Nemesis (Adam Kwapiński)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Nemesis (Adam Kwapiński)
Czyli nowa gra od Rebela. Opis za BGG:
Nemesis is a 1-5 player survival sci-fi game where players are woken up from hibernation as a crew of a space ship. The emergency procedure states that there is a critical system failure and the space ship can't continue its cruise. The goal of the crew is to find what is causing this failure and fix the situation to safely return back to Earth. The main problem is that one crew member is dead. Somebody crashed his hibernation chamber and pulled his body out. In addition, if you listen closely, some additional noises and sounds can be heard. New ones, strange ones, ones that were never heard before…
Nemesis is a cooperation game combined with bluffing, backstabbing, and other elements of an science-fiction survival horror adventure.
https://boardgamegeek.com/boardgame/167355/nemesis
Będzie na Essen. EDIT: premiera w przyszłym roku, być może na następne targi w Essen.
Ja każdy produkt alienopodobny biorę w ciemno <3
Edit:
Informacja o koszulkach.
viewtopic.php?f=1&t=45445&start=800#p1156960
Wątek z pytaniami o zasady
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 13:27 przez Toomek, łącznie zmieniany 1 raz.
- mauserem
- Posty: 1817
- Rejestracja: 26 lis 2014, 09:37
- Has thanked: 253 times
- Been thanked: 165 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Wreszcie! byłem ciekaw gdzie Adam trafi z tym projektem.
Rebel to trochę zaskakujący, ale dobry adres.
Po kontaktach z prototypem na Pionku na razie mój radar sygnalizuje BRAĆ! BRAĆ!
Rebel to trochę zaskakujący, ale dobry adres.
Po kontaktach z prototypem na Pionku na razie mój radar sygnalizuje BRAĆ! BRAĆ!
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis
Relacja z prototypu http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 77#p684277 (gra pewnie zostala ulepszona od tamtego czasu)
Re: Nemesis
Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis
Tak to dokladnie to.misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało
- Ink
- Administrator
- Posty: 2818
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 159 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Tak, to to. Tutaj pisałem o (podkreślam) WCZESNYM prototypie: http://www.gamesfanatic.pl/2014/02/03/z ... orycznych/misioooo pisze:Coś kojarzę... Jakieś indywidualne cele, różne klasy postaci - klimat Aliena. To to? Chyba kilka lat temu coś się tutaj o tym przewijało i wtedy mi się bardzo spodobało
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- KubaP
- Posty: 5833
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 408 times
Re: Nemesis
Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
-
- Posty: 1898
- Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
- Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis
Uuuuuuuu. Sci-fi survival horror? Me like it, me take it!
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
- warlock
- Posty: 4664
- Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 1038 times
- Been thanked: 1966 times
- Ink
- Administrator
- Posty: 2818
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 159 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Po prostu musiało się tutaj pojawićwarlock pisze:https://www.youtube.com/watch?v=aocAU7nW3D8
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- Gambit
- Posty: 5239
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1846 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
- KubaP
- Posty: 5833
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 15:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 408 times
Re: Nemesis
Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesująceGambit pisze:Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
- Gambit
- Posty: 5239
- Rejestracja: 28 cze 2006, 12:50
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 526 times
- Been thanked: 1846 times
- Kontakt:
Re: Nemesis
Wiem, tak sobie tylko dworowałem Zresztą masz z tego powodu honorable mention w jednym z moich najnowszych materiałówKubaP pisze:Kochany, przypomnę, że pasjami oglądam nawet Prometeusza. Wszystko, co wiąże się z Alienem, jest dla mnie z difoltu interesująceGambit pisze:Chciałem poprosić administrację o sprawdzenie, kto podszywa się pod Kubę.KubaP pisze:Ja ostatnio grałem w połowie sierpnia, w 3 osoby. Wiele rzeczy Adam już poprawił, coś tam dodał, czas rozgrywki skrócił się wyraźnie, ale co najważniejsze - nawet na prototypie z kartek i kresek czuć było srogi, ciężki klimat horroru sci-fi. Szmery naprawdę przerażają.
Kolego, jeśli próbujesz przejąć czyjeś konto, to sprawdź pod kogo się podszywasz. Klimat jest be. Euro rządzi
Sorry, nie mogłem się powstrzymać
- DarkSide
- Posty: 3038
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 239 times
Re: Nemesis
Patrząc na datę fotorelacji Rocky7'ego i ówczesny stan zaawansowania prototypu (zacnie wyglądający prototyp, a nie pierwsza wersja pierwszej wersji), to historia tworzenia tego tytułu jest doskonałą ilustracją tego ile czasu trwa wykuwanie dobrej gry (bo zapowiada się dobra gra) od pomysłu do finalnego produktu. Ile hektogodzin ogrywania, tłumaczenia testerom i pokątnym, przemyśleń, zmian konceptu, balansu, chłodu i znoju, niedojadania i niedospania (tak, wiem że to oczywiste). Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis
Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
- Bea
- Posty: 4478
- Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
- Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
- Been thanked: 6 times
Re: Nemesis
No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.Rocy7 pisze:Nie do konca gracze moga miec czesto na tyle sprzeczne cele, ze wygrac moze tylko jeden z nich. Jednoczesnie musza wspoldzialac jesli chca "przezyc".Bea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
- DarkSide
- Posty: 3038
- Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 576 times
- Been thanked: 239 times
Re: Nemesis
"The Curse of The Black Dice" też jest takim quasi-coopem. Niby trzeba współpracować, ale zwycięzca może być tylko jedenBea pisze:Gra kooperacyjna z blefowaniem?
W idealnym świecie planszówkowym wszystkie eurasy ociekają klimatem, a wszystkie ameri mają przejrzyste zasady i nie potrzebują FAQ
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Sprzedam gry
Moje zniżki Planszostrefa -10%, ALEplanszówki -3%
Re: Nemesis
Bo nie ma zdrajcy. To koop. Ale każdy z graczy może mieć całkiem inny cel gry.
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- BartP
- Administrator
- Posty: 4721
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 886 times
Re: Nemesis
To po co cele? Trzeba wszystkie spełnić, by wszyscy razem wygrali?
Ja jestem w tym samym obozie co Bea. Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
Ja jestem w tym samym obozie co Bea. Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
Sprzedam nic
- Rocy7
- Posty: 5456
- Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
- Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
- Been thanked: 5 times
Re: Nemesis
W grze nie ma klasycznego zdrajcy, moga byc partie, gdzie tajne cele da sie pogodzic, ale czesciej sa sprzeczne z soba w pewnym stopniu.Bea pisze: No ale to by napisali, że jest to semi - coop czy coś, albo że jest zdrajca, coś w tym stylu. Za czystymi koopami nie przepadam, a takie coś mogłoby być interesujące.
Chodzi o to ze w teorii gre moga wygrac wszyscy jednoczesnie (w duzej ilosc wariantow tajnych celow).
Jesli mechanika celow gry sie nie zmienila od mojej gry to jest tu mechanizm tajnych celow. Cele te nie zawsze sa sprzeczne, ale czesto nie da (lub jest to bardzo trudne) sie ich zrealizowac jednoczesnie tak samo łatwo.
By wygrac musisz
A) przezyc (dotarcie do ziemi statkiem lub ucieczka kapsula, kapsul jest zawsze mniej niz graczy a wprowadzenie kursu na ziemie jest czasochlonne)
ORAZ
B) zrealizowac swoj tajny cel
Gracze musza wspolnie walczyc z obcymi by przetrwac i tutaj jest konieczna kooperacja (nie bez powodu chodzilismy dwojkami po okrecie).
Z tajnymi celami jest trudniej, je pogodzic.
Przyklad z gry opisanej w mojej relacji (cele nie sa przypisane do klas):
cel zolnierza - uratuj minimum 3 osoby
cel pilota - wroc statkiem na ziemie
cel mechanika - zniszcz gniazdo obcych
cel naukowca przebadaj minimum 3 obych
W teorii dało sie spelnic te wszystkie tajne cele jednoczesnie. Naukowiec przebadal obcych (choc mnie wkurzalo ze ryzykowal), ja bronilem ekipe jednak okazało sie, ze gracze nie chcieli ryzykowac i zniszczyc gniazda obcych mimo namow mechanika. Zreszta wyobraz sobie sytuacje, jestescie na statku w kosmosie, atakuja Was obcy a ktos nalega, ze koniecznie trzeba znaleźć gniazdo i zabic je wszystkie
Mechanik wysadzil wiec statek w kosmos (mozna uciec kapsułą) zrealizowało to jego cel (gniazdo obcych zostalo zniszczone), ale było sprzeczne z celem pilota (powrot statkiem do ziemi) i moim (ochrona zalogi, byla ona na pokladzie statku bo sie zahibernowała, chcac doleciec w hibernatorach do ziemi).
Podobno jest np. tajny cel zabij postac X, wtedy pojawi sie duza sprzecznosc:)
Dodatkowo jesli np. masz tajny cel przebadanie obcych to jak tylko go zrobisz wsiadasz do pierwszej z brzega kapsuly. Niestety w ten sposob reszta ma nniejsze szanse na wygrana, bo aktywnosc obcych zalezy od liczby graczy w grze a nie ma okrecie.
Oczywiscie gracze moga powiedziec reszcie jakie maja tajne cele i usilowac zrobic je wszystkie, wtedy moga wygrac wszyscy, jednak z moich doswiadczen gra rzadko na to pozwoli.
Re: Nemesis
To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)
Osoby z Wrocławia zapraszam do wrocławskiej grupy facebookowej zrzeszającej miłośników gier strategicznych i wojennych
Re: Nemesis
Od pierwszego pomysłu spokojnie można liczyć przynajmniej trzy.Jeśli wyjdzie w przyszłym roku, to zapewne będzie ponad 2 lata czasu (chyba że okres kiełkowania był dłuższy).
"Nemesis" nie jest i nigdy nie miał być grą kooperacyjną. Adam nienawidzi tego typu gier, na pewno sam by też takiej nie zaprojektował celem wspólnym dla wszystkich jest powrót na Ziemię, ale cele indywidualne mogą być różne, włącznie z niedopuszczeniem to tego, żeby któraś z pozostałych postaci przeżyła. Wygrać może jedna osoba, wszyscy, lub nikt. Dodatkowo, jeśli twoja postać umiera przed końcem gry, przechodzisz na stronę obcych i wtedy już w zupełnie otwarty sposób grasz przeciwko reszcie.Jak to czysty co-op, to pas. Jak jest szansa na co najmniej dwa stronnictwa, to gra ląduje na radarze.
Tak, to dwie różne gry.To jest coś osobnego niż Starlight? (który też miał być coopem sci-fi)