Siema.
Noszę się z zamiarem kupienia podstawki.
Ale chciałbym ją od razu poszerzyć o dodatkowe karty.
1.Ktoś może wie co warto od razu kupić żeby było więcej kart?
2.Jakie dodatki lub rozszerzenia można kupić i czy można je włączyć do podstawki horror Arkham?
pozdrawiam
SickMind
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 07 lip 2020, 21:59
autor: Miszon
1. Są 2 szkoły:
A) kupić drugą podstawkę (prędzej czy później warto kupić)
B) kupić cały cykl, najlepiej Dunwich.
Problem w tym, że na ten moment ma rynku nie ma ŻADNEGO pełnego cyklu, o podstawce Dunwich nie wspominając.
ALE zdaje się że dodruk całego cyklu Dunwich jest w drodze.
2. Właściwie każdy dodatek zawierający karty badaczy można włączyć do podstawki. Czyli każdy oprócz scenariuszy standalone, które mają głównie karty scenariusza.
Także albo z drugiej ręki (co jakiś czas ktoś sprzedaje), albo czekasz na Dunwich.
Drugą podstawkę kup, ale poluj na używane - sporo ludzi rezygnuje i sprzedaje za dobre pieniądze. Nie ma się co spieszyć. Jak jest do wzięcia jakiś cykl w całości teraz - bierz czemprędzej. Znikają jak głupie.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 08 lip 2020, 08:59
autor: suibeom
Mam pytanie odnośnie scenariusza Bezwymiarowe i niewidzialne:
Spoiler:
wchodząc na lokalizacje Dunwich -wieś, jar itd, mamy darmową akcję, gdzie możemy raz na grę w danej lokalizacji położyć określoną liczbę wskazówek na niewidzialnym potworze. Najpierw myśleliśmy, że te wskazówki pozwalają badaczom zobaczyć te potwory, ale okazało się, że do tego służy proszek Ibn Ghazi'ego. Szybkie pytanie, czy postęp tajemnicy, lub aktów wyjaśni po co mamy kłaść wskazówki na potworach? I czy w ogóle warto to robić, czy po prostu przegapiliśmy coś w opisie scenariusza?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 08 lip 2020, 18:38
autor: Miszon
Przyznam że ja proszku nie miałem ale i tak potwory się pojawiły. Tylko że wtedy jest po prostu trudniej .
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 09 lip 2020, 13:08
autor: suibeom
Miszon pisze: ↑08 lip 2020, 18:38
Przyznam że ja proszku nie miałem ale i tak potwory się pojawiły. Tylko że wtedy jest po prostu trudniej .
myślałem, że proszek sprawia, że je widzimy, ale wydaje się, że wskazówki mają taki sam charakter, do tego dają bonus do walki, więc sam nie wiem, jaka jest korzyść z posiadania proszku. Ale fakt, że są różne ścieżki przebiegu historii jeszcze bardziej dodaje atrakcyjności tej grze, bo to tytuł do którego będę wracał z dziewczyną.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 18 lip 2020, 11:31
autor: suibeom
Mam pytanie odnośnie scenariusza "Echa przeszłości" z cyklu Szlak do Carcosy. Grając wczoraj natrafiliśmy na mały zgrzyt i nie bardzo wiemy jak go zinterpretować. Chodzi o żetony zagłady,
Spoiler:
w tym scenariuszu nie kładziemy ich na karcie tajemnicy tylko przesuwamy wskazówki z lokalizacji na wroga, gdzie "wymuszony" z karty tajemnicy sprawia, że wskazówki obracamy na stronę zagłady. Bardzo szybko na jednym wrogu uzbierały się cztery żetony zagłady, więc nastąpił postęp tajemnicy. Problem pojawił się, gdy dziewczyna dobrała z tali spotkań podstęp, który nakazywał przesunąć wszystkie żetony zagłady z wroga na tajemnicę, "co mogłoby spowodować postęp tajemnicy". Czy zatem w tym scenariuszu żetony zagłady na wrogu (zapomniałem dopisać) nie są doliczane do ogólnej puli, która powoduje postęp tajemnicy?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 18 lip 2020, 19:27
autor: Arius
suibeom pisze: ↑18 lip 2020, 11:31
Mam pytanie odnośnie scenariusza "Echa przeszłości" z cyklu Szlak do Carcosy. Grając wczoraj natrafiliśmy na mały zgrzyt i nie bardzo wiemy jak go zinterpretować. Chodzi o żetony zagłady,
Spoiler:
w tym scenariuszu nie kładziemy ich na karcie tajemnicy tylko przesuwamy wskazówki z lokalizacji na wroga, gdzie "wymuszony" z karty tajemnicy sprawia, że wskazówki obracamy na stronę zagłady. Bardzo szybko na jednym wrogu uzbierały się cztery żetony zagłady, więc nastąpił postęp tajemnicy. Problem pojawił się, gdy dziewczyna dobrała z tali spotkań podstęp, który nakazywał przesunąć wszystkie żetony zagłady z wroga na tajemnicę, "co mogłoby spowodować postęp tajemnicy". Czy zatem w tym scenariuszu żetony zagłady na wrogu (zapomniałem dopisać) nie są doliczane do ogólnej puli, która powoduje postęp tajemnicy?
Przeczytaj dokładnie agendę i tajemnicę.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG
: 19 lip 2020, 11:27
autor: suibeom
Wczytałem się w te karty i nadal nie potrafiłem dostrzec odpowiedzi do momentu, kiedy uzmysłowiłem sobie, że kluczem naszego problemu stało się słowo "wymuszony". Nie wiem jaka pomroczność na nas spadła, ale za każdym razem jak na wroga wchodził żeton zagadki odwracaliśmy go automatycznie na zagładę. Wielkie dzięki
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 20 lip 2020, 16:25
autor: Miszon
Czy można jednoczesnie użyć np. Latarki i Rytuału Poszukiwania? (albo czegoś innego, co daje tak jak Latarka, akcję Badania)
Bo patrząc na strzałki na kartach, to są to 2 niezależne akcje.
Analogicznie co do Diuka: czy można go łączyć z kartami, który mają strzałkę i słowo kluczowe Badanie (np. Latarka), czy Walka (np. Nóż). Logiczne byłoby, że nie, no bo albo walczymy psem, albo nożem.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 20 lip 2020, 16:54
autor: Munchhausen
Miszon pisze: ↑20 lip 2020, 16:25
Czy można jednoczesnie użyć np. Latarki i Rytuału Poszukiwania? (albo czegoś innego, co daje tak jak Latarka, akcję Badania)
Bo patrząc na strzałki na kartach, to są to 2 niezależne akcje.
Analogicznie co do Diuka: czy można go łączyć z kartami, który mają strzałkę i słowo kluczowe Badanie (np. Latarka), czy Walka (np. Nóż). Logiczne byłoby, że nie, no bo albo walczymy psem, albo nożem.
Jest dokładnie tak, jak podejrzewasz: jednocześnie można użyć tylko jednej takiej strzałkowej akcji :)
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 20 lip 2020, 17:32
autor: Arius
Dokładnie. Odpalenia karty ze strzałką to akcja. I nie można użyć kolejnej takiej karty, póki się ta akcja się nie skończy.
Ale np.
Lola (zielony alajs) ma jako możliwość w okienku odpalenia swojej zdolności i zdobycie wskazówki za zasoby zależnie od wartości zasłony lokacji. To można łączyć.
To znaczy odpalasz akcje badania latarką, obniżasz zasłonę o 2 na czas akcji i w okienku tej akcji używasz taniej zdolności Loli.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 20 lip 2020, 18:10
autor: Miszon
Tak, bo jak rozumiem Lola ma tę akcję "z pioruna" a nie "ze strzałki"?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 22 lip 2020, 00:31
autor: Arius
Miszon pisze: ↑20 lip 2020, 18:10
Tak, bo jak rozumiem Lola ma tę akcję "z pioruna" a nie "ze strzałki"?
Dokładnie.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 21 sie 2020, 10:38
autor: Markus
Pytanie o przechodzenie osłabień w momencie śmierci postaci w trakcie kampanii:
Spoiler:
Szlak do Carcosy (gra na 2 graczy)
Postać dostała do tali osłabienie "Broszę z czarnego Onyksu" - przedmiot z scenariusza w siedzibie stowarzyszenia (3scenariusz)
Postać oszalała po 4 scenariusz (nie wydostała się z psychiatryka).
Tworzę nową postać do kontynuacji kampanii
Co się dzieje z broszą? Przepada czy przejmuje ją nowa postać?
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
: 31 sie 2020, 03:17
autor: SzakulFirsty
SzakulFirsty pisze: ↑30 sie 2020, 09:15
Wyposażyłem się w drugi core set i zastanawiam się nad kwestią budowy talii. Na razie moja talia Rolanda Banksa zawiera głównie po jednym egzemplarzu kart, wyjątek stanowią neutralne karty przeznaczone do testów umiejętności. Takich mam po 2. Rozumiem, że 2 to maksymalna ilość na konkretną kartę. W takim razie jednak jak działa koncepcja dwóch przykładowo Profesorów Milanów? Jeden wejdzie do gry, a drugi jest kompletnie bezużyteczny i zagraca mi rękę w przypadku dobrania z talii? Czy można go może zagrać jako tarczę dla tego pierwszego, który znajduje się już w grze, podobnie jak to jest w "grze o tron lcg".
Wyjaśniłby mi ktoś kwestię, którą poruszyłem? dotyczącą budowy talii i dodatkowych kopii kart?
Re: Arkham Horror: The Card Game / Horror w Arkham: Gra karciana LCG (N. French, M. Newman)
: 31 sie 2020, 05:11
autor: Gosterq
Przy nazwie karty jest takie słoneczko, co oznacza, że w grze może być naraz jedna kopia danej karty. Czyli drugą można zagrać po tym jak pierwsza zejdzie, albo na potrzeby testu.
Mam nadzieję, że pomogłem, a nie wprowadziłem w błąd
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 31 sie 2020, 12:05
autor: suibeom
Markus pisze: ↑21 sie 2020, 10:38
Pytanie o przechodzenie osłabień w momencie śmierci postaci w trakcie kampanii:
Spoiler:
Szlak do Carcosy (gra na 2 graczy)
Postać dostała do tali osłabienie "Broszę z czarnego Onyksu" - przedmiot z scenariusza w siedzibie stowarzyszenia (3scenariusz)
Postać oszalała po 4 scenariusz (nie wydostała się z psychiatryka).
Tworzę nową postać do kontynuacji kampanii
Co się dzieje z broszą? Przepada czy przejmuje ją nowa postać?
My gramy w ten sposób, że jeżeli jest to przedmiot fabularny może przejąć go inny badacz, jeżeli osłabienie (nawet jeśli to przedmiot) to po śmierci/szaleństwie pierwszego właściciela odrzucamy, chyba, że jest chętny do przygarnięcia takiego osłabienia ale to nam się jeszcze nie zdarzyło.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 31 sie 2020, 13:32
autor: Trolliszcze
Jeżeli nie ma innego zapisu, to taki przedmiot przepada - nieistotne, czy dobry, czy zły.
Przykładowo w Carcosie...
Spoiler:
...jest wyraźnie powiedziane, że jeśli właściciel Bladej Maski odpadnie, to należy go przekazać innemu badaczowi.
SzakulFirsty pisze: ↑31 sie 2020, 03:17Wyposażyłem się w drugi core set i zastanawiam się nad kwestią budowy talii. Na razie moja talia Rolanda Banksa zawiera głównie po jednym egzemplarzu kart, wyjątek stanowią neutralne karty przeznaczone do testów umiejętności. Takich mam po 2. Rozumiem, że 2 to maksymalna ilość na konkretną kartę. W takim razie jednak jak działa koncepcja dwóch przykładowo Profesorów Milanów? Jeden wejdzie do gry, a drugi jest kompletnie bezużyteczny i zagraca mi rękę w przypadku dobrania z talii? Czy można go może zagrać jako tarczę dla tego pierwszego, który znajduje się już w grze, podobnie jak to jest w "grze o tron lcg".
Milan to akurat karta unikalna (ma asterysk przed nazwą), co oznacza, że w grze może się znajdować tylko jedna jej kopia - na wszystkich badaczy! Dodatkowo każdy gracz ma standardowo tylko jeden slot na sprzymierzeńca, czyli w ogóle nie może mieć w grze więcej niż jednego, niezależnie od tego, czy to ten sam sojusznik, czy jest unikalny itp. (aczkolwiek są karty, które zwiększają liczbę slotów).
Nie oznacza to jednak, że taka karta jest bezużyteczna. Po pierwsze, można ją dorzucić dla ikony do testu. Po drugie, można zagrać tę drugą kopię, gdy pierwsza odpadnie z gry.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 05 wrz 2020, 14:21
autor: Szamano
Czy można przekazywać sobie wskazówki ?
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 05 wrz 2020, 17:49
autor: Arius
Szamano pisze: ↑05 wrz 2020, 14:21
Czy można przekazywać sobie wskazówki ?
Nie można. Nie ma żadnej bazowej akcji, służącej do przekazywania pomiędzy graczami wskazówek, atutów, czy zasobów. Jedynie jeśli jakaś karta, czy efekt w grze wskaże taka możliwość.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 15 wrz 2020, 10:24
autor: mtolek88
Czy zagranie karty wydarzenia "dającej" akcję walki powoduje atak towarzyszący wroga, z którym badacz jest w zwarciu? Kierowałem się zasadą, że w pierwszej kolejności zagrywam kartę, a więc wykonuje inną akcję niż walka, wymykanie się czy pertraktacja, dlatego zadawałem obrażenia wynikające z ataku towarzyszącego. Przykładem są karty wydarzeń z nowej talii Nathaniela Cho np. https://arkhamdb.com/card/60117
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 15 wrz 2020, 11:06
autor: suibeom
mtolek88 pisze: ↑15 wrz 2020, 10:24
Czy zagranie karty wydarzenia "dającej" akcję walki powoduje atak towarzyszący wroga, z którym badacz jest w zwarciu? Kierowałem się zasadą, że w pierwszej kolejności zagrywam kartę, a więc wykonuje inną akcję niż walka, wymykanie się czy pertraktacja, dlatego zadawałem obrażenia wynikające z ataku towarzyszącego. Przykładem są karty wydarzeń z nowej talii Nathaniela Cho np. https://arkhamdb.com/card/60117
jeżeli karty używasz do walki to spełniasz warunek instrukcji, który mówi, że wróg nie wykonuje ataku towarzyszącego.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 15 wrz 2020, 12:41
autor: zakwas
mtolek88 pisze: ↑15 wrz 2020, 10:24
Czy zagranie karty wydarzenia "dającej" akcję walki powoduje atak towarzyszący wroga, z którym badacz jest w zwarciu? Kierowałem się zasadą, że w pierwszej kolejności zagrywam kartę, a więc wykonuje inną akcję niż walka, wymykanie się czy pertraktacja, dlatego zadawałem obrażenia wynikające z ataku towarzyszącego. Przykładem są karty wydarzeń z nowej talii Nathaniela Cho np. https://arkhamdb.com/card/60117
Jeżeli na karcie jest „Walka” coś tam coś tam, to nie ma ataków. Dla porównania np. taki dynamit już prowokuje ataki towarzyszące, bo nie jest to akcja walki, a zwykłe zagranie wydarzenia.
Re: Arkham Horror - gra karciana LCG (zasady, wątpliwości)
: 15 wrz 2020, 12:59
autor: Arius
Dokładnie jak wyżej. Patrzysz, czy zagranie karty jest szybkie, lub czy ma słowo kluczowe walka/wymykania.
Jeśli tak, to nie powoduje ataku towarzyszącego.