu gniazd
2. Tak. Zetony blokuja miejsce na budynek. Nie mozna ich atakowac. Jesli Wloczega nie gra pola nie beda w tej grze odkryte i nie bedzie mozna nic tam zbudowac
Awatar użytkownika
Trampon
Posty: 359
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: Trampon »

Pytania dot. frakcji Kompanii Plemion Rzecznych czyli Bobrów:

1. Po przekuciu przedmiotów - Fundusze (wojownicy) lądują na puste pola toru Faktorii (zamiast na pole Inwestycji). Czy siedzą tam już do końca gry czy są zbierani w ramach ostatniej operacji w czasie Świtu?

2. Czy Bobry w ramach Dnia mogą wykonywać te same akcje kilkukrotnie (i jedynym ograniczeniem są Fundusze)? Wydaje się się że tak ale młody gracz operujący Bobrami jednoznacznie zażądał weryfikacji tej zasady na forum 🙂

3. Na karcie frakcji Bobrów, w sekcji "Granie jako....." pojawia się zdanie - "Im więcej Faktorii na polanach o tym samym symbolu, tym więcej otrzymujesz PZ". Tyle że nic takiego wynika z planszy. Wystawienie każdej kolejnej faktorii daje tyle samo (2) PZ. Czy dobrze myślę że jedyne zastosowanie może to mieć przy przekuwaniu? Tzn Bobry nie przekują przedmiotu wymagającego np. 3 mysich polan jeśli nie będą miały wystawionych 3 mysich faktorii (i w efekcie odsłoniętych 3 mysich pól)?

4. Jeszcze o przekuwaniu. Czy cecha Eksport" (zamiast pozyskania efektu opisanego na przekutej karcie możesz ją odrzucić tę kartę i rozmieścić wojownika na polu "Płatności") pozwala obejść ograniczenie "Jeżeli w puli na mapie nie znajduje się przedmiot wymieniony na przekuwanej karcie, gracz nie może przekuć tej karty" Tzn- pytanie jak gracie bo widzę argumenty za obydwoma podejściami.

Dodam może jeszcze że pytania powyższe zadałem jakiś czas temu (tuż po rozgrywce) na FB ale bez efektu tj. nie było odpowiedzi.
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 471
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 231 times
Been thanked: 215 times

Re: Root - pytania i wątpliwości

Post autor: wrojka »

Trampon pisze: 17 kwie 2021, 13:18 1. Po przekuciu przedmiotów - Fundusze (wojownicy) lądują na puste pola toru Faktorii (zamiast na pole Inwestycji). Czy siedzą tam już do końca gry czy są zbierani w ramach ostatniej operacji w czasie Świtu?
2. Czy Bobry w ramach Dnia mogą wykonywać te same akcje kilkukrotnie (i jedynym ograniczeniem są Fundusze)? Wydaje się się że tak ale młody gracz operujący Bobrami jednoznacznie zażądał weryfikacji tej zasady na forum 🙂
3. Na karcie frakcji Bobrów, w sekcji "Granie jako....." pojawia się zdanie - "Im więcej Faktorii na polanach o tym samym symbolu, tym więcej otrzymujesz PZ". Tyle że nic takiego wynika z planszy. Wystawienie każdej kolejnej faktorii daje tyle samo (2) PZ. Czy dobrze myślę że jedyne zastosowanie może to mieć przy przekuwaniu? Tzn Bobry nie przekują przedmiotu wymagającego np. 3 mysich polan jeśli nie będą miały wystawionych 3 mysich faktorii (i w efekcie odsłoniętych 3 mysich pól)?
4. Jeszcze o przekuwaniu. Czy cecha Eksport" (zamiast pozyskania efektu opisanego na przekutej karcie możesz ją odrzucić tę kartę i rozmieścić wojownika na polu "Płatności") pozwala obejść ograniczenie "Jeżeli w puli na mapie nie znajduje się przedmiot wymieniony na przekuwanej karcie, gracz nie może przekuć tej karty" Tzn- pytanie jak gracie bo widzę argumenty za obydwoma podejściami.
1. Wracają do Funduszy podczas Świtu
2. Tak. Jak mają 10 funduszy to mogą np. 10x dobrać kartę (przy czym wieczorem muszą zredukować do 5)
3. Żeby scorować (Dywidendy chyba się to nazywa) z Funduszy wystarczy jedna faktoria na mapie. Więcej faktorii nic nie dodaje. [aczkolwiek kiedyś chodziły pogłoski, że mają właśnie to zmienić by działało tak że (Fundusze/2) * liczba faktorii]
4. Nie pozwala ominąć tego ograniczenia. Jak nie ma dostępnego przedmiotu, to nie możesz go craftować i eksportować
ODPOWIEDZ