(Opole) Planszowe Opole
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Hoho widzę że szeregi rosną, bardzo dobrze Wszystkich serdecznie zapraszam - piątek, 23 marzec, godzina 18.00 na chodniku pomiędzy kościołem a plebanią, ul. Hallera 2.
Mieć ze sobą 2 PLN, będzie nas więcej wiec bedzie juz mniej kameralnie, ale tym razem się upewnie żeby nie włączali alarmu.
Następnym razem możemy rozpuścić wici do klubów fantastyki - Feniksa, Niwii itp. bo grywa się tam czasami w planszówki. Tyle że chcę to rozwijać partiami, jesteśmy tam tylko gośćmi.
TI3 może być, ale proponowałbym ISC 2VP tylko dla kontrolującego Centrum, albo dla każdego ale z 1 VP. Bo zbieranie ponad połowy VP z tej karty (a nie z zadań) średnio mi sie podoba, promuje bezkrwawe granie
Mieć ze sobą 2 PLN, będzie nas więcej wiec bedzie juz mniej kameralnie, ale tym razem się upewnie żeby nie włączali alarmu.
Następnym razem możemy rozpuścić wici do klubów fantastyki - Feniksa, Niwii itp. bo grywa się tam czasami w planszówki. Tyle że chcę to rozwijać partiami, jesteśmy tam tylko gośćmi.
TI3 może być, ale proponowałbym ISC 2VP tylko dla kontrolującego Centrum, albo dla każdego ale z 1 VP. Bo zbieranie ponad połowy VP z tej karty (a nie z zadań) średnio mi sie podoba, promuje bezkrwawe granie
- malleusbellum
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 mar 2007, 14:07
- Kontakt:
Czołem
Cze i czołem!
Chciałem się przywitać i zgłosić swoje zaangażowanie ;P
Mam nadzieję, że spotkamy się w piątek.
Turek, fajny avatar LOL
Pozdrawiam,
Wojtek
http://malleusbellum.wordpress.com
Chciałem się przywitać i zgłosić swoje zaangażowanie ;P
Mam nadzieję, że spotkamy się w piątek.
Turek, fajny avatar LOL
Pozdrawiam,
Wojtek
http://malleusbellum.wordpress.com
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
- malleusbellum
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 mar 2007, 14:07
- Kontakt:
TI3 - i nic innego się nie liczy ;)
Ja tylko Ti3. Lasery, drewnoty, planetary defence, fajtery, asteroidy, czarne dziury... eee, no jakieś tam dziury i w ogóle! Mega plazma wyczes i wypas!
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 76 times
Jesli mamy zorganizowac regularne spotkania to we Fryca tez zdazymy zagrac. Dobre rzeczy o nim slyszalem.
Ale w ten piatek jestem bezwglednie za galaktyczna rozpierducha w TI3.
Od ponad roku napalamy sie na gre z pelna iloscia graczy
Dla pomocy i klimatu garsc linkow:
tutorialek do TI3 [en]:
http://www.preeminent.org/steve/games/ti3/ti3demo/
opisy sesji:
http://www.starsgame.republika.pl/ti3.htm
http://www.starsgame.republika.pl/ti3_2.htm
http://www.starsgame.republika.pl/ti3_0106.htm
http://is.urbantrip.com/forum/viewforum.php?f=11
zasady:
http://fantasyflightgames.com/ti3support.html
(Shattered Empire rules, TI3 rulebook)
Ale w ten piatek jestem bezwglednie za galaktyczna rozpierducha w TI3.
Od ponad roku napalamy sie na gre z pelna iloscia graczy
Dla pomocy i klimatu garsc linkow:
tutorialek do TI3 [en]:
http://www.preeminent.org/steve/games/ti3/ti3demo/
opisy sesji:
http://www.starsgame.republika.pl/ti3.htm
http://www.starsgame.republika.pl/ti3_2.htm
http://www.starsgame.republika.pl/ti3_0106.htm
http://is.urbantrip.com/forum/viewforum.php?f=11
zasady:
http://fantasyflightgames.com/ti3support.html
(Shattered Empire rules, TI3 rulebook)
Z pustego i Saruman nie naleje
Wszystkich fanów gier z Opola zapraszam w najbliższą sobotę do - całkiem nieodległych - Gliwic na Gliwickie Spotkania z grami planszowymi, które odbywają się od 9tej do 21szej w Gliwickim MDK.
Na poprzednią edycję przybyło ponad 40 osób z okolic Gliwic, atmosfera była wyśmienita, a wybiór gier bardzo szeroki. W tą sobotę zapewne będzie podobnie!
Szczegóły imprezy w wątku Pionek - Gliwickie spotkania z grami.
Na poprzednią edycję przybyło ponad 40 osób z okolic Gliwic, atmosfera była wyśmienita, a wybiór gier bardzo szeroki. W tą sobotę zapewne będzie podobnie!
Szczegóły imprezy w wątku Pionek - Gliwickie spotkania z grami.
- malleusbellum
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 mar 2007, 14:07
- Kontakt:
Ja będę na Pionku Ostatnio w Bełku nie udało nam się zagrać z Alem w Manilę, więc teraz mamy zamiar pohazardować w Gliwicach. No i obiecał też partyjkę w Gigantentrzewik pisze:Wszystkich fanów gier z Opola zapraszam w najbliższą sobotę do - całkiem nieodległych - Gliwic na Gliwickie Spotkania z grami planszowymi, które odbywają się od 9tej do 21szej w Gliwickim MDK
Trzewiku, czy jest gdzieś lista gier, które będą na Pionku, bo nie wiem czy brać coś swojego?
Bardzo się cieszę, że opolskie spotkania stają się regularne. Zwykle już piątek i całe weekendy spędzam na Górnym Śląsku, ale w końcu na pewno dotrę na Hallera. Pozdrowienia.
- malleusbellum
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 mar 2007, 14:07
- Kontakt:
- ozy
- Posty: 3283
- Rejestracja: 13 mar 2006, 18:25
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 74 times
Harald-malleusbellum - Najlepiej jak lepiej obeznani wytłumaczą róznice w zasadach tym mniej obeznanym i będzie git, jeśli TI z dodatkiem jest zwyczajnie lepsze, to czemu grać bez, nie?
A zdaje się że będzie nas na tyle dużo że i tak rozłożone będą ze 2 gierki, ja chętnie zagram w TI, ale 'jakbyco' służę CombatCommanderem dla spragnionych taktycznej zabawy w realiach WWII.
A zdaje się że będzie nas na tyle dużo że i tak rozłożone będą ze 2 gierki, ja chętnie zagram w TI, ale 'jakbyco' służę CombatCommanderem dla spragnionych taktycznej zabawy w realiach WWII.
Nie, nie ma listy gier, które będą na Pionku. Wyjściowo można zobaczyć moją kolekcję na BGG - moje gry przyniosę, ale co przywiozą ze sobą uczestnicy, to już nie mam absolutnie pojęcia. Mam zapowiedzianych kilkadziesiąt osób na konwent, więc jak każdy weźmie pod pachę choć jedną grę, to wniosek jest jeden - gier będzie w trzy piguły.
- cezner
- Posty: 3112
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 113 times
Ja myślę, że zobaczymy ile będzie w końcu osób. Ja chętnie zagram we Fryca jak i TI3, chociaż powiem szczerze że na TI3 się też trochę napaliłem - lubię te klimaty . A może ktoś będzie chętny na Twilight Struggle, które właśnie powiększyło moją kolekcje?
A o Pionku można pomyśleć... Do Gliwic z Opola 60 km - rzut beretem
A o Pionku można pomyśleć... Do Gliwic z Opola 60 km - rzut beretem
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 76 times
ok, opisze co i jak z dodatkiem do TI, ktore elementy warto zastosowac, ktore komplikuja dodatkowo gre itd itp.
Warto uzyc:
1. nowe strategie - problem Imperiala znika, w grze jest wiecej techow a do tego rozne inne ulepszenia. gracze doswiadczeni w TI beda musieli je obcykac tak samo jak poczatkujacy, wiec mamy efekt wyrownania poziomow graczy.
2. nowe karty Objectives - cele bardziej nastawione na konflikt, mniej techowych.
3. nowe karty polityczne, karty akcji. zadnych nowych zasad itp po prostu zwiekszony wybor.
4. nowe rasy to samo.
5. nowe techy i techy rasowe. nieco nowych zasad, ale klimat zyskuje.
6. artefakty - jedna, krotka nowa zasada. za to wiecej konfliktu i dodatkowe punkty zwyciestwa, co przyspiesza gre. Jestem jednak za modyfikacja zasad, zeby artefakt liczyl sie jak bonus do techow danego koloru (tak jak znaczki na planetach)
7. wormhole nexus - jeden specjalny system, dostepny tylko przez wormhole - element klimatyczny, wplyw na gre prawie zaden.
8. Garnizon Mecatol Rex, klimat, nie da sie zajac Mecatola bez wyslania porzadnej floty. Praktycznie zero extra zasad.
9. Simulated Early Turns - na poczatku gry jest specjalna faza w ktorej mozna zajac planety w 2 systemach, wyprodukowac extra jednostki, kupic 1 technologie, dostac karte akcji. Ta zasada moze nam oszczedzic ok 1 godziny z poczatkowej gry.
Mozna uzyc (najlepiej tylko niektorych z ponizszych, chyba ze czujecie sie mocni ):
1. distans suns stare + nowe, uzywajac zasady teritorial distans suns (mocno negatywnych i mocno pozytywnych nie uklada sie w systemach sasiadujacych z Homeworldami), DS dodaja smaku w poczatkowej fazie gry, kiedy glownie zajmuje sie neutralne planety, ktorys z graczy moze jednak mocno oberwac, albo sie niezle nachapac. Dluzej trwa zanim zajete beda wszystkie systemy.
2. dowodcow - klimatyczni, dodaja charakteru rasom, czasem sie bardzo przydaja, moga zostac np schwytani i przehandlowani , maja jednak kilka ekstra zasad
3. Facilities - mozna budowac budynki na planetach, dodajace 1 Prod lub 1 Influence. zasady uzywania krotkie, dobre dla graczy ktorym trafily sie gorsze planety
4. Miny - stawiane przez Krazowniki, kazdy wlatujacy statek przeciwnika oprocz mysliwcow rzuca kostka, wynik 9,10 oznacza trafienie. zeton min dziala jednorazowo i jest sciagany, mozna miec wiecej niz 1 w systemie.
5. Shock Troops, elitarna piechota, klimatyczni (cos jak Sardaukarzy w Diunie). maja jednak pare zasad specjalnych.
6. Taktyczny odwrot - mozna wycofac sie z walki, do nieaktywowanego, wlasnego lub pustego systemu kosztem 1 Command Countera
7. Predefiniowanej galaktyki zamiast ukladania systemow przez nas. Zwieksza szanse poczatkujacych graczy, pozbawia gre jednak waznego elementu strategii (szczegolnie odnosnie Secret Objectives - mozna probowac tak ulozyc systemy zeby ulatwic sobie spelnienie niektorych SO). Jest to pewna oszczednosc czasu gry. (mapy tutaj: http://fantasyflightgames.com/PDF/TI3SE_Preset.pdf)
Nie uzywalbym:
1. Wariantu Imperiala, skoro uzylibysmy nowych strategii
2. Voice of the Council - 1VP dla wybranego w glosowaniu gracza, mozna przeglosowac pozniej innego. ta zasada prawie nic nie dodaje do gry.
3. zasady z polityki ze mozna wymienic karte polityczna na 1 Trade Goods
4. territorial distant suns jesli uzyjemy Simulated Early Turns i gotowej galaktyki
Warto uzyc:
1. nowe strategie - problem Imperiala znika, w grze jest wiecej techow a do tego rozne inne ulepszenia. gracze doswiadczeni w TI beda musieli je obcykac tak samo jak poczatkujacy, wiec mamy efekt wyrownania poziomow graczy.
2. nowe karty Objectives - cele bardziej nastawione na konflikt, mniej techowych.
3. nowe karty polityczne, karty akcji. zadnych nowych zasad itp po prostu zwiekszony wybor.
4. nowe rasy to samo.
5. nowe techy i techy rasowe. nieco nowych zasad, ale klimat zyskuje.
6. artefakty - jedna, krotka nowa zasada. za to wiecej konfliktu i dodatkowe punkty zwyciestwa, co przyspiesza gre. Jestem jednak za modyfikacja zasad, zeby artefakt liczyl sie jak bonus do techow danego koloru (tak jak znaczki na planetach)
7. wormhole nexus - jeden specjalny system, dostepny tylko przez wormhole - element klimatyczny, wplyw na gre prawie zaden.
8. Garnizon Mecatol Rex, klimat, nie da sie zajac Mecatola bez wyslania porzadnej floty. Praktycznie zero extra zasad.
9. Simulated Early Turns - na poczatku gry jest specjalna faza w ktorej mozna zajac planety w 2 systemach, wyprodukowac extra jednostki, kupic 1 technologie, dostac karte akcji. Ta zasada moze nam oszczedzic ok 1 godziny z poczatkowej gry.
Mozna uzyc (najlepiej tylko niektorych z ponizszych, chyba ze czujecie sie mocni ):
1. distans suns stare + nowe, uzywajac zasady teritorial distans suns (mocno negatywnych i mocno pozytywnych nie uklada sie w systemach sasiadujacych z Homeworldami), DS dodaja smaku w poczatkowej fazie gry, kiedy glownie zajmuje sie neutralne planety, ktorys z graczy moze jednak mocno oberwac, albo sie niezle nachapac. Dluzej trwa zanim zajete beda wszystkie systemy.
2. dowodcow - klimatyczni, dodaja charakteru rasom, czasem sie bardzo przydaja, moga zostac np schwytani i przehandlowani , maja jednak kilka ekstra zasad
3. Facilities - mozna budowac budynki na planetach, dodajace 1 Prod lub 1 Influence. zasady uzywania krotkie, dobre dla graczy ktorym trafily sie gorsze planety
4. Miny - stawiane przez Krazowniki, kazdy wlatujacy statek przeciwnika oprocz mysliwcow rzuca kostka, wynik 9,10 oznacza trafienie. zeton min dziala jednorazowo i jest sciagany, mozna miec wiecej niz 1 w systemie.
5. Shock Troops, elitarna piechota, klimatyczni (cos jak Sardaukarzy w Diunie). maja jednak pare zasad specjalnych.
6. Taktyczny odwrot - mozna wycofac sie z walki, do nieaktywowanego, wlasnego lub pustego systemu kosztem 1 Command Countera
7. Predefiniowanej galaktyki zamiast ukladania systemow przez nas. Zwieksza szanse poczatkujacych graczy, pozbawia gre jednak waznego elementu strategii (szczegolnie odnosnie Secret Objectives - mozna probowac tak ulozyc systemy zeby ulatwic sobie spelnienie niektorych SO). Jest to pewna oszczednosc czasu gry. (mapy tutaj: http://fantasyflightgames.com/PDF/TI3SE_Preset.pdf)
Nie uzywalbym:
1. Wariantu Imperiala, skoro uzylibysmy nowych strategii
2. Voice of the Council - 1VP dla wybranego w glosowaniu gracza, mozna przeglosowac pozniej innego. ta zasada prawie nic nie dodaje do gry.
3. zasady z polityki ze mozna wymienic karte polityczna na 1 Trade Goods
4. territorial distant suns jesli uzyjemy Simulated Early Turns i gotowej galaktyki
Z pustego i Saruman nie naleje
- Lord Voldemort
- Posty: 866
- Rejestracja: 17 sty 2006, 16:45
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt: