Zakazane Gwiazdy / Forbidden Stars (Samuel Bailey, James Kniffen, Corey Konieczka)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: Ash »

Rocy7 pisze:
Corsair Raid w porównaniu z Ork Rocks lub from the wapr jest po prostu słaby, Farseers zaś mało użyteczny, co mi z tego, że rozkaz odpali się nawet wtedy jak nie będę miał jednostek, równie dobrze mogę po prostu położyć Strategize jako kolejny rozkaz w strefie, którą mam lepiej bronioną. Proszę o konkretne przykłady użycia tych rozkazów, które nie wymagają sporego kombinowania - bo ulepszenia rozkazów orków, czy chaosu łatwiej wykorzystać praktycznie.

karty ulepszeń rozkazów Eldarów
Obrazek


Co mogą Eldarzy?
1) zbudować 2 budynki na 1 planecie
2) zbombardować wroga w systemie, o ile rozegrała tam się bitwa (bardzo sytuacyjne)
3) rozpatrzeć strategize nawet jeśli stracili jednostki w systemie
Znowu czytasz karty Eldarów i nie rozumiesz :-)

Farseers nie jest po to, żeby go odpalać we własnej strefie, ale po to, żeby przeciwnik nigdy nie wiedział, czy robisz sobie strategize, czy szykujesz mu wjazd advancem. Podobnie nie zrozumiałeś "wraithbone singers". Siła tej karty nie leży w tym, że budujesz drugi budynek na planecie, tylko w tym, że robisz to na jakiejkolwiek swojej planecie na mapie, która ma już inny budynek.
Spróbuj orków, eldarzy cię chyba przerastają :-)
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Rocy7 »

Ash pisze:Farseers nie jest po to, żeby go odpalać we własnej strefie, ale po to, żeby przeciwnik nigdy nie wiedział, czy robisz sobie strategize, czy szykujesz mu wjazd advancem.
wiem, o tym, że można tą kartę użyć do blefu i nadal nie widzę tej "siły" ani użyteczności w porównaniu z innymi kartami.

Wraithbone singers nadal jest słabsze od Weak Fasta, Dread Ritual, czy nawet Recruitemnt Worlds

Czekam aż wykażesz, że Corsaid Raid jest lepsze od Orc Rocks lub From the warp, nawet Crusade wydaje się częściej przydatne. :P
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: costi »

A jeszcze jest Strafing Run, który pozwala przesunąć flotę przy okazji bombardowania orbitalnego.

Wraithbone Singers, podobnie jak Farseers, pełni rolę zasłony dymnej - odpalasz go w systemie X, a tak naprawdę budujesz zupełnie gdzie indziej (przy okazji niejako przeskakując kolejność - jeśli na systemie masz potem drugie budowanie, to budynek już będzie stał, pozwalając postawić bardziej zaawansowane jednostki)

Eldarzy to są ściemniacze pierwszej wody, ich siła leży w kombinowaniu i zmyleniu przeciwnika, a nie frontalnym ataku. Z tego powodu wyobrażam sobie, że mogą być trudniejsi w graniu i wymagać dobrego poznania mechaniki gry, żeby wyciągnąć maksa z posiadanych kart.
Czekam aż wykażesz, że Corsaid Raid jest lepsze od Orc Rocks lub From the warp, nawet Crusade wydaje się częściej przydatne.
Tak na szybko: zdobywasz świat, a po chwili w tym samym rozkazie robisz bombardowanie na planetę, na którą wycofały się niedobitki wroga? Potencjalnie bombardowanie to może wykonać flota, której tu na początku tury nie było, ale wpadła z wizytą przy okazji Strafing Run w sąsiednim systemie. ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Rocy7
Posty: 5456
Rejestracja: 05 maja 2013, 14:10
Lokalizacja: Warszawa / Kobyłka
Been thanked: 5 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Rocy7 »

costi pisze:Wraithbone Singers, podobnie jak Farseers, pełni rolę zasłony dymnej - odpalasz go w systemie X, a tak naprawdę budujesz zupełnie gdzie indziej (przy okazji niejako przeskakując kolejność - jeśli na systemie masz potem drugie budowanie, to budynek już będzie stał, pozwalając postawić bardziej zaawansowane jednostki)


Muszę do tego użyć dwóch rozkazów budowania, podczas gry orkowie wydają tylko jeden rozkaz + weak fasta i od razu mają budynek + jednostki, choć faktycznie jako zasłona dymna może mieć to pewne taktyczne zastosowanie.
costi pisze: Tak na szybko: zdobywasz świat, a po chwili w tym samym rozkazie robisz bombardowanie na planetę, na którą wycofały się niedobitki wroga?
Taka sytuacja rzadko występuje na planszy z reguły ważne jest to by zdobyć ten konkretny świat z żetonem celu, zniszczenie niedobitków ma mniejsze znaczenie taktyczne. '
costi pisze:Eldarzy to są ściemniacze pierwszej wody, ich siła leży w kombinowaniu i zmyleniu przeciwnika, a nie frontalnym ataku. Z tego powodu wyobrażam sobie, że mogą być trudniejsi w graniu i wymagać dobrego poznania mechaniki gry, żeby wyciągnąć maksa z posiadanych ka
problem, w tym, że ulepszenia rozkazów odpalają się zawsze jak wydaje się rozkaz, to co mają orkowie, mroczni czy ludzie częściej jest użyteczne. Zdolności Eldarów są bardziej sytuacyjne (nigdy nie twierdziłem, że całkiem bezużyteczne) są sytuacje kiedy się przydadzą, tylko, że ulepszenia rozkazów innych frakcji przydają się częściej.
gervaz
Posty: 346
Rejestracja: 26 wrz 2009, 09:07
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: gervaz »

Zagrałem już dwie gry, i odkryłem coś, co zadziwia mnie, i czego do końca nie rozumiem. Dlatego poddaję to pod konsultację: przedzielenie obrażeń do jednostek zroutowanych nie przynosi żadnego efektu. Byłem w lekkim szoku, gdy to przeczytałem.

I druga kwestia - w instrukcji nie znalazłem niczego, co by przeczyło tej interpretacji: zroutowane statki kosmiczne mogą służyć jako transport (czyli fragment ścieżki) dla jednostek lądowych.
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/

Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus »

gervaz pisze:Zagrałem już dwie gry, i odkryłem coś, co zadziwia mnie, i czego do końca nie rozumiem. Dlatego poddaję to pod konsultację: przedzielenie obrażeń do jednostek zroutowanych nie przynosi żadnego efektu. Byłem w lekkim szoku, gdy to przeczytałem.

I druga kwestia - w instrukcji nie znalazłem niczego, co by przeczyło tej interpretacji: zroutowane statki kosmiczne mogą służyć jako transport (czyli fragment ścieżki) dla jednostek lądowych.
Nie bardzo rozumiem, skąd ten szok. Jak przydzielisz im dość obrażeń to je przecież zabijasz, niezniszczalne nie są. A że nie można ich zrobić podwójnie "routed" to chyba logiczne?

Statki mogą służyć za transport jak są routed - zasada jak każda inna, nie widzę problemu.
gervaz
Posty: 346
Rejestracja: 26 wrz 2009, 09:07
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: gervaz »

Szok stąd, że wydaje mi się, że jednostki routed są nieśmiertelne. Jak już cała armia w bitwie jest routed, to można przydzielać w nie obrażenia bez końca zgodnie z zapisem "no effect". A Morale (potrzebne do wygrania bitwy) wyciągnąć z kart i kostek.
http://bitewniakowepogranicza.blogspot.com/

Blog z pogranicza gier bitewnych i reszty rozrywki bez prądu (w tym picia).
Awatar użytkownika
Valarus
Posty: 1270
Rejestracja: 27 lut 2013, 23:12
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 14 times
Been thanked: 20 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Valarus »

Dalej nie bardzo rozumiem. Weźmy przykład.

Jeżeli masz np. 2 routed Space Marines i musisz im przypisać 2 obrażenia, to rzeczywiście nic się nie dzieje bo to za mało żeby zabić Marinsa. Ale jeżeli masz przypisać 4 obrażenia, to nie możesz ich rozdać 2 jednemu i 2 drugiemu. Jeden z nich musi przyjąć 3 i zginąć, 1 obrażenie przechodzi potem na drugiego i jemu nic się nie dzieje. Gdzie tu nieśmiertelność?

Rozumiem, że to "no effect" wziąłeś z 6 strony Rules Referance, ale to tylko opisuje co się dzieje, jeżeli jednostka jest już routed i zadajesz jej za mało obrażeń, żeby ją zabić.
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Tyle że potem i tak zgina bo jak się symbole posumuja to te hity sa konkretne

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Posty: 160
Rejestracja: 23 paź 2011, 19:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Forbidden Stars

Post autor: Kpt. Bomba »

gervaz pisze:Szok stąd, że wydaje mi się, że jednostki routed są nieśmiertelne. Jak już cała armia w bitwie jest routed, to można przydzielać w nie obrażenia bez końca zgodnie z zapisem "no effect". A Morale (potrzebne do wygrania bitwy) wyciągnąć z kart i kostek.
Nie są nieśmiertelne. Jak jednostka jest routed i dostanie wystarczająco dużo obrażeń (tyle ile wynosi jej "żywotność" lub więcej) to ginie.
Trzeba tylko pamietać, że jednostki routed mogą absorbować obrazenia tylko wtedy gdy nie ma już żadnych innych jednostek.
Ash
Posty: 293
Rejestracja: 19 wrz 2011, 23:19
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Forbidden Stars

Post autor: Ash »

Co innego zmusić przeciwnika żeby zaliczył glebę, a co innego go całkowicie eksterminować.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8781
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2367 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

Ja bym tam nie potępiał w czambuł kolegi @gervaz
Nie zauważyłem w podręcznikach, aby było gdzieś wprost napisane co się dzieje gdy jednostki, które są routed dostaną obrażenia (i nie ma żadnych unrouted na placu boju). O tym, że trzeba im wówczas zadać tyle obrażeń, ile mają bazowo życia żeby je zabić, trzeba sobie dopowiedzieć. Takie czytanie między wierszami.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Jest to napisane napewno bo gdzie w ktorejs instrukcji bylo o tym ;)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: hadrian »

Curiosity pisze:Ja bym tam nie potępiał w czambuł kolegi @gervaz
Nie zauważyłem w podręcznikach, aby było gdzieś wprost napisane co się dzieje gdy jednostki, które są routed dostaną obrażenia (i nie ma żadnych unrouted na placu boju). O tym, że trzeba im wówczas zadać tyle obrażeń, ile mają bazowo życia żeby je zabić, trzeba sobie dopowiedzieć. Takie czytanie między wierszami.
???
"If a unit suffers damage and is not destroyed, that unit is routed.
>> If the unit is already routed, there is no effect.
>> Damage suffered by a unit or bastion persists until the end of the execution round. It does not carry over to future execution rounds or future combats."
Rules reference -> Damage and Health str. 6

Edit: Aczkolwiek przyznaję że po pierwszym przeczytaniu instrukcji wiele detali (np. powyższy) również mi przemknęło i dopiero za drugim razem dotarły do świadomości. Konstrukcja Rules reference jest niestety encyklopedyczna, w trakcie gry jest to pomocne, ale podczas nauki uciążliwe.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2015, 12:57 przez hadrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Large Hadrian Collider
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Dokładnie, jezeli suffers damage i nie ginie - no effect (jak jest routed)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: costi »

Rocy7 pisze:
costi pisze:Wraithbone Singers, podobnie jak Farseers, pełni rolę zasłony dymnej - odpalasz go w systemie X, a tak naprawdę budujesz zupełnie gdzie indziej (przy okazji niejako przeskakując kolejność - jeśli na systemie masz potem drugie budowanie, to budynek już będzie stał, pozwalając postawić bardziej zaawansowane jednostki)


Muszę do tego użyć dwóch rozkazów budowania, podczas gry orkowie wydają tylko jeden rozkaz + weak fasta i od razu mają budynek + jednostki, choć faktycznie jako zasłona dymna może mieć to pewne taktyczne zastosowanie.
Tylko, że Ork robi to w tym samym miejscu. A Eldar może zrobić psikusa - ktoś mu wjeżdża małymi siłami w świat, na którym nie ma infrastruktury, a tu nagle - bach i można budować zaawansowane jednostki. Poza tym kładziesz wtedy budowanie na jakimś innym świecie, zmylając przeciwnika
Rocy7 pisze:
costi pisze: Tak na szybko: zdobywasz świat, a po chwili w tym samym rozkazie robisz bombardowanie na planetę, na którą wycofały się niedobitki wroga?
Taka sytuacja rzadko występuje na planszy z reguły ważne jest to by zdobyć ten konkretny świat z żetonem celu, zniszczenie niedobitków ma mniejsze znaczenie taktyczne. '
Zabite jednostki to jednostki, które nie mogą zrobić kontrataku, a dodatkowo zużyte rozkazy i zasoby na ich wybudowanie.
Rocy7 pisze:
costi pisze:Eldarzy to są ściemniacze pierwszej wody, ich siła leży w kombinowaniu i zmyleniu przeciwnika, a nie frontalnym ataku. Z tego powodu wyobrażam sobie, że mogą być trudniejsi w graniu i wymagać dobrego poznania mechaniki gry, żeby wyciągnąć maksa z posiadanych ka
problem, w tym, że ulepszenia rozkazów odpalają się zawsze jak wydaje się rozkaz, to co mają orkowie, mroczni czy ludzie częściej jest użyteczne. Zdolności Eldarów są bardziej sytuacyjne (nigdy nie twierdziłem, że całkiem bezużyteczne) są sytuacje kiedy się przydadzą, tylko, że ulepszenia rozkazów innych frakcji przydają się częściej.
Póki co tylko teoretyzuję, bo jeszcze nie grałem, ale odnoszę wrażenie, że Eldarom łatwiej jest robić wymyślne combosy, po których rozkład sił na planszy wyraźnie się zmieni.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
puma1944
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2015, 12:20

Re: Forbidden Stars

Post autor: puma1944 »

Witam
Wczoraj ze znajomymi zagraliśmy 2 partie i gra jest świetna ale mam pytanie:
czy z zasady specjalnej CSM kultyste można przenieść pomijając warp storma i ścieżkę ruchu??
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Forbidden Stars

Post autor: wis »

Ponoć tak...tam pisze "place" a nie "move"
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Wedlug mnie mozna

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8781
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2686 times
Been thanked: 2367 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Curiosity »

@hadrian - z całym szacunkiem, ale co niby wyjaśnia to zacytowany przez Ciebie fragment?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Toudi »

A powiedzcie mi, jak CSM karta walki zmienia kultyste w chaos marina to od razu dorzuca dodatkowe kosci?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Toudi pisze:A powiedzcie mi, jak CSM karta walki zmienia kultyste w chaos marina to od razu dorzuca dodatkowe kosci?
Nie, kostkami rzucamy tylko na początku :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
Toudi
Posty: 1090
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:21
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: Toudi »

AkitaInu pisze:
Toudi pisze:A powiedzcie mi, jak CSM karta walki zmienia kultyste w chaos marina to od razu dorzuca dodatkowe kosci?
Nie, kostkami rzucamy tylko na początku :)

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Czyli ta zmiana kultysty w marina daje tyle ze masz zmieniony "typ" jednostki i morale? Czy ten maron Ci zostaje po walce?
Awatar użytkownika
AkitaInu
Posty: 4054
Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 7 times
Been thanked: 23 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: AkitaInu »

Napewno zostaje

_____________________________
Wysłane z telefonu, przepraszam za błędy ;)
Awatar użytkownika
hadrian
Posty: 543
Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 87 times
Been thanked: 19 times

Re: Forbidden Stars

Post autor: hadrian »

Curiosity pisze:@hadrian - z całym szacunkiem, ale co niby wyjaśnia to zacytowany przez Ciebie fragment?
Napisałeś, że nigdzie nie jest napisane co się dzieje gdy jednostki które są routed dostają obrażenie. Zacytowałem fragment który o tym mówi. Jednostce routed można przydzielić obrażenia dopiero wówczas gdy pozostałe są routed (jest to w innym miejscu). Jeżeli obrażenia nie są śmiertelne to jednostka wciąż pozostaje routed a obrażenia nie przechodzą na kolejną rundę. Akurat tej kwestii nie trzeba sobie nic dopowiadać, bo jest napisane wprost. Chyba, że nie zrozumiałem Twojej pierwotnej wypowiedzi.
Large Hadrian Collider
ODPOWIEDZ