Wazowie - gra gotowa i oczekująca na wydanie
: 22 mar 2012, 02:21
Historyczna gra planszowa dotycząca dziejów Rzeczypospolitej Obojga Narodów i jej sąsiadów (Szwecji, Moskwy, Imperium Osmańskiego, Cesarstwa) osadzona w realiach lat 1590 – 1660, projektowana była w grudniu 2010 r. i styczniu 2011. W fazie testów zewnętrznych znajdowała się od kwietnia 2011 r. do stycznia 2012 r. Grono testujących zamknęło się w liczbie około 35 osób.
Gra jest próbą symulacji sytuacji państw w końcu XVII wieku i w XVIII wieku szeroko rozumianej Europy Wschodniej, Skandynawii i Bałkanów. Umożliwia stworzenie historii alternatywnej. Ukazuje początek i zmierzch dynastii Wazów rządzącej w Rzeczpospolitej i Szwecji. Grając możemy być świadkami i kreatorami tworzącej się potęgi Szwecji, kryzysu i rozwoju Moskwy, problemów wewnętrznych i jednocześnie siły Imperium Osmańskiego, postępującego rozwoju Cesarstwa – Habsburgów zmierzającego do stworzenia monarchii absolutnej, siły, możliwości i słabości Rzeczpospolitej Obojga Narodów.
Gra zawiera scenariusz kampanijny, pięcioosobowych, składający się w 7 etapów, zamykających się w 6-7 godzinnej rozgrywce. Ponadto umożliwia rozegranie mniejszych scenariuszy od 2 do 4 osób, które opierają się na konkretnych konfliktach zbrojnych i wydarzeniach politycznych (np. Dymitriady, III Wojna Cesarstwa z Imperium Osmańskim, Powstanie Chmielnickiego i Potop Szwedzki) i trwają od godziny do 2 godzin w zależności od dokonanego przez graczy wyboru.
Mechanicznie czerpałem inspiracje z gier posługujących się systemem point to point i sterowanych kartami. W szczególności gra najwięcej zapożyczeń ma z Here I Stand (zbliżone: dyplomacja, poruszanie jednostek, przejmowanie obszarów, układ faz i akcji), z Sukcesorów Aleksandra Wielkiego (podobne: wpływ wodza na bitwę, rozstrzyganie starć), z Sword of Rome (oddzielne talie kart dla każdego gracza), Blitzkrieg General (system gromadzenia zasobów i szacowanie ryzyka przy ich uruchamianiu) oraz Wellingtona (karty z dodatkiem wartości + umożliwiające zagrywanie dwóch kart na raz, zarządzanie żetonami skarbów). Oryginalność rozwiązań kryje się w rozmaitości jednostek bojowych oraz w elementach zarządzania sprawami wewnętrznymi każdego z państw (polityka wewnętrzna, ekonomia, militaria, religia), które są moimi pomysłami.
Bliźniaczy wątek na forum wydawcy:
http://www.taktykaistrategia.pl/forum/v ... php?t=3546
Tytuł "Wazowie" jest tylko nazwą roboczą. Prawdopodobnie zostanie przeprowadzony konkurs na ostateczną nazwę dla gry.
Gra jest próbą symulacji sytuacji państw w końcu XVII wieku i w XVIII wieku szeroko rozumianej Europy Wschodniej, Skandynawii i Bałkanów. Umożliwia stworzenie historii alternatywnej. Ukazuje początek i zmierzch dynastii Wazów rządzącej w Rzeczpospolitej i Szwecji. Grając możemy być świadkami i kreatorami tworzącej się potęgi Szwecji, kryzysu i rozwoju Moskwy, problemów wewnętrznych i jednocześnie siły Imperium Osmańskiego, postępującego rozwoju Cesarstwa – Habsburgów zmierzającego do stworzenia monarchii absolutnej, siły, możliwości i słabości Rzeczpospolitej Obojga Narodów.
Gra zawiera scenariusz kampanijny, pięcioosobowych, składający się w 7 etapów, zamykających się w 6-7 godzinnej rozgrywce. Ponadto umożliwia rozegranie mniejszych scenariuszy od 2 do 4 osób, które opierają się na konkretnych konfliktach zbrojnych i wydarzeniach politycznych (np. Dymitriady, III Wojna Cesarstwa z Imperium Osmańskim, Powstanie Chmielnickiego i Potop Szwedzki) i trwają od godziny do 2 godzin w zależności od dokonanego przez graczy wyboru.
Mechanicznie czerpałem inspiracje z gier posługujących się systemem point to point i sterowanych kartami. W szczególności gra najwięcej zapożyczeń ma z Here I Stand (zbliżone: dyplomacja, poruszanie jednostek, przejmowanie obszarów, układ faz i akcji), z Sukcesorów Aleksandra Wielkiego (podobne: wpływ wodza na bitwę, rozstrzyganie starć), z Sword of Rome (oddzielne talie kart dla każdego gracza), Blitzkrieg General (system gromadzenia zasobów i szacowanie ryzyka przy ich uruchamianiu) oraz Wellingtona (karty z dodatkiem wartości + umożliwiające zagrywanie dwóch kart na raz, zarządzanie żetonami skarbów). Oryginalność rozwiązań kryje się w rozmaitości jednostek bojowych oraz w elementach zarządzania sprawami wewnętrznymi każdego z państw (polityka wewnętrzna, ekonomia, militaria, religia), które są moimi pomysłami.
Bliźniaczy wątek na forum wydawcy:
http://www.taktykaistrategia.pl/forum/v ... php?t=3546
Tytuł "Wazowie" jest tylko nazwą roboczą. Prawdopodobnie zostanie przeprowadzony konkurs na ostateczną nazwę dla gry.