Znak Starszych Bogów / Elder Sign(Richard Launius, Kevin Wilson)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Joanka
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2011, 15:18

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Joanka »

Premiera już blisko. Jak gra wypada w rozgrywce solo ? Przyznam, że wolę lżejsze gry Arkham wydał mi się bardzo skomplikowany. Jestem niedzielnym graczem lubię przy grze miło spędzić czas. Mam ochotę zakupić przed premierą. Jakie są Wasze opinie :?: Dziękuję za wyrozumiałość :oops:
rzabcio
Posty: 240
Rejestracja: 26 maja 2009, 09:40
Lokalizacja: Poznań, Winiary
Kontakt:

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: rzabcio »

Bardzo przyjemnie grało mu się w singla. Gra wtedy nabiera charakteru optymalizacji i jest bardziej strategiczna, niż rozgrywka wieloosobowa. Partia pasjansowa trwa 30-45 minut, czyli w sam raz. :)
Blog CiekaweGry - gry planszowe i nie tylko
Gramajda - zagraj w najlepsze gry planszowe w Poznaniu
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: zephyr »

Mechanicznie single nie różni się za bardzo od multi. Mam wrażenie że jest jeszcze łatwiej jedną postacią, można zagrać paroma na raz bez problemu.

Gra jest zdecydowanie prostsza niż arkham jeśli chodzi o zasady. (choć w sumie arkham też ogólnie nie jest bardzo trudne, ale jest trochę irytujących szczegółów które musi znać przynajmniej jeden gracz przy stole)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
JAskier
Posty: 728
Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
Lokalizacja: Toruń
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: JAskier »

Czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak zmontować zegar? Jak u licha połączyć wskazówkę z tarczą za pomocą tego dziwnego łącznika?
Joanka
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2011, 15:18

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Joanka »

Łącznik składa się z 2 części należy je rozłączyć a następnie zamontować w tarczy i znów połączyć
Awatar użytkownika
JAskier
Posty: 728
Rejestracja: 16 kwie 2006, 15:31
Lokalizacja: Toruń
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: JAskier »

Co za masakra. Trzeba być Einsteinem, żeby wpaść na to, że to gówienko da się rozczepić i ponownie złożyć, niemal sobie paznokcie połamałem. Do tego w instrukcji jest to tragicznie opisane. Dziękuję bardzo Joanko!
Joanka
Posty: 82
Rejestracja: 23 lip 2011, 15:18

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Joanka »

:D Miłego grania. Instrukcja jest .... a może to ja mam problem z czytaniem wszystkich :x instrukcji w grach.
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Aba »

Grał ktoś więcej partii na 2 osoby?
Ile czasu to zajmuje i jak ze stopniem trudności - czytałem gdzieś że przy 2 trudno a przy 4 łatwo?

I na koniec jak widzicie ciężar zasad dla kogoś kto zaczyna przygodę z planszówkami?
Awatar użytkownika
JimmyPL
Posty: 263
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:11
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Has thanked: 53 times
Been thanked: 51 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: JimmyPL »

Aba pisze:Grał ktoś więcej partii na 2 osoby?
Ile czasu to zajmuje i jak ze stopniem trudności - czytałem gdzieś że przy 2 trudno a przy 4 łatwo?

I na koniec jak widzicie ciężar zasad dla kogoś kto zaczyna przygodę z planszówkami?
Jeśli chodzi o stopień trudności to rzeczywiście dwóch badaczy ma odrobinę ciężej ale tak naprawde dużo zależy od szczęścia w kościach. Dla mnie zresztą w tej grze to max 4 osoby bo potem czekanie na swoją turę i patrzenie jak inni turlają zbyt wiele emocji nie powoduje ;-)

Gierka w sam raz na początek, zasady trudne nie są i doskonale wprowadza w świat co-opów. A jeśli będzie wam się chciało czytać opisy na kartach to i troszkę klimatu będzie.
Awatar użytkownika
Aduanath
Posty: 495
Rejestracja: 31 paź 2012, 18:55
Lokalizacja: Legnica
Been thanked: 1 time

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Aduanath »

Ja grałam dużo partii na dwie osoby. Czas gry powinien się zamknąć w godzinie. Trudność... Wszystko zależy od szczęścia przy rzutach kośćmi - czasem we 2 jest łatwo, czasem trudno... Jak to w turlankach ;)

Jak dla kogoś kto zaczyna z planszówkami? Hmm... Instrukcja moim zdaniem napisana jest dość dobrze, raz przeczytać, raz upewniać się co do zasad przy pierwszej rozgrywce i nie powinno być najmniejszych problemów :)

No i niedługo po PL wyjdzie dodatek :)
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Hiu »

Jezeli na 2 graczy bedzie za trudno - zawsze kazdy z graczy moze wziac sobie 2 postacie. Gra jest dobra na poczatek - daje przedsmak tego co swiat FFG oferuje ;)
Jezeli nastawic sie tylko na granie - czyli karta, turlanie, karta, stopka, re-roll - to moze byc lekko nudno - nawet we 2 osoby. Na pewno poczatkowo bedziecie sie bardziej skupiac na zasadach niz na klimacie - jednak gra bez klimatu - traci odrobinke.
Grafiki na pewno pomga ci sie wciagnac w znaki starszych bogow i odrobinke horroru (szczegolnie, jezeli pierwsze turlanie pojdzie slabo ;) )

Dodatek bym sobie odpuscil - nie wnosi zbyt wiele (poza dodatkowymi koscmi). Tak wiem - lepiej turlac wieksza iloscia :) dlatego dodatek kupilem - jednak szalu nie ma.

Najwieksza nieczytelnosc instrukcji to - jak sie turla. Kiedy i co mozna zaliczyc i co przerzucic. Poczatkowo moze byc to lekko mylace i gra moze wydac sie super latwa. Potem nalezy przeczytac jeszcze raz instrukcje, obejrzec demo lub dwa na YT, przeprosic sie z gra i zaturlac jeszcze raz :) Moze nagle sie okazac, ze godzinka minela a my dalej nie wygralismy... wiecej, jestesmy blizej przegranej :)

No chyba, ze bedzie sie chodzilo po 4 osoby do jednego pokoju - to wtedy nie mamy o czym mowic :)
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Smoku »

A czy nie jest tak ,że ilość badaczy powinna wynosić 4. Tak jest w wersji elektronicznej na tablecie.
Czyli jeden gracz prowadzi 4 bohaterów ,dwóch graczy po dwóch bohaterów itd.
Zwłaszcza ,że 4 badaczy daje pełen ruch zegara.
Awatar użytkownika
Aduanath
Posty: 495
Rejestracja: 31 paź 2012, 18:55
Lokalizacja: Legnica
Been thanked: 1 time

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Aduanath »

Smoku pisze:A czy nie jest tak ,że ilość badaczy powinna wynosić 4. Tak jest w wersji elektronicznej na tablecie.
Czyli jeden gracz prowadzi 4 bohaterów ,dwóch graczy po dwóch bohaterów itd.
Zwłaszcza ,że 4 badaczy daje pełen ruch zegara.
Nie, to nie jest tak. Można grać samemu, jak również można grać w 8 osób (w grze 8-osobowej dwie osoby miałyby prowadzić jedną postać? :D )
Wersja tabletowa jest trochę zmieniona w stosunku do wersji "oryginalnej" ;)
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: bartek_mi »

Na 2 osoby gra chodzi bardzo dobrze. Czas gry ponizej 1h.

Z dodatkiem gralem poki co raz ale jest to bardzo dobry dodatek. Nie kosci sa tu wazne ale w koncu sensowne przedmioty (a nie w kolko to samo: +zolta albo + czerwona) i swietne karty wyskakujace o polnocy (dajace wybor).
A i nie ma kupowania PZ przez co jest trudniej niz w podstawce.

Nigdy nie gram do konca - walka z przedwiecznymi (czy jak im tam) sa debilne. Jak sie obudzi to gra przegrana.
Dice Hate Me :(
Awatar użytkownika
Smoku
Posty: 464
Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Smoku »

Aduanath pisze:
Smoku pisze:A czy nie jest tak ,że ilość badaczy powinna wynosić 4. Tak jest w wersji elektronicznej na tablecie.
Czyli jeden gracz prowadzi 4 bohaterów ,dwóch graczy po dwóch bohaterów itd.
Zwłaszcza ,że 4 badaczy daje pełen ruch zegara.
Nie, to nie jest tak. Można grać samemu, jak również można grać w 8 osób (w grze 8-osobowej dwie osoby miałyby prowadzić jedną postać? :D )
Wersja tabletowa jest trochę zmieniona w stosunku do wersji "oryginalnej" ;)
Wyraziłem się niejasno. Chodziło mi o minimalną ilość badaczy. W instrukcji wersji planszowej nie ma informacji ilu badaczy prowadzić np. w rozgrywce solowej. Wydaje mi się ,że granie jedną postacią jest średnio ciekawe.
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Hiu »

Smoku pisze:Chodziło mi o minimalną ilość badaczy.
Jednym - to challenge, ale zegar sie wolno kreci. Dla mnie troche nudno.
Dwoma - masz dodatkowy mechanizm "blokady" dodatkowej kosci per investigator w tym samym pokoju (czyli odlozyc sobie na bok zeby do niej dorzucic reszte).
Trzema - nic nowego - tylko jezeli we trzech jestescie w jednym pokoju to znowu +1 blokada kostki. Zazwyczaj gram trzema.
Czterema - gra idzie szybko. Jak uzyjesz kazdego zawodnika - to zegar masz juz przekrecony (czyli mythos card za kazdym razem - czyli co kolejke).
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: zephyr »

Są jakieś dobre mody utrudniające/poprawiające grę? Bo ogólnie gra mi się podoba, ale ma parę dużych problemów.
Dokpuiłem ostatnio dodatek licząc na standardowe dla FFG poprawienie gry, jest bardziej urozmaicone i trochę poprawione, ale dalej główne problemy zostają:
- mało kooperacji, tylko ustalanie kto gdzie turla
- jednorazowe przedmioty, nie ma poczucia rozwoju postaci
- trudność - nie pamiętam żebym przegrał grę w ES...
- spelle - kompletnie nie działają a są najdroższym zasobem
- allay podobnie, ale nie aż tak epicko jak spelle
- deck midnight - doom tokeny wypadają wolno, niektóre efekty są silne, ale większość mało co robi
- przedwieczni - mało co robią, zdarza się że wyglądają tak słabo, że aż chce się obudzić i wklepać takiemu...

Bless/curse, spelle i ogólnie nowe karty z dodatku są trochę lepsze, ale i tak po zmieszaniu jest średnio.

A sam główny pomysł gry mi sie bardzo podoba, może ktoś miał podobne odczucia i jest jakiś fanowski zestaw przedwieczni + karty o pólnocy (nie pamiętam nazwy) + nowy deck spelli.

I na mniej graczy jest IMO łatwiej - jest nudniej bo ciągle ten sam gracz ma turę, ale zbierasz dopałki w jednym miejscu i ciągle używasz najbardziej dopakowanej postaci, która zgarnia nowe bonusy wykonując misje. A wyleczenie się za 4 trofea nie jest takie drogie kiedy wszystko jest na jednej postaci i i tak nie ma co z nimi robić...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Hiu »

Zrob sobie custom mythos deck, znaczniki zaczna ci wskakiwac szybciej (poprostu odrzuc karty nieszkodliwe) - to samo zrob z kartami pokojow - te ktore sa latwe - odrzuc.
Pobieraj mythos kart co kolejke, nie tylko o polnocy.

Na mniej bohaterow latwiej?
Gratuluje zatem szczescia w rzucaniu koscmi - np z 3 kosci 8 lupek lub 3 potwory jednym rzutem.
Na pewno gramy w te sama gre?
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: zephyr »

Co ci daje kolejny gracz?
Żeby pomagać musi stać na tym samym polu (czyli musiał próbować w poprzedniej turze to konkretne zadanie i mu sie nie udało...) i dopiero przy drugim failu może asystować (bo przy pierwszym robi sie focus na własną postać...), a po odrzuceniu 2 kostek mało które zadanie jest robialne. I jeszcze ryzykuje stratę serca/mózga... bezsensowna opcja.
Tak naprawdę ważne są dopałki do rzutów, a grajac w mniejszą ilość graczy masz wszystkie potrzebne dopałki w jednym miejscu.

Różnorodne umiejętności mogą teoretycznie pomóc. I w sumie więcej graczy ma więcej przedmiotów na starcie. Ale za to wszystkie nagrody się rozpraszają, a jak są w jednym miejscu łatwiej się snowballować.
Co ma ilość graczy do szczęścia w rzutach... ta gra nie skaluje trudności z ilością graczy. Bad stuff odpala się co 4 tury gracza niezależnie od liczby graczy, a synergie pomiędzy graczami są minimalne.

Powiedzmy że curse z dodatku będzie bardziej bolał na mniej graczy bo nie można kogoś oddelegować do zbierania klątw i nie wysyłać do takiego zadania gracza z blessem, ale nie wiem czy to jest wystarczająca różnica.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Hiu »

zephyr pisze:Co ci daje kolejny gracz?
Co ma ilość graczy do szczęścia w rzutach...
Daje mozliwosc focusowania kolejnych kostek w tym samym pokoju oczywiscie...
Innymi slowy - latwo.
Awatar użytkownika
Aduanath
Posty: 495
Rejestracja: 31 paź 2012, 18:55
Lokalizacja: Legnica
Been thanked: 1 time

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Aduanath »

Ja dodatkowo poziom utrudniam dodając znacznik na polu przedwiecznego zawsze o północy (jeśli z karty wyjdzie, żeby położyć ten znacznik, wtedy daję 2)... Szybciej można wtedy potworka obudzić :)
Nasza kolekcja - ciągle się rozwija :)
Awatar użytkownika
SeeM
Posty: 936
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: SeeM »

Właśnie zauważyłem, że Elder Sign Omens jest na Steamie, nawet na Linuksie działa. Ale zajmuje 2 giga na dysku (łał). System operacyjny po instalacji z dvd zajmuje mniej.

Jako dumny posiadacz pudełka na monitor nawet nie spojrzę :) , ale może komuś się przyda. Nieźle zrobiona gierka.
+ (BGG)
Awatar użytkownika
bartek_mi
Posty: 655
Rejestracja: 13 sie 2008, 20:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: bartek_mi »

SeeM pisze:Właśnie zauważyłem, że Elder Sign Omens jest na Steamie, nawet na Linuksie działa. Ale zajmuje 2 giga na dysku (łał). System operacyjny po instalacji z dvd zajmuje mniej.

Jako dumny posiadacz pudełka na monitor nawet nie spojrzę :) , ale może komuś się przyda. Nieźle zrobiona gierka.
Spojrz na wersje andkowa - naprawde genialne wydanie.
Dice Hate Me :(
pattom
Posty: 1428
Rejestracja: 23 sty 2010, 14:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: pattom »

Ile koszulek: Koszulki FFG Tarot trzeba do gry ?
Awatar użytkownika
Hiu
Posty: 1147
Rejestracja: 24 kwie 2012, 14:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Elder Sign (nowy Lovecraft od FFG)

Post autor: Hiu »

FFG zamieszcza takie informacje w instrukcjach i w opisach gier na swoich stronach.

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 168&esem=2

63 tarot size cards (dodatek)
80 taror size cards (podstawka)

FFG pakuje po 50 koszulek/paczka
ODPOWIEDZ