Gra fantasy/przygodowa - co kupić?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 145
Rejestracja: 02 lis 2005, 22:20
Lokalizacja: Opole
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojtek »

Przed zakupem Dungeoneera proponuję jednak poświęcić dłuższą chwilę na poszperaniu na forum i poczytaniu opinii. Jest to gra, która bardzo wielu osobom skrajnie się nie podoba!
Szczotas
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2007, 21:27
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: Szczotas »

BloodyBaron doceniam twoja wypowiedz, lecz niestety poki co bedzie zbedna, poniewaz dostalem przedwczesny prezent :P. Oczywiscie przyda mi sie na przyszlosc, moze kiedys to kupie, kto wie ? ;). Okazalo sie, nie wiem jakim cudem sie dowiedzieli, ale rodzice kupili mi Dungeoneer'a - pierwsza czesc. Szczerze ? Jestem zadowolony, wszystko fajnie wyglada. Zaczalem bawic sie z kolega w poznawanie od poczatku gry. Niestety kolega musial wczesnie isc do domu, lecz zrobilismy co nieco. Takie moje pytanka:

1. Czy karty sie miesza ? Bo zmieszalismy karty przygod i inne w sposob nastepujacy: z jednej talii KP (karty przygod) z KP z drugiej talii. I tak zrobilismy z reszta kart, tzn. kartami bohaterow, kartami mapy i bohaterow ;P Czy dobrze ?

2. Czy co ture ciagnie sie karte przygody ?

Narazie te 2 pytania, jesli czegos nie bede wiedziec to napisze ;)

Dzieki i Pozdrowienia.
"Jest jedna rzecz dla ktorej warto zyc ! Metal ! I nie trzeba sie myc"
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

Karty można ze sobą tasować, można ich też nie tasować. Każda część serii Dungeoneer składa się z dwóch oddzielnych talii. Na początek radziłbym zmieszać wszystko razem, bo po co grać połową tego, co dostałeś? Jeżeli będziesz chciał kiedyś rozdzielić talie, to będziesz mógł to zrobić według malutkich symboli w lewym dolnym rogu kart.

Co do drugiego pytania - karty ciągniesz pod koniec i to nie zawsze jedną.

Pod koniec tury MUSISZ odrzucić z ręki jedną kartę i dociągnąć potem do pięciu.

Wszystko jest w instrukcji, która w Dungeoneerze jest zresztą trochę zagmatwana. Więcej mówią chyba same karty podsumowujące reguły. :-D

Przeczytaj ją dokładnie, zanim zaczniesz zadawać pytania - nie mówię tego złośliwie, tylko po prostu warto poznać wszystkie reguły. =)

Odpowiedzi na swoje pytania masz na następujących stronach:

1. Strona 2: Seria gier Dungeoneer

2. Strona 14: Faza odrzucania/dobierania
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Szczotas
Posty: 7
Rejestracja: 21 gru 2007, 21:27
Lokalizacja: Wola
Kontakt:

Post autor: Szczotas »

Dzieki za odpowiedz ;) Masz racje, ze instrukcja jest bardzo zagmatwana. Moze tego nie doczytalem (jak jest ;P). Irytuja mnie troche zasady, ale coz ;) Wsumie im wiecej bawienia sie na poczatku, tym wiecej frajdy pozniej :).
"Jest jedna rzecz dla ktorej warto zyc ! Metal ! I nie trzeba sie myc"
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

Co do zasad - zasady są właściwie proste. Tylko ta instrukcja sprawia, że wydają się trudniejsze, niż są w rzeczywistości...

Zagrywasz różne negatywne karty na graczy za ich punkty grozy, dokładasz nową krainę, leziesz gdzieś/wykonujesz zadania/zagrywasz pozytywne karty, dostajesz punkty chwały/grozy za dany obszar, odrzucasz kartę i dociągasz do pięciu... Walka polega na rzucaniu kostkami i dodawaniu współczynników - tak jak w wielu grach przygodowych...

Tak wygląda właściwie cała rozgrywka w Dungeoneerze - reszta to szczegóły. =)
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
Sztefan
Posty: 1690
Rejestracja: 01 wrz 2006, 17:18
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3 times

Post autor: Sztefan »

Szczotas pisze: Okazalo sie, nie wiem jakim cudem sie dowiedzieli, ale rodzice kupili mi Dungeoneer'a - pierwsza czesc.
1. Czy karty sie miesza ? Bo zmieszalismy karty przygod i inne w sposob nastepujacy: z jednej talii KP (karty przygod) z KP z drugiej talii. I tak zrobilismy z reszta kart, tzn. kartami bohaterow, kartami mapy i bohaterow ;P Czy dobrze ?
Skoro masz jeden zestaw Dungeoneera, to karty się miesza. Ten podział na dwie talie jest trochę stuczny. Jak masz Grobowiec, to grasz wszystkimi kartami z Grobowca.

Podobnie jest z pojedyńczymi zestawami innych części. Wyjątkiem jest Zemsta M. w Polsce wydana w jednym zestawie, a na zachodzie jako dwa osobne.

Jak będziesz chciał dokupić inne części, to wtedy masz wybór, czy mieszać różne zestawy, czy grać w każdego Dungeoneera osobno.
Awatar użytkownika
Lim-Dul
Administrator
Posty: 1711
Rejestracja: 11 gru 2006, 17:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lim-Dul »

Tak, Sztefan, ale zauważ, że nawet w normalnych zestawach obie talie mają zawsze inne symbole. To znaczy jeden jest odwrócony.

To dlatego, że mógłbyś chcieć zagrać np. połówką jakiś podziemi i połówką dodatku naziemnego (co ma nawet sens - po to wprowadzono ujednolicone reguły), a gdybyś nie podzielił prawidłowo kart, to miałbyś postacie i zadania, które nijak się nie mają do krain i potworów...
War does not determine who is right - only who is left. - Bertrand Russell
---
Moja (niekompletna) kolekcja gier
Moja lista życzeń
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Post autor: mst »

Szczotas pisze:Okazalo sie, nie wiem jakim cudem sie dowiedzieli, ale rodzice kupili mi Dungeoneer'a - pierwsza czesc.
Może, w tajemnicy, czytają to Forum :wink:
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
ODPOWIEDZ