Strona 20 z 20

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 05 lut 2024, 21:31
autor: aeiou871
Cataegis pisze: 05 lut 2024, 20:30 Hej, mam pytanie o zdolność pożeracza. Gdy zaczyna pożeranie jakiegoś stosu i ten się skończy to gravehold otrzymuje 2 obrażenia. I tu pytanie za każdą kartę czy tylkoko raz? Dajmy na to, że mają być pożarte 3 karty, a w stosie jest 1, to czy dostaje 2 obrażenia czy 4?
Za każdą kartę, której nie może pożreć, czyli w tym przypadku 4.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 kwie 2024, 14:22
autor: Tvisty
Witam,mam kilka pytań dotyczących gry solo.

Wg instrukcji, grając solo wybieram sobie ilu magów chcę kontrolować, stosując zasady pasujące do takiej liczby graczy, ilu magów wybrałem. Dalej jest info o tym, aby zapoznać się z tabelą tworzenia talii nemesis, oraz informacja, że talia tur ma zawsze składać się z 3 kart gracza i 2 kart nemesis. Grając jednym magiem wszystko wydaje się zrozumiałe, ale teraz czy:

1. Grając np dwoma magami, talię nemesis składam jak dla jednego, czy dwóch graczy ?
2. Talia tur zawsze będzie się składać z 3 kart gracza i 2 kart nemesis, nawet jak gram np czterema magami ?
3. Czy grając na np trzech magów, swoje tury gram naprzemiennie tymi trzema magami, czy po prostu jak jest moja tura to wybieram sobie jednego, dowolnego z kontrolowanych magów ?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 kwie 2024, 14:28
autor: Seraphic_Seal
Tvisty pisze: 09 kwie 2024, 14:22
Spoiler:
Gracz może również grać w pojedynkę, kontrolując kilkoro Magów.
Przy takiej rozgrywce należy stosować zasady pasujące do takiej
liczby graczy, ilu Magów bierze udział w grze.

i tyle, jak chcesz grać na kilku magów. To co jest dalej w insturkcji Cię już nie obchodzi. Ale, jeśli chcesz grać TYLKO JEDNYM MAGIEM, to:

Aby doświadczyć
prawdziwej gry w pojedynkę, należy zapoznać się z tabelą tworzenia
talii Nemezis (str. 10). Talia tur powinna składać się z 3 kart tury
gracza oraz 2 kart tury Nemezis. Gdy zostaje dobrana karta tury
gracza, gracz wykonuje swoją turę. W grze dla jednego gracza, gracz
jest swoim własnym sojusznikiem. Na przykład, gdy efekt karty
przyznaje Ładunek sojusznikowi, gracz sam dobiera ten Ładunek.
Pozostałe zasady nie ulegają zmianie.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 kwie 2024, 14:32
autor: aeiou871
Tvisty pisze: 09 kwie 2024, 14:22 Witam,mam kilka pytań dotyczących gry solo.

Wg instrukcji, grając solo wybieram sobie ilu magów chcę kontrolować, stosując zasady pasujące do takiej liczby graczy, ilu magów wybrałem. Dalej jest info o tym, aby zapoznać się z tabelą tworzenia talii nemesis, oraz informacja, że talia tur ma zawsze składać się z 3 kart gracza i 2 kart nemesis. Grając jednym magiem wszystko wydaje się zrozumiałe, ale teraz czy:

1. Grając np dwoma magami, talię nemesis składam jak dla jednego, czy dwóch graczy ?
2. Talia tur zawsze będzie się składać z 3 kart gracza i 2 kart nemesis, nawet jak gram np czterema magami ?
3. Czy grając na np trzech magów, swoje tury gram naprzemiennie tymi trzema magami, czy po prostu jak jest moja tura to wybieram sobie jednego, dowolnego z kontrolowanych magów ?
Masz tu właściwie dość sporą dowolność, jako że zasady ewoluowały z kolejnymi edycjami i falami.

Początkowo gra "true solo", czyli jednym magiem oznaczała stworzenie talii tur z 3 kart gracza i 2 kart Nemezis. W pierwszej edycji (niewydanej w Polsce) wyczerpanie maga było także warunkiem przegranej, od drugiej edycji - grając true solo, Twój mage może zostać wyczerpany, a Ty grasz dalej.

Od trzeciej fali (Legacy) oficjalny tryb true solo oznacza stworzenie talii tur z 4 kart gracz i 2 kart Nemezis.

Ad 1. Jeśli grasz 2 magami, to składasz talię Nemezis jak dla 2 graczy.
Ad 2. Jeśli grasz według zasad wprowadzonych w Legacy to talia tur zawsze będzie składać się z 4 kart graczy i 2 kart Nemezis (niezależnie od liczby magów w grze).
Ad 3. Do Legacy bodajże w grze na 3 magów po dobraniu karty "dzikiej", gracze mogli wybrać, kto z nich wykona turę (co pozwalało na mocne dopakowanie jednej postaci). Od bodajże Nowego Początku wprowadzono przekazywany kolejno między graczami żeton, który wskazuje, kto ma wykonać "dziką" turę.

Jeśli chodzi o grę true solo, to gra z 4 kartami tury gracza sprawia, że rozgrywka jest zbyt prosta. Granie z 3 kartami tur gracza sprawia, że jest bardzo trudna (dla niektórych zbyt trudna). Niektórzy gracze sugerują zagranie pierwszej rundy (przejścia przez talię tur) z 4 kartami, a potem usunięcie jednej z kart tury gracza z talii tur. Inni proponują granie rund na zmianę z 4 i 3 kartami tury gracza. Spróbuj różnych wariantów i sprawdź, co Tobie podchodzi najlepiej.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 09 kwie 2024, 14:32
autor: Tvisty
Ok, patrząc w ten sposób rzeczywiście wszystko staje się klarowne. ;)

Dzięki za szybką odpowiedź ;)