Strona 19 z 24

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 17 sty 2021, 23:38
autor: menelobej
Patrząc po polityce wydawniczej WWG to mam takie wrażenie, że o ile w w SR wydawca stawia na konfrontację gracz vs gracz w wariancie bardziej rozbudowanym niż podstawowe SR i nastawionym na wielofrakcyjność i wynikające z tego kombosy, to linia HR idzie w stronę konfrontacji przygodowej. Moim zdaniem wskazuje na to wydanie kolejnej kampanii do HR czyli "Lost Village" i dodatki z serii Journeys. Zresztą świat fantasy jakby predystynował serię do podążania w kierunku bardziej przygodowym w swoim odbiorze niż typowa konfrontacja w SR. Jak dla mnie całkiem logiczny ruch.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 07:42
autor: mikeyoski
SR póki co ma jedną ogromną przewagę. Znakomitą apkę, przez którą pudełko z kartami odwierane jest przeze mnie raz na 100 lat. Apka jest po prostu o niebo szybsza. Odpada przygotowaniei czasem żmudne liczenie punktów czy też odpalanie kombosów

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 08:50
autor: Babik
Nie da się zaprzeczyć, że istnienie elektronicznej wersji planszówki ( w tym przypadku SR) może stanowić przewagę, jednakże czysto subiektywnie i zawężając ją do pewnych aspektów. Bo np. ja, o ile grywam w elektroniczne wersje, to dla mnie nie stanowią one konkurencji dla analogowych planszówek. Jeżeli mam możliwość, to przedkładam żmudne liczenie, przesuwanie żetonów, znaczników, figurek, czy meepli, nad cyfrową automatyzację. Jednak na to trzeba mieć czas, a w pewnym wieku, przy pewnych okolicznościach, zaczyna go bardzo brakować i tu akurat wersja elektroniczna sprawdza się doskonale (ale nadal jako substytut "pełnoprawnej" gry). :)
Choć nie powiem, chętnie zobaczyłbym również HR na androida.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 08:54
autor: Mienki
Jak mocno bohaterowie wpływają na rozgrywkę? Gra robi się odrobinę asymetryczna, ale jest to must have cze raczej urozmaicenie fajne?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 09:05
autor: KurikDeVolay
Bohaterowie zmieniają HR z szybkiego pojedynku na coś z lekkim plusem. U mnie to zabiło rozgrywkę i nie wyciągałem już gry tak chętnie, bo zmienił się kaliber tytułu. Ale dla wielu osób to nic złego. Chociaż muszę przyznać, że nowy kampanijny dodatek dosyć solidnie mnie nakręcił i gra wraca do łask. Taka rozgrzewka przed ciśnięciem przygody. Mam wobec niego pewne oczekiwania.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 10:55
autor: mikeyoski
Babik pisze: 18 sty 2021, 08:50 Nie da się zaprzeczyć, że istnienie elektronicznej wersji planszówki ( w tym przypadku SR) może stanowić przewagę, jednakże czysto subiektywnie i zawężając ją do pewnych aspektów. Bo np. ja, o ile grywam w elektroniczne wersje, to dla mnie nie stanowią one konkurencji dla analogowych planszówek. Jeżeli mam możliwość, to przedkładam żmudne liczenie, przesuwanie żetonów, znaczników, figurek, czy meepli, nad cyfrową automatyzację. Jednak na to trzeba mieć czas, a w pewnym wieku, przy pewnych okolicznościach, zaczyna go bardzo brakować i tu akurat wersja elektroniczna sprawdza się doskonale (ale nadal jako substytut "pełnoprawnej" gry). :)
Choć nie powiem, chętnie zobaczyłbym również HR na androida.
Ja się z Tobą zgadzam. W ogromnej większości też wolę normalne, "analogowe" granie. Są jednak wyjątki. Apka do SR jest tak dobra, że wyparła wersję analogową (podobnie jak Cywilizacja Poprzez wieki) . Jest po stokroć wygodniejsza w obsłudze. Bardzo bym chciał, żeby i HR doczekał się takiego rozwiązania :-) Kwestia chęci, bo baza jest gotowa i w pełni sprawdzona :-)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 11:26
autor: Babik
I vice versa, w żadnym aspekcie nie mogę nie zgodzić się z Twoją wypowiedzią - bo nie da się ukryć, że apki robią robotę, jednak celowo użyłem słowa "subiektywnie". Dla mnie jednak, zarówno Star Realms, jak i Cywilizacja (którą w wersji cyfrowej zagrywam się ostatnio z Żoną wieczorami, jak dzieciaki pójdą spać) bardziej przemawia w wersji fizycznej - rozkładanie, dotyk kart, przestawianie komponentów itd. Tyle, że czasem łatwiej i tak jak zauważyłeś -wygodniej sięgnąć po tableta i po prostu zacząć grać :)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 12:09
autor: Hardkor
Babik pisze: 18 sty 2021, 11:26 rozkładanie, dotyk , przestawianie itd. Tyle, że czasem łatwiej i tak jak zauważyłeś -wygodniej sięgnąć po tableta i po prostu zacząć grać :)
Ale to mówisz w końcu o żonie czy o planszówce, bo się pogubiłem :lol:





Tak wiem, uciąłem kawałek, by bardziej żart pasował

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 18 sty 2021, 13:00
autor: Babik
No i z Hero Realms niechcący temat nam zaczyna zbaczać w kierunku HEro(tic) Realms :D

To żeby nie było -zastanawiam się nad Ruinami Thandaru i nie wiem czy zamawiać w przedsprzedaży, czy poczekać. Nie ma pewności, czy w związku z nowym wydaniem nie zmienią się odcienie na kartach, względem starej edycji (też Iuvi). Ktoś coś może widział lub wie?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 05 lut 2021, 00:12
autor: Endrju87
Siema,

Mam zamiar kupić podstawkę + ten nowy dodatek kampanijny. Gra będzie grana solo i Coop, bo żona średnio lubi rywalizację w karciankach. Dlatego mam pytanie jakie małe dodatki dokupić? Talie postaci czy bossów (lisz i smok). Gdzieś na bgg przeczytałem, że te talie bossów nie nadają się do solo/coop, tylko do gry wszyscy vs 1. Znowu na naszym forum, ktoś polecał do solo/coop właśnie te talie bossów. Jak ktoś miał styczność z tymi dodatkami to niech da znać, co i jak?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 05 lut 2021, 00:16
autor: Rykas
Endrju87 pisze: 05 lut 2021, 00:12 Siema,

Mam zamiar kupić podstawkę + ten nowy dodatek kampanijny. Gra będzie grana solo i Coop, bo żona średnio lubi rywalizację w karciankach. Dlatego mam pytanie jakie małe dodatki dokupić? Talie postaci czy bossów (lisz i smok). Gdzieś na bgg przeczytałem, że te talie bossów nie nadają się do solo/coop, tylko do gry wszyscy vs 1. Znowu na naszym forum, ktoś polecał do solo/coop właśnie te talie bossów. Jak ktoś miał styczność z tymi dodatkami to niech da znać, co i jak?

Do dodatku kampanijnego są potrzebne talię postaci żeby w niego grać.
A z tego co mi wiadomo z bosami się gra 1vs wielu.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 05 lut 2021, 07:44
autor: meDarq
Grać jeden przeciwko bossowi to dla mnie masochizm. Gdzieś na BGG przeczytałem trafne porównanie, że przecież sam Czarodziej, czy Wojownik nie pójdą bić się ze Smokiem, tylko najpierw zbiorą drużynę. A i nawet wtedy talie bossów są podobno OP. Ja grałem tylko raz 1 vs 1 i od tego czasu nie ruszałem tych talii, bo dla mnie nie było w tym żadnej przyjemności, a wynik był znany z góry (oczywiście, jest opcja, że nie umiem w to grać, ale kilka partii w HR już wcześniej rozegrałem ;) )

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 05 lut 2021, 08:57
autor: japanczyk
Z bossem z bazowa pula pkt zycia praktycznie nie da sie wygrac, na 2 bohaterow gra ze smokiem/liszem juz jest dosyc zbalansowana

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 05 lut 2021, 09:48
autor: Mienki
Ja swojej kopii jeszcze nie mam (czekam na dostawę :D), ale zastanawiam się czy jakimś rozwiązaniem tego problemu nie będzie tutaj walka boss vs boss? Oczywiście jak ktoś chce w grze 2 osobowej skorzystać z tych talii.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 05 lut 2021, 11:10
autor: Grzdyll
Mamy za sobą już kilkanaście partii z bossami, próbowaliśmy też boss vs boss i u nas wrażenia są mieszane.

Bossowie są faktycznie mocno napakowani i jeśli karty nie ułożą się wyjątkowo lub ktoś nie podejmuje dziwnych decyzji to wygrać z nimi trudno. W naszych grach (tylko boss vs 2 postacie) zdarzało nam się bossów pokonać ale wtedy gdy widzieliśmy korzystne zbiegi okoliczności - normalnie i przy niekorzystnych szanse są marne i gra potrafi wzbudzać nawet frustrację (bo czasem praktycznie nic nie można zrobić). Zawsze bossa można dać do sterowania najmniej doświadczonej osobie lub osłabiać jakimiś home rulesami ale ogólnie są to oczywiście wyjścia połowiczne. Walka boss vs boss jest jakimś tam wyjściem, w sumie może i ciekawym mechanicznie, bo obaj mają inne charakterystyki ale mam wrażenie, że ta opcja została dodana na siłę - chcąc zagrać przeciw sobie znacznie przyjemniej nam się gra po prostu dwoma bohaterami.

Podsumowując : o ile dodatki w postaci talii bohaterów bardzo polecam - nie tylko mechanicznie sporo zmieniają (przynajmniej u niektórych postaci) ale przede wszystkim tematycznie dodają ogromnie dużo, to talie bossów polecam raczej wielbicielom tytułu i osobom które chcą pograć "jeden kontra kilka", i to wiedząc o nierównych szansach :)

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 11:51
autor: ernin
Czy do grania kampanii "Hero Realms: Ruiny Thandaru" wystarczy tylko podstawka czy trzeba dokupić hero packi?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 11:53
autor: KurikDeVolay
Hero Packi są potrzebne.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 12:30
autor: gregoff
Zagrałem w weekend z taliami bohaterów. Wczesniej zagrałem Złodziejem u znajomego a teraz z bratem Złodziej kontra Wojownik oraz Tropiciel kontra Czarodziej/Mag.

Już nie wyobrażam sobie powrotu do podstawki. Na razie Tropiciel mi bardzo pasuje do mojego stylu gry ale przy okazji przetestuje wszystkie. Gra już i tak była fajna a teraz awansowała o kolejny poziom. Polecam każdemu zaopatrzyć się w te postacie!

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 13:15
autor: dwaduzepe
gregoff pisze: 23 lut 2021, 12:30 Zagrałem w weekend z taliami bohaterów. Wczesniej zagrałem Złodziejem u znajomego a teraz z bratem Złodziej kontra Wojownik oraz Tropiciel kontra Czarodziej/Mag.

Już nie wyobrażam sobie powrotu do podstawki. Na razie Tropiciel mi bardzo pasuje do mojego stylu gry ale przy okazji przetestuje wszystkie. Gra już i tak była fajna a teraz awansowała o kolejny poziom. Polecam każdemu zaopatrzyć się w te postacie!
Rowniez nie wyobrazam sobie juz grac w to bez postaci.

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 13:57
autor: Phate
Jak oceniacie podstawkę + dodatek kampanijny (i hero packi oczywiście) do gry solo ?
Miałem Hero Realms'a samą podstawkę kiedyś ale sprzedałem bo nie miałem ludzi do grania. Teraz z tą kampanią może warto by było wrócić.
Czy za cenę pewnie ok 150 zł warto pójść w tą grę tylko do gry solo ?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 14:08
autor: Damon22
Z Ruinami Thandaru zrobiła się bardzo dobra gra do solo, taka mieszanka Hearthstone i Aeon's End :wink:
Nawet dobra regrywalność. Ja polecam!

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 16:30
autor: dwaduzepe
Phate pisze: 23 lut 2021, 13:57 Jak oceniacie podstawkę + dodatek kampanijny (i hero packi oczywiście) do gry solo ?
Miałem Hero Realms'a samą podstawkę kiedyś ale sprzedałem bo nie miałem ludzi do grania. Teraz z tą kampanią może warto by było wrócić.
Czy za cenę pewnie ok 150 zł warto pójść w tą grę tylko do gry solo ?
bardzo warto, swietna gra na solo

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 19:55
autor: velpablo
Macie jakiś sprawdzony sposób na przechowywanie zakoszulkowanych kart (podstawka + bohaterowie + bossy) w pudełku? Jakiś insert? specjalne pudełka na talie? Czy wszystko w woreczkach?

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 21:21
autor: krisow
Do podstawki, bohaterów i Lisza oraz Smoka wystarczy Legion Card Box - Hero Realms.
https://aleplanszowki.pl/rozne/3937-leg ... ealms.html

Jak chcesz mieć jeszcze pudełko na matę i np. Ruiny Thandaru to potrzebny jest Adventure Storage Box.
https://3trolle.pl/20607-hero-realms-ad ... e-box.html

Niestety z dostępnością w Polsce obu pudełek krucho.

Sklep warbox.pl ma też w ofercie skrzynki:
https://www.warbox.pl/pl/p/Uniwersalny- ... Realms/172

Re: Hero Realms (Robert Dougherty, Darwin Kastle)

: 23 lut 2021, 21:22
autor: Torquemada666
velpablo pisze: 23 lut 2021, 19:55 Macie jakiś sprawdzony sposób na przechowywanie zakoszulkowanych kart (podstawka + bohaterowie + bossy) w pudełku? Jakiś insert? specjalne pudełka na talie? Czy wszystko w woreczkach?
Hero Realms Adventure Storage Box to rewelacyjna sprawa. Mieści się wszystko, włącznie ze zrolowaną matą :)