Spirit Island (R. Eric Reuss)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Seykan
Posty: 728
Rejestracja: 19 mar 2020, 11:57
Has thanked: 150 times
Been thanked: 155 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Seykan »

Ja osobiście jestem zachwycony wydaniem, piękna gra tak w ogóle. Instrukcja robi świetne wrażenie, nawet pudełko jest z takiego fajniejszego materiału. Spodziewałem się też cienkich planszetek duchów, a tutaj konkretny karton, ekstra. Mi się akurat trafiła nietknięta wypraska. Jeden odkrywca był wygięty, dosyć mocno, nie był w stanie sam ustać na podstawce, ale gorąca woda i odpowiednie wygięcie pozbyło się problemu. Choć co do wytrzymałości samych odkrywców mam wątpliwości, boję się, że łatwo ich uszkodzić. To już jednak nie kwestia wydania.

Pierwsze wrażenia mocno pozytywne!
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: osa1908 »

Mr_Fisq pisze: 17 gru 2020, 08:25 Lacerta przygotowała całe wiki o Spirit Island:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/
tego się nie spodziewałem :)
Wyglada to rewelayjnie super robota,to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!! .Osobiscie sam czekam na gre,slyszalem ze jest gdzies blad na jakies karcie a nie widze wzmianki na tej stronie?
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2826
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 846 times
Been thanked: 363 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Gromb »

Poprawione karty są dołączone do pudelka. Pod folia ochronną z jednego z boków. Temat ugaszony. Wg zapewnień wydawnictwa poprawione karty będą umieszczone raz jeszcze w nadchodzacym i zapowiedzianym dodatku PL
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
sin
Posty: 673
Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 175 times
Been thanked: 300 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: sin »

osa1908 pisze: 17 gru 2020, 10:22
Mr_Fisq pisze: 17 gru 2020, 08:25 Lacerta przygotowała całe wiki o Spirit Island:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/
tego się nie spodziewałem :)
Wyglada to rewelayjnie super robota,to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!! .Osobiscie sam czekam na gre,slyszalem ze jest gdzies blad na jakies karcie a nie widze wzmianki na tej stronie?
Błąd dotyczy kart zarazy, które w podstawce są tylko dwie i obie wydrukowane już w Polsce zostały dołączone do pudełka. Oczywiście w związku z produkcją w innym miejscu różnią się nieco od pozostałych komponentów, ale zasadniczo na nic to nie wpływa. Więcej kart zarazy pojawia się w dodatku (-kach?), ale w jego polskojęzycznej edycji mają się poprawić również wydrukowane te karty z podstawki by były nierozróżnialne.
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 220
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 63 times
Been thanked: 138 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: bexolini »

jestem po dwóch rozgrywkach o dziwo wygranych (może zle gramy?). Gra jest fantastyczna naprawdę ... można dużo pokombinować a wręcz trzeba natomiast zastanawia mnie fakt dwóch wygranych, spodziewałem się porażek i tak sobie mysle że możę faktycznie robimy coś nie tak ? hmmm a może po prostu dobrze dobieralismy duchów ja zawsze gram jakimś na obrone (kolosalna siła ziemi oraz siewca zieleni) a moja narzeczona skupia się na obrażeniach bąz strachu. Pierwszą rozgrywkę graliśmy bez karty zarazy ale drugą już z. Jeszcze raz podkreślę że gra jest naprawdę świetna ! i polecam odrazu zakupić insert folded space który ułatwia setup gry :D
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 1000
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 1005 times
Been thanked: 450 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: KurikDeVolay »

W grę jeszcze nie zdążyłem zagrać, ale spróbujcie podnieść poziom trudności. W instrukcji jest o tym informacja. Na podstawowym poziomie gra to spacerek po plaży, ale potem robi się... wesoło. Ta opcja dostosowywania ciśnienia na sobie bardzo mi odpowiada. Czasem ma się ochotę na niezobowiązującą łamigłówkę, a czasem na stopienie zwojów przy planowaniu.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4737
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1245 times
Been thanked: 1461 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Mr_Fisq »

bexolini kilka zasad przy których można popełnić błąd na korzyść gracza
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
Sprzedam: Root z dodatkami, Lands of Galzyr, Sands of Shurax, Etherfields KS PL, Inferno i inne
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo (np. Horizon Wars: Zero Dark, Exploit Zero, Space Station Zero, This is not a Test), figurki do Stargrave - SF, Postapo.
Awatar użytkownika
arturmarek
Posty: 1486
Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
Has thanked: 257 times
Been thanked: 724 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: arturmarek »

Dobrze, że wspominacie o poziomie trudności. Moja kopia już jest u kuriera. Zamierzam grać dwuosobowo z żoną i mamy sporo doświadczenia z coopami. Macie jakieś rekomendacje, gdzie zacząć? Jak ustawić poziom trudności, żeby spokojnie uczyć się gry, ale żeby od początku czuć wyzwanie?
sasquach
Posty: 1846
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 941 times
Been thanked: 588 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: sasquach »

bexolini pisze: 17 gru 2020, 11:02 jestem po dwóch rozgrywkach o dziwo wygranych (może zle gramy?). Gra jest fantastyczna naprawdę ... można dużo pokombinować a wręcz trzeba natomiast zastanawia mnie fakt dwóch wygranych, spodziewałem się porażek i tak sobie mysle że możę faktycznie robimy coś nie tak ? hmmm a może po prostu dobrze dobieralismy duchów ja zawsze gram jakimś na obrone (kolosalna siła ziemi oraz siewca zieleni) a moja narzeczona skupia się na obrażeniach bąz strachu. Pierwszą rozgrywkę graliśmy bez karty zarazy ale drugą już z. Jeszcze raz podkreślę że gra jest naprawdę świetna ! i polecam odrazu zakupić insert folded space który ułatwia setup gry :D
Na jakim poziomie trudności gracie? Ze wzmianki o kartach zarazy wnioskuję, że na zerowym, czy to taki tryb samouczka :) Zwiększcie poziom do 2-3 i zobaczcie jak będzie. A potem, im więcej będziecie wiedzieć o grze, tym grajcie na wyższych poziomach.
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 220
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 63 times
Been thanked: 138 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: bexolini »

W pierwszej rozgrywce graliśmy bez karty zarazy czyli zarazy było liczba graczy x 4, druga rozgrywkę zagraliśmy z kartą która mówiła że znaczników zarazy ma być dwa razy liczba graczy czyli 4. Narazie gramy bez scenariuszy a chyba dopiero tam można ustalać poziom czy się mylę?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 220
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 63 times
Been thanked: 138 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: bexolini »

Mr_Fisq pisze: 17 gru 2020, 11:15 bexolini kilka zasad przy których można popełnić błąd na korzyść gracza
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
Tutaj nie popełniałem akurat błędów :D
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
feniks_ciapek
Posty: 2301
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1608 times
Been thanked: 936 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: feniks_ciapek »

bexolini pisze: 17 gru 2020, 11:30 W pierwszej rozgrywce graliśmy bez karty zarazy czyli zarazy było liczba graczy x 4, druga rozgrywkę zagraliśmy z kartą która mówiła że znaczników zarazy ma być dwa razy liczba graczy czyli 4. Narazie gramy bez scenariuszy a chyba dopiero tam można ustalać poziom czy się mylę?
Bardziej adwersarze. Scenariusze trochę zmieniają grę i mogą ją utrudnić w zależności od wybranych duchów, ale nie muszą.
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 166 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: staniach21 »

Ja zamówiłem 2 sztuki właśnie, rejon Targówek/Marki, ale już się ktoś zgłosił z fb . Polecam się spieszyć zostało 10 sztuk gdzie zaczęło się od 50.

Pytanie co do insertu od wydawcy. Ogólnie bardzo przemyślany oprócz miejsca na karty. Myślę, żeby wurzic ten górny trzymający Dahan i dyski i przełożyć je do tego dolnego a karty luzem w woreczku. Tylko pytanie gdzie w takim wypadku trzymac wszystko to co zostało wypchnięte z wypraski? Ogólnie nawet z pozostawieniem wszystkiego gdzie to powinno być umieszczone skoro wszystkie miejsca są zajęte. Na razie w kupione inserty nie chce się bawić(ograniczenia budżetowe).
probbi
Posty: 956
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 48 times
Been thanked: 101 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: probbi »

Ja biorę 2 sztuki. Jestem z Nadarzyna więc wola, ochota i Ursus lub Pruszków i okolice mają blisko.
Żeby nie było offtopu czy uważacie że można te dodatkowe duchy od razu włączyć do rozgrywki czy lepiej najpierw ograć te z pudełka?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3362
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1120 times
Been thanked: 1288 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: seki »

probbi pisze: 17 gru 2020, 19:54 Ja biorę 2 sztuki. Jestem z Nadarzyna więc wola, ochota i Ursus lub Pruszków i okolice mają blisko.
Żeby nie było offtopu czy uważacie że można te dodatkowe duchy od razu włączyć do rozgrywki czy lepiej najpierw ograć te z pudełka?
Z tego co pamiętam te duchy są bardziej skomplikowane także myślę, że lepiej zostawić sobie je na później.
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 475
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 234 times
Been thanked: 217 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: wrojka »

osa1908 pisze: 17 gru 2020, 10:22 to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!!
Nie wiem czego szukać na BGG, ale:
1. Jak karty to tylko https://sick.oberien.de/?query= (świetne filtrowanie, polecam wpisać sobie "Fast + Unique + Basegame", dostajesz karty Szybkie, Unikatowe (należące do duchów) z podstawki. Po kliknięciu na kartę widać jej dane /filtry.
2. Jak jakiekolwiek FAQ to jedynie https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... island-faq
Coin22
Posty: 407
Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
Lokalizacja: Krakow
Has thanked: 14 times
Been thanked: 17 times
Kontakt:

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Coin22 »

Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
olo_marcin
Posty: 53
Rejestracja: 03 lut 2019, 14:39
Lokalizacja: Nowe Warpno / Szczecin
Has thanked: 18 times
Been thanked: 8 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: olo_marcin »

Coin22 pisze: 18 gru 2020, 01:07 Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
Sądzę raczej że te plastikowe wypraski stanowiły głównie zabezpieczenie zawartości podczas transportu z fabryki do klienta (żeby wszystko nie latało w pudełku), patrząc chociaż z perspektywy "delikatnych" figurek najezdców.
Fojtu
Posty: 3392
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 560 times
Been thanked: 1266 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Fojtu »

Coin22 pisze: 18 gru 2020, 01:07 Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
Ja w wersji angielskiej trzymam figurki luzem w wyprasce i przykrywam jednym duchem i nic mi nie ucieka. Z górnej warstwy wywaliłem jedną i karty trzymam spięte taśmą i dość wygodnie to wychodzi.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11108
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3386 times
Been thanked: 3286 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: japanczyk »

tomuch pisze: 18 gru 2020, 11:42 No i promo duchy już wyszły ze sklepu... Za długo się zastanawiałem, co jeszcze wziąć :roll: Ciekawe, czy było ich tak mało czy może ktoś na handelek przechwycił.
Na handelek pewnie - już są na bazarku za 30
a było 120 sztuk, nie wierze, ze wszystkie na legalne granie :P

Gra przyszła - wypraski rzeczywiscie z plastiku, ktory sie tylko do wyrzucenia nadaje, nie pozostaje nic innego jak czekac na insert dobry do gry z dodatkami
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 438
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 115 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: ScorpZero »

Ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć ranty plansz?

W zwykłych, kwadratowych planszach nie ma tego problemu, ale tutaj przy tych szpiczastych rogach plansza strasznie łatwo się to rozchodzi, a nie widzi mi się ciągle tego podklejać.
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2826
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 846 times
Been thanked: 363 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: Gromb »

Kropelką delikatnie przejedź po krawędziach. Powinno dać im to lepsza ochronę. Patent z drzewa z Everdell, gdzie krawędzie łatwo było rozwarstwić.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
SnoWho
Posty: 172
Rejestracja: 25 mar 2020, 10:10
Has thanked: 30 times
Been thanked: 29 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: SnoWho »

Na jednej z moich plansz jest plama - coś jakby nadruk poleciał po brudnym kartonie. Też tak macie, czy to tylko w moim przypadku? Poza tym ta sama plansza miała trochę zagięte rogi.

Zgłosiłem reklamację elementu, zobaczymy co dalej
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 438
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 115 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: ScorpZero »

Spoiler:
Nie, u mnie czegoś takiego nie ma.
kamilpr
Posty: 375
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 14 times

Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)

Post autor: kamilpr »

Czy jest tutaj jakiś euro gracz (w grach najbardziej lubię móżdżenie, rozwój), który nie przepada za kooperacjami, a mimo to Spirit Island mu się spodobało? Jest wszechobecny hype na ta grę i zastanawiam się czy to może być ta jedyna kooperacja która mi się spodoba :D ?
ODPOWIEDZ