Strona 152 z 153

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 04 mar 2024, 20:58
autor: Bruno
pabula pisze: 04 mar 2024, 19:16
Bruno pisze: 04 mar 2024, 18:05 ... mój niepokój budzi jedynie fakt, że - jak rozumem - jego autorem będzie ten sam gość, który stworzył przekombinowany i bardzo daleki od pierwotnego ducha MK dodatek "Cienie Tezli", zawierający zresztą też dziwnie wykoncypowaną i niezbyt chyba wśród graczy lubianą postać Breavelara.
Kolega w ogóle nie zorientowany :/
Paul Grogan nic nie tworzył w tych grach... no może jedynie pomagał w tworzeniu instrukcji :)
Wolfhawk był w drugim dodatku!
A Breavelar z Cieni Tezli był stworzony przez tę samą osobę co omawiany nowy dodatek - Phil Pettifer
Dzięki za sprostowania detali i etykiet (nazwisk). Z MK już bardzo dawno nie miałem nic wspólnego, więc mogłem trochę pokręcić, choć nie określiłbym siebie jako "w ogóle niezorientowanego" w temacie :wink:

Poprawiłem kiksy faktograficzne w swoim cytacie (podkreślenia). I wiesz co? Clou mojej wypowiedzi wciąż zachowuje pierwotny sens :P

PS.
Sprawdziłem na BGG i tam jako pierwszy autor (czy też po prostu współautor, bo kolejność może być czysto alfabetyczna) Cieni Tezli wymieniony jest jak byk - P. Grogan, tak więc...
Spoiler:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 04 mar 2024, 21:26
autor: pavel
Absolutnie Paul Grogan. Czekamy na live'a Paul'a. Dodatek z tego co rozmawiałem z Richardem Wilkinsem,
jest robiony dla w/w dwójki :) Reszty zdradzić nie mogę :D

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 10:37
autor: Darkstorm
Mam nadzieję, że będą nowe postacie i karty. I pewnie większość popuka się w głowę, ale chętnie zobaczyłbym opcję by jeszcze ciut wydłużyć rozgrywkę by móc się w dłużej nacieszyć wszystkimi wypełnionymi slotami na jednostki. Ewentualnie coś co pozwoli szybciej awansować.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 10:40
autor: pabula
ale przecież opcja by szybciej awansować już jest - wystarczy zawsze dodawać +1 punkt Sławy jak awansujesz. (albo innymi słowy przykryć pierwszą kolumnę punktów) a jak chcesz jeszcze szybciej to dodawaj 2 punkty Sławy.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 10:59
autor: Chudej
Ja tam zawsze i wszędzie polecam scenariusz Noc Druidów, podwójna ilość expa za walkę z brązowymi/smokami/oboma za każdą oznaczoną polanę w ciągu dnia :) Idzie się wyfarmić i gra się moim zdaniem przyjemniej niż podbój, jedyne co to szkoda, że nie ma jak powalczyć z białymi wrogami.

Co do dodatku to liczę na nową postać (najlepiej chociaż ze 2), parę nowych kart i koniecznie nowe kafelki z nowymi miejscami przygód, byle nie coś w stylu tych bossów frakcyjnych.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 11:20
autor: ave.crux
Ja znowu bardzo cenie sobie wrogów frakcyjnych z cieni tezli, którzy dropią żetony frakcji.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 11:41
autor: Chudej
ave.crux pisze: 05 mar 2024, 11:20 Ja znowu bardzo cenie sobie wrogów frakcyjnych z cieni tezli, którzy dropią żetony frakcji.
Ja potrzebowałem trochę się do nich przekonać, bo trafienie ich na początku gry potrafi być bolesne, gdy powstrzymują nas od wbicia 2 levelu w czasie 1 dnia, ale jednak te żetoniki często rekompensują tego brakującego expa w późniejszej fazie gry.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 13:14
autor: pabula
Przecież możesz zrezygnować z nich i wziąć 1xp.
Ale też uważam że lepiej je brać.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 05 mar 2024, 13:31
autor: qreqorek
Darkstorm pisze: 05 mar 2024, 10:37 Mam nadzieję, że będą nowe postacie i karty. I pewnie większość popuka się w głowę, ale chętnie zobaczyłbym opcję by jeszcze ciut wydłużyć rozgrywkę by móc się w dłużej nacieszyć wszystkimi wypełnionymi slotami na jednostki. Ewentualnie coś co pozwoli szybciej awansować.
Ja bym chętnie zobaczył nowe mechaniki: a to głowa zabitego stwora musi być zaniesiona do Dworskiego Łowczego, aby dostać nagrodę, a to w ziemi wygrzebało się jakiś cenny artefakt, a to w wiosce chłop oddaje nam pod opiekę syna, który ma niezwykłe zdolności (dołączany jako jednostka, np poza limit), a to po planszy pląsa jakaś zła wiedźma co turę odwiedzając jakiegoś stwora i osłabia go o połowę i klonuje (czyli trzeba walczyć z dwoma na raz).

W samych scenariuszach dałoby się wyciągnąć więcej z gry, ale wiadomo - nowy dodatek musi na siebie zarobić, więc będzie trochę plastiku. Ja osobiście w swoim egzemplarzu trzymam figurki z Age of Mythology, które idealnie się wpisują w te z MK - mam Orków, rycerzy na basztach, magów, smoki, jakieś maszkary w innych miejscach. Gdy kafel wchodzi do gry, to je rozstawiam. Jak zatłukę, to zdejmuję. Wygląda i pomaga w rozeznaniu się na mapie, z tego powodu wg mnie budynki jako dodatek do MK nie zdają egzaminu, zwłaszcza jeśli nastawiamy sobie gór, a potem nasz hero musi na takiej stanąć i się na czubku nie utrzymuje. Tak że jeśli plastik, to w tym kierunku.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 09:53
autor: pavel
No to już kwestie związane z jakimiś lekkimi scenariuszami, a wiadomo, że z tym to było słabiutko. Czy dodadzą coś teraz, hmm. Parafrazując, to dragon z wizkids to taka hydra. Bardziej skłaniałbym się za misją, podobną do Volkar’e, tylko ze smokiem, ale czy pójdą na taką kalkę to też wydaje się mocno wątpliwe. Dziś dowiemy się więcej, czekam z niecierpliwością.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 09:58
autor: Darkstorm
Albo może fajnie by było jakby była możliwość przeżywania jakiś randomowych zdarzeń np. z losowanych kart. Wtedy byłoby więcej aspektu przygodowego. Mamy np. kartę podzieloną na kilka części (jak np. w Eldritchu czy Zonie) i w zależności od tego na jakim terenie jesteśmy to czytamy co nas spotyka.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 12:14
autor: pabula
info na bgg:
You'll meet a new playable hero: Coral, who wants revenge on the Apocalypse Cult. You'll also find new enemies to fight, including the four horsemen and the fearsome Apocalypse Dragon. You'll explore new tiles with new locations and challenges. This all comes together in a story-driven campaign mode featuring new scenarios and more!

Size: 18.8 x 25.4 x 6.4 cm
(małe... powinno się wobec tego upchać to pudełka z podstawki) :)

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 12:29
autor: azazelmo
pabula pisze: 06 mar 2024, 12:14 info na bgg:
(…)

Size: 18.8 x 25.4 x 6.4 cm
(małe... powinno się wobec tego upchać to pudełka z podstawki) :)
U mnie nie szans - mam żetony w kapslach, ale nowi przeciwnicy na plus. Miejsce się znajdzie.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 12:59
autor: Gambit
Ja będę miał problem z koszulkami. Większość kart mam w koszulkach FFG z czerwonymi "pleckami". Zostało mi ich 29 sztuk, a z tego co widzę z dostępnością w sklepach kiepściutko.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 13:14
autor: khuba
Nie widze większych szans na zmieszczenie tego w starej podstawce... No i też mam koszulki z plecami do wymiany :/
Poczekam na konkretniejsze informacje, na razie w planach odświeżenie gry - nie pamiętam już kiedy ostatnio grałem.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 14:10
autor: Gambit
khuba pisze: 06 mar 2024, 13:14 Nie widze większych szans na zmieszczenie tego w starej podstawce... No i też mam koszulki z plecami do wymiany :/
Poczekam na konkretniejsze informacje, na razie w planach odświeżenie gry - nie pamiętam już kiedy ostatnio grałem.
To też może być problem. Ja na razie mam wszystko zmieszczone w starej podstawce w insercie i zakoszulkowane. Ale zobaczymy ile stuffu dojdzie

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 15:37
autor: scraber
Liczę po cichu że razem z dodatkiem wyjadą jakieś inserty do wersji ultimate - pomijam eraptora w którym lata powietrze
*Spogląda na redrewno*

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 17:10
autor: Darkstorm
Na jakimś konwencie Redrewno mówiło mi że czeka to pudło ale jakoś nie mogą się zabrać. Może to dobry moment by ich pomeczyc :wink:

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 20:30
autor: pabula
na bgg jest obrazek do okładki:
https://boardgamegeek.com/boardgameexpa ... gon/images

I jest też cena 60$

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 20:45
autor: Migello84
Uuuuuu zapowiada sie grubo!:)

“ You'll meet a new playable hero: Coral, who wants revenge on the Apocalypse Cult. You'll also find new enemies to fight, including the four horsemen and the fearsome Apocalypse Dragon. You'll explore new tiles with new locations and challenges. This all comes together in a story-driven campaign mode featuring new scenarios and more!”

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 21:31
autor: flissak
Jak ja nienawidzę niechlujnego brytyjskiego...

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 21:35
autor: Chudej
Jeśli ilość contentu będzie odpowiednia do ceny, to na pewno kupię, MK to nasza ulubiona gra na 2 osoby, ale kampania z jakąś fabułą mnie kompletnie nie interesuje.

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 06 mar 2024, 22:03
autor: pabula
Po wywiadzie.
Mieszane uczucia. Questy które mogą spowodować wygraną?
Jak dla mnie (uwielbiam PvP) to może popsuć zabawę - starasz się o więcej jednostek niż przeciwnik, więcej baszt, wież magów by dostać te parę punktów, a tu przeciwnik zagra kartę i powie wygrałem bo znalazłem łuskę smoka?
No zobaczymy. Czekam na NDA ;)

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 07 mar 2024, 02:10
autor: Bruno
Kilka refleksji po wysłuchaniu wywiadu Paula Grogana z autorem dodatku, Phillem Pettiferem:
- mam nadzieję, że Pettifer jest lepszym projektantem niż rozmówcą, bo wywiad z nim to udręka, gość przeważnie ogranicza się do jęknięć "ummmm", "yes", "mhmmm", i trzeba go dosłownie ciągnąć za język. Gdyby nie świetnie przygotowany P. Grogan, to gó...zik byśmy się dowiedzieli o tym nowym dodatku.
- w rozszerzeniu będzie jedna nowa postać - bohaterka Coral, której atutami mają być: charyzma i cechy przywódcze ("leadership"). Brzmi trochę jak Norowas (swoją drogą, gdzieś wyczytałem, że to również jest babeczka - elfka, nie elf), ale zobaczymy.
- głównym przeciwnikiem ma być tytułowy smok apokalipsy - pięciogłowy stwór, którego cztery głowy mają w pewnym sensie odzwierciedlać plagi symbolizowane przez czterech jeźdźców apokalipsy. O ile dobrze zrozumiałem smok ma mieć swoją figurkę (podobnie jak Volkar).
- gra będzie miała tryb kampanii, którą będzie można rozgrywać wciąż jedną, tą samą postacią lub różnymi postaciami. Będzie tryb ko-op, jak i rywalizacja.
- będą nowe kafle terenu (z nowymi rodzajami lokacji), nie ma być nowych kart akcji.
- wstępnie planowany termin wydania to Q1 2025, ale jeszcze może on ulec zmianie.
- planowana cena: 60$.
pabula pisze: 06 mar 2024, 22:03 Po wywiadzie.
Mieszane uczucia. Questy które mogą spowodować wygraną?
Jak dla mnie (uwielbiam PvP) to może popsuć zabawę - starasz się o więcej jednostek niż przeciwnik, więcej baszt, wież magów by dostać te parę punktów, a tu przeciwnik zagra kartę i powie wygrałem bo znalazłem łuskę smoka?
Ale karty questów to nie "sudden death"! - gra kończy się jakimś tam rozstrzygnięciem/spełnieniem celów scenariusza, ale potem o zwycięstwie, zamiast liczby punktów Sławy, mogą zdecydować posiadane (czyli zdobyte podczas rozgrywki) karty questów. Dla mnie to super rozwiązanie, bo skończy się patologiczne kombinowanie: zniszczę ten artefakt (-5 PZ), ale nie wezmę karty rany (+2 PZ) i nie zużyję many (+1 PZ), czyli będę trzy punkty do przodu!

Re: Mage Knight (Vlaada Chvatil)

: 07 mar 2024, 09:23
autor: Seraphic_Seal
Bruno pisze: 07 mar 2024, 02:10 Dla mnie to super rozwiązanie, bo skończy się patologiczne kombinowanie: zniszczę ten artefakt (-5 PZ), ale nie wezmę karty rany (+2 PZ) i nie zużyję many (+1 PZ), czyli będę trzy punkty do przodu!
Czemu optymalizację w grze o optymalizacji nazywasz patologią? xD