Strona 1 z 5

Quadropolis

: 12 sty 2016, 16:12
autor: 8janek8
Co nieco o nadchodzącej grze od Days of Wonders:
http://www.daysofwonder.com/quadropolis/en/
http://www.daysofwonder.com/en/msg/?th=32040&start=0

W super skrócie: City Building dla 2-4 graczy od 8 lat. 30-60 min
Premiera planowana na początku marca.

Re: Quadropolis

: 25 sty 2016, 14:31
autor: Nataniel

Re: Quadropolis

: 09 lut 2016, 08:56
autor: pattom
Czołem,

czy ktoś może już coś powiedzieć o grze? Jak w porównaniu w Suburbią wychodzi ?

Re: Quadropolis

: 09 lut 2016, 22:34
autor: mauserem
pattom pisze:Czołem,
czy ktoś może już coś powiedzieć o grze? Jak w porównaniu w Suburbią wychodzi ?
a ja przekornie zapytam, a w porównaniu do Machi Koro (Metropolia)? - czas gry podobny - czyli, że jakieś super wypasy to tam się nie rozkręcą :)

Re: Quadropolis

: 09 lut 2016, 23:25
autor: predki
Na stronie Days of Wonder w sekcji News można obejrzeć dwa filmy prezentujące grę. Poza tym Rebel udostępnił instrukcję więc można się o grze co nieco dowiedzieć.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 00:24
autor: mikeyoski
Jest też recka na Dice Tower, co prawda wersji przedprodukcyjnej, ale tam się raczej nic nie zmieniło. Tom I Zee gorąco polecają. Ciekawe jak będzie z nakładem, bo Rebel cosik narzekał, że z tym krucho...

Tapnięte z mojego T800

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 07:10
autor: predki
Z maila od Rebela wynika, że początkowy nakład będzie niski. Co ciekawe, obejrzałem właśnie ich prezentację i zapowiadają w niej polską edycję z gdańskim Żurawiem na maj. Na stronie DOW takich dodatkowych płytek prezentują wiele i teraz nie wiem, czy to co Rebel będzie sprzedawał teraz będzie miało Żuraw, czy nie?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 09:56
autor: evenstar
Wygląda na uproszczoną wersje Suburbi.

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 10:01
autor: BartP
Gra posiada dość unikatowy mechanizm draftu (a la Targi) kafelków miasta, który jest znacznie bardziej rozbudowany niż ten w Suburbii i sprawia, że nie dość, że sami mamy dość ciekawą zagadkę do rozwiązania, to najpewniej wprowadza również nowy wymiar interakcji pomiędzy graczami (jak już się ogarnie dwuwymiarowość planszy z kafelkami). Natomiast samo punktowanie miasta jest mniej skomplikowane niż w Suburbii, zbliżone raczej do pomysłów z choćby Between Two Cities.

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 11:27
autor: Furan
Mnie właśnie te dwie części - wybór kafelków i eleganckie punktowanie - spodobało się od pierwszego wejrzenia (po obejrzeniu prezentacji Toma i Zee) i natychmiast wskoczyło na wishlistę. :) Trochę to wszystko za cukierkowe, ale mechanika mnie urzekła (z opisu) jak dawno nic.

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 12:06
autor: Wallenstein
Czy wszystkie kafelki danego typu, np. parki są takie same, czy różnią się grafiką?

Re: Quadropolis

: 10 lut 2016, 13:03
autor: REBEL.pl
predki pisze:Z maila od Rebela wynika, że początkowy nakład będzie niski. Co ciekawe, obejrzałem właśnie ich prezentację i zapowiadają w niej polską edycję z gdańskim Żurawiem na maj. Na stronie DOW takich dodatkowych płytek prezentują wiele i teraz nie wiem, czy to co Rebel będzie sprzedawał teraz będzie miało Żuraw, czy nie?
mikeyoski pisze:(...)Ciekawe jak będzie z nakładem, bo Rebel cosik narzekał, że z tym krucho...
Tak, w Polskim wydaniu będzie Żuraw gdański :) Planowana data premiery miała być w maju, ale prawdopodobnie z uwagi na wakat w fabryce część nakładu dostaniemy wcześniej. Stąd informacja o ograniczonej ilości sztuk.
Wallenstein pisze:Czy wszystkie kafelki danego typu, np. parki są takie same, czy różnią się grafiką?
Są takie same, różnią się kolorami. Były testowane oba rozwiązania, dla czytelności lepiej jest jednak kiedy nie różnią się od siebie za bardzo, bowiem zaburza to planowanie.
edit: są małe różnice pomiędzy nimi w grafice, na przykład fabryki w zależności od produkowanej ilości energii mają większą, lub mniejszą ilość kominów, podobnie jest z portami, tam też są niewielkie różnice w grafikach. Pozostałe mają zmienioną lekko kolorystykę, ale tak by dominująca barwa kojarzył się cały czas z jednym typem budynku.

Re: Quadropolis

: 19 lut 2016, 10:11
autor: rattkin
Widzę, że obsuwa do 1 marca. Już definitywny termin, czy drukarnie kombinują?

Re: Quadropolis

: 19 lut 2016, 10:17
autor: REBEL.pl
rattkin pisze:Widzę, że obsuwa do 1 marca. Już definitywny termin, czy drukarnie kombinują?
To nie obsuwa. Grę będziemy mieli wcześniej, ale Days of Wonder ustaliło datę premiery światowej na 1 marca.
edit: Wysyłka zostanie przeprowadzona 29 lutego.

Re: Quadropolis

: 19 lut 2016, 11:07
autor: Maxxx76
I za to cenię Rebel - rzetelne informacje. Wiadomo co, gdzie i kiedy :-) Nie będę tu spamował, ale jedno z wydawnictw, uważające się za najlepsze w naszym kraju, może się od Was uczyć. Szacun :-)

Re: Quadropolis

: 19 lut 2016, 11:08
autor: rattkin
A, rozumiem. I, tak, doceniam szybką, rzetelną i sensowną informację.

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 09:46
autor: Marx
Całkiem fajny trailerek z Qudaropolis https://www.youtube.com/watch?v=HwKLP7_qT78 .

Czy to jest swoisty gateway?

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 09:58
autor: KubaP
Marx pisze:Całkiem fajny trailerek z Qudaropolis https://www.youtube.com/watch?v=HwKLP7_qT78 .

Czy to jest swoisty gateway?
Po lekturze instrukcji mam wrażenie, że poziom trudności będzie oscylował wokół Carcassonne z jednym dodatkiem (dowolnym). Przynajmniej na podstawowym poziomie. Więc odpowiedź brzmi: Raczej tak.

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 09:59
autor: Marx
KubaP pisze:
Marx pisze:Całkiem fajny trailerek z Qudaropolis https://www.youtube.com/watch?v=HwKLP7_qT78 .

Czy to jest swoisty gateway?
Po lekturze instrukcji mam wrażenie, że poziom trudności będzie oscylował wokół Carcassonne z jednym dodatkiem (dowolnym). Przynajmniej na podstawowym poziomie. Więc odpowiedź brzmi: Raczej tak.
Dzięki za info i odpowiedź : -)

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 10:19
autor: BartP
Mnie się wydaje, że gra jest jednak trudniejsza, jak chcesz grać świadomie. Żeton, który kładziesz, by zebrać kafelek miasta determinuje, który konkretnie weźmiesz. A potem ten sam żeton również determinuje, gdzie właśnie zebrany kafelek możesz położyć w swoim tableau. Każdy gracz ma tu taką trochę osobistą optymalizacyjną zagadkę do rozwiązania. Zastanawiam się tylko, czy interakcja będzie rzeczywista czy przypadkowa.

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 14:25
autor: mikeyoski
Też uważam, że to coś więcej niż Carcassonne z dodatkiem, zwłaszcza w tym wariancie rozszerzenym. Carcassonne jest jednak mocno losowa. Tutaj świadomie wybieramy kafelki, bądź blokujemy dostęp do nich. Chciałbym to gdzieś wypróbować

Tapnięte z mojego T800

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 14:34
autor: KubaP
mikeyoski pisze:Też uważam, że to coś więcej niż Carcassonne z dodatkiem, zwłaszcza w tym wariancie rozszerzenym. Carcassonne jest jednak mocno losowa. Tutaj świadomie wybieramy kafelki, bądź blokujemy dostęp do nich. Chciałbym to gdzieś wypróbować

Tapnięte z mojego T800

Właśnie dlatego napisałem o wariancie podstawowym :) Ale dopóki nie zagramy to i tak trochę wróżenie z kafelków ;)

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 14:40
autor: mikeyoski
Dobrze powiedziane [emoji4]
Chociaż nawet na podstawowym mamy większą świadomość tego, co robimy i coś możemy zaplanować. W Carcassonne jesteśmy w dużej mierze skazani na los. Tak czy inaczej trzeba zagrać, żeby ocenić grę :-)

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 15:13
autor: rattkin
Skojarzenia z Suburbią i Five Tribes są mi najbliższe. Obydwie gry nie należą do przesadnie ciężkich. Quadropolis wygląda jak oczko niżej, jeśli chodzi o złożoność. Wariant zaawansowany jakoś trudno mi "wyczuć" po samej lekturze instrukcji, ale Vasel mówił, że wtedy to zupełnie nowa gra i obydwa warianty bardzo mu się podobały.

Re: Quadropolis

: 23 lut 2016, 23:30
autor: crsunik
A jak z zależnością językową? Czy na elementach jest jakikolwiek tekst (wygląda jakby nie było)? Czy tylko instrukcja?