Strona 3 z 7

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 08 lut 2022, 23:18
autor: garg
A ja wole KS, bo nie muszę płacić w chwili klikania, tylko na koniec kampanii :) .

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 00:04
autor: sasquach
matio2007 pisze: 08 lut 2022, 22:41 Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Gamefound ze względu na menu pozwalające sprawnie poruszać po stronie kampanii, możliwość dodawania ankiet (zamiast liczyć głosy w formularzach) i pewnie parę innych wygodnych rzeczy :)
garg pisze: 08 lut 2022, 23:18 A ja wole KS, bo nie muszę płacić w chwili klikania, tylko na koniec kampanii :) .
Na gamefound też nie musisz. Działa to tak samo jak na KS. Po polskich wspieraczkach jak zagramw.to czy wspieram.to trzeba wpłacać od razu.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 02:32
autor: Irr3versible
Oddaje głos na GF, choćby dla pledge managera w tym samym miejscu.
Sam system komentarzy czy kilka innych usprawnień też ma swoje zalety, wciąż jednak to Twoja decyzja więc wybierz optymalnie dla firmy :)
Za sam projekt trzymam kciuki - wstępny zarys walki brzmi obiecująco, krok w stronę zmniejszenia upkeepu / przyspieszenia wyliczenia rezultatu walki / zmniejszenie losowości przez liniowy rozwój statystyk na plus. Pamiętaj jednak by wciąż pozostawić nam decyzyjność, ja osobiście nie chciałbym widzieć aż takiego uproszczenia jak w Destinies (tam rozwój podobał mi się w pierwszych misjach, ogrywając już końcówkę czy dodatek emocji było jak na grzybach).
Jeśli można, zapytam o kilka spraw:
1. Czy planujesz skile jako element rozwoju bohatera? (np karty aka whirlwind = aoe, atak z wyskoku = mocny atak, zjada dwie aktywację, riposta = postawą defensywna, nie atakujemy ale atakowani mamy wzmocnioną obronę i wykonujemy kontrę... Podaje przykłady na szybko
2. Czy planujesz zachować mapę potyczek czy walka będzie na kartach mapy - tu jako przykład design etherfields, jedna lokacja = kilka stref
3. Czy w kreowanym świecie występuje magia a jeśli tak czy bohaterowie będą się mogli w niej rozwijać?
4. Czy odskok od przeciwnika i powiązana kara może być zależna od tego kto dominuje w strefie? Zasada zaangażowania w walkę wręcz wszystkich w strefie osobiście mnie drażni, mam dwóch bohaterów związanych walka z jednym przeciwnikiem itp. Czy w ogóle planujesz zmiany pod taktyczne rozwiązania w potyczkach aby uniknąć sytuacji gdzie walka staje się statyczna - eliminacja stref ataku i flanki może być źle odebrana (no chyba, że boost będzie do mkdudikatoru ataku).
5. Wspomniałeś o przechowywaniu, storage na all in niech będzie ciut bardziej Kallax friendly niż dla 2114 ;)

PS. Dzisiaj właśnie rozpocząłem przygodę z synem w ad 2114, na razie jego zaangażowanie wygląda obiecująco - wybrał snajpera, ja wziąłem zwiadowce :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 08:30
autor: Emil_1
matio2007 pisze: 08 lut 2022, 22:41
shuji pisze: 08 lut 2022, 22:16 Czy możesz zdradzić czy kampania jest planowana na KS czy Gamefound ? Czy jakość / materiał / fabryka figurek będzie inna ? Czy rozważasz opcję pledga z wstępnie pomalowanymi figurkami (coś jak sundrop od AR)?
Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Jeśli gamefound ma niższą marżę niż kickstarter to bym brał gamefound. Patrząc na ostatnie kampanie to na gamefound też są zbierane duże pieniądze.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 08:37
autor: shuji
matio2007 pisze: 08 lut 2022, 22:41
shuji pisze: 08 lut 2022, 22:16 Czy możesz zdradzić czy kampania jest planowana na KS czy Gamefound ? Czy jakość / materiał / fabryka figurek będzie inna ? Czy rozważasz opcję pledga z wstępnie pomalowanymi figurkami (coś jak sundrop od AR)?
Figurki będą produkowane w tej samej fabryce, postaramy się poprawić jakość materiału, figurki robi też nowy rzeźbiarz. To jest fabryka produkująca wszystko dla AR lub LMS, więc potencjalnie jakość powinna być taka sama. Myślę też, że jakość matryc się zmieniła w ostatnich latach, a my używaliśmy cały czas tych samych matryc co w pierwszym druku.
Nie planujemy sundropa, ale nie jest to jeszcze wykluczone.
Kampania raczej będzie na Gamefound, ale nie podjąłem jeszcze ostatecznej decyzji.
Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
Hej, u mnie zdecydowanie GF. I zdecydowanie Sundrop.

Co do figurek, to widać było po nich, że projekt jest fajny, ale coś z technologią nie tak, chociaż w ogóle się na tym nie znam (to się wypowiem :) ). W tym sensie, że wyglądało jakby grafik zrobił super robotę, ale odlane było w jakimś gównolicie :) Szczególnie widzę różnicę, jak np. dostałem etherfields ostatnio. Fajnie by było jakby te figurki też były większę ogólnie. Nie podoba mi się też w nowych grach ta dysproporcja, gdzie potwory są gigantyczne a bohaterowie 3 cm. Ale to już takie chciejstwo, możliwe, że finansowo się całkiem nie spina.

No i jeśli tylko jest gdzie wepchnąć maty to biorę z marszu. Jestem ich wielkim fanem :) Chociaż zdaję sobie sprawę, że np. w 2114 nie bardzo dało się je gdzieś zastosować, chyba, że zamiast kaflów terenów ale to byłoby tego całkiem sporo wtedy :)

Ogólnie chyba jestem też złą osobą do pytania o zdanie, bo bez względu na cenę, do tej gry wezmę wszystko co będzie i jak pytasz czy jeszcze coś, to na każde odpowiem "tak, wincyj" :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 09:26
autor: Hardkor
matio2007 pisze: 08 lut 2022, 22:41
shuji pisze: 08 lut 2022, 22:16 Czy możesz zdradzić czy kampania jest planowana na KS czy Gamefound ? Czy jakość / materiał / fabryka figurek będzie inna ? Czy rozważasz opcję pledga z wstępnie pomalowanymi figurkami (coś jak sundrop od AR)?

Co o tym sądzicie, wolelibyście wspierać na KS czy GF?
GF wydaje się lepszym i ciekawszym narzędziem. Jedynym plusem za KS jest jego popularność, ale jak zrobisz odpowiedni marketing to i tak będzie okej. Co do sundropu to też jestem za! Również VAT wliczony w cenę gry byłby na plus niż płacenie go osobno w PM :) ALe to nie wiem czy ci się opłaca.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 09:42
autor: Azel
+1 GF
+1 sundrop

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 10:17
autor: MarekPlus
+1 Gamefound

Sundrop ale jako opcja/alternatywa. Ja wolę zwykłe do malowania.

Mi wielkość kart w 2114 pasowała i nie chciałbym mniejszych tak samo ten duży storagebox.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 10:25
autor: ArnhemHorror
Ja tam nie mam żadnych preferencji, więc za KS-em płakać nie będę ;)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 09 lut 2022, 23:10
autor: matio2007
Irr3versible pisze: 09 lut 2022, 02:32 1. Czy planujesz skile jako element rozwoju bohatera? (np karty aka whirlwind = aoe, atak z wyskoku = mocny atak, zjada dwie aktywację, riposta = postawą defensywna, nie atakujemy ale atakowani mamy wzmocnioną obronę i wykonujemy kontrę... Podaje przykłady na szybko
2. Czy planujesz zachować mapę potyczek czy walka będzie na kartach mapy - tu jako przykład design etherfields, jedna lokacja = kilka stref
3. Czy w kreowanym świecie występuje magia a jeśli tak czy bohaterowie będą się mogli w niej rozwijać?
4. Czy odskok od przeciwnika i powiązana kara może być zależna od tego kto dominuje w strefie? Zasada zaangażowania w walkę wręcz wszystkich w strefie osobiście mnie drażni, mam dwóch bohaterów związanych walka z jednym przeciwnikiem itp. Czy w ogóle planujesz zmiany pod taktyczne rozwiązania w potyczkach aby uniknąć sytuacji gdzie walka staje się statyczna - eliminacja stref ataku i flanki może być źle odebrana (no chyba, że boost będzie do mkdudikatoru ataku).
5. Wspomniałeś o przechowywaniu, storage na all in niech będzie ciut bardziej Kallax friendly niż dla 2114 ;)
1. Rozwój będzie poszerzony w stosunku do 2114. Będzie możliwy rozwój wszystkich współczynników, max poziomu życia, max poziom morale, dodatkowe sloty na ekwipunek, oraz wykupywanie kart akcji (ale bez ograniczeń jak poprzednio, po prostu każda karta ma swój koszt punktowy). To wszystko różne zależnie od bohatera. Cały system ekwipunku zostaje podobny.
2. Zostają misje jako osobna rzecz od mapy świata i eksplorowania.
3. Tak, występuje magia, bohaterowie którzy mają odpowiednie zdolności będą mogli się w niej rozwijać.
4. Zobaczymy, być może wprowadzimy tu pewne zmiany.
5. Wymiary jeszcze nie są ustalone, ale spodziewam się czegoś podobnego jak poprzednio niestety :).
I ogólna uwaga do KS/GF - finansowo wygląda podobnie jeżeli chodzi o prowizję, KS ma większe zasięgi i więcej klientów, ale GF jest znacznie wygodniejszy w obsłudze dla wydawcy, no i PM jest w tym samym miejscu co tez ułatwia sprawę. Ta decyzja jeszcze przed nami.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 10 lut 2022, 01:10
autor: Reku_
matio2007 pisze: 06 lut 2022, 23:27
- wcześniejsza baza będzie funkcjonować jako wóz/zaprzęg, który będzie podróżował wraz z bohaterami

Dobre! będzie tabor cygański! Albo wóz Drzymały. Kto powiedział, że rycerz musi zawsze tyłek ugniatać na siodle, może jeździć RV

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 10 lut 2022, 08:55
autor: shuji
matio2007 pisze: 09 lut 2022, 23:10
Irr3versible pisze: 09 lut 2022, 02:32
I ogólna uwaga do KS/GF - finansowo wygląda podobnie jeżeli chodzi o prowizję, KS ma większe zasięgi i więcej klientów, ale GF jest znacznie wygodniejszy w obsłudze dla wydawcy, no i PM jest w tym samym miejscu co tez ułatwia sprawę. Ta decyzja jeszcze przed nami.
Mateusz, bierz śmiało GF, zasiegi Ci zrobimy ! :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 11 mar 2022, 12:45
autor: JollyRoger90
Również przebieram nogami na myśl o Łowcach w 1492 :)

no i +1 na GF ;)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 09:49
autor: Mr_Fisq
matio2007 pisze: 09 lut 2022, 23:10 (...)
Jakieś nowe wieści? Wojna na Ukrainie/inflacja/niedobory papieru bardzo krzyżują wam szyki?

Edit:
Namierzyłem informację na FB (https://www.facebook.com/officinamonstr ... 2521584171):
Obrazek

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 11:16
autor: shuji
Mr_Fisq pisze: 29 cze 2022, 09:49
matio2007 pisze: 09 lut 2022, 23:10 (...)
Jakieś nowe wieści? Wojna na Ukrainie/inflacja/niedobory papieru bardzo krzyżują wam szyki?

Edit:
Namierzyłem informację na FB (https://www.facebook.com/officinamonstr ... 2521584171):
Obrazek
Ja od źródła słyszałem, że planowany jest wrzesień.

Zastanawiam się nad zorganizowaniem jakiejś mega zbiórki, bo jestem wielki fanem łowców 2114 i fajnie by było z jednej strony kupić nową grę trochę taniej, a z drugiej wesprzeć wydawcę większą liczbą chętnych :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 12:28
autor: shuji
a założyłem odpowiedni topic, zobaczymy ilu chętnych się odezwie

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 16:30
autor: bosik111
Wiadomo coś o planowanej długości kampanii? W poprzednich łowcach była relatywnie krótka w porównaniu do konkurencji, i trochę szkoda mi było po przejściu, bo gra mechanicznie naprawdę solidna, i wykonanie też dobre. Jednak czułem spory niedosyt.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 18:41
autor: gogovsky
bosik111 pisze: 29 cze 2022, 16:30 Wiadomo coś o planowanej długości kampanii? W poprzednich łowcach była relatywnie krótka w porównaniu do konkurencji, i trochę szkoda mi było po przejściu, bo gra mechanicznie naprawdę solidna, i wykonanie też dobre. Jednak czułem spory niedosyt.
Niedosyt czego?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 21:09
autor: Reku_
z nowych kampanii to patrząc na cenę Bretwaldy to się już boją jaką cenę mogą mieć Łowcy, bo na pewno będą oferować więcej kontentu.

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 23:12
autor: gogovsky
Reku_ pisze: 29 cze 2022, 21:09 z nowych kampanii to patrząc na cenę Bretwaldy to się już boją jaką cenę mogą mieć Łowcy, bo na pewno będą oferować więcej kontentu.
Pierwsi Łowcy tzn 2114 to najwięcej contentu w stosunku do ceny jakie było mi dane kupić :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 29 cze 2022, 23:30
autor: matio2007
shuji pisze: 29 cze 2022, 11:16
Mr_Fisq pisze: 29 cze 2022, 09:49
matio2007 pisze: 09 lut 2022, 23:10 (...)
Jakieś nowe wieści? Wojna na Ukrainie/inflacja/niedobory papieru bardzo krzyżują wam szyki?

Edit:
Namierzyłem informację na FB (https://www.facebook.com/officinamonstr ... 2521584171):
Obrazek
Ja od źródła słyszałem, że planowany jest wrzesień.

Zastanawiam się nad zorganizowaniem jakiejś mega zbiórki, bo jestem wielki fanem łowców 2114 i fajnie by było z jednej strony kupić nową grę trochę taniej, a z drugiej wesprzeć wydawcę większą liczbą chętnych :)
Hej, aktualne wieści wrzucamy na FB, ale niestety cały czas jest obsuwa na każdym froncie, zaczynając od grafiki, przez ilustracje, kończąc na modelach figurek. Chciałbym zrobić zbiórkę w ostatnim kwartale tego roku, i tego się trzymamy na razie. Jak tyko pojawią się jakieś konkrety będę informował.
Widziałem pytanie o portal, na którym będziemy robić zbiórkę - na pewno nie będzie to zagramw.to, wszystko wskazuje na to, że zrobimy na Gamefoundzie. Też nie jestem na razie pewny czy będzie jedna zbiórka na edycje EN i PL, czy podzielimy je na dwie osobne. Więcej pytań niż odpowiedzi póki co :(

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 22 lip 2022, 08:43
autor: Mr_Fisq
matio2007 może jeszcze za wcześnie na takie pytania, ale kampania powoli się zbliża a portfel nie jest z gumy ;)

Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 22 lip 2022, 11:00
autor: gogovsky
Mr_Fisq pisze: 22 lip 2022, 08:43 matio2007 może jeszcze za wcześnie na takie pytania, ale kampania powoli się zbliża a portfel nie jest z gumy ;)

Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?
Niezależnie czy będziesz wpierał bierz w ciemno 2114 :D

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 26 lip 2022, 23:14
autor: matio2007
Mr_Fisq pisze: 22 lip 2022, 08:43 matio2007 może jeszcze za wcześnie na takie pytania, ale kampania powoli się zbliża a portfel nie jest z gumy ;)

Mechanicznie można spodziewać się, że Łowcy 1492 będą ewolucją, czy raczej rewolucją względem 2114?
Zastanawiam się na ile jest sens próbować ograć 2114 przed kampanią 1492, żeby ocenić czy nowi Łowcy mogą trafić w mój gust?
Raczej ocenił bym jako ewolucję - najważniejsze mechanizmy pozostają podobne (plansze z taktycznymi rozgrywkami, mapa świata z lokacjami po których się poruszamy, rozwój bohaterów, zdobywanie surowców, system kart wydarzeń). Także można zaryzykować stwierdzenie, że jeżeli wersja 2114 nie przypadnie Ci do gustu, to 1492 raczej też nie, i odwrotnie. Chyba że problemem byłby setting, no to jest rewolucja, ponieważ mamy 600 lat różnicy :)

Re: Łowcy A.D. 1492 / The Hunters A.D. 1492 (Mateusz Albricht)

: 28 lip 2022, 23:19
autor: Reku_
matio2007 pisze: 26 lip 2022, 23:14
Nie wiem czy to pomaga w promocji, ale może warto by zrobić stronę na bgg?