Spirit Island (R. Eric Reuss)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja osobiście jestem zachwycony wydaniem, piękna gra tak w ogóle. Instrukcja robi świetne wrażenie, nawet pudełko jest z takiego fajniejszego materiału. Spodziewałem się też cienkich planszetek duchów, a tutaj konkretny karton, ekstra. Mi się akurat trafiła nietknięta wypraska. Jeden odkrywca był wygięty, dosyć mocno, nie był w stanie sam ustać na podstawce, ale gorąca woda i odpowiednie wygięcie pozbyło się problemu. Choć co do wytrzymałości samych odkrywców mam wątpliwości, boję się, że łatwo ich uszkodzić. To już jednak nie kwestia wydania.
Pierwsze wrażenia mocno pozytywne!
Pierwsze wrażenia mocno pozytywne!
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Wyglada to rewelayjnie super robota,to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!! .Osobiscie sam czekam na gre,slyszalem ze jest gdzies blad na jakies karcie a nie widze wzmianki na tej stronie?Mr_Fisq pisze: ↑17 gru 2020, 08:25 Lacerta przygotowała całe wiki o Spirit Island:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/
tego się nie spodziewałem
- Gromb
- Posty: 2826
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 846 times
- Been thanked: 363 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Poprawione karty są dołączone do pudelka. Pod folia ochronną z jednego z boków. Temat ugaszony. Wg zapewnień wydawnictwa poprawione karty będą umieszczone raz jeszcze w nadchodzacym i zapowiedzianym dodatku PL
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
- sin
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 mar 2019, 14:59
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 175 times
- Been thanked: 300 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Błąd dotyczy kart zarazy, które w podstawce są tylko dwie i obie wydrukowane już w Polsce zostały dołączone do pudełka. Oczywiście w związku z produkcją w innym miejscu różnią się nieco od pozostałych komponentów, ale zasadniczo na nic to nie wpływa. Więcej kart zarazy pojawia się w dodatku (-kach?), ale w jego polskojęzycznej edycji mają się poprawić również wydrukowane te karty z podstawki by były nierozróżnialne.osa1908 pisze: ↑17 gru 2020, 10:22Wyglada to rewelayjnie super robota,to jest podejscie taka baza danych gdzie nie bedzie trzeba szukac na bgg narescie!!!! .Osobiscie sam czekam na gre,slyszalem ze jest gdzies blad na jakies karcie a nie widze wzmianki na tej stronie?Mr_Fisq pisze: ↑17 gru 2020, 08:25 Lacerta przygotowała całe wiki o Spirit Island:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/
tego się nie spodziewałem
Great things are possible when one man's wisdom and an hour's effort are combined.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
A sound offense has the power of roaring water, it fills every hole in an opponent's defenses.
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
jestem po dwóch rozgrywkach o dziwo wygranych (może zle gramy?). Gra jest fantastyczna naprawdę ... można dużo pokombinować a wręcz trzeba natomiast zastanawia mnie fakt dwóch wygranych, spodziewałem się porażek i tak sobie mysle że możę faktycznie robimy coś nie tak ? hmmm a może po prostu dobrze dobieralismy duchów ja zawsze gram jakimś na obrone (kolosalna siła ziemi oraz siewca zieleni) a moja narzeczona skupia się na obrażeniach bąz strachu. Pierwszą rozgrywkę graliśmy bez karty zarazy ale drugą już z. Jeszcze raz podkreślę że gra jest naprawdę świetna ! i polecam odrazu zakupić insert folded space który ułatwia setup gry
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
- KurikDeVolay
- Posty: 1000
- Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
- Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
- Has thanked: 1005 times
- Been thanked: 450 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
W grę jeszcze nie zdążyłem zagrać, ale spróbujcie podnieść poziom trudności. W instrukcji jest o tym informacja. Na podstawowym poziomie gra to spacerek po plaży, ale potem robi się... wesoło. Ta opcja dostosowywania ciśnienia na sobie bardzo mi odpowiada. Czasem ma się ochotę na niezobowiązującą łamigłówkę, a czasem na stopienie zwojów przy planowaniu.
-
- Administrator
- Posty: 4737
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1245 times
- Been thanked: 1461 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
bexolini kilka zasad przy których można popełnić błąd na korzyść gracza
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
- arturmarek
- Posty: 1486
- Rejestracja: 31 paź 2017, 08:05
- Has thanked: 257 times
- Been thanked: 724 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Dobrze, że wspominacie o poziomie trudności. Moja kopia już jest u kuriera. Zamierzam grać dwuosobowo z żoną i mamy sporo doświadczenia z coopami. Macie jakieś rekomendacje, gdzie zacząć? Jak ustawić poziom trudności, żeby spokojnie uczyć się gry, ale żeby od początku czuć wyzwanie?
-
- Posty: 1846
- Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 941 times
- Been thanked: 588 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na jakim poziomie trudności gracie? Ze wzmianki o kartach zarazy wnioskuję, że na zerowym, czy to taki tryb samouczka Zwiększcie poziom do 2-3 i zobaczcie jak będzie. A potem, im więcej będziecie wiedzieć o grze, tym grajcie na wyższych poziomach.bexolini pisze: ↑17 gru 2020, 11:02 jestem po dwóch rozgrywkach o dziwo wygranych (może zle gramy?). Gra jest fantastyczna naprawdę ... można dużo pokombinować a wręcz trzeba natomiast zastanawia mnie fakt dwóch wygranych, spodziewałem się porażek i tak sobie mysle że możę faktycznie robimy coś nie tak ? hmmm a może po prostu dobrze dobieralismy duchów ja zawsze gram jakimś na obrone (kolosalna siła ziemi oraz siewca zieleni) a moja narzeczona skupia się na obrażeniach bąz strachu. Pierwszą rozgrywkę graliśmy bez karty zarazy ale drugą już z. Jeszcze raz podkreślę że gra jest naprawdę świetna ! i polecam odrazu zakupić insert folded space który ułatwia setup gry
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
W pierwszej rozgrywce graliśmy bez karty zarazy czyli zarazy było liczba graczy x 4, druga rozgrywkę zagraliśmy z kartą która mówiła że znaczników zarazy ma być dwa razy liczba graczy czyli 4. Narazie gramy bez scenariuszy a chyba dopiero tam można ustalać poziom czy się mylę?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Tutaj nie popełniałem akurat błędówMr_Fisq pisze: ↑17 gru 2020, 11:15 bexolini kilka zasad przy których można popełnić błąd na korzyść gracza
a) Rozdzielanie obrażeń zadawanych przez najeźdźców - Najeźdźcy zabijają tylu Dahan ilu się da tzn. przy czterech punktach obrażeń i trzech Dahanach, należy zniszczyć dwóch Dahanów ( a nie, zniszczyć jednego i ranić dwóch)
b) Najeźdźcy jeśli przebiją się przez obronę zadają obrażenia Dahanom i Wyspie - jeśli mamy jednych Dahan i trzy obrażenia zadane przez najeźdźców, to Dahanie giną (trzy obrażenia), i dokładamy zarazę (trzy obrażenia > jedno obrażenie)
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909
-
- Posty: 2301
- Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
- Has thanked: 1608 times
- Been thanked: 936 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Bardziej adwersarze. Scenariusze trochę zmieniają grę i mogą ją utrudnić w zależności od wybranych duchów, ale nie muszą.bexolini pisze: ↑17 gru 2020, 11:30 W pierwszej rozgrywce graliśmy bez karty zarazy czyli zarazy było liczba graczy x 4, druga rozgrywkę zagraliśmy z kartą która mówiła że znaczników zarazy ma być dwa razy liczba graczy czyli 4. Narazie gramy bez scenariuszy a chyba dopiero tam można ustalać poziom czy się mylę?
-
- Posty: 547
- Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 209 times
- Been thanked: 166 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja zamówiłem 2 sztuki właśnie, rejon Targówek/Marki, ale już się ktoś zgłosił z fb . Polecam się spieszyć zostało 10 sztuk gdzie zaczęło się od 50.
Pytanie co do insertu od wydawcy. Ogólnie bardzo przemyślany oprócz miejsca na karty. Myślę, żeby wurzic ten górny trzymający Dahan i dyski i przełożyć je do tego dolnego a karty luzem w woreczku. Tylko pytanie gdzie w takim wypadku trzymac wszystko to co zostało wypchnięte z wypraski? Ogólnie nawet z pozostawieniem wszystkiego gdzie to powinno być umieszczone skoro wszystkie miejsca są zajęte. Na razie w kupione inserty nie chce się bawić(ograniczenia budżetowe).
Pytanie co do insertu od wydawcy. Ogólnie bardzo przemyślany oprócz miejsca na karty. Myślę, żeby wurzic ten górny trzymający Dahan i dyski i przełożyć je do tego dolnego a karty luzem w woreczku. Tylko pytanie gdzie w takim wypadku trzymac wszystko to co zostało wypchnięte z wypraski? Ogólnie nawet z pozostawieniem wszystkiego gdzie to powinno być umieszczone skoro wszystkie miejsca są zajęte. Na razie w kupione inserty nie chce się bawić(ograniczenia budżetowe).
-
- Posty: 956
- Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
- Lokalizacja: Nadarzyn
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 101 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja biorę 2 sztuki. Jestem z Nadarzyna więc wola, ochota i Ursus lub Pruszków i okolice mają blisko.
Żeby nie było offtopu czy uważacie że można te dodatkowe duchy od razu włączyć do rozgrywki czy lepiej najpierw ograć te z pudełka?
Żeby nie było offtopu czy uważacie że można te dodatkowe duchy od razu włączyć do rozgrywki czy lepiej najpierw ograć te z pudełka?
- seki
- Moderator
- Posty: 3362
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1120 times
- Been thanked: 1288 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Z tego co pamiętam te duchy są bardziej skomplikowane także myślę, że lepiej zostawić sobie je na później.
- wrojka
- Posty: 475
- Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
- Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 217 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Nie wiem czego szukać na BGG, ale:
1. Jak karty to tylko https://sick.oberien.de/?query= (świetne filtrowanie, polecam wpisać sobie "Fast + Unique + Basegame", dostajesz karty Szybkie, Unikatowe (należące do duchów) z podstawki. Po kliknięciu na kartę widać jej dane /filtry.
2. Jak jakiekolwiek FAQ to jedynie https://querki.net/u/darker/spirit-isla ... island-faq
-
- Posty: 407
- Rejestracja: 11 lis 2015, 21:59
- Lokalizacja: Krakow
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 17 times
- Kontakt:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 03 lut 2019, 14:39
- Lokalizacja: Nowe Warpno / Szczecin
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 8 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Sądzę raczej że te plastikowe wypraski stanowiły głównie zabezpieczenie zawartości podczas transportu z fabryki do klienta (żeby wszystko nie latało w pudełku), patrząc chociaż z perspektywy "delikatnych" figurek najezdców.Coin22 pisze: ↑18 gru 2020, 01:07 Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
-
- Posty: 3392
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 560 times
- Been thanked: 1266 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ja w wersji angielskiej trzymam figurki luzem w wyprasce i przykrywam jednym duchem i nic mi nie ucieka. Z górnej warstwy wywaliłem jedną i karty trzymam spięte taśmą i dość wygodnie to wychodzi.Coin22 pisze: ↑18 gru 2020, 01:07 Rozpakowane, ale ciężko nie skomentować, że karty w koszulkach = konieczność wyrzucenia zbędnego plastiku. Dodatkowo jeśli w tej górnej wyprasce miały być wypchnięte żetony luzem, to trzeba jeszcze zrobić przykrywkę. Ale ostatecznie trzeba tę górną warstwę wyrzucić na śmietnik i trzymać wszystko w woreczkach. Ehh, wypraski to zawsze słabe ogniwo i tak z każdą kolejną grą u każdego praktycznie wydawcy.
- japanczyk
- Moderator
- Posty: 11108
- Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3386 times
- Been thanked: 3286 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na handelek pewnie - już są na bazarku za 30
a było 120 sztuk, nie wierze, ze wszystkie na legalne granie
Gra przyszła - wypraski rzeczywiscie z plastiku, ktory sie tylko do wyrzucenia nadaje, nie pozostaje nic innego jak czekac na insert dobry do gry z dodatkami
Sprzedam: (S) Redukcja kolekcji! 100+ tytulow: Pagan i inne
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Moje Zbiórki na KS: tu
https://buycoffee.to/japanczyk
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Ma ktoś pomysł jak zabezpieczyć ranty plansz?
W zwykłych, kwadratowych planszach nie ma tego problemu, ale tutaj przy tych szpiczastych rogach plansza strasznie łatwo się to rozchodzi, a nie widzi mi się ciągle tego podklejać.
W zwykłych, kwadratowych planszach nie ma tego problemu, ale tutaj przy tych szpiczastych rogach plansza strasznie łatwo się to rozchodzi, a nie widzi mi się ciągle tego podklejać.
- Gromb
- Posty: 2826
- Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 846 times
- Been thanked: 363 times
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Kropelką delikatnie przejedź po krawędziach. Powinno dać im to lepsza ochronę. Patent z drzewa z Everdell, gdzie krawędzie łatwo było rozwarstwić.
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Na jednej z moich plansz jest plama - coś jakby nadruk poleciał po brudnym kartonie. Też tak macie, czy to tylko w moim przypadku? Poza tym ta sama plansza miała trochę zagięte rogi.
Zgłosiłem reklamację elementu, zobaczymy co dalej
Zgłosiłem reklamację elementu, zobaczymy co dalej
Spoiler:
Re: Spirit Island (R. Eric Reuss)
Czy jest tutaj jakiś euro gracz (w grach najbardziej lubię móżdżenie, rozwój), który nie przepada za kooperacjami, a mimo to Spirit Island mu się spodobało? Jest wszechobecny hype na ta grę i zastanawiam się czy to może być ta jedyna kooperacja która mi się spodoba ?