Wasze Top 10 gier
- Neoptolemos
- Posty: 1971
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 858 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Tak przejrzałem parę list i to sporo wyjaśnia, jak się patrzy na wpisy niektórych forumowiczów
U mnie kolejność nie jest ważna, bo wszystko zależy od czasu, humoru i towarzystwa.
1. Osadnicy: NI
2. Cyklady
3. Robinson
4. Alchemicy
5. Pandemia
6. Magnaci
7. Lewis & Clark
8. Wysokie Napięcie
9. Dice Masters
10. Avalon
oraz honorowe miejsce - brydż! (to było tak oczywiste, że przypomniałem sobie na końcu)
Ale tak sobie myślę, że jakbym miał ekipę przyzwyczajoną do ciężkich i długich gier, lista wyglądałaby zdecydowanie inaczej - na półce stoją i czekają wciąż na lepsze czasy Steam, Tzolkin, SHCD, Chaos w Starym Świecie, Keyflower, Le Havre...
U mnie kolejność nie jest ważna, bo wszystko zależy od czasu, humoru i towarzystwa.
1. Osadnicy: NI
2. Cyklady
3. Robinson
4. Alchemicy
5. Pandemia
6. Magnaci
7. Lewis & Clark
8. Wysokie Napięcie
9. Dice Masters
10. Avalon
oraz honorowe miejsce - brydż! (to było tak oczywiste, że przypomniałem sobie na końcu)
Ale tak sobie myślę, że jakbym miał ekipę przyzwyczajoną do ciężkich i długich gier, lista wyglądałaby zdecydowanie inaczej - na półce stoją i czekają wciąż na lepsze czasy Steam, Tzolkin, SHCD, Chaos w Starym Świecie, Keyflower, Le Havre...
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:26
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 2 times
Re: Wasze TOP 10 gier
1 ) Cyklady
2 ) Belfort
3 ) Lewis & Clark
4 ) Na Grunwald
5 ) Agricola
6 ) Rój
7 ) Trio
8 ) Patchwork
9 ) Set
10 ) 7 Cudów Świata: Pojedynek
2 ) Belfort
3 ) Lewis & Clark
4 ) Na Grunwald
5 ) Agricola
6 ) Rój
7 ) Trio
8 ) Patchwork
9 ) Set
10 ) 7 Cudów Świata: Pojedynek
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 16:57 przez mko13, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Wasze TOP 10 gier
Ja miałbym dwie dziesiątki. Pierwsza wirtualnie na yucata.de:
1. Russian Railroads
2. Marco Polo (Voyages of)
3. Glen More
4. Oregon
5. Saint Petersburg
6. Stone Age
7. The Palaces de Carrara
8. Pompei
9. Hanging Gardens
10. Balloon Cup
Druga w warunkach domowych na żywo:
1. Blokus
2. Splendor
3. Schotten Totten
4. Geniusz
5. Samuraj
6. Ubongo
7. Abalone
8. 6 bierze
9. Wysokie napięcie
10. Elfenland
1. Russian Railroads
2. Marco Polo (Voyages of)
3. Glen More
4. Oregon
5. Saint Petersburg
6. Stone Age
7. The Palaces de Carrara
8. Pompei
9. Hanging Gardens
10. Balloon Cup
Druga w warunkach domowych na żywo:
1. Blokus
2. Splendor
3. Schotten Totten
4. Geniusz
5. Samuraj
6. Ubongo
7. Abalone
8. 6 bierze
9. Wysokie napięcie
10. Elfenland
- Firenski
- Posty: 1300
- Rejestracja: 26 sty 2007, 20:36
- Lokalizacja: Żory
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Wasze TOP 10 gier
1. Through the Ages: A New Story of Civilization
2. Le Havre
3. The New Era
4. Brass
5. Terra Mystica
6. Trajan
7. Fields of Arle
8. Caverna: The Cave Farmers
9. Bora Bora
10. The Lord of the Ice Garden
2. Le Havre
3. The New Era
4. Brass
5. Terra Mystica
6. Trajan
7. Fields of Arle
8. Caverna: The Cave Farmers
9. Bora Bora
10. The Lord of the Ice Garden
Re: Wasze TOP 10 gier
Moja 10 wygląda następująco :
1. Summoner Wars (i potem długo długo nic)
2. Neuroshima HEX
3. Zombiecide
4. Magia i Myszy
5. Ashes : Rise of the Phoenixborn
6. Space Hulk
7. Puerto Rico
8. Ghost Stories
9. Władca Pierścieni : Konfrontacja
10. Blood Bowl : Menedżer Drużyny
1. Summoner Wars (i potem długo długo nic)
2. Neuroshima HEX
3. Zombiecide
4. Magia i Myszy
5. Ashes : Rise of the Phoenixborn
6. Space Hulk
7. Puerto Rico
8. Ghost Stories
9. Władca Pierścieni : Konfrontacja
10. Blood Bowl : Menedżer Drużyny
Re: Wasze TOP 10 gier
Moje Top10 w rozumieniu gier, ktore znam/lubie/szanuje. Co najmniej kilka tytulow czeka na ogranie (osiagany zwykle po co najmniej 50 grach). Najbardziej nieogarniete jeszcze przeze mnie to Agricola i Troyes ale w tym zestawieniu moga isc tylko w gore.
1. Castles of Burgundy
2. Race for the Galaxy (pelny pierwszy Arc, niestety glownie BGA i Keldon, najczesciej base+tgs)
3. Troyes
4. Dominion+ (z dodatkami, najmniej ograne Alchemy, Dark Ages, Hinterlands)
5. Tzolkin+ (z dodatkiem)
6. Szachy
7. Scrabble
8. Pandemic+ (OtB, ItL)
9. 7wonders+ (Leaders/Cities, lubie w 2p, best 3+)
10. Agricola
Bardzo cenie rowniez (mozliwy awans do Top10): Neuroshima Hex, Seasons (bez dodatkow), Strife (KS edition), Le Havre i Glory to Rome. Nizej w poczekalni (za malo gier zeby docenic): Keyflower, Power Grid, Space Alert, A:N, Suburbia+, Five Tribes.
1. Castles of Burgundy
2. Race for the Galaxy (pelny pierwszy Arc, niestety glownie BGA i Keldon, najczesciej base+tgs)
3. Troyes
4. Dominion+ (z dodatkami, najmniej ograne Alchemy, Dark Ages, Hinterlands)
5. Tzolkin+ (z dodatkiem)
6. Szachy
7. Scrabble
8. Pandemic+ (OtB, ItL)
9. 7wonders+ (Leaders/Cities, lubie w 2p, best 3+)
10. Agricola
Bardzo cenie rowniez (mozliwy awans do Top10): Neuroshima Hex, Seasons (bez dodatkow), Strife (KS edition), Le Havre i Glory to Rome. Nizej w poczekalni (za malo gier zeby docenic): Keyflower, Power Grid, Space Alert, A:N, Suburbia+, Five Tribes.
Re: Wasze TOP 10 gier
1. Brass (cesarz gier ekonomicznych, jak ktoś go kiedyś ładnie określił)
2. Summoner Wars
3. Orzeł i Gwiazda (z moimi homerulesami)
4. Napoleon's Triumph
5. Szachy
6. Here I Stand
7. Ardeny (stara wersja z wyd. Dragon - to one mnie wciągnęły do hobby, więc z sentymentu)
8. Julius Caesar
9. Spartacus (dopóki mi się nie przeje)
10. nie wiem, jest zbyt wielu kandydatów...
2. Summoner Wars
3. Orzeł i Gwiazda (z moimi homerulesami)
4. Napoleon's Triumph
5. Szachy
6. Here I Stand
7. Ardeny (stara wersja z wyd. Dragon - to one mnie wciągnęły do hobby, więc z sentymentu)
8. Julius Caesar
9. Spartacus (dopóki mi się nie przeje)
10. nie wiem, jest zbyt wielu kandydatów...
Re: Wasze TOP 10 gier
1. Chaos in the Old World
2. Blood Bowl Team Manager
3. Sherlock Holmes: Consulting Detective
4. Warhammer Diskwars
5. Blood Rage
6. Forbidden Stars
7. Netrunner
8. Tajemnicze Domostwo
9. Mr. Jack
10. Watson & Holmes
Dużo Warhammera, dużo konfrontacji, figurki i na deser dedukcja. Ten rok był bardzo ameritrashowy, mam wielką chęć urozmaicić menu.
2. Blood Bowl Team Manager
3. Sherlock Holmes: Consulting Detective
4. Warhammer Diskwars
5. Blood Rage
6. Forbidden Stars
7. Netrunner
8. Tajemnicze Domostwo
9. Mr. Jack
10. Watson & Holmes
Dużo Warhammera, dużo konfrontacji, figurki i na deser dedukcja. Ten rok był bardzo ameritrashowy, mam wielką chęć urozmaicić menu.
- charlie
- Posty: 999
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 13:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 49 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Trudno jest wybrać top 10, bo to się zmienia, ale na ten moment to wygląda tak:
1. Glory to Rome
2. Puerto Rico
3. Letters from Whitechapel
4. Dixit
5. Dice Masters
6. Świat bez Końca
7. Zamki Burgundii
8. Gilotyna
9. Ostatnia Wola
10. King of Tokyo
1. Glory to Rome
2. Puerto Rico
3. Letters from Whitechapel
4. Dixit
5. Dice Masters
6. Świat bez Końca
7. Zamki Burgundii
8. Gilotyna
9. Ostatnia Wola
10. King of Tokyo
- Legun
- Posty: 1792
- Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 76 times
- Been thanked: 164 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Z wyłączeniem wojennych, kolejność niedokładna:
1. Modern Art
2. Dixit
3. 7 Cudów
4. San Juan
5. Tobago
6. Fasolki (przetematowane)
7. 6.Bierze!
8. Patchwork
9. Tajemnice Opactwa
10. Osadnicy z Catanu
1. Modern Art
2. Dixit
3. 7 Cudów
4. San Juan
5. Tobago
6. Fasolki (przetematowane)
7. 6.Bierze!
8. Patchwork
9. Tajemnice Opactwa
10. Osadnicy z Catanu
Najlepsze gry to te, w które wygrywa się dzięki wybitnej inteligencji, zaś przegrywa przez brak szczęścia...
Re: Wasze TOP 10 gier
TOP 10 ulubionych gier czyli tych w które gram nachętniej, nie koniecznie tych które uważam za najlepsze:
1) Stoner Age - moja ulubiona mechanika w połączeniu z idealnym ciężarem gratunkowym gry, dodatkowo kilka smaczków jak zazrządanie losowością. zawsze i wszędzie.
2) Rój - byłby pierwszy gdyby nie był na 2 osoby przez co nie zawsze mogę go rzucić na stół. genialna gra.
3) Król i Zabójcy - 2 gry w jednym (w zależności kim gramy) i masa metagry, często przechodzącej nawet z rozgrywki na rozgrywkę. petarda.
4) Kostki (Lair's Dice) - z obserwacji widzę że ludzie źle w to grają bo zchodzą z 5 kości w dół zamiast odwrotnie ale to na inną dyskusję temat. w każdym razie jak mamy 20 osób przy stole to nie ma lepszej gry. w dodatku można w nią grać nawet śpiąc (mniej zmęczeni koledzy pomogą)
5) Jaipur - Elegrancja i prostota, powinno być na wyposażeniu każdego gracza.
6) Elizjum - Każda rozgrywka jest inna, kołderka jest wiecznie za krótka (bo kolumn brak) ale wszystko zrobione jest z taką elegancją że zabawa jest najprzedniejsza.
7) Istambuł - Szybka, łatwa i przyjemna ale jednoczeście wciaż dająca wielką radochę.
8) Blood Rage - Pnie się, póki co jestem oniemiały, jest w tym wszystko i jeszcze więcej i w dodatku rozgrywka trwa godzię z groszem. Trochę przerost formy nad treścia, ale rozumiem czym powodowany. Czas pokaże czy to przelotna fascynacja.
9) 7 Cudów Świata (z Liderami) - Koniecznie z liderami którzy ułatwiają i wyznaczają kierunek rozgrywki od samego jej początku. Nie jest to gra wybitna ale jest na 7 graczy co ważna a i sama gra całkiem przyjemna.
10) Royals - To jest jakaś totalna pomyłka z tym jak ten tytuł został niezauważony. Świetna, nieskomplikowana areakontrola dająca dużo satysfakcji, w dodatku po godzinie z minutami jest już po wszystkim. Super (chociaż fakt-faktem nie mam u siebie na półce El Grande które możliwe w przyszłym roku zastapi Royals).
Honorowe wspomnienia:
Splendor
Spyfall
Timesup
Kemet (wyparty póki co przez BR)
Samuraj
1) Stoner Age - moja ulubiona mechanika w połączeniu z idealnym ciężarem gratunkowym gry, dodatkowo kilka smaczków jak zazrządanie losowością. zawsze i wszędzie.
2) Rój - byłby pierwszy gdyby nie był na 2 osoby przez co nie zawsze mogę go rzucić na stół. genialna gra.
3) Król i Zabójcy - 2 gry w jednym (w zależności kim gramy) i masa metagry, często przechodzącej nawet z rozgrywki na rozgrywkę. petarda.
4) Kostki (Lair's Dice) - z obserwacji widzę że ludzie źle w to grają bo zchodzą z 5 kości w dół zamiast odwrotnie ale to na inną dyskusję temat. w każdym razie jak mamy 20 osób przy stole to nie ma lepszej gry. w dodatku można w nią grać nawet śpiąc (mniej zmęczeni koledzy pomogą)
5) Jaipur - Elegrancja i prostota, powinno być na wyposażeniu każdego gracza.
6) Elizjum - Każda rozgrywka jest inna, kołderka jest wiecznie za krótka (bo kolumn brak) ale wszystko zrobione jest z taką elegancją że zabawa jest najprzedniejsza.
7) Istambuł - Szybka, łatwa i przyjemna ale jednoczeście wciaż dająca wielką radochę.
8) Blood Rage - Pnie się, póki co jestem oniemiały, jest w tym wszystko i jeszcze więcej i w dodatku rozgrywka trwa godzię z groszem. Trochę przerost formy nad treścia, ale rozumiem czym powodowany. Czas pokaże czy to przelotna fascynacja.
9) 7 Cudów Świata (z Liderami) - Koniecznie z liderami którzy ułatwiają i wyznaczają kierunek rozgrywki od samego jej początku. Nie jest to gra wybitna ale jest na 7 graczy co ważna a i sama gra całkiem przyjemna.
10) Royals - To jest jakaś totalna pomyłka z tym jak ten tytuł został niezauważony. Świetna, nieskomplikowana areakontrola dająca dużo satysfakcji, w dodatku po godzinie z minutami jest już po wszystkim. Super (chociaż fakt-faktem nie mam u siebie na półce El Grande które możliwe w przyszłym roku zastapi Royals).
Honorowe wspomnienia:
Splendor
Spyfall
Timesup
Kemet (wyparty póki co przez BR)
Samuraj
- rastula
- Posty: 10023
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1309 times
Re: Wasze TOP 10 gier
syfon pisze:
1) Stoner Age - moja ulubiona mechanika w połączeniu z idealnym ciężarem gratunkowym gry, dodatkowo kilka smaczków
stoner powiadasz pan
Spoiler:
- Trolliszcze
- Posty: 4778
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1036 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Nie słyszałem o tym, a coś czuję, że u mnie też zawędrowałoby wysoko.syfon pisze:1) Stoner Age
EDIT: Chyba mamy z Rastulą podobne skojarzenia.
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Wy sie obaj całkiem dobrze dogadujecie, zauważyłem ;P Nieładne skojarzenia, fuj! Era drylownicy...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- detrytusek
- Posty: 7334
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 460 times
- Been thanked: 1108 times
Re: Wasze TOP 10 gier
Do momentu, aż nie zaczną dyskutować o ScythePan_K pisze:Wy sie obaj całkiem dobrze dogadujecie...
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Obsession + dodatki, Gaia Project, Roll Camera
Wątek sprzedażowy
- Pan_K
- Posty: 2506
- Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 168 times
Re: Wasze TOP 10 gier
I jeszcze kilku innych tematach...detrytusek pisze:Do momentu, aż nie zaczną dyskutować o ScythePan_K pisze:Wy sie obaj całkiem dobrze dogadujecie...
„Rzekł głupi w swoim sercu: nie ma Boga.”
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
Ryba bez roweru, to tylko ryba...
- elayeth
- Posty: 1051
- Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 192 times
Re: Wasze TOP 10 gier
A już myślałem, że nikt w to nie gra. Całkiem fajna gra licytacyjna, choć ostatnio gram częściej w Stockpile. Polecam.Legun pisze:Z wyłączeniem wojennych, kolejność niedokładna:
1. Modern Art
Re: Wasze TOP 10 gier
rastula, Trolliszcze: A bo to tak już się przyjęło w grupach w których gram, z wiadomych powodów.
Swoją drogą kiedyś muszę sporządzić top10 gier do jointa. Obecnie Spyfall króluje w tym obszarze.
Swoją drogą kiedyś muszę sporządzić top10 gier do jointa. Obecnie Spyfall króluje w tym obszarze.
- Trolliszcze
- Posty: 4778
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 18:25
- Has thanked: 69 times
- Been thanked: 1036 times
Re: Wasze TOP 10 gier
1) coup
2) imperial assault
3) smash up
4) medina
5) wojna o pierścień
6) king of tokio
7) shogun
nations
9) maskarada
10) miejsce zarezerwowane dla okresowych objawień i nowości
2) imperial assault
3) smash up
4) medina
5) wojna o pierścień
6) king of tokio
7) shogun
nations
9) maskarada
10) miejsce zarezerwowane dla okresowych objawień i nowości
Re: Wasze TOP 10 gier
Do większości gier wliczają się dodatki:
1/ Pandemia
2/ Battlestar Galactica
3/ Horror w Arkham
4/ Legendary Encounters
5/ Doomtown: Reloaded
6/ 7 Cudów Świata: Pojedynek
7/ Martwa Zima: Gra rozdroży
8/ Summoner Wars
9/ Zimna wojna 1945-1989
0/ Gra o Tron
1/ Pandemia
2/ Battlestar Galactica
3/ Horror w Arkham
4/ Legendary Encounters
5/ Doomtown: Reloaded
6/ 7 Cudów Świata: Pojedynek
7/ Martwa Zima: Gra rozdroży
8/ Summoner Wars
9/ Zimna wojna 1945-1989
0/ Gra o Tron
Już mam | Do kupienia
♠ ♥ ♣ ♦ Doomtown ♦ ♣ ♥ ♠
۞ ۞ Summoner Wars ۞ ۞
♠ ♥ ♣ ♦ Doomtown ♦ ♣ ♥ ♠
۞ ۞ Summoner Wars ۞ ۞
Re: Wasze TOP 10 gier
1. Spartakus
2. Merchants & Marauders
3. Robinson Crusoe
4. The Resistance: Avalon
5. 7 Ronin
6. Agricola
7. Bang!
8. King of Tokyo
9. Codename
10. Osadnic z Catanu (pierwsza nowoczesna gra planszowa)
2. Merchants & Marauders
3. Robinson Crusoe
4. The Resistance: Avalon
5. 7 Ronin
6. Agricola
7. Bang!
8. King of Tokyo
9. Codename
10. Osadnic z Catanu (pierwsza nowoczesna gra planszowa)
-
- Posty: 1925
- Rejestracja: 08 maja 2008, 13:15
- Lokalizacja: Reda
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 14 times
Re: Wasze TOP 10 gier
o Stockpile wcześniej nie słyszałemelayeth pisze:A już myślałem, że nikt w to nie gra. Całkiem fajna gra licytacyjna, choć ostatnio gram częściej w Stockpile. Polecam.Legun pisze:Z wyłączeniem wojennych, kolejność niedokładna:
1. Modern Art
szybciutko obejrzałem recenzję Vassela i jest 2:0 w opiniach na rzecz pozytywów
i to takie mocne 2:0 :):)
natomiast wygląda, że tego na dziś nie da się w Polsce kupić - mylę się??
Re: Wasze TOP 10 gier
Kolejność nie oznacza częstotliwości grania, a jedynie współczynnik zauroczenia i sympatii
1. Runewars
2. Lords of the Waterdeep
3. Kemet
4. Zimna Wojna
5. War of the Ring /I ed/
6. Pan Lodowego Ogrodu
7. Chaos w Starym Świecie
8. Cyclades + Exp.
9. Robinson Crusoe
10. Sid Meier's Civilizacja
1. Runewars
2. Lords of the Waterdeep
3. Kemet
4. Zimna Wojna
5. War of the Ring /I ed/
6. Pan Lodowego Ogrodu
7. Chaos w Starym Świecie
8. Cyclades + Exp.
9. Robinson Crusoe
10. Sid Meier's Civilizacja
-----------------------
pozdrawiam mdziam
pozdrawiam mdziam